Gå til innhold

Lei av svigerfars bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men nå ble det masse avsporinger her, så jeg vil gjerne slette tråden. 

Anonymkode: 4ba2f...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina1975
1 time siden, Nina1975 skrev:
 

Mannen din er en god mann, han har råd til å hjelpe sin far. At han bruker litt av sin gode inntekt på familien synest jeg høres greit ut. Familie er familie.

Men at han kjører rundt i en avskiltet bil er ikke bra. Det er hans ansvar.  Han kan bli nektet videre forsikring om noe skjer. 

Jeg skrev dette for litt siden, men må si jeg har endret litt mening når du forteller mer. Trodde dette var noe som var greit for mannen din og at svigerfar ikke hadde gjort så mange feil som det høres ut som. Det høres ikke så bra ut det forholdet de har, noe må jo gjøres. Navlestrengen må kappes.

Hadde startet med å meldt fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Bidrar jeg lite? Jeg betalte for det første 2,5 millioner for et hus han ønsket seg på Østlandet (jeg er fra Vestlandet) vi har bestilt oss en ny bil, hvor jeg betaler 150 000 i innskudd. Jeg er hjemme alene med barn og hus i 2 uker mens han er borte på jobb. 

 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Nei, foreldrene dine betalte dette. Du er ekstremt privilegert som har fått så mye penger av foreldrene dine, det er overhodet ikke vanlig. Hvorfor er det greit at foreldrene dine gir deg så mye penger, mens det ikke er greit at mannen gir penger til sin far? Er det bare greit når de eldre i familien gir til de yngre, men ikke omvendt? Du bidrar forresten fortsatt lite selv om du eier halve huset, innteksforskjellen deres er jo enorm. 

Anonymkode: c7de2...91a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Nei, foreldrene dine betalte dette. Du er ekstremt privilegert som har fått så mye penger av foreldrene dine, det er overhodet ikke vanlig. Hvorfor er det greit at foreldrene dine gir deg så mye penger, mens det ikke er greit at mannen gir penger til sin far? Er det bare greit når de eldre i familien gir til de yngre, men ikke omvendt? Du bidrar forresten fortsatt lite selv om du eier halve huset, innteksforskjellen deres er jo enorm. 

Anonymkode: c7de2...91a

Så du mener at en kvinnes «arbeid i hjemmet» ikke kan sammenlignes med arbeid? At jeg bidrar så mye hjemme (han har ikke laget en eneste middag siden vi flyttet her i påsken) ikke kan måle seg med arbeid?

ts

Anonymkode: 4ba2f...e67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Blir faktisk målløs av det her. Du bidrar så godt som ingenting økonomisk til familien selv!

Stakkars mannen din. Tipper du er lite populær i svigerfamilien.. 

Anonymkode: a2491...1b8

Nei, et halvt hus er jo liksom ingen ting...

Anonymkode: 3a1ea...b0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Så du mener at en kvinnes «arbeid i hjemmet» ikke kan sammenlignes med arbeid? At jeg bidrar så mye hjemme (han har ikke laget en eneste middag siden vi flyttet her i påsken) ikke kan måle seg med arbeid?

ts

Anonymkode: 4ba2f...e67

Svigerfar har jo bidratt siden mannen ble født. Litt dumt av deg og sammenligne dine bidrag med hans. Du er jo kraftig på minussiden.

Anonymkode: 5c2ea...e47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Så du mener at en kvinnes «arbeid i hjemmet» ikke kan sammenlignes med arbeid? At jeg bidrar så mye hjemme (han har ikke laget en eneste middag siden vi flyttet her i påsken) ikke kan måle seg med arbeid?

ts

Anonymkode: 4ba2f...e67

Det kan selvfølgelig sammenlignes. Du gjør mer hjemme, og han dekker alle utgifter du ikke får dekket selv. Det er vel en grei deal? Problemet er jo at du ikke er fornøyd der, du vil i tillegg at støtten til svigerfar skal kuttes. 

Anonymkode: c7de2...91a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei, et halvt hus er jo liksom ingen ting...

Anonymkode: 3a1ea...b0f

Et halvt hus som var altfor dyrt dor oss egentlig, men som jeg fikk av mine foreldre. En halv bil- som igjen HAN har lyst på, jeg kunne ikke brydd meg mindre om alt det den bilen måtte ha av utstyr, at jeg tar vare på sønnen hans når han er borte på jobb, at jeg står opp HVER DAG når han har fri for å sende ungen i barnehagen, lage frokost til oss. At jeg HVER dag lager middag til barnet vårt er hjemme fra barnehagen. At JEG hver dag vasker klærne hans, at jeg hver 3 dag støvsuger hele huset.. 

men nei, jeg bidrar ingenting jeg.. han hadde vel hatt det drit bra uten meg :) 

ts

Anonymkode: 4ba2f...e67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Et halvt hus som var altfor dyrt dor oss egentlig, men som jeg fikk av mine foreldre. En halv bil- som igjen HAN har lyst på, jeg kunne ikke brydd meg mindre om alt det den bilen måtte ha av utstyr, at jeg tar vare på sønnen hans når han er borte på jobb, at jeg står opp HVER DAG når han har fri for å sende ungen i barnehagen, lage frokost til oss. At jeg HVER dag lager middag til barnet vårt er hjemme fra barnehagen. At JEG hver dag vasker klærne hans, at jeg hver 3 dag støvsuger hele huset.. 

men nei, jeg bidrar ingenting jeg.. han hadde vel hatt det drit bra uten meg :) 

ts

Anonymkode: 4ba2f...e67

Nei, du bidrar ikke mer enn hva man kan forvente av hjemmeværende. Og DU har jo ikke bidratt til huskjøp og bilkjøp, det er det foreldrene dine som har gjort.

Anonymkode: 5a11d...61d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det kan selvfølgelig sammenlignes. Du gjør mer hjemme, og han dekker alle utgifter du ikke får dekket selv. Det er vel en grei deal? Problemet er jo at du ikke er fornøyd der, du vil i tillegg at støtten til svigerfar skal kuttes. 

Anonymkode: c7de2...91a

Jeg vil bare at den bilen i hvertfall skal EU godkjennes sånn at han ikke betaler forsikring for ingenting, eller han kan få en ny bil (mannen er mekaniker og hjalp faren og få bilen i stand osv) og han kan lett finne en ny bil til han.. 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo han som tjener penger, ikke du. La han få bruke 1000 kroner i mnd på sin far!

Anonymkode: 30df2...7f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Svigerfar har jo bidratt siden mannen ble født. Litt dumt av deg og sammenligne dine bidrag med hans. Du er jo kraftig på minussiden.

Anonymkode: 5c2ea...e47

Ha har jo ikke bidratt siden han var dødt. Dere bare antar masse greier om svigerfar. Han opprettet f. Eks mobilabonnement i mannen min sitt navn, for å kunne snylte på det så lenger han klarte til inkasso og alt det, sånn at når mannen var 18 år gammel fikk han masse inkasso og tvangsfullbyrdelse på seg. 

Dere vet ingenting om hva svigerfar har gjort mot sin sønn. Så å kalle meg en ond person(??) er sykt teit. Jeg prøver å beskytte mannen min.

Anonymkode: 4ba2f...e67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Det er jo han som tjener penger, ikke du. La han få bruke 1000 kroner i mnd på sin far!

Anonymkode: 30df2...7f0

Til samen så skylder han sønnen sin 30 000kr.. på 2 år. 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Til samen så skylder han sønnen sin 30 000kr.. på 2 år. 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Men dette velger jo mannen din selv.

Du hadde kanskje mer du skulle ha sagt om du hadde bidratt TS. Du snylter jo litt på mannen din du også.

Anonymkode: 30df2...7f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Et halvt hus som var altfor dyrt dor oss egentlig, men som jeg fikk av mine foreldre. En halv bil- som igjen HAN har lyst på, jeg kunne ikke brydd meg mindre om alt det den bilen måtte ha av utstyr, at jeg tar vare på sønnen hans når han er borte på jobb, at jeg står opp HVER DAG når han har fri for å sende ungen i barnehagen, lage frokost til oss. At jeg HVER dag lager middag til barnet vårt er hjemme fra barnehagen. At JEG hver dag vasker klærne hans, at jeg hver 3 dag støvsuger hele huset.. 

men nei, jeg bidrar ingenting jeg.. han hadde vel hatt det drit bra uten meg :) 

ts

Anonymkode: 4ba2f...e67

Men det er da vel et valg du har tatt, jamfør det du skrev tidligere, om å jobbe kortere dager for å fremme karrièren til mannen. Du er hjemme, leverer i barnehage, lager middag, vasker klær OG støvsuger?! Du all verden, for et multitalent! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at en kvinnes «arbeid i hjemmet» ikke kan sammenlignes med arbeid?

Not really...

Anonymkode: 7674d...9ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Men dette velger jo mannen din selv.

Du hadde kanskje mer du skulle ha sagt om du hadde bidratt TS. Du snylter jo litt på mannen din du også.

Anonymkode: 30df2...7f0

Jeg snylter jo ikke? Hva er det som får dere til å skrive sånt?? Mannen min har valgt å være sammen med meg vel vitende om min situasjon.!

Anonymkode: 4ba2f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så usaklige dere er. 

Jeg nøyer meg med at dere ikke har peiling på hva svigerfar har gjort opp igjennom. Eller hva jeg og min familie har gjort at mannnen min har fått et fantastisk liv. 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ginavn skrev:

står opp HVER DAG når han har fri for å sende ungen i barnehagen, lage frokost til oss. At jeg HVER dag lager middag til barnet vårt er hjemme fra barnehagen. At JEG hver dag vasker klærne hans, at jeg hver 3 dag støvsuger hele huset.. 

Damn, hardt liv. Moren min gjorde dette alene + hadde jobb og en unge til.

Vaske klær: slå på en jævla maskin og sortere litt

Støvsuge: ehhhh, det går fort

Anonymkode: 7674d...9ed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ginavn skrev:
 

Men det er da vel et valg du har tatt, jamfør det du skrev tidligere, om å jobbe kortere dager for å fremme karrièren til mannen. Du er hjemme, leverer i barnehage, lager middag, vasker klær OG støvsuger?! Du all verden, for et multitalent! 

Til info: jeg kunne godt tenke meg å jobbe 120% i en bransje jeg elsker. Som ikke finnes på Østlandet. Så nei- jeg har flyttet og sluttet i en jobb jeg elsker på mannen sine premisser. 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...