Gå til innhold

Lei av svigerfars bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg snylter jo ikke? Hva er det som får dere til å skrive sånt?? Mannen min har valgt å være sammen med meg vel vitende om min situasjon.!

Anonymkode: 4ba2f...e67

Du bestemmer jo ikke ovet hans økonomi! Vill han hjelpe sin far, så skal han selvfølgelig få lov til det.

Anonymkode: 30df2...7f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Du bestemmer jo ikke ovet hans økonomi! Vill han hjelpe sin far, så skal han selvfølgelig få lov til det.

Anonymkode: 30df2...7f0

Ok

Endret av Latinagirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg snylter jo ikke? Hva er det som får dere til å skrive sånt?? Mannen min har valgt å være sammen med meg vel vitende om min situasjon.!

Anonymkode: 4ba2f...e67

Du har jo også valgt han!! Du var vel vitende on det med hans far (ref det du sa om fra mannen din var 18).. 

 

Anonymkode: a2491...1b8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Til info: jeg kunne godt tenke meg å jobbe 120% i en bransje jeg elsker. Som ikke finnes på Østlandet. Så nei- jeg har flyttet og sluttet i en jobb jeg elsker på mannen sine premisser. 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Ganske dumt å oppgi en jobb du elsker for å vaske klær på andre siden av landet

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye du bidrar hjemme, eller hvor mye du gjør for "hans" barn, (de er faktisk dine også, du har valgt like mye som han å få dem) så gir det deg ikke full råderett over mannens penger. Jeg er enig i at han bør betale mer når du gjør mer hjemme, men du har ikke noe med hva som skjer med pengene som er til overs etter alle vanlige utgifter er dekket.

Du har gått skikkelig i kvinnefella. Dere er jo heller ikke gift, så du kommer til å sitte fryktelig dårlig i det hvis det blir slutt mellom dere.

Anonymkode: c7de2...91a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du får ufortjent mye pepper ts. Jeg har selv vært i en situasjon hvor vi måtte betale for svigerforeldres økonomiske rot da vi selv hadde  dårlig råd. Dette var svært belastende for meg.  Skjønner hvordan du har det. 

I mitt tilfelle endte det med brudd. Jeg orket å være et sosialkontor når jeg selv slet økonomisk. 

Anonymkode: afd0e...649

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du har jo også valgt han!! Du var vel vitende on det med hans far (ref det du sa om fra mannen din var 18).. 

 

Anonymkode: a2491...1b8

Nei, dette fikk jeg vite etter 2 år sammen!

Anonymkode: 4ba2f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Uansett hvor mye du bidrar hjemme, eller hvor mye du gjør for "hans" barn, (de er faktisk dine også, du har valgt like mye som han å få dem) så gir det deg ikke full råderett over mannens penger. Jeg er enig i at han bør betale mer når du gjør mer hjemme, men du har ikke noe med hva som skjer med pengene som er til overs etter alle vanlige utgifter er dekket.

Du har gått skikkelig i kvinnefella. Dere er jo heller ikke gift, så du kommer til å sitte fryktelig dårlig i det hvis det blir slutt mellom dere.

Anonymkode: c7de2...91a

Jeg sitter jo ikke dårlig i det om det blir brudd? Men det er ikke et alternativ. Vi har valgt hverandre, og jeg har ofret litt mer enn han. Sånn er det bare. Jeg flyttet fra jobben min- og nå sitter jeg uten. Han var vel vitende om at jeg ikke hadde jobb på denne siden av landet, så det er ikke noe synd på han heller. Vi har det veldig fondet sånn. Jeg bare skulle ønske han ikke måtte forsørge faren sin nå fordi det er så mye han selv ønsker å kjøpe seg.. han elsker gadgets, biler, utstyr til bil, osv. Vet det er mye han har lyst på men ikke tar seg råd til pga faren.

Anonymkode: 4ba2f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere betaler ikke 1000kr i forsikring på bilen. Trafikkforsikringsavgiften er direkte koblet opp mot forsikringen. Hvis bilen ikke er EU-godkjent så vil det heller ikke gå an å få forsikring på den. Så dette er bare tull.

Anonymkode: fc200...835

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei, dere betaler ikke 1000kr i forsikring på bilen. Trafikkforsikringsavgiften er direkte koblet opp mot forsikringen. Hvis bilen ikke er EU-godkjent så vil det heller ikke gå an å få forsikring på den. Så dette er bare tull.

Anonymkode: fc200...835

Han fikk akkurat regning på forsikring på sin egen bilnoføg faren sin bil?? Og på vegvesen står det at den skulle vært godkjent i 2017? 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du får mye pepper. Det virker jo som om mange her mener at det er helt normalt at en hjemmeværende mor skal gjøre alt i huset og ofre egen jobbing, og likevel ikke ha noe å si om partnerens bidrag - nemlig pengene? Penger han ikke kunne tjent samtidig som han tok være på familien, om ikke hun gjorde sitt. Syns ikke ts snylter på mannen i det hele tatt - de bidrar til familien med ulike, men like viktige ting. 

 

Men siden det ikke er dette ts lurer på i det hele tatt: jeg ville tatt opp dette med mannen og blitt enige om en løsning sammen. Hvis du anmelder anonymt er det godt mulig både svigerfar og mannen skjønner hvem det kommer fra, og det ville jo vært dumt om dette skapte trøbbel mellom deg og mannen. Men hvis mannen misliker å gi penger til svigerfar som du sier, så er han kanskje villig til å lage en plan for hvordan dere kan løse dette bedre. 

Anonymkode: b9f88...f28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Syns du får mye pepper. Det virker jo som om mange her mener at det er helt normalt at en hjemmeværende mor skal gjøre alt i huset og ofre egen jobbing, og likevel ikke ha noe å si om partnerens bidrag - nemlig pengene? Penger han ikke kunne tjent samtidig som han tok være på familien, om ikke hun gjorde sitt. Syns ikke ts snylter på mannen i det hele tatt - de bidrar til familien med ulike, men like viktige ting. 

Anonymkode: b9f88...f28

For det første: I dagens Norge er det ikke nødvendig å være hjemme med barna med lav inntekt hvis man ikke vil. Man kan ta permisjon et helt år med 80% lønn eller litt kortere med 100% lønn. Dette er den perioden hvor barnet er helt avhengig av mot. Etter å ha fylt året kan barnet ut i barnehage, og mor trenger ikke å ofre egen jobbing. At hun fortsatt er hjemme er hennes valg. For det andre: Ingen har sagt at Ts ikke skal ha noe å si. Vi sier hun ikke har noe med disse 1000 kr i måneden, ellers vil jeg tippe alle syns det er rimelig at mannen dekker noe av Ts' utgifter, siden hun gjør mer hjemme. Ts har heller ikke sagt at hun gjør alt hjemme. Hun nevner at hun lager maten, står opp om natten, vasker tøy og støvsuger hver 3.dag. Når man er 100% hjemmeværende er ikke dette mye. Ts nevner ikke hvem som vasker og ordner alt annet. Jeg skal vedde ganske mye på at mannen i hvert fall gjør de typiske "manne-tingene", som å klippe plenen, måke snø, skifte olje og dekk på bilen, montere ting, fikse ødelagte ting etc. Mange glemmer hvor mye mannen gjør i hagen og garasjen når de klager over manglende innsats i husarbeidet. 

Anonymkode: c7de2...91a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du vil ikke få mer hos nav om du gikk fra mannen nettopp fordi dere ikke er gift! Med mindre du er ufør da, men det er ikke kommet frem i tråden. 

Jeg synes du høres bitter ut på typen din, og det er jo synd om det er slik at du selv sier du har valgt å flytte og stå uten jobb, å være hjemmeværende, kjøpe hus og bil som kun mannen ville ha. Håper du finner ut av følelsene dine rundt alt det jeg nevner. Jeg tror egentlig du kanskje projiserer følelsene for typen over på svigerfar når det egentlig ikke er han det handler om. 

Anonymkode: bf9d4...8d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det kan selvfølgelig sammenlignes. Du gjør mer hjemme, og han dekker alle utgifter du ikke får dekket selv. Det er vel en grei deal? Problemet er jo at du ikke er fornøyd der, du vil i tillegg at støtten til svigerfar skal kuttes. 

Anonymkode: c7de2...91a

I all verden, jeg blir aldeles målløs. Voksne barn, spesielt med egen familie, har vel ikke forsørgelsesplikt overfor sine foreldre. Denne faren har pådratt seg forbruksgjeld. Det er da for søren hans eget ansvar å få orden på. Her er jeg fullstendig på TS' side.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Til info: jeg kunne godt tenke meg å jobbe 120% i en bransje jeg elsker. Som ikke finnes på Østlandet. Så nei- jeg har flyttet og sluttet i en jobb jeg elsker på mannen sine premisser. 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Ditt eget valg. Slutt med all denne ansvarsavskrivningen, og begynn å ta ansvar for eget liv. Og la nå for guds skyld mannen din disponere en slump av lønna si selv uten å legge deg borti hva han bruker «lommepengene» på.

Anonymkode: 5a11d...61d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mystic woman skrev:
 

I all verden, jeg blir aldeles målløs. Voksne barn, spesielt med egen familie, har vel ikke forsørgelsesplikt overfor sine foreldre. Denne faren har pådratt seg forbruksgjeld. Det er da for søren hans eget ansvar å få orden på. Her er jeg fullstendig på TS' side.

Jeg har aldri sagt at de har forsørgerplikt. Det jeg derimot sier er at hvis et barn ønsker å hjelpe faren sin økonomisk, så må det være lov. Her er det jo Ts' mann som frivillig betaler på bilen til faren sin, mens Ts er i mot. 

Anonymkode: c7de2...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Svigerfar snylter ikke på dere. Du har ikke noen penger til overs som han kan snylte på. Både du og svigerfar snylter på mannen din. Med 8000 utbetalt hadde du havnet i kommunal bolig uten mannen din. Du bør takke han og slutte å blande deg borti hva han bruker penger på, så lenge dere ikke går i minus. Faren hans er fortsatt familie, selv om han har egne barn nå.

Anonymkode: c7de2...91a

Det er ikke noe som heter dine og mine penger når man bor og har barn sammen. Svigerfaren snylter på paret.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Takk for et saklig svar. Jeg sjekket på nettt og den skulle vært godkjent i august 2017.. 

Og til dere som sier ting om mannen ( vi er ikke gift) ja, han er en bra mann, men han blir sliten psykisk av dette, og pappaen hans spør til og med om penger før jul for å handle julegaver til oss(?). Mannen skriver ned alt han legger ut for han, og mener selv at det skal ikke måtte gå den veien når det gjelder økonomi. Det er veldig stor forskjell på familiene våre. Jeg fikk halve huset av mine foreldre liksom, så sitter han her og må betale farens regninger. Uten min familie hadde ikke mannen min hatt hus. Uten meg, kunne ikke mannen hatt den jobben han har ( jeg ofrer karriere for å ha korte dager med barna). 

Ts

Anonymkode: 4ba2f...e67

Stakkars deg.. det du vil høre? 

1000kr i mnd er ikke mye dersom det hjelper faren hans! Og mannen din forsørger deg uansett hvordan du ser på det, vær litt takknemlig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hovedproblemet er vel at svigerfars bil og forsikringer er registrert på sønnen, altså er det han som får trøbbel om noe skjer! Jeg hadde glatt krevd bilen avskiltet om det var min mann som sto som ansvarlig på en slik bil. Det handler ikke bare om penger, men en potensielle trafikkfarlig bil har ingenting på veiene å gjøre! 

Anonymkode: edeb6...005

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, personangrep, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...