Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, tirben skrev:

Men stilte ingen spørsmål om hva som hadde skjedd?

Det er kanskje uvanlig å ikke spørre. Men hvor mye informasjon var det i den meldingen som de fikk? Fikk de kun vite at de tre var døde, eller at de var drept eler hvordan de var drept? Hvor kan man lese om det?

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de faktisk satte en bil der er det mer sannsynlig det var Veronica med blond parykk.. 

Anonymkode: c40bf...32c

Synes du at Veronica ligner på Kristin? Vitnet sa noe om at kvinnen med den grå bilen hadde likhetstrekk med Kristin, etter å ha sett bilde av Kristin.

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du at Veronica ligner på Kristin? Vitnet sa noe om at kvinnen med den grå bilen hadde likhetstrekk med Kristin, etter å ha sett bilde av Kristin.

Anonymkode: d551b...45b

https://www.nrk.no/orderudnyheter/trippeldrapet-pa-orderud_-forbloffet-over-mulig-fluktrute-1.14291686#/

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her står det om hvordan det var med vinduer og dører i kårboligen https://www.nrk.no/norge/--ullsokken-darlig-sikret-1.522396

Anonymkode: d551b...45b

Når slike soveromsvinduer står i luftestilling (som beskrevet i artikkelen), er det da mulig å få åpnet de enda mer fra utsiden slik at man greier å klatre inn gjennom vinduene?

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant om den/de som kommer med alle disse «nye sporene» og deler de i linker hele tiden, kan samle hva som kan leses ut av dem. Komme med en teori på hva disse løse, uoppfulgte trådene evt kan bety.

Foreløpig syntes jeg det er vanskelig å komme bort i fra de fire dømte.

Alt for mye løgner og tilfeldigheter mener jeg til å være uskyldig... så uheldig er ingen!

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, tirben skrev:

Men stilte ingen spørsmål om hva som hadde skjedd?

Kanskje de var i sjokk etter å ha fått den grufulle beskjeden, og at det var årsak til at de ikke stilte spørsmål?

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Toiny skrev:

Hadde vært interessant om den/de som kommer med alle disse «nye sporene» og deler de i linker hele tiden, kan samle hva som kan leses ut av dem. Komme med en teori på hva disse løse, uoppfulgte trådene evt kan bety.

Foreløpig syntes jeg det er vanskelig å komme bort i fra de fire dømte.

Alt for mye løgner og tilfeldigheter mener jeg til å være uskyldig... så uheldig er ingen!

 

Oj! Nei, jeg er ingen etterforsker og jeg har ingen teorier å komme med dessverre.

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Frida skrev:

Per og Veronicas fem alibi-nøtter (VG)

"Fem uavhengige vitners troverdighet må vrakes", og hvor sannsynlig er det? 

Hvor lang tid i ettertid ble disse vitnene avhørt? Det er fort gjort å blande sammen forskjellige dager. F.eks. dette med at leietagerne mener at Veronica og Per ikke var hjemme drapsnatten, men Veronica og Per var jo beviselig ikke hjemme den påfølgende natten, og leietagerne kan ha blandet sammen disse nettene. 

Anonymkode: 54ae7...175

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de var i sjokk etter å ha fått den grufulle beskjeden, og at det var årsak til at de ikke stilte spørsmål?

Anonymkode: d551b...45b

Eller kanskje de visste på forhånd at dette hadde skjedd, fordi de medvirket eller selv utførte drapene, og at det var årsaken til at de ikke stilte spørsmål.

Anonymkode: 4c0df...1a2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid i ettertid ble disse vitnene avhørt? Det er fort gjort å blande sammen forskjellige dager. F.eks. dette med at leietagerne mener at Veronica og Per ikke var hjemme drapsnatten, men Veronica og Per var jo beviselig ikke hjemme den påfølgende natten, og leietagerne kan ha blandet sammen disse nettene. 

Anonymkode: 54ae7...175

Den ene kjører post, og han kjørte iallfall ikke post på søndag. De ble drept natt til lørdag, og lørdag ble det kjørt ut post i 1999. Men dagen etter som var søndag, har aldri vært postdag. Den ene leieboeren stod opp den viktige morgenen for å kjøre post, så det må ha vært lørdag, altså riktig dag. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frida skrev:

Den ene kjører post, og han kjørte iallfall ikke post på søndag. De ble drept natt til lørdag, og lørdag ble det kjørt ut post i 1999. Men dagen etter som var søndag, har aldri vært postdag. Den ene leieboeren stod opp den viktige morgenen for å kjøre post, så det må ha vært lørdag, altså riktig dag. 

Hvilken dag kom Per og Veronica hjem etter å ha vært på hundeutstillingen?

Hvis dager ble forvekslet: Kan det ha vært mandag morgen at han som kjører post gjorde sine observasjoner?

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet ringte på døren til det vitnet som så den grå bilen i Ekornstien, samme dag som de drepte ble funnet, om jeg husker rett. Så det kan hende at politiet ringte på hos alle som bodde i området på og ved Orderud gård samme dag.

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naiv. At noen ringer til Sandberg og utgir seg for å være terrorister betyr ikke at de faktisk ER det. V og K kan ha fått noen til å ta den telefonen for å lure Sandberg på villspor. Noen har i hvert fall vært ivrig etter å lage et liksommotiv mot fremmede makter, med de jukseattentatene, og spinner gjerne videre på det. 

Anonymkode: c40bf...32c

K hadde kontakter i "underverdenen", det hadde ikke P og V.

Da K fikk barn ville kjæresten arrangere dåpen på et jugoslavisk sted i Oslo. Han ble senere arrestert.

https://www.dagbladet.no/nyheter/villstyringen–som–liker–seg–pa–hesteryggen/65705834

Anonymkode: bb132...be4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken dag kom Per og Veronica hjem etter å ha vært på hundeutstillingen?

Hvis dager ble forvekslet: Kan det ha vært mandag morgen at han som kjører post gjorde sine observasjoner?

Anonymkode: d551b...45b

Veldig tvilsomt, den andre leieboeren satt oppe og holdt på med datagreier til kl 04.00 og det kan sjekkes i ettertid. De hadde også lagt veldig godt merke til at det var stille, uten hundene som laget lyd. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet ringte på døren til det vitnet som så den grå bilen i Ekornstien, samme dag som de drepte ble funnet, om jeg husker rett. Så det kan hende at politiet ringte på hos alle som bodde i området på og ved Orderud gård samme dag.

Anonymkode: d551b...45b

Jeg tror nok de sjekket samme dag, altså søndag da de ble funnet. Politiet er veldig klar over hvor fort vitner glemmer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Frida skrev:

Den ene kjører post, og han kjørte iallfall ikke post på søndag. De ble drept natt til lørdag, og lørdag ble det kjørt ut post i 1999. Men dagen etter som var søndag, har aldri vært postdag. Den ene leieboeren stod opp den viktige morgenen for å kjøre post, så det må ha vært lørdag, altså riktig dag. 

Ok. Jeg tenkte bare at det er fort gjort å blande sammen dager. Hva med han som kjørte forbi Veronicas bil; når man blir avhørt rundt en måned senere, hvor lett er det da å huske eksakt hvilken dag det var at du la merke til at noen du kjenner hadde parkert litt annerledes enn vanlig? Hjernen vår er veldig flink til å forsøke å koble sammen ting som ikke ellers gir mening, så ubevisst kan han ha blandet sammen to forskjellige dager. 

Anonymkode: 54ae7...175

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frida skrev:

Veldig tvilsomt, den andre leieboeren satt oppe og holdt på med datagreier til kl 04.00 og det kan sjekkes i ettertid. De hadde også lagt veldig godt merke til at det var stille, uten hundene som laget lyd. 

Den ene leieboeren fortalte at han dusjet før han la seg, og at han derfor ikke hadde oversikt over bevegelser på gårdsplassen i den tidsperioden.

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frida skrev:

Jeg tror nok de sjekket samme dag, altså søndag da de ble funnet. Politiet er veldig klar over hvor fort vitner glemmer. 

Jeg husket feil. Det var mandag (dagen etter at de drepte var funnet) at politiet banket på døra hos den mannen som så den grå bilen og kvinnen i/ved Ekornstien. 

https://www.nrk.no/orderudnyheter/trippeldrapet-pa-orderud_-forbloffet-over-mulig-fluktrute-1.14291686#/

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg husket feil. Det var mandag (dagen etter at de drepte var funnet) at politiet banket på døra hos den mannen som så den grå bilen og kvinnen i/ved Ekornstien. 

https://www.nrk.no/orderudnyheter/trippeldrapet-pa-orderud_-forbloffet-over-mulig-fluktrute-1.14291686#/

Anonymkode: d551b...45b

Kanskje fordi han meldte fra mandag? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...