Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Tror ikke de rette morderne er tatt

Anonymkode: 4c9bd...4fd

Tror ikke jeg heller.

Anonymkode: 7623d...91e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter inn i 1. episode sier Tore Per Bakken (Kripos) at det ikke har vært innbrudd i kårboligen i vinnings hensikt. Det tyder på at noen var ute etter å ta livet av tre mennesker den natta.

Det er ganske sterkt å se Kripos' egne video-opptak fra kårboligen der man kan se de døde i bakgrunnen - riktignok sladdet. Og det er vondt å høre at Marie kan ha levd i flere timer mens hun ble liggende å forblø.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, NordicViking skrev:
 

12 minutter inn i 1. episode sier Tore Per Bakken (Kripos) at det ikke har vært innbrudd i kårboligen i vinnings hensikt. Det tyder på at noen var ute etter å ta livet av tre mennesker den natta.

Det er ganske sterkt å se Kripos' egne video-opptak fra kårboligen der man kan se de døde i bakgrunnen - riktignok sladdet. Og det er vondt å høre at Marie kan ha levd i flere timer mens hun ble liggende å forblø.

Ja, får bare håpe hun ikke var ved bevissthet.

Anonymkode: 7623d...91e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:
Som de sa i kveldens episode: halvprofesjonelt. Verken amatørmessig eller profesjonelt. 

Kanskje det er mest på film de "dreper" med ett skudd.

Halvveis profesjonelt er vel et uttrykk som ble brukt, bl.a. med referanse til nakkeskuddene. Ellers synes jeg det virker ganske amatørmessig. Anne Orderud ble truffet av mange skudd, mens hun tilsynelatende forsøkte å nå verandadøren. Det ble funnet ti patronhylser fra en 22 kalibret pistol, ni prosjektiler fra en 22 kalibret pistol og tre prosjektiler fra en kaliber 38 revolver. Ser ikke helt for meg at dette er proffe drapsmenn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Jeg tenkte også at drapet var "proft" utført, med tanke på skytingen, at han/hun traff hjertet osv, men samtidig ble de skutt på kloss hold. Må være utført av noen som har en viss skytetrening.

 

33 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Ok, så var det halvveis profesjonelt de sa da og ikke halvprofesjonelt. Beklager at jeg ikke husket ordrett. Håper ikke du kommer til å flisespikke og rette på slike småting gjennom tråden.

Det var vel du som først kommenterte at drapene var «proft» utført og flere i tråden reagerte på det. Særlig de som lenge har fulgt med Orderud-drapene. 

Rett skal være rett😉 

 

Anonymkode: 69951...e2b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Nei, gjorde ikke det. 

Det jeg mente at jeg før hadde trodd dette, men at det nå  ikke virket som fullstendig proft, men en viss skytetrening må gjerningspersonen(e) hatt.

Jeg er ikke ekspert og skal ikke uttale meg bastant. Men vet jo ikke om disse anonyme brukerne (som utgir seg som eksperter?) har erfaring selv, eller kun har sett skyting på film. 

Så AB-brukere har ikke lov å synse om skyteferdighetene til drapsmannen/kvinnen? 🙄

Jeg snakker hvertfall kun for meg selv og retta opp det du skrev om skyteferdighetene. Når vi først diskuterer Orderud-saken, syns jeg at faktaene som har kommet fram hittil må komme med. 

 

Anonymkode: 69951...e2b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Dritt lei alt om Orderud. Og Kongo. 

Anonymkode: 6c80c...815

Hva gjør du i denne tråden da?🤔

Anonymkode: 69951...e2b

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Her har vel alle lov å uttale seg? Det håper jeg du også gir rom for.

Selvsagt er det det, men som jeg skrev lenger opp i tråden at det du skrev om skyteferdighetene i orderud-saken var proft utført ikke var helt riktig mtp antall skudd på hver av de døde. 

Anonymkode: 69951...e2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nakkeskuddene indikerer at drapene var av personlig grunn. Reagerte særlig på at faren var flyttet fra liggende stilling skutt i brystet og til en knelende stilling ved sengen hvor han så fikk nakkeskudd (sagt av obdusenten). Det er noe nedverdigende og ondskapsfullt ved det som jeg synes tyder på at det var et personlig motiv bak. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Men jeg hevdet jo ikke at de var proft utført. Herregud. Rettsmedisineren sa da også at de var utført halvveis profesjonelt.

 

Jeg tror at de som stod bak prøvde hardt på å få det til å se profesjonelt ut. Hvorvidt de lyktes? Tja, til en viss grad?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Kanskje det. Som de sa i episoden så tydet det jo på at drapet var nøye planlagt mtp de få sporene de etterlot. Virker personlig, ja. 

Etterlot de ikke noe dna? Det skal vel godt gjøres? Kan ikke huske å ha lest noe om det, men nå har jeg ikke lest alt som er skrevet heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...