Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor de hang sammen de to para, om de ikke er tvilsomme alle sammen. Grønnerød og Veronica var jo kjent i rus og kriminalitetmiljøet. De to andre sku luksom være normale. Men så henger de sammens og snakker om våpen osv. Helt klare tegn på at det ekteparet ikke er A4. 

Anonymkode: 219f0...4e4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettopp om vitnemålet til broren til veronica og kristin, spesielt. Han sitter tydeligvis inne med opplysninger han ikke orker komme med. Jeg var ikke klar over at han hadde gått til politistasjonen en stund før andre rettsak kom opp, for å fortelle dem noe han visste. Før samtalen med politiet snakker han likevel med Veronicas forsvarer, og så trekker han seg plutselig.. I retten hadde han sagt at han visste hvem som var innblandet og at han skulle fortelle dette. Men bryter sammen og sier han føler seg dratt i to retninger. Når aktor spør hvorfor sier han moren tror søstrene er uskyldige.. Så det er ganske klart at han vet noe om noen av de involverte. Han sa også i andre rettsrunde at teorien han hadde nevnt om jugoslavisk mafia i første rettsak (dette var det samme veronica påsto i avjør) bare var tull. Jeg tror han er lojal mot begge søstrene, får litt vondt av ham. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, miss spjåk skrev:
 

Jeg leste nettopp om vitnemålet til broren til veronica og kristin, spesielt. Han sitter tydeligvis inne med opplysninger han ikke orker komme med. Jeg var ikke klar over at han hadde gått til politistasjonen en stund før andre rettsak kom opp, for å fortelle dem noe han visste. Før samtalen med politiet snakker han likevel med Veronicas forsvarer, og så trekker han seg plutselig.. I retten hadde han sagt at han visste hvem som var innblandet og at han skulle fortelle dette. Men bryter sammen og sier han føler seg dratt i to retninger. Når aktor spør hvorfor sier han moren tror søstrene er uskyldige.. Så det er ganske klart at han vet noe om noen av de involverte. Han sa også i andre rettsrunde at teorien han hadde nevnt om jugoslavisk mafia i første rettsak (dette var det samme veronica påsto i avjør) bare var tull. Jeg tror han er lojal mot begge søstrene, får litt vondt av ham. 

Ante ikke at de har en bror. Hvor leste du vitnemålet hans? 

Anonymkode: 5e7b2...957

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Skjønner ikke hvorfor de hang sammen de to para, om de ikke er tvilsomme alle sammen. Grønnerød og Veronica var jo kjent i rus og kriminalitetmiljøet. De to andre sku luksom være normale. Men så henger de sammens og snakker om våpen osv. Helt klare tegn på at det ekteparet ikke er A4. 

Anonymkode: 219f0...4e4

Veronica og Kristin hadde et godt forhold før denne saken. Hun var mye på gården hos Per og Veronica og så på stedet som sitt "fristed". Hun hadde mye å slite med i livet sitt, hadde ikke omsorg for sønnen bl.a. 

Alt skar seg totalt da Kristin impliserte Veronica i saken da hun fortalte om juleselskapet og at det var skyting der, såvidt jeg har skjønt det. 

Anonymkode: 5e7b2...957

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.10.2018 den 2.47, AnonymBruker skrev:
 

Ante ikke at de har en bror. Hvor leste du vitnemålet hans? 

Anonymkode: 5e7b2...957

Familien min sitter på tiltalebenken. Jeg er blitt utsatt for så mye pes. Dette er så vanskelig, forklarte Ole Robert Kirkemo.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLL91b/turde-ikke-roepe-navn

Tror lojaliteten til familien er sterk..

 

Brudd på regel om opphavsrett. Deler av teksten er fjernet. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i utgangspunktet alle er skyldige for medvirkning til drapet. Derimot usikker på hvem som faktisk utførte drapene. Per og Veronica løy en del i avhør, mens Kristin og Lars kom med en del oppklarende opplysninger. 

Anonymkode: 4eded...243

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2018 den 3.01, miss spjåk skrev:
 

Familien min sitter på tiltalebenken. Jeg er blitt utsatt for så mye pes. Dette er så vanskelig, forklarte Ole Robert Kirkemo.

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLL91b/turde-ikke-roepe-navn

Tror lojaliteten til familien er sterk..

 

Brudd på regel om opphavsrett. Deler av teksten er fjernet. Perelandra, mod

Tusen takk for informasjon som var helt ny for meg! :) 

Anonymkode: 5e7b2...957

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Tror i utgangspunktet alle er skyldige for medvirkning til drapet. Derimot usikker på hvem som faktisk utførte drapene. Per og Veronica løy en del i avhør, mens Kristin og Lars kom med en del oppklarende opplysninger. 

Anonymkode: 4eded...243

Tror ikke Per og Veronica er skyldig, de virker altfor naive og "dumme".  De andre derimot ..........

Anonymkode: 7623d...91e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Tror i utgangspunktet alle er skyldige for medvirkning til drapet. Derimot usikker på hvem som faktisk utførte drapene. Per og Veronica løy en del i avhør, mens Kristin og Lars kom med en del oppklarende opplysninger. 

Anonymkode: 4eded...243

Hvorfor tror du per og Veronika er skyldige i medvirkning? Hvilket motiv skulle de hatt? 

Anonymkode: d96ab...ccd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva alle disse familiekonfliktene dere fikk ut på?

Anonymkode: d96ab...ccd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se det. Er over gjennomsnitlig opptatt av å lese/høre om drapssaker og vet som regel det meste, men denne saken har jeg ikke satt meg så grundig inn i. Var vel 10 år da det skjedde og husker det godt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Noen som vet hva alle disse familiekonfliktene dere fikk ut på?

Anonymkode: d96ab...ccd

Mye handlet nok om overtakelse av gård, pris på overtakelsen, samt arv. 

Anonymkode: ece99...0fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Mye handlet nok om overtakelse av gård, pris på overtakelsen, samt arv. 

Anonymkode: ece99...0fb

Per hadde arverett, og de var svært nær et frlik ang overtagelsen. Så skjønner ikke hvorfor han/de evt. skulle drepe tre personer.

Anonymkode: d96ab...ccd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Per hadde arverett, og de var svært nær et frlik ang overtagelsen. Så skjønner ikke hvorfor han/de evt. skulle drepe tre personer.

Anonymkode: d96ab...ccd

Det var en kontrakt som var blitt forfalsket mente faren, han mente at han aldri hadde skrevet under på noen kontrakt, så de var på vei til ny rettsak og da hadde Per Orderud blitt avslørt som dokumentfalsker, så det er jo et motiv der allikevel.

Anonymkode: 2a534...da8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Per hadde arverett, og de var svært nær et frlik ang overtagelsen. Så skjønner ikke hvorfor han/de evt. skulle drepe tre personer.

Anonymkode: d96ab...ccd

Per måtte dele arven med søsteren. Men han hadde jobbet på gården i over 20 år og gjort alt. Han mente at han skulle få mer i arv enn søsteren. Men dette var ikke faren enig i. De var i en arvestri og de skulle snart opp i en rettssak. Per hadde et dokument som faren og han hadde underskrevet der hvor faren gir han gården mot 1,5 mill (tror jeg), men faren nektet for å ha skrevet under. 

Det kom ikke opp før i ankesaken at Per innrømmet at han hadde forfalsket underskriften til faren.  

Anonymkode: 32555...219

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2018 den 0.08, AnonymBruker skrev:
 

Tror ikke Per og Veronica er skyldig, de virker altfor naive og "dumme".  De andre derimot ..........

Anonymkode: 7623d...91e

De eneste som hadde motiv var jo ekteparet , som hadde en langvarig konflikt med de drepte.  Det er på det rene at de hadde bedt om hjelp til å skaffe våpen.  Grønnerød og Kirkemo hjalp dem med det,  da ekteparet sa at de trengte å beskytte seg.  Ekteparet hadde i rettssaken ingen god forklaring på hvorfor de hadde bedt om lyddemper.  Skulle ingen høre at de forsvarte seg?

Endret av tirben
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...