Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:
 

Spørsmålet er jo også hvorfor Per og Veronica ønsker å gjenoppta saken hvis de er ''skyldige''. Er ganske sikker på at de selv ikke utførte drapene, men var med på planlegging.  

Anonymkode: 4eded...243

Vel, det kan jo være at når de først tror de har "sluppet unna" at de tenker de skal klare å renvaske seg helt også, -det betyr ikke at de ikke juger som proffer for å få det til, og det betyr ikke at de ikke er uskyldige. Tenker jeg. Har møtt på folk i livet som lyver og fornekter selv om en står med håndfaste bevis rett foran trynet på dem.  Drøyt. Men folk overrasker ikke lenger, det er en gal verden.

Anonymkode: d3687...c12

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble funnet dynamitt hos Lars Grønnerød og en gassflaske hos Kristin Kirkemo. Interessant med tanke på at var slike ''materialer'' som ble brukt under attentatforsøkene mot Anne og Per Paust.

Anonymkode: 4eded...243

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

 

Dette har der ikke kompetanse på. Politiet som har greie på dette, har bekreftet at mordene er utført av amatører. Det er de ganske sikre på, om noe. Hvis dere leser igjennom hvordan mordene ble utført, så ser dere at de er ganske uproffe mord.

Anonymkode: d96ab...ccd

Nettopp det jeg svarte henne også!

Ofrene døde ikke momentant heller. Måtte skyte flere skudd før de døde. 

Anonymkode: 69951...e2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Nesten som en såpeopera dette her. Og søstrene var/er filmstjerne-pene også.

Kristin kanskje, men Veronica ?  Langt ifra, ser nevrotisk og litt "kunstig" ut. Sett utfra en manns ståsted.

Anonymkode: 7623d...91e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Kristin kanskje, men Veronica ?  Langt ifra, ser nevrotisk og litt "kunstig" ut. Sett utfra en manns ståsted.

Anonymkode: 7623d...91e

Jeg leste et sted at Veronica var adoptert. Kan det stemme? 

Jeg syns kristin og broren var pene. 

Anonymkode: 69951...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste nylig NRK sin artikkel «Orderud-opptak funnet i kjelleren: Dette fant politiet i kårboligen» og da fant jeg en interessant side som heter orderudsaken.no, og som ble laget i forbindelse med gjenopprettingen. Det er vel ikke så mye mer nytt enn hva som har kommet fram i VG spesialen og NRK artiklene - men man har muligheten til å se og høre istedenfor å lese. 6 episoder. Om det er av interesse for noen? 🤔

https://www.nrk.no/dokumentar/orderud-opptak-funnet-i-kjeller_-dette-motte-politiet-i-karboligen-1.14252222

https://orderudsaken.no/#home-section

Anonymkode: 4eeb5...018

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja? Det er jo det hele greia handler om.

Anonymkode: d96ab...ccd

Dei ble "bare" dømt til medvirking. Politi og rettsvesen skulle funnet den/dem som utførte drapene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg leste et sted at Veronica var adoptert. Kan det stemme? 

Jeg syns kristin og broren var pene. 

Anonymkode: 69951...e2b

Nei, veronika er halvt spansk. hun og Kristin har samme mor, norsk.

Anonymkode: d96ab...ccd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, LiseTV skrev:
 

Dei ble "bare" dømt til medvirking. Politi og rettsvesen skulle funnet den/dem som utførte drapene

ja nettopp. de fant aldri ut hvem av dem som utførte selve drapene, eller om det var evt. helt andre personer.

Anonymkode: d96ab...ccd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er både veldig rart og ganske fascinerende at noen sitter å vet alle svarene som hele Norge har leita etter i over 20 år.

Anonymkode: d96ab...ccd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også veldig rart at ingen av de fire skylder på hverandre. kanskje fordi ingen av dem gjorde det.

Eller kanskje fordi noen av dem, gjorde det på oppdrag for det ene paret.

De kunne vel ikke fått noe særlig strengere straff uansett, 21 år er vel det samme som livstid i Norge?

Anonymkode: d96ab...ccd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg leste et sted at Veronica var adoptert. Kan det stemme? 

Jeg syns kristin og broren var pene. 

Anonymkode: 69951...e2b

Ja. " Sverre Kirkemo (53) til VG Nett. Han er ikke Veronicas kjødelige far, men han adopterte henne ved fødselen."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5VVXGz/en-familietragedie

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja. " Sverre Kirkemo (53) til VG Nett. Han er ikke Veronicas kjødelige far, men han adopterte henne ved fødselen."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5VVXGz/en-familietragedie

Anonymkode: d551b...45b

Da kan man vel ikke si det er feil å si at hun er adoptert, men like fullt hadde hun og Kristin Kirkemo samme mor og er dermed reelle halvsøstre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja. " Sverre Kirkemo (53) til VG Nett. Han er ikke Veronicas kjødelige far, men han adopterte henne ved fødselen."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5VVXGz/en-familietragedie

Anonymkode: d551b...45b

Men hun har samme mor som kristin, og da sikkert adoptert av kristins far? De ble født med 14 mnd mellomrom. Veronika vokste opp med sin biologiske mor.

Anonymkode: d96ab...ccd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale boka til Kristin Kirkemo; «fanget og fri»   Den viser selvfølgelig bare én side av saken, men hun forteller en del om sin og Veronicas oppvekst. Ganske interessant lesning, med tanke på hvor ulike de er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.10.2018 den 23.41, Kristina Schwartz skrev:
 

En kan lese seg opp her til søndag, en fin oversikt på Nrk.no: https://www.nrk.no/orderud/

Veldig mange forviklinger i den saken og ikke minst i familien.

Dersom man ikke har mulighet til å se 1. episode på NRK1 i kveld, så vil denne episoden - og alle påfølgende episoder -  ligge ute på nettet 24/7 etter at de er sendt på TV. 

Endret av NordicViking
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...