AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #8961 Del Skrevet 16. januar 2020 6 timer siden, Baronen skrev: AOP hadde et anstrengt forhold til PP sin sønner pga arv. Etterforskningen sjekket disse ut, men ble de grundig nok sjekket ut? Drapene var personlig rettet virker det som. Og de drepte var overdrept og kan ha vært drept i sinne. PO og VO har nok bygd seg opp et sinne over flere år grunnet gårdskonflikten, og er hete kandidater. Men kan andre ha gjort det samme av andre grunner? For hvordan var AOP som person? KO er beskrevet som sta og nok ikke helt enkel å ha med å gjøre. Mens MO var mild og da nok lettere å ha med å gjøre. Man kan begynne å lure på om AOP hadde en personlighet og væremåte, som har skaffet henne fiender. Er det noen vet noe om hvordan AOP var. Sikkert derfor Per ringte over 30 ganger til Lars for å skaffe seg «Lillegutt», som man vet ble brukt i kårboligen drapsnatten. Anonymkode: 46686...e70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 16. januar 2020 #8962 Del Skrevet 16. januar 2020 På 15.1.2020 den 18.37, Baronen skrev: Så var også revolveren som ble funnet et blindspor. Det er lite som kan kaste lys over saken fra Sandbergs side virker det som. Selv om ikke Kripos-undersøkelsene tyder på at dette var drapsvåpenet, kommer Sandberg til å kreve at det blir gjort ytterligere en undersøkelse av våpenet. (NRK) Det jeg gjerne vil vite er hvem som ga dette våpenet til Sandberg, og hvorfor denne eller disse personen(e) trodde at dette kunne være drapsvåpenet. Hva er historien bak dette? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baronen Skrevet 17. januar 2020 #8963 Del Skrevet 17. januar 2020 Hvem vet, det er jo mulig at denne revolveren har noe med en av de dømte å gjøre. Eller andre som kan ha noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baronen Skrevet 24. januar 2020 #8964 Del Skrevet 24. januar 2020 180 mannen Etter å ha lest litt om dette sporet og tenkt igjennom det som ble sagt og hvordan vitnet oppfattet mannen. Så tenker jeg på en mann som: - Er ruspåvirket da samtalen fant sted, og i den tilstanden impulsiv med behov for oppmerksomhet. Har siden glemt at samtalen fant sted. Drapene fant sted og en som har lagt en plan for slippe unna ville vel ikke varslet om det? Kan det og være snakk om noe mentalt/psykisk med en skiftende personlighet? Ruspåvirket kanskje fordi en dram eller to for å feire at nå kommer hevnen etter lang tid. AOP skal til Orderud i pinsen og det er det stedet hvor det er lettest å få gjort det. Dette pga politibeskyttelse for AOP og beliggenhet. På en eller måten vet 180mannen om planen for pinsen. Han vet mye om AOP. - Misunnelse pga gallamiddager fordi vedkommende ikke har fått muligheten selv? En som føler seg forbigått? Da enten karrieremessig eller følelsen av å ha blitt valgt bort. - Ordene hederlig og redelig er ord jeg tenker brukt før i tiden. Kan ikke huske at noen på min alder eller mine foreldres alder har brukt de noe særlig. Da snakker vi om folk født etter krigen. Føler at det blir et litt konservativt språk. Fraværet av en distinkt dialekt utover østlandsdialekt gjør at jeg tenker et "normert konservativt bokmål"? - Han sier det er 45 m kjøretid til Sørumsand. Og da er et alternativ Oslo vest/sentrum. Tenker at det kan være en fra vestkanten. Og dette passer med språket føler jeg. - Skapte inntrykk av å være intelligent. Kan det være snakk om en velutdannet person? Dette passer da med en karriere i statsadministrasjonen. - Kjenner MO og hun kjenner han. Det blir synsing fra min side når det gjelder hva slags person det er snakk og om forholdet til AOP. Men jeg tenker en tidligere partner er mulig. Kan det ha vært snakk om et forhold som tok slutt etter AOPs ønske? AOP hadde et anstrengt forhold PPs familie. AOP ringte PPs kone og fortalte om forholdet på bryllupsdagen. Hva slags person gjør slikt? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #8965 Del Skrevet 24. januar 2020 24 minutter siden, Baronen skrev: 180 mannen Etter å ha lest litt om dette sporet og tenkt igjennom det som ble sagt og hvordan vitnet oppfattet mannen. Så tenker jeg på en mann som: - Er ruspåvirket da samtalen fant sted, og i den tilstanden impulsiv med behov for oppmerksomhet. Har siden glemt at samtalen fant sted. Drapene fant sted og en som har lagt en plan for slippe unna ville vel ikke varslet om det? Kan det og være snakk om noe mentalt/psykisk med en skiftende personlighet? Ruspåvirket kanskje fordi en dram eller to for å feire at nå kommer hevnen etter lang tid. AOP skal til Orderud i pinsen og det er det stedet hvor det er lettest å få gjort det. Dette pga politibeskyttelse for AOP og beliggenhet. På en eller måten vet 180mannen om planen for pinsen. Han vet mye om AOP. - Misunnelse pga gallamiddager fordi vedkommende ikke har fått muligheten selv? En som føler seg forbigått? Da enten karrieremessig eller følelsen av å ha blitt valgt bort. - Ordene hederlig og redelig er ord jeg tenker brukt før i tiden. Kan ikke huske at noen på min alder eller mine foreldres alder har brukt de noe særlig. Da snakker vi om folk født etter krigen. Føler at det blir et litt konservativt språk. Fraværet av en distinkt dialekt utover østlandsdialekt gjør at jeg tenker et "normert konservativt bokmål"? - Han sier det er 45 m kjøretid til Sørumsand. Og da er et alternativ Oslo vest/sentrum. Tenker at det kan være en fra vestkanten. Og dette passer med språket føler jeg. - Skapte inntrykk av å være intelligent. Kan det være snakk om en velutdannet person? Dette passer da med en karriere i statsadministrasjonen. - Kjenner MO og hun kjenner han. Det blir synsing fra min side når det gjelder hva slags person det er snakk og om forholdet til AOP. Men jeg tenker en tidligere partner er mulig. Kan det ha vært snakk om et forhold som tok slutt etter AOPs ønske? AOP hadde et anstrengt forhold PPs familie. AOP ringte PPs kone og fortalte om forholdet på bryllupsdagen. Hva slags person gjør slikt? Jeg tenker far til KK og VO... eventuelt bror. Eller kjæresten til SK. Samtalen ble jo sporet til dems hus. Der denne kjæresten hadde arbeidsplass også. Anonymkode: 245fc...a3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baronen Skrevet 25. januar 2020 #8966 Del Skrevet 25. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker far til KK og VO... eventuelt bror. Eller kjæresten til SK. Samtalen ble jo sporet til dems hus. Der denne kjæresten hadde arbeidsplass også. Anonymkode: 245fc...a3e Samtalen kan ha kommet fra deres hus, men dette var langt sikkert og hadde noen i dette huset kunnskapen om AOPs planer for pinsen? Hvis AOP fortalte om sine planer for pinsen i begravelsen til PP den 14 mai, som nok er meget mulig. Så har 180-mannen vært der eller fått vite det fra andre der. Operatøren mente jo samtalen skjedde i midten av mai og på ettermiddagen etter kl 15-16, mest syannsynlig på kvelden. Fra Risør og til Oslo tar det med bil ca 3 timer og sannsynligvis litt mer en fredag. Når var begravelsen og et eventuelt samvær etterpå ferdig? Hvis man kommer seg fra Risør senest 1500-1600 så vil man være i Oslo tidlig på kvelden. Magefølelsen min sier at 180-mannen eller den som opplyste han om det var i begravelsen til PP. Hvem var i begravelsen? PPs familie og slekt, AOP med foreldre, andre i Orderudslekta?, kollegaer, representanter fra det offisielle Norge? venner, naboer etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #8967 Del Skrevet 25. januar 2020 Sandberg er en tulling og dummer seg ut. Veronica og Per Kristian Orderud er så skyldige som en kan være. Ingen dreper 3 mennesker, appåtil to hjelpeløse eldre, på denne måten uten at det stikker dypt. Med hat og sinne. Dette er familiært. Profesjonelle? Hehe. Hvilke profesjonelle ville bruke et kaliber 22. våpen til å drepe? Latterlig. Drapene ble begått av amatører. Per og Veronica bør slutte å lyve og heller prøve jobbe med seg selv før de forlater denne verden. Ikke lett å ha noe slikt på samvittigheten. Spesielt for Per Kristian. Når den underdanige og uskyldige i gårdskonflikten, hans mor, var den som måtte lide mest gjennom denne drapsnatten. Siden hun i motsetning til sin ektemann fikk nakkeskuddet av et kaliber 22 ikke døde momentant. Hun måtte pine og slepe seg langs gulvet mot døra før de, eller mest sannsynlig Veronica, kom tilbake og gjort prosess med henne med de siste skuddene. Tipper dette sitter på netthinnen til Per. Gjenopptakelsessaken er bare et desperat skyggeteater fra Per og Veronica. Det holder nå. De fleste oppegående folk vet dere er skyldig, og dette spillet er en farse. Anonymkode: bb9fd...823 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baronen Skrevet 25. januar 2020 #8968 Del Skrevet 25. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sandberg er en tulling og dummer seg ut. Veronica og Per Kristian Orderud er så skyldige som en kan være. Ingen dreper 3 mennesker, appåtil to hjelpeløse eldre, på denne måten uten at det stikker dypt. Med hat og sinne. Dette er familiært. Profesjonelle? Hehe. Hvilke profesjonelle ville bruke et kaliber 22. våpen til å drepe? Latterlig. Drapene ble begått av amatører. Per og Veronica bør slutte å lyve og heller prøve jobbe med seg selv før de forlater denne verden. Ikke lett å ha noe slikt på samvittigheten. Spesielt for Per Kristian. Når den underdanige og uskyldige i gårdskonflikten, hans mor, var den som måtte lide mest gjennom denne drapsnatten. Siden hun i motsetning til sin ektemann fikk nakkeskuddet av et kaliber 22 ikke døde momentant. Hun måtte pine og slepe seg langs gulvet mot døra før de, eller mest sannsynlig Veronica, kom tilbake og gjort prosess med henne med de siste skuddene. Tipper dette sitter på netthinnen til Per. Gjenopptakelsessaken er bare et desperat skyggeteater fra Per og Veronica. Det holder nå. De fleste oppegående folk vet dere er skyldig, og dette spillet er en farse. Anonymkode: bb9fd...823 Så mye løgn det var fra PO og VO sin side om konflikten så kan det være at det var løgn om et nært forhold mellom MO og PO når drapene skjedde. Det hadde ikke vært kontakt på to år. Da begynner man å lure. I et program om Orderud på TVNorge i 2008 så kom det fram et par punkt. - PO hadde spurt om MO hadde lidt/hatt det vondt før hun døde. Hvordan skal dette tolkes? Kan PO ha brydd seg om MO siste tid? MO døde sist og var dette tilfeldig? Eller kan det tenkes at MO ble skutt bevisst på en slik måte at hun døde sist, med tanke på arv? - HO og en av de andre fetterne hadde snakket med PO og VO etter drapene. Når de gikk ut så de på hverandre med blikk som sa - her er det noe som ikke stemmer. Det var HO som sa dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baronen Skrevet 25. januar 2020 #8969 Del Skrevet 25. januar 2020 Denne artikkelen bygger opp under at VO nok var en pådriver for konflikten. At KO var vanskelig å ha med å gjøre kommer og fram. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0EEgng/veronica-irritert-over-nesten-forlik Attentatforsøket med dynamitt skjer etter denne hendelsen. Artikkelen lenker videre til andre artikler og de er interessante for min del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #8970 Del Skrevet 4. mai 2020 Jeg kom over et intervju med Veronica Orderud fra en studentavis som jeg ikke har sett før. Hun blir spurt om den gule sokken og har en teori om at den ikke ble brukt ved drapene. Se på reaksjonen hennes i videoen, tror hun er uskyldig. Men Kristin Kirkemo hevder fortsatt at hun ga våpnene til Per og Veronica Orderud. Hva tror dere? https://dusken.no/video/2252/hvem-eide-orderudsokken/ Anonymkode: 512c0...6b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #8971 Del Skrevet 4. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom over et intervju med Veronica Orderud fra en studentavis som jeg ikke har sett før. Hun blir spurt om den gule sokken og har en teori om at den ikke ble brukt ved drapene. Se på reaksjonen hennes i videoen, tror hun er uskyldig. Men Kristin Kirkemo hevder fortsatt at hun ga våpnene til Per og Veronica Orderud. Hva tror dere? https://dusken.no/video/2252/hvem-eide-orderudsokken/ Anonymkode: 512c0...6b3 Hva vi tror? Det aller meste tyder på at Per og Veronica er skyldige. De ble tatt i løgn etter løgn etter løgn. At de ikke skal ha kjent noe til noen drapsplanlegging er ikke troverdig. Mye tyder på at de selv utførte drapene. Anonymkode: 46686...e70 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #8972 Del Skrevet 4. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det aller meste tyder på at Per og Veronica er skyldige. Det blir spennende å se hva som kommer frem i gjenopptakelsesbegjæringen. De sier at det er mye nytt. Anonymkode: 512c0...6b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #8973 Del Skrevet 4. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir spennende å se hva som kommer frem i gjenopptakelsesbegjæringen. De sier at det er mye nytt. Anonymkode: 512c0...6b3 Finnes ikke spennende. De som laget dokumentaren kjente innholdet, og det var intet i serien som tydet på at det er grunnlag for gjenopptakelse. Anonymkode: 46686...e70 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #8974 Del Skrevet 4. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som laget dokumentaren kjente innholdet, og det var intet i serien som tydet på at det er grunnlag for gjenopptakelse. Det kan jo være personvernhensyn og andre tungtveiende grunner som gjorde at NRK valgte å utelate store deler av innholdet? Anonymkode: 512c0...6b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #8975 Del Skrevet 4. mai 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir spennende å se hva som kommer frem i gjenopptakelsesbegjæringen. De sier at det er mye nytt. Anonymkode: 512c0...6b3 Blir det gjenopptakelse nå? Anonymkode: be6ca...82b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #8976 Del Skrevet 4. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo være personvernhensyn og andre tungtveiende grunner som gjorde at NRK valgte å utelate store deler av innholdet? Anonymkode: 512c0...6b3 Hadde det vært noe «sprengstoff» i begjæringen, så ville vi nok visst om det. Anonymkode: 46686...e70 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #8977 Del Skrevet 4. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir det gjenopptakelse nå? Anonymkode: be6ca...82b Neppe. Anonymkode: 46686...e70 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #8978 Del Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært noe «sprengstoff» i begjæringen, så ville vi nok visst om det. Tiden vil vise. Tore Sandberg mener jo at det er en skandale dersom saken ikke blir gjenopptatt. Anonymkode: 512c0...6b3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #8979 Del Skrevet 5. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tiden vil vise. Tore Sandberg mener jo at det er en skandale dersom saken ikke blir gjenopptatt. Anonymkode: 512c0...6b3 Og han er nøytral? Han har ikke forklart hvorfor, argumentene hans er svake. Det finnes andre saker hvor argumentene er svært overbevisende, men ikke i denne. Anonymkode: 46686...e70 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
harlestmyeiforumet Skrevet 21. mai 2020 #8980 Del Skrevet 21. mai 2020 Kan noen forklare dette med han "gale" mannen som det snakkes om? Thanks 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå