Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bilen i Ekornstien blir av vitnet beskrevet som  "grå, ganske liten og med butt bakdel"

I epsiode 4 av Gåten Orderud ser vi et bilde (tatt under etterforskningen) fra  utsiden av Svaleveien 3, en bil som passer perfekt til beskrivelsen. 

Politiet har oversikt over hvem bilen tilhørte/ble disponert av, går jeg ut fra ...

https://tv.nrk.no/serie/gaaten-orderud/sesong/1/episode/4/avspiller
https://www.nrk.no/orderudnyheter/trippeldrapet-pa-orderud_-forbloffet-over-mulig-fluktrute-1.14291686#/

svaleveien.JPG

Endret av Delgado
  • Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, Delgado skrev:

Bilen i Ekornstien blir av vitnet beskrevet som  "grå, ganske liten og med butt bakdel"

I epsiode 4 av Gåten Orderud ser vi et bilde (tatt under etterforskningen) fra  utsiden av Svaleveien 3, en bil som passer perfekt til beskrivelsen. 

Politiet har oversikt over hvem bilen tilhørte/ble disponert av...

https://www.nrk.no/orderudnyheter/trippeldrapet-pa-orderud_-forbloffet-over-mulig-fluktrute-1.14291686#/

svaleveien.JPG

Du har tipset antar jeg? Dette kan jo definitivt være bilen og mulig gjerningskvinnevkan ha kan ha hatt tilgang til den.

Anonymkode: 4df74...520

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har tipset antar jeg? Dette kan jo definitivt være bilen og mulig gjerningskvinnevkan ha kan ha hatt tilgang til den.

Nei,ikke tipset, men reagerte umiddelbart når jeg så bilen på TV i går kveld. Synd at vitnet som så bilen er død. Men hadde vært meget interessant å fått vite hvem som kjørte denne/hadde tilgang til den

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Delgado skrev:

Nei,ikke tipset, men reagerte umiddelbart når jeg så bilen på TV i går kveld. Synd at vitnet som så bilen er død. Men hadde vært meget interessant å fått vite hvem som kjørte denne/hadde tilgang til den

Men dette må du jo tipse om, det er jo veldig relevant for saken med tanke på å kunne underbygge evnt flukt/ankomstrute. At mannen er død er neppe avgjørende for deres interesse av å finne en bil som mulig kan underbygge at mannen faktisk har sett en kvinne som kan knyttes til drapene. 

• Liker 7
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi snakker faktisk om et par som mener de selv har langt større troverdighet enn de andre involverte, jurist og veterinærlærling med plettfritt rulleblad, mot to rusmisbrukere. Vil tro de tenkte at denne saken står vi sterkt i. Og det mener de fortsatt at de gjør når de nå ønsker gjenopptagelse av saken. 

Ja, uavhengig av om de er skyldige eller ikke så er det en naturlig tanke. 

• Liker 1
Skrevet

Stakkars politiet som nå skal få masse «tips» basert på en TV-serie 20 år etterpå......

Anonymkode: 9d22e...01e

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars politiet som nå skal få masse «tips» basert på en TV-serie 20 år etterpå......

Er ikke synd i dem. Det er synd i alle andre da vi har en uoppklart sak grunnet ekstremt sløv etterforskning

Anonymkode: edd97...510

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke politiet vi tipser, men de som har laget den nye TV serien som ønsker tips og spm.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke synd i dem. Det er synd i alle andre da vi har en uoppklart sak grunnet ekstremt sløv etterforskning

Enig med deg. Og kommer det en.mulig gjenopptagelsessak så er alle ting av evnt interesse for saken svært viktig.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som drepte de tre er usikkert. Hvem som konspirerte om deres død er soleklart.

• Liker 13
Skrevet
4 timer siden, Delgado skrev:

Hei Anonymkode: bb132...be4

Du virker å være meget godt satt inn i saken, og samtidig  gjennomgående, i svært mange innlegg her, opptatt av å formidle at Per og Veronica ikke var involvert. 

Har mange spørsmål jeg kunne tenkte meg å stille deg, men her ett:

Hvorfor tror du Per og Veronica fra første stund viste liten eller ingen interesse for hva som hadde skjedde med dere slektninger, og senere var helt passive når det gjaldt å finne hvem som hadde sto bak drapene? F.eks. har Per ikke lurt på hvem Grønnerød leverte våpenet til, ettersom Per sier at han ikke har mottatt våpenet,  som beviselig ble brukt i drapene av hans tre nærmeste slektninger.

Hei,

hvordan kan du eller andre her vite hvilken interesse P og V hadde til hva som skjedde med deres slektinger? Tror du at du/andre får se alt de tenker/føler rundt denne saken? Selv om den er offentlig betyr det ikke at man lar presse/andre osv få vite alt man tenker...

En annen ting kan være at de er redde for å involvere seg for mye? Det kan jo være farlig, når man se hva som skjedde med de 3 som ble henrettet...på bestialsk vis. Sandberg ble jo drapstruet av en som ringte fra ukjent tlfnr, da de satte søkelys på saken igjen i juni.

Jeg sitter ikke på sannheten, så jeg kan heller ikke si med 100% sikkerhet om P og V var involvert eller ikke, men jeg har vanskeligheter for å tro det utifra det jeg har lest og satt meg inn i når det gjelder denne saken.

Anonymkode: bb132...be4

Skrevet

For meg er det helt åpenbart at P og V var involvert i dette.. Ingenting som tyder på noe annet i hvert fall--

Anonymkode: 81a5d...c09

• Liker 16
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

hvordan kan du eller andre her vite hvilken interesse P og V hadde til hva som skjedde med deres slektinger? Tror du at du/andre får se alt de tenker/føler rundt denne saken? Selv om den er offentlig betyr det ikke at man lar presse/andre osv få vite alt man tenker...

En annen ting kan være at de er redde for å involvere seg for mye? Det kan jo være farlig, når man se hva som skjedde med de 3 som ble henrettet...på bestialsk vis. Sandberg ble jo drapstruet av en som ringte fra ukjent tlfnr, da de satte søkelys på saken igjen i juni.

Jeg sitter ikke på sannheten, så jeg kan heller ikke si med 100% sikkerhet om P og V var involvert eller ikke, men jeg har vanskeligheter for å tro det utifra det jeg har lest og satt meg inn i når det gjelder denne saken.

Anonymkode: bb132...be4

Om det du skriver her om at de skulle være redde for å involvere seg stemmer ville de vel neppe turt å gjenoppta saken? Jeg mener du har vært inne på at Kristin kan ha hatt motiv og torpedoer vært inne i bilde. Det vil jo rett og slett være livsfarlig format og V om det var noe mafia innblandet i dette og begynne å rette noe fokus på Kristin i denne saken.

Jeg tror ikke det har vært noen hitmen innblandet i dette og dermed kan P og V gjenoppta saken og forsøke finne motiv hos andre og med det prøve å bevise sin uskyld. De risikerer ikke noe nakkeskudd. Eller kanskje de gjør det om de skulle finne på å dra inn en tidligere rusmisbruker, som igjen kan bli en løs kanon, inn i dette? Kan jo ende i fordervelse hele greiene.

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det helt åpenbart at P og V var involvert i dette.. Ingenting som tyder på noe annet i hvert fall--

Anonymkode: 81a5d...c09

Enig.

Anonymkode: 4c0df...1a2

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Delgado skrev:

Politiet har oversikt over hvem bilen tilhørte/ble disponert av, går jeg ut fra ...

svaleveien.JPG

Dette var interessant. Jeg er enig med andre her, at du bør tipse om denne observasjonen. For alt vi vet, kan dette være en viktig brikke i denne saken. Man taper i alle fall ikke noe på å prøve.

Anonymkode: 4cb1b...a3b

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som skurrer med 180-samtalen..... er at innringeren, som sa ca det samme begge gangene, ringte og sa det samme 2 ganger til samme feil person. Hvorfor gjorde han det? For å være sikker på at mottakeren av samtalen ville huske det og varsle politiet? Ingen som skal  gi en slik beskjed til rett person, ville vel ringe to ganger til feil person?

Prøvde innringeren å manipulere?

Anonymkode: d551b...45b

Dette er manipulering på linje med de fake attentatforsøkene, for å få drapene til å se ut som bestillingsoppdrag utført av torpedo eller 'mafia', spør du meg. Noen er definitivt veldig ivrig etter å få ledet mistankene bort fra V og P. 

Anonymkode: c40bf...32c

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er manipulering på linje med de fake attentatforsøkene, for å få drapene til å se ut som bestillingsoppdrag utført av torpedo eller 'mafia', spør du meg. Noen er definitivt veldig ivrig etter å få ledet mistankene bort fra V og P. 

Anonymkode: c40bf...32c

Hva hvis det er bestillingoppdrag da? Ekteparet paus jobbet begge i departementer, og Norge var i krig på Balkan. Pappan til ungen til Kristin vari det jugoslaviske kriminelle miljøet, og moren til K og V beskriver besøk hos K sin ex som å være med i en mafiafilm. Hun sier også at det jogoslaviske kriminelle netverket hjalp hjalp Kristin på mange måter, blant annet økonomisk. 

Anonymkode: 144c0...508

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Delgado skrev:

svaleveien.JPG

Svært interessant! 😱

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...