Gå til innhold

Informere om høyden sin før date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Etter å vært en stund på Tinder og ikke minst lest kvinneguiden har jeg innsett hvor enormt viktig høyde er for kvinner. Det virker nesten som om det er det viktigste for enkelte. Siden jeg er 175 cm, så skjønner jeg at jeg ikke oppfyller alle sine ønsker om å være drømmemannen og det er nå greit. Men jeg har merket det at en del kvinner på Tinder ikke liker at man opplyser om høyden sin i bioen. Disse kvinnene vil gjerne vite høyden på dem de skiver med, men vil/tør ikke spørre om det selv. Mens andre damer har spurt om høyden min og slettet meg etter jeg har skrevet hvor høy jeg er. 

Noen av de damene jeg har skrevet med har samtalene gått veldig bra helt til at man begynner å avtale om å treffes. Det har skjært seg en del ganger der temaet om høyde har dukket opp. De gangene har enkelte av damene jeg har skrevet med reagert med å skrive "Hvorfor har du ikke sagt det før?! Jeg dater ikke menn under 1.80". eller sagt at høyden min er en deal breaker. Enkelte av disse damene som hare skrevet dette har jeg truffet på butikker eller på byen senere der de har gjenkjent meg og vært interessert i å bli kjent med meg til tross av at de har avslått å treffes tidligere. Noen av dem har til og med sagt at de trodde jeg var lavere enn det jeg er. Må si jeg ikke får direkte lyst til å date noen av disse etter en slik oppførsel. 

Personlig er jeg ikke mer opptatt av høyde enn at jeg ikke ønsker noen som er veldig lav eller noen som er mye høyere enn meg. Har aldri avslått noen pga. høyde og har datet både damer som har vært høyere og lavere enn meg. 

Bør jeg informere om høyden min i bioen eller på en annen måte? 

Anonymkode: 6b7a4...439

Jeg er selv 181 cm høy, så ja jeg ville avvist deg altså. Har vært gift med en som var 178, så jeg er ikke så rigid på høyde, men jeg må innrømme at jeg ikke liker at menn er mye lavere enn meg. Så ja jeg ville oppgitt det i profilen, og har alltid gjort det selv. Jeg regner med at jeg også blir valgt bort av mange menn pga min høyde, også av de som faktisk er like høye eller høyere enn meg, men ser ikke det som noe problem. Om de velger meg bort pga det så er jeg jo ikke interessert i dem uansett. Det er deres tap og ikke noe problem for meg. det finnes så mange andre der ute uansett. Men helt ærlig, og du bruker Tinder eller lignende så blir man jo sortert på utseendet uansett, så hvorfor ikke også på høyde? Det er jo en del av utseendet det også.

Anonymkode: 06b92...100

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så opptatt av høyde, men mange er det.

Jeg synes det er helt ok å skrive det i bioen eller på profilen. Synes det er helt ok å vite siden jeg da kan se for meg hvor høy han er i forhold til meg.

Jeg er selv høy til å være kvinne og jeg har skrevet det på mine profiler. Høyde er også viktig for menn når det er en mulighet for at man er høyere enn dem.

Anonymkode: f31ec...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg ikke så opptatt av høyde, selv om jeg gjerne innrømmer at jeg synes det er mest tiltrekkende med menn som er et sted mellom 1,80 og 1,85, men jeg synes det er litt rart at dette med høyde skal være en så utrolig kontroversiell preferanse. Attpåtil er det snakk om Tinder her, hvor man sveiper vekk folk man ikke liker på grunnlag av nesen, øynene, huden etc., så hvorfor skal akkurat høyden være et ytre trekk man ikke bryr seg om?

Utseendet er for de aller fleste en stor, stor del av tiltrekningen, og da særlig på arenaer hvor det ikke handler om å bli kjent først (som f.eks. i studiesammenheng, gjennom venner etc.), men hvor man først velger på grunnlag av utseendet og deretter ser om det er mer å hente.

Det er klart det er tungt å oppleve at man har ett eller flere trekk som begrenser en på sjekkemarkedet, men slik er det nå engang. Og når alt dette er sagt: Det er kanskje ting som tyder på at TS gjerne sveiper til høyre på en viss type jenter (les: vakre jenter med mange valgmuligheter, som kanskje ikke nødvendigvis de mest interessante personene på andre områder), i og med at de er så frempå med sine høydepreferanser. TS ønsker å plukke fra øverste hylle, det gjør også jentene han sveiper til høyre.

Anonymkode: 1f0d3...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Personlig er jeg ikke så opptatt av høyde, selv om jeg gjerne innrømmer at jeg synes det er mest tiltrekkende med menn som er et sted mellom 1,80 og 1,85, men jeg synes det er litt rart at dette med høyde skal være en så utrolig kontroversiell preferanse. Attpåtil er det snakk om Tinder her, hvor man sveiper vekk folk man ikke liker på grunnlag av nesen, øynene, huden etc., så hvorfor skal akkurat høyden være et ytre trekk man ikke bryr seg om?

Utseendet er for de aller fleste en stor, stor del av tiltrekningen, og da særlig på arenaer hvor det ikke handler om å bli kjent først (som f.eks. i studiesammenheng, gjennom venner etc.), men hvor man først velger på grunnlag av utseendet og deretter ser om det er mer å hente.

Det er klart det er tungt å oppleve at man har ett eller flere trekk som begrenser en på sjekkemarkedet, men slik er det nå engang. Og når alt dette er sagt: Det er kanskje ting som tyder på at TS gjerne sveiper til høyre på en viss type jenter (les: vakre jenter med mange valgmuligheter, som kanskje ikke nødvendigvis de mest interessante personene på andre områder), i og med at de er så frempå med sine høydepreferanser. TS ønsker å plukke fra øverste hylle, det gjør også jentene han sveiper til høyre.

Anonymkode: 1f0d3...a06

Det handler vel gjerne om at de jentene som har en høyde-preferanse blir dødelig fornermet hvis mannen har en vekt-preferanse.

Anonymkode: 03935...910

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes lave menn er søte jeg. På den gode måten. 1.75 er mer enn høyt nok for meg iallefall, skjønner meg ikke på disse høydekrava. 

Anonymkode: 36d83...c14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innlegg, nå forstår jeg bedre at menn skriver høyden sin i det minste. Jeg har synes det er veldig rart, og særlig når det eneste som står i bioen er høyde, har jeg sveipet venstre uten å ha sett nærmere på tallet. Syns det er helt teit. Det er heller de høye damene som bør skrive høyden sin da, hvis det er viktig at mannen er høyere. Det er langt viktigere at det står litt om hvem man er og gjerne hva man vil. (ONS, sexbuddy eller kjæreste)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det handler vel gjerne om at de jentene som har en høyde-preferanse blir dødelig fornermet hvis mannen har en vekt-preferanse.

Anonymkode: 03935...910

Nei, denne debatten handlet/handler om det. Det er fryktelig slitsomt om man ikke skal kunne ta noen prinsipielle debatter uten at noen vanner ut alt med å slenge ut en tilfeldig kommentar om følelsene til en eller annen gruppering. 

Anonymkode: 1f0d3...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Etter å vært en stund på Tinder og ikke minst lest kvinneguiden har jeg innsett hvor enormt viktig høyde er for kvinner. Det virker nesten som om det er det viktigste for enkelte. Siden jeg er 175 cm, så skjønner jeg at jeg ikke oppfyller alle sine ønsker om å være drømmemannen og det er nå greit. Men jeg har merket det at en del kvinner på Tinder ikke liker at man opplyser om høyden sin i bioen. Disse kvinnene vil gjerne vite høyden på dem de skiver med, men vil/tør ikke spørre om det selv. Mens andre damer har spurt om høyden min og slettet meg etter jeg har skrevet hvor høy jeg er. 

Noen av de damene jeg har skrevet med har samtalene gått veldig bra helt til at man begynner å avtale om å treffes. Det har skjært seg en del ganger der temaet om høyde har dukket opp. De gangene har enkelte av damene jeg har skrevet med reagert med å skrive "Hvorfor har du ikke sagt det før?! Jeg dater ikke menn under 1.80". eller sagt at høyden min er en deal breaker. Enkelte av disse damene som hare skrevet dette har jeg truffet på butikker eller på byen senere der de har gjenkjent meg og vært interessert i å bli kjent med meg til tross av at de har avslått å treffes tidligere. Noen av dem har til og med sagt at de trodde jeg var lavere enn det jeg er. Må si jeg ikke får direkte lyst til å date noen av disse etter en slik oppførsel. 

 

Bør jeg informere om høyden min i bioen eller på en annen måte? 

Anonymkode: 6b7a4...439

Liker de ikke at man skriver høyden sin der ? :klo: Eller mener du at du da ikke får matcher?

Jeg  hadde i alle fall skrevet høyden hvis jeg var lavere enn 180. Det er jo bortkastet tid for begge parter om man uansett er diskvalifisert p.g.a høyden.

Skjønner du ikke er så interessert om du tilfeldigvis møter de live og de da brått syns du var ok likevel :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal skrive det, sånn at du får silt ut disse idiot-damene. Altså: jeg skjønner at damer på 180, gjerne vil ha en mann som er høyere eller ca like høy, men 175 er på ingen måte spesielt lavt. Så det er noe seriøst galt i huet på damene du dater, så bedre å få vekk "rasket" uten å bruke tid på dem.

Anonymkode: d6193...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt en høy dame (175cm) og går av og til i hæler, og foretrekker nok menn på 180+, men jeg har datet menn som er lavere enn meg også. Men det blir som menn som foretrekker petite damer, jeg kan ikke sutre over det heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Etter å vært en stund på Tinder og ikke minst lest kvinneguiden har jeg innsett hvor enormt viktig høyde er for kvinner. Det virker nesten som om det er det viktigste for enkelte. Siden jeg er 175 cm, så skjønner jeg at jeg ikke oppfyller alle sine ønsker om å være drømmemannen og det er nå greit. Men jeg har merket det at en del kvinner på Tinder ikke liker at man opplyser om høyden sin i bioen. Disse kvinnene vil gjerne vite høyden på dem de skiver med, men vil/tør ikke spørre om det selv. Mens andre damer har spurt om høyden min og slettet meg etter jeg har skrevet hvor høy jeg er. 

Noen av de damene jeg har skrevet med har samtalene gått veldig bra helt til at man begynner å avtale om å treffes. Det har skjært seg en del ganger der temaet om høyde har dukket opp. De gangene har enkelte av damene jeg har skrevet med reagert med å skrive "Hvorfor har du ikke sagt det før?! Jeg dater ikke menn under 1.80". eller sagt at høyden min er en deal breaker. Enkelte av disse damene som hare skrevet dette har jeg truffet på butikker eller på byen senere der de har gjenkjent meg og vært interessert i å bli kjent med meg til tross av at de har avslått å treffes tidligere. Noen av dem har til og med sagt at de trodde jeg var lavere enn det jeg er. Må si jeg ikke får direkte lyst til å date noen av disse etter en slik oppførsel. 

Personlig er jeg ikke mer opptatt av høyde enn at jeg ikke ønsker noen som er veldig lav eller noen som er mye høyere enn meg. Har aldri avslått noen pga. høyde og har datet både damer som har vært høyere og lavere enn meg. 

Bør jeg informere om høyden min i bioen eller på en annen måte? 

Anonymkode: 6b7a4...439

Bevis på at tinder er tull. Noe annet å møte noen første gang i virkeligheten når man ikke jakter partner som en giftsnok.

Anonymkode: 09d11...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Jr.Garcon said:
 

Liker de ikke at man skriver høyden sin der ? :klo: Eller mener du at du da ikke får matcher?

Jeg  hadde i alle fall skrevet høyden hvis jeg var lavere enn 180. Det er jo bortkastet tid for begge parter om man uansett er diskvalifisert p.g.a høyden.

Skjønner du ikke er så interessert om du tilfeldigvis møter de live og de da brått syns du var ok likevel :ler:

 

TS her. De damene som har reagert på at jeg mange andre menn har skrevet høyden i bioen, har ment at de som gjør det har komplekser eller ønsker å skryte av høyden sin. Dette gjelder ikke alle, men noen har uttrykt det. 

Anonymkode: 6b7a4...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dame på nærmere 180, og jeg opplever at menn er veldig opptatt av høyde. Noen blir nesten litt aggressive mot meg som høy og bredbygd kvinne, og tar meg i å krype sammen for ikke å gjøre små menn forlegne. Selv kunne jeg sikkert vært sammen med en som var lavere om han syntes det var greit :)  Men har ikke funnet noen som vil....

Anonymkode: 3d214...010

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

TS her. De damene som har reagert på at jeg mange andre menn har skrevet høyden i bioen, har ment at de som gjør det har komplekser eller ønsker å skryte av høyden sin. Dette gjelder ikke alle, men noen har uttrykt det. 

Anonymkode: 6b7a4...439

Sånn ja, skjønner :) Det er nok best å skrive det du selv syns er naturlig - det er alltid noen som vil reagere negativt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Høyde er viktig. Mener jeg. Er selv kvinne og er 180 cm. 

Anonymkode: 92aac...6f8

Ja, er noen cm høyere enn deg og mer enn 5 cm lavere går bare ikke. Synes da de blir litt søte, slik som små barn og utelukket å dele seng med. 

Jeg nevner min høyde, fordi det faktisk ikke er alle menn som liket kvinner over 180.

Anonymkode: 83b25...1e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper

Jeg ville ha gjort det ts. Da vet du i alle fall at høyden ikke vil være en dealbreaker når det kommer til matchene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Høyde er viktig for høye og store kvinner (180+), mens for oss små og nette på 160, så er som regel mannen høyere uansett. En høyde på da rundt 170-185 ville vært perffff

 

Anonymkode: 60c55...265

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2.02 meter og mann. Ikke tynn og hengslete, men ser veldig bra ut. Hvem her er det som kunne godtatt en slik høyde og hvem ikke? Jeg er sprek og kler høyden. Mvh Tiger (ps. Ikke kontaktannonse altså - bare lurer på om det er få eller mange som vil godta en slik høyde)

 

Endret av Tiger1974
Lenke til kommentar
Del på andre sider

175 er dealbreaker for meg. Du burde informert om FØR du avtaler en date, så slipper du å kaste bort både din egen og andres tid på småsnakk som vil føre noe sted.

Anonymkode: 9c464...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...