Gå til innhold

Norske menn...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har bodd i England. Engelske menn er sikkert utmerket for kvinner som vil tilbake til 60-tallet.

Forresten det nytter egentlig ikke å snakke om engelske menn som én kategori. Du kan nok få litt galanteri fra en sør-engelsk overklasse-fyr, men om fyren er fra Newcastle, så kan du bare pakke deg på kjøkkenet.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trådstarter1

Det stemmer ikke. Jeg bor i nord-england. Det har faktisk vært gjort en undersøkelse på dette i england, og der blir nord-engelskmenn oppfattet som mer høflige enn søringene..

Folk fra Newcastle blir også oppfattet som mer ærlige enn en mann fra f-eks Birmingham..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Ok... Har ikke vært her på en stund...

Ja ting er bedre for britiske kvinner.

Ja Britiske menn er gode ektemenn.

Min mann har manerer fordi han er vokst opp i England hvor menn blir oppdratt til å ha manerer. Han har også en kjempe god forbilde i sin far selvfølgelig som også er en helt fantastisk ektemann og fyr.

Veel... jeg kjenner ingen av den øldrikkende typen med pubmage osv... men har hørt at de også kan være svært omtenksomme og søte til tross for skummel utseende.

Mannen min er så høyt utdannet som man kan være og er heller ikke stygg, men jeg for en syns det er viktigere med en omtenksom inteligent mann enn en superkjempekjekk dust, men det er nå bare meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Veel... jeg kjenner ingen av den øldrikkende typen med pubmage osv... men har hørt at de også kan være svært omtenksomme og søte til tross for skummel utseende.

Nei, det er oftest mer interessert i å sitte på puben og drikke øl til den stenger, for så å komme full hjem.

Mannen min er så høyt utdannet som man kan være og er heller ikke stygg, men jeg for en syns det er viktigere med en omtenksom inteligent mann enn en superkjempekjekk dust, men det er nå bare meg.

Intelligente mennesker finner man overalt. Stereotypen av en engelskmann regnes ikke som spesielt utdannet eller intelligent. Det er tross alt generaliseringer vi prater om her.

Ser du ikke at du sammenligner din mann mot nordmenn? Hvem går rundt og synes at ens kjæreste ikke er den besteste i hele hele verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes Tom Krus høres ut som et bra eksempel på en norsk flott mann.

Jeg tipper han er høflig og galant men sier ifra når det er på sin plass. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SumoBryter

Nei, det er oftest mer interessert i å sitte på puben og drikke øl til den stenger, for så å komme full hjem.

Intelligente mennesker finner man overalt. Stereotypen av en engelskmann regnes ikke som spesielt utdannet eller intelligent. Det er tross alt generaliseringer vi prater om her.

Ser du ikke at du sammenligner din mann mot nordmenn? Hvem går rundt og synes at ens kjæreste ikke er den besteste i hele hele verden?

Ja, det er sant det du sier jeg sammenligner min mann med alle de Nordmenn jeg har observert. Jeg har ikke fornektet at det finnes teite slike engelske menn som du sier og at det finnes engelskmenn som ikke er spesielt gode ektemenn, men,men,men.... alikevel vil jeg påstå at dersom jeg sitter fast med min barnevogn ett eller annet sted i Oslo og ikke har en egen mann med, så står jeg der veeldig mye lenger enn jeg ville gjort i England i en lignende situasjon. Grunnen til det er at i Norge tenker menn: Hennes unge hennes problem, eller om det gjeldet tung bagasje: Hennes bagasje hennes problem, eller hva enn det er så er det bare ditt problem deal with it attituden som ruler, eller det har i hvertfall jeg inntrykk av. Men i England, når man står fast eller drasser på noe tungt, får man alltid hjep. Jeg har norske ekser som sa sånt til og med rett ut, bær det selv! Også har mine venninner.

Men jeg tror ikke alle norske menn er håpløse, kanskje er du ett unntak?Det finnes sikkert gode norske menn, bare at jeg ikke har sett noen med egne øyne.

Ja inteligente menn finnes overalt, men den inteligent og omtenksom og ikke inbildsk(tro han er guds gave til kvinner) kombinasjonen er ganske så vanskelig å finne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
alikevel vil jeg påstå at dersom jeg sitter fast med min barnevogn ett eller annet sted i Oslo og ikke har en egen mann med' date=' så står jeg der veeldig mye lenger enn jeg ville gjort i England i en lignende situasjon.[/quote']

Dette har med en norsk mentalitet å gjøre. En mentalitet som også gjelder norske kvinner. Og det har ikke nødvendigvis noe med dette å gjøre:

Men heller det at vi generelt er et beskjedent folkeslag, og slike problemer med utenomkontakt med andre, selv om det er snakk om å hjelpe noen, tror jeg har med vår innadventhet å gjøre, ikke uhøflighet. Spør du om hjelp, så skal jeg love deg at du fort får det. Men ofte spør heller ikke folk om hjelp av samme grunn.

Og jeg har venner igjen som spør kjærestene sine om det er greit å gå på fotballkamp på onsdag, selv om hun ikke liker fotball(og spør dermed om det er greit om han får lov til å gjøre noe uten henne). Mellomtingen er vel det man ønsker.

Ja, det er nok vanskelig å se, men igjen så tror jeg det har noe med vår innadvendthet å gjøre. Nordmenn (som i menn og kvinner) er ikke nødvendigvis så fryktelig spontane av oss når det kommer til fremmede menensker i ukjente situasjoner.

Det er som regel alltid vanskelig å finne den kombinasjonen som er best for deg ;) Og er ikke det bra? Det hadde vel ikke vært så spesielt hvis det skulle være lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Vel i såfall syns jeg folk skal komme seg ut av skallet sitt. Men kanskje har du rett... Jeg er i hverfall fornøyd med det jeg har.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg er i hverfall fornøyd med det jeg har.

:)

Kjemp bra at du er fornøyd med det du har, men å holde på å sammenligne menn her i Norge med den ene mannen din er og blir for dumt. Alle er vi ulike, enten vi kommer fra det ene eller det andre landet.

Ta deg en tur til Tyrkia, så kan du jo høre med de Engelske fruene der om de mener det samme om sine menn. For de er totalt utsultet på oppmerksomhet, og suger til seg alt fra tyrkerne. Så det er nok ikke store forskjellen, om vi hadde tatt en stor undersøkelse på det.

Men fortsatt å være fornøyd med mannen din, menslutt å rakke ned på mennene her i Norge. For du har jo funnet drømmemannen din, så hva betyr det da for deg hvordan de Norske mennene er :wink:

Og sitter du fast med barnevognen, så bør du kanskje forvente hjelp enten det er fra en dame eller mann. For mannen er ikke den eneste som skal hjelpe, for her i Norge er vi kvinner selvstendige, og klarer oss selv ganske bra. Og sitter noen fast med barnevognen kan faktisk vi kvinner også hjelpe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er enig med de so mbor i England at nordmenn bør se og komme seg ut av skallene sine. Der inne har de vært altfor lenge nå.

Riiiing...eggene er ferdige!

Overmodne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Kjemp bra at du er fornøyd med det du har, men å holde på å sammenligne menn her i Norge med den ene mannen din er og blir for dumt. Alle er vi ulike, enten vi kommer fra det ene eller det andre landet.

Ta deg en tur til Tyrkia, så kan du jo høre med de Engelske fruene der om de mener det samme om sine menn. For de er totalt utsultet på oppmerksomhet, og suger til seg alt fra tyrkerne. Så det er nok ikke store forskjellen, om vi hadde tatt en stor undersøkelse på det.

Men fortsatt å være fornøyd med mannen din, menslutt å rakke ned på mennene her i Norge. For du har jo funnet drømmemannen din, så hva betyr det da for deg hvordan de Norske mennene er :wink:

Og sitter du fast med barnevognen, så bør du kanskje forvente hjelp enten det er fra en dame eller mann. For mannen er ikke den eneste som skal hjelpe, for her i Norge er vi kvinner selvstendige, og klarer oss selv ganske bra. Og sitter noen fast med barnevognen kan faktisk vi kvinner også hjelpe :wink:

Jeg har alltid noe mer å si, he,he....

Jeg har bodd i Norge halve livet og har ikke møtt en eneste mann som tilfredstilte mine krav, derfor liker jeg ikke norske menn, jeg syns norske menn er ganske ego. De er kjekke og flinke til å flørte men andre positive trekk har jeg ikke funnet.

Når man ser på engelske par, så kan det ofte virke som om kvinnene ikke er fornøyde med det de har, men de har ofte enda høyere krav enn hva jeg har, mange syns de har rett til å behandle mennene sine nesten som slaver... Har sett utrolig uendelig eksempler på damer som bare klager høylytt selv om de blir behandlet som prinsesser.

Også det er en tendens her at folk er mer høylytte, så er det noe galt så får man nok høre det om man sitter i nærheten.

Men jeg fornekter ikke at det finnes teite late menn her også...

Ja,ja... det kan jo være bra å være selvstedig, men jeg foretrekker en galant gentleman som tilbyr hjelp. Om du tar deg en tur rundt Kensington området finner du mange galante gentlemenn og jeg vet alle kvinner EGENTLIG, sånn helt egentlig, under den selvstendige kalde overflaten liker å bli behandlet som en dame....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Sorry, Sumo, men du virker jo helt totalt hjelpesløs? Hvis du skulle bli singel en dag, får du gjort noe som helst?

Synes det er fint at menn i Norge stiller litt krav til kvinnene. Skulle man tro deg, virker det bare som det er menn som skal stilles krav til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Gjest marthepia

Syns ikke det jeg. Har alltid blitt vartet opp av både kjærester og andre gutter.

Men jeg er kanskje en av de heldige da? :P

Er veldig fornøyd med samboern min. Kjempesnill :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata
Hm lurer på hva det er med norske kvinner jeg. Om jeg på byen sier "Hei, jeg syntes du var kjempefin, og ville gjerne høre om du kunne tenke deg å slå av en prat" så får jeg som svar "Ok, men eeehm.. ikke nå. *himle med øya*"

Norske kvinner klarer ikke å ta imot kompliment fra norske menn på byen. Men kommer det utenlandske og litt mer "eksotiske" menn er de på hugget med en gang. Nei, jeg tror jeg flytter til fjernere strøk hvor kvinner faktisk klarer å ta imot komplimenter.

:ironi:

øøøøff, hva er det for en oppførsel på kvinner??

Og jeg er iallefall ikke i den gruppa der utenlandske menn får meg på hugget! Kan ha noe med at her jeg bor, så får jeg daglig slengt sleezy bemerkninger etter meg av slike, og de få gangene jeg har smilt og sagt takk, så henger de etter meg resten av dagen, og ber meg med seg hjem for å kose litt :roll:

Norske menn er ikke flinke til å kommentere, med mindre de er dritings, da kommer de bort til meg og sier at de synes jeg er så deilig at, men de tør ikke snakke med meg i edru tilstand, for jeg virker så uoppnåelig, blablabla...

Var faktisk en som satt i to timer og sa til meg at jeg var som en fantasifigur, var for god for denne verden, og jeg var uoppnåelig, uvirkelig og han kunne ikke skjønne at jeg nedlatet meg til å snakke med han :o

Det er ikke slik som får meg til å bli sjarmert, jeg ble nesten nervøs, ventet han skulle vise meg alteret han hadde av meg..

Så, konklusjonen min; jeg liker norske menn best, til tross for at de må helle innpå halvlitere før de tør snakke:D

Men vi kvinnfolk er vel ikke de letteste å komme innpå heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest manic
og jeg vet alle kvinner EGENTLIG' date=' sånn helt egentlig, under den selvstendige kalde overflaten liker å bli behandlet som en dame....[/quote']

Hvordan kan du vite at alle kvinner vil det?

Jeg vil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Norske menn er lite flinke til å varte opp en dame, gi komplimenter osv. Hvorfor er dette? Bare i forhold til UK så er nordmenn elendige til dette...

Ja, enig med deg..norske menn er veeeldig lite flinke...

finnes ikke gentelmen i dette landet :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men selv om norske menn er mindre flinke enn britiske til å holde jakker, dører og kofferter, har i hvert fall de av mine venninner som har vært sammen med engelskmenn fått kulturproblemer etter hvert; de har rett og slett vært for gammeldagse, mannete menn som prioriterer pub(kamerater og jobb framfor kjæresten (dvs, de vil gjerne ha kjæreste, men hun skal liksom bare "være der" av seg selv).

Nå gjelder selvsagt ikke dette alle menn - men venninnene mine har uten unntak vært sammen med kjekke, velutdannede og oppegående menn. Kanskje problemet oppstår fordi jentene det er snakk om OGSÅ har satset mye på sin egen karriere. Dermed oppstår det lett konflikt når begge vil jobbe 110% og ingen vil være hjemme med barn, hus osv.

Ellers lette jeg etter en bra norsk mann i 25 år, jeg, og han jeg endte opp med er ikke helt suveren heller:) Snill, høflig og kjekk og flink i jobben sin, men han skulle nok helst brukt all fritida si foran pc-en. Slappfisken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...