Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. mars 2005 #41 Skrevet 20. mars 2005 Hvordan skiller de seg ut mener du? Frekke, uhøflige, sier aldri takk når de får hjelp og hjelper f.eks ikke de som skal på buss med barnevogn. Samt at deres verden befinner seg ca en meter i radius fra dem selv.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. mars 2005 #42 Skrevet 20. mars 2005 http://www.peakpracticeonline.co.uk/ Her kan Rattleshake få se eksempler på typisk høflige og ålreite britiske menn Jeg har ennå tilgode å møte slike i Norge.. :-x Har aldri sett å så godhjerta og snille menn i England som i "Brødrene Dal" heller.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. mars 2005 #43 Skrevet 20. mars 2005 Rattleshake....det er bare Svein som kunne ha funnet på å trekke frem de dratiske eksmplene Ibiza og engelske fotballkamper. Finner du mange Italinere som er sørpe full på Ibiza og på fotballkamper?
Gjest Bellatrix Skrevet 20. mars 2005 #44 Skrevet 20. mars 2005 Norske menn er lite flinke til å varte opp en dame, gi komplimenter osv. Hvorfor er dette? Bare i forhold til UK så er nordmenn elendige til dette... Sikkert bra for deg, men jeg ser utrolig med eksempler på kvinner som synes fremmede menn som gir komplimenter er ekkelt.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #45 Skrevet 20. mars 2005 Jeg liker meg bedre i nord enn i sør, men det er sikkert bare fordi jeg bor her. York er en veldig fin by og en av de med lavest kriminalitet. Leeds er bare 26min unna med tog, kort veg til kysten. Men det er veldig dyrt her... Leeds har vel fått rykte på seg for å ha mange rasister nå i den siste tiden... Har ei anna venninne som skal flytte dit. Men det kan vel ikke være dyrere enn London for her er det helt sykt. Peterborough er jo ganske billig, jeg syns det er en koselig by, men volds statistikken er visst verre der enn Nottingham. i følge upmystreet. com . Det er ikke enkelt å velge et sted å bo her, man vet liksom aldri på forhånd hva slags sted man havner på. Sukk
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #46 Skrevet 20. mars 2005 Rattleshake....det er bare Svein som kunne ha funnet på å trekke frem de dratiske eksmplene Ibiza og engelske fotballkamper. Naturligvis drikker man mye på Ibiza! Det er party øya! Naturligvis er man ikke dannet og høflig på engeslk fotballkamp: det er rølpernes mekka! Men ellers i det britiske samfunnet, på gaten, blant folk, på jobben, foreldremøter, arbeidsmøter, skolemøter, bedriftsmøter, på butikken, i trafikken, osv.: man er langt mer høflig enn i det norske samfunn. Det er det ingen tvil om....jeg har bodd i over ti år i hvert av de to landene og vet hav jeg snakker om. Jeg skal ikke kreve å eie sannheten her av den grunn men mener jeg har et godt grunnlag for å uttale meg. (Sammenlikne Oslo befolkning med Londons og man finner helt ulike atferdsmønstre). Du har bodd her i over ti år, men har ikke hørt om de seneste stoooore problemene med ungdomsfyll og vold på gatene? Jeg tør faktisk ikke gå ut uten en mann etter det har blitt mørkt folk blir ranet og knivstukket på gatene hele tiden. Og frekke folk kommer jeg bort i nesten hver dag, men jeg skal være enig i at prosent andelen av høflige folk er myye høyere enn i Norge.
Gjest Seleena Skrevet 20. mars 2005 #47 Skrevet 20. mars 2005 Eg kunne aldri tnekt meg eit liv utan norske menn
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #48 Skrevet 20. mars 2005 Du har bodd her i over ti år, men har ikke hørt om de seneste stoooore problemene med ungdomsfyll og vold på gatene? Jeg tør faktisk ikke gå ut uten en mann etter det har blitt mørkt folk blir ranet og knivstukket på gatene hele tiden. Og frekke folk kommer jeg bort i nesten hver dag, men jeg skal være enig i at prosent andelen av høflige folk er myye høyere enn i Norge. Er dette så veldig forskjellig fra Oslo??
Gjest SumoBryter Skrevet 20. mars 2005 #50 Skrevet 20. mars 2005 Det var jeg som skrev innlegget over.. Jeg har ikke merka særlig til vold og fyll i Oslo... Men så har jeg aldri bodd i det sentrale Oslo da. I Norge er det jo mer plass så man kommer ikke så ofte i situasjoner som krever god sosial etikette. Jeg hørte faktisk om en undersøkelse som ble gjort i Norge for å studere hvorfor Nordmenn er så uhøflige. De kom visst til den konklusjon at siden befolkningen i Norge har vært veldig spredt og man har hatt så lang vei fra en gård til annen så har Nordmenn ikke hatt behov for å lære seg folkeskikk, de har ikke hatt behov for å sosialisere noe særlig, og derfor har de ikke lært det og det har ikke blitt kultur der. Jeg tror dette har noe for seg. Jeg har vokst opp i en europeisk storby som barn, så flyttet jeg til bygda i Norge som tenåring og jeg måtte på en måte lære å ikke være sosial og utadvendt fordi folk syns jeg var litt merkelig (nettopp fordi jeg var så sosial og utadvendt), til slutt ble jeg vant til Norsk oppførsel og ble fornorsket, nå som jeg flyttet til en Engelsk storby måtte jeg lære sosial etikette på nytt, men utadvendtheten og den sosiale meg sitter fremdeles bak lås og slå og jeg tror at det er nettopp fordi behovet har ikke vært der til å sosialisere riktig så mye, at det har blitt så vanskelig å bli et vanlig sosialt menneske. Det er så merkelig hvordan omgivelsene kan gjøre deg til en helt annen person enn den du vil være. Jeg vet ikke om du forstår hva jeg snakker om... men poenget er at det finnes en grunn til hvorfor folk er så frekke i Norge og det finnes en grunn til hvorfor folk er så høflige her. De som er frekke her er jo stortsett sånne miserable mennesker som har en gripe over ett eller annet. Men uansett menn er mye bedre her
Gjest mamma1 ikke innlogget Skrevet 20. mars 2005 #51 Skrevet 20. mars 2005 Ja, jeg også tror denne undersøkelsen har noe for seg. Og det er en del vold i Oslo. Jeg blir bare irristert når folk ikke ser denne forskjellen på de to landene. Og det er veldig feil å si at det er mer kriminalitet i engelske byer enn det er i byene i Norge- i og med at vi bare har Oslo som kan sammenlignes med de byene som er noe å snakke om (når det gjelder kriminalitet i England) slik som Leeds og Liverpool som har innbyggertall på ca 450000 hver og dette bare i byen,Leeds har faktisk over 700000 i the metropolitan district.. Manchester som har 2,3mill osv- det er ikke noe sammenligningsgrunnlag i og med at de fleste er mye større.
Gjest SumoBryter Skrevet 20. mars 2005 #52 Skrevet 20. mars 2005 Ja, jeg også tror denne undersøkelsen har noe for seg. Og det er en del vold i Oslo. Jeg blir bare irristert når folk ikke ser denne forskjellen på de to landene. Og det er veldig feil å si at det er mer kriminalitet i engelske byer enn det er i byene i Norge- i og med at vi bare har Oslo som kan sammenlignes med de byene som er noe å snakke om (når det gjelder kriminalitet i England) slik som Leeds og Liverpool som har innbyggertall på ca 450000 hver og dette bare i byen,Leeds har faktisk over 700000 i the metropolitan district.. Manchester som har 2,3mill osv- det er ikke noe sammenligningsgrunnlag i og med at de fleste er mye større. Ja,ja... det var ikke meningen å irritere, hvis jeg tar feil må du bare fortelle meg det fordi da er jeg skyldig i ignorans. Befolkningstallet i PB er ca 150000 ca på størrelsen på Trondheim og volds statistikken viser 32,5 voldstilfeller per 1000 inbyggere i året. Jeg har ikke funnet noe lignende statistikk fra Norge, men tror du det er like høyt siffer i Trondheim? Kan hende, jeg vet ikke. I Nottingham der befolkningen er 270000er tallet 31,8 og vi har jo hørt hva Politimesteren i Nottingham har sagt i det siste, at han bare takler det ikke I Leeds er visst 716000mennesker og volds statistikken viser 20 voldstilfeller per 1000mennesker. Er jeg besatt av statistikk ? her hvor jeg bor et tallet 23 av 1000. Men du har rett i at det ikke er vits i å sammenligne med Norge som er så spredt befolket, men jeg vil bare bo på et sted der jeg ikke trenger å frykte å gå ut på kveldstid og se på stjernene
Gjest mamma1 ikke innlogget Skrevet 20. mars 2005 #53 Skrevet 20. mars 2005 er ikke irritert på deg. Viss du vil gå ut alene og være helt trygg, så tror jeg du må på månen.. Det er en del vold i England, sikkert mer enn i Norge. Dette tror jeg kommer av arbeidsledighet og fattigdom... desverre. Men uansett, takke meg til en mann fra UK, enn en nordmann..
Gjest sumobyter ikke innlogget Skrevet 20. mars 2005 #54 Skrevet 20. mars 2005 er ikke irritert på deg. Viss du vil gå ut alene og være helt trygg, så tror jeg du må på månen.. Det er en del vold i England, sikkert mer enn i Norge. Dette tror jeg kommer av arbeidsledighet og fattigdom... desverre. Men uansett, takke meg til en mann fra UK, enn en nordmann.. Ja, jeg vil nok heller bo i England med min engelske mann enn i Norge eller på månen.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #55 Skrevet 20. mars 2005 Og nå tenker jeg ikke på faste forhold og romantikk, men på å gi en du treffer tilfeldig et kompliment. Det hender meg aldri i Norge, om det ikke er "Fan så fin du er, skal vi knulle?" Hvilke steder er det du vanker på, siden du treffer på slike menn??
Superlammet Skrevet 21. mars 2005 #56 Skrevet 21. mars 2005 Hm lurer på hva det er med norske kvinner jeg. Om jeg på byen sier "Hei, jeg syntes du var kjempefin, og ville gjerne høre om du kunne tenke deg å slå av en prat" så får jeg som svar "Ok, men eeehm.. ikke nå. *himle med øya*" Norske kvinner klarer ikke å ta imot kompliment fra norske menn på byen. Men kommer det utenlandske og litt mer "eksotiske" menn er de på hugget med en gang. Nei, jeg tror jeg flytter til fjernere strøk hvor kvinner faktisk klarer å ta imot komplimenter.
Gjest SumoBryter Skrevet 21. mars 2005 #57 Skrevet 21. mars 2005 Hm lurer på hva det er med norske kvinner jeg. Om jeg på byen sier "Hei, jeg syntes du var kjempefin, og ville gjerne høre om du kunne tenke deg å slå av en prat" så får jeg som svar "Ok, men eeehm.. ikke nå. *himle med øya*" Norske kvinner klarer ikke å ta imot kompliment fra norske menn på byen. Men kommer det utenlandske og litt mer "eksotiske" menn er de på hugget med en gang. Nei, jeg tror jeg flytter til fjernere strøk hvor kvinner faktisk klarer å ta imot komplimenter. Ok. Superlammet det er jo fint du prøver men her er det noe galt med ordvalget! "Ville gjerne høre om du kunne tenke deg å slå av en prat" på hvilken måte tror du at en kvinne vil syntes du er spennende ut i fra dette GØRRKJEDELIGE ordvalget. Sorry! Ikke meningen å såre men kanskje Hjelpe litt. Skal jeg si deg hvordan jeg sjekket opp min samboer? Ja, det var jeg som sjekket opp, jeg har prøvd å sjekke opp norske menn også men de blie enten skremt eller er så overlegne (tror de er Guds gave til kvinner) at jeg har ikke lykkes så ofte men noen ganger har jeg lykkes. En ting er bra med det du sa og det er at det ikke finnes noe hint til noe sexuelt i det. Ja, men skal jeg si nå hvordan jeg sjekket opp min supre mann, jo jeg sto ved baren og fortalte ham at jeg hadde funnet på min egen religion og lurte på om han hadde lyst til å bli medlem, så fiklet jeg litt med håret og så enkelt var det.... Nå kan en mann ikke si det der da for han kan virke litt psykisk syk Men bruk humor! De menn som jeg vet om som har mest suksess, gjør det med enkle midler. En gang var det en fyr som sa til meg : Du ser sjenert ut, han mente visst det var bra jeg var sjenert og sa kom og finn meg og gikk... Og jeg hadde nok lyst til å lete En annen teknikk som er veldig bra er å knurre og si ting på en hemmelig måte som bare du og hun forstår, snakke i gåter... Vel vel det er i hvertfall sånne ting jeg liker, og vanligvis har de menn som nesten har klart å sjekke meg opp måttet ha strålt av god selvtillitt. Håper dette var til noe hjelp
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. mars 2005 #58 Skrevet 21. mars 2005 Det er vel ikke en oppskrift på sånn. Jeg hadde heller foretrukket å slå av en prat med superlammet (selv om han er feil kjønn) enn å høre om en som har funnet opp sin egen religion. Men det er nå meg. Det kommer helt an på hvilken type du er, og hvilken type du er ute etter
Gjest SumoBryter Skrevet 21. mars 2005 #59 Skrevet 21. mars 2005 Det er vel ikke en oppskrift på sånn. Jeg hadde heller foretrukket å slå av en prat med superlammet (selv om han er feil kjønn) enn å høre om en som har funnet opp sin egen religion. Men det er nå meg. Det kommer helt an på hvilken type du er, og hvilken type du er ute etter Vel det overrasker meg ikke Rattleshake Men du har rett i at det spørs på typen man leter etter, men det er jo fint for det er slik man finner en man virkelig liker heller enn en man ikke trives med. Kanskje du og superlammet??hvis dere er singel og av det motsatte kjønn?
Leo Skrevet 21. mars 2005 #60 Skrevet 21. mars 2005 Jeg har en del erfaring med utenlandske menn (Europeere og amerikanere) og må si at jeg etter hvert har lært å sette stor pris på norske menn! Takke meg til en mann som ser meg i øynene og behandler meg som et oppegående menneske som det er verdt å lytte til fremfor en som som hele tiden skal fremheve at vi er av forskjellig kjønn. Norske menn er da også flinke til å gi komplimenter! Presentasjonen står kanskje noe tilbake å ønske, men innholdet er ofte ærlig og oppriktig ment og ikke en eller annen floskel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå