AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #201 Del Skrevet 7. oktober 2018 6 minutter siden, Aricia skrev: Det er derfor det er så fint at en veldig stor gruppe (not) veldig syke folk (not) dokumenterer svindelen, slik at det ikke blir beskyldninger, men dokumenterte fakta. Selvfølgelig er alle her med de bastante påstandene som tillater dem å henge seg på bloggere i årevis rimelig friske og har friske og sunne interesser. Spesielt å måtte poengtere det gjennom en hel tråd. Anonymkode: ebf64...e26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #202 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er alle her med de bastante påstandene som tillater dem å henge seg på bloggere i årevis rimelig friske og har friske og sunne interesser. Spesielt å måtte poengtere det gjennom en hel tråd. Anonymkode: ebf64...e26 Men det er sunt og friskt å kritisere de som tar mediedebatten og gi dem diagnoser. 🤓🤓🤓 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #203 Del Skrevet 7. oktober 2018 16 minutter siden, Inocybe skrev: Kanskje det er umulig å forandre bloggernes tankegang. Men det som beviselig fungerer er kontinuerlig fokus på bloggernes etisk betenkelige og ulovlige virksomhet. For 10 år siden var det fritt fram for bloggerne som ikke virket til å skjønne at de også hadde plikter og ikke bare muligheter. Husker ennå ramaskriket som gikk gjennom Blogglandia da det gikk opp for dem at virksomheten deres var skattepliktig. Etterhvert har fokuset utvidet seg til håndhevelse av markedsføringsloven, alkohol i reklame, lotteri og nå kommer også regulering av usunt kroppsideal, retusjering og "skjønnhets"operasjoner. Barns rett til privatliv tror jeg snart følger etter. Jeg sier ikke at alt dette kommer bare fra KG men jeg vet at mange av dem som diskuterer etikk og lovbrudd på Rampelys også er blant dem som sender innspill til myndighetene og rapporterer lovbrudd. Uten disse tror jeg ikke myndighetene hadde hatt samme oversikt over hvor galt det faktisk står til i Blogglandia. Myndighetene har ikke ressursene til selv til å følge opp alle bloggernes virksomhet så de er avhengige av, og oppfordrer sterkt alle til å rapportere. Det jeg vil fram til er at den kontinuerlige fokusen fungerer. Nei bloggerne vil nok helst få drive sitt ulovlige uetiske virke i fred, men som samfunn kan vi ikke tillate dem å holde på upåaktet. Vi kan ikke bare ignorere når influensere driver slikt det gjør. Vi har bare en jord, ungdommene som blir negativt påvirket vokser opp nå, barna som mister privatlivet mister det nå. Bloggerne selv vil helt sikkert helst kunnet avskrive dette, for dem negative, fokuset som hets og sjikane. Klart de synes det er ubehagelig når lovbruddene deres blir dokumentert og registrert. Det går jo direkte ut over business. Så alt i alt er jeg er ikke forundret over at det jevnlig dukket opp tråder hvor de som diskuterer og dokumenterer bloggernes ulovligheter blir hengt og motivene deres betvilet. Noe annet er vel ikke å forvente fra bloggere som i åresvis har drevet deres ulovlige og etisk forkastelige millionvirksomhet uten at myndighetenes har blandet seg nevneverdig. Andre bare skjønner ikke engasjementet mot uredelige influensere, men slik er det vel med det meste. Folk har forskellige interesser og ikke alle er opptatte av et bedre samfunn for alle. Så det du sier er at hver gang noen kommenterer dine feiler lovverket i hånda så vil du kalle det for hets og sjikane? Har enda ikke hørt om bloggere som har sagt dette, så opplys meg gjerne. Men på seg selv kjenner man andre. Anonymkode: ebf64...e26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #204 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Men det er sunt og friskt å kritisere de som tar mediedebatten og gi dem diagnoser. 🤓🤓🤓 Bruk Google, du er vel dreven på det siden du håndhever dine kommentarer som lov i denne tråden, og søk opp hva diagnoser er😏 Anonymkode: ebf64...e26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #205 Del Skrevet 7. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne utvidelsen har forresten ikke kommet, pga de massive protestene. Så det kan lønne seg å ikke gi opp med en gang. Hva angår bloggerne så er vi nå langt unna vill vest-situasjonen de befant seg i i 2010-11. Det har skjedd mye bra, for alle de som har fulgt med på fenomenet siden oppstart. Nå kommer det trolig også regelverk mot retusjering. Tommel opp! Anonymkode: c29b6...509 Ha skal man klage på da? Man finner jo alltids noe å klage på?😫 Anonymkode: ebf64...e26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #206 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så det du sier er at hver gang noen kommenterer dine feiler lovverket i hånda så vil du kalle det for hets og sjikane? Har enda ikke hørt om bloggere som har sagt dette, så opplys meg gjerne. Men på seg selv kjenner man andre. Anonymkode: ebf64...e26 Da herr og fru fotballfrue ble tatt for omfattende kommenarjuks, var det leserne som fikk skylda. Historier om hets, sjikane og stalking ble brukt som forklaring. Da de ble tatt i bilderedigeringsjuk, var det også slemme kommentarer fra leserne som fikk skylda. Da hun ble tatt i snikreklame, var det fosterstilling, krampegråt - og journalisten som skrev om saken som fikk skylda - han ble beskyldt for å ødelegge bryllupsreisen. Da de fikk påpakk for å blande alkohol i reklameinnleggene sine for tredje gang, var det det dumme lovverket som fikk skylda. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #207 Del Skrevet 7. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk Google, du er vel dreven på det siden du håndhever dine kommentarer som lov i denne tråden, og søk opp hva diagnoser er😏 Anonymkode: ebf64...e26 Jeg vet utmerket godt hva diagnoser er. Men takk! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #208 Del Skrevet 7. oktober 2018 15 minutter siden, pøbelsara said: Da herr og fru fotballfrue ble tatt for omfattende kommenarjuks, var det leserne som fikk skylda. Historier om hets, sjikane og stalking ble brukt som forklaring. Da de ble tatt i bilderedigeringsjuk, var det også slemme kommentarer fra leserne som fikk skylda. Da hun ble tatt i snikreklame, var det fosterstilling, krampegråt - og journalisten som skrev om saken som fikk skylda - han ble beskyldt for å ødelegge bryllupsreisen. Da de fikk påpakk for å blande alkohol i reklameinnleggene sine for tredje gang, var det det dumme lovverket som fikk skylda. Og når man får kritikk for det som foregår i disse bloggetrådene så er det akkurat samme reaksjon - det er de som kritiserer som har misforstått og man tar på seg offerrollen. Anonymkode: 36c8c...1eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #209 Del Skrevet 7. oktober 2018 Hvem har tatt på seg offerrollen? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #210 Del Skrevet 7. oktober 2018 Noen her inne nevner også at det er mulig å lese innhold på bloggen uten å gå inn på bloggen, og det er for meg ukjent. Hvordan skal man vite hva en person gjør hver eneste dag uten å gå inn på bloggen? Del gjerne triksene dine siden noen er veldig drevet med å ha bloggere under lupen til enhver tid😉 Jeg har allerede fått mange tips til hvordan jeg skal okkupere en tråd med bastante meninger og referere til lovvverk og ved bruk av ultrasmarte (not) ord og gjentakelser for å selv tro at jeg en mester i debatteringer. Så tusen takk😊 Tilslutt lurer jeg på hvor jeg kan gå og få en autorisasjon som gjør at jeg også for tillatelse til å følge hver minste skritt en blogger tar i offentligheten uten at det blir sett på som personangrep og hvordan skal jeg si fra meg jobben min slik at jeg kan bruke alle min fritid til å dokumentere, registrere og arkivere alle feilene bloggere gjør? Hvem kan utnevne meg å gi meg den samme tittelen dere har fått som lovlig bloggpoliti som ikke kan beskyldes for hensynsløs atferd eller krenkelse av en annens fred, og straffes deretter? Eller unngå loven som sier «den som gjentatte ganger truer, følger etter, iakttar, kontakter kan straffes med 4 år fengsel.» Jeg vil gjerne vite alt om disse bloggerne jeg også uten å bli beskyldt for å ha en usunn interesse eller en usunn livsstil. Tusen takk for at dere deler dere skjulte talenter her inne, og gjør så mye for et bedre samfunn og virkelig heier på de spm prøver å få til noe 😀 Anonymkode: ebf64...e26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. oktober 2018 #211 Del Skrevet 7. oktober 2018 3 minutter siden, pøbelsara skrev: Hvem har tatt på seg offerrollen? Ingen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #212 Del Skrevet 7. oktober 2018 Et av de store problemene med kritikk av bloggerne er at de er "untouchable". Straks noen tar tak i noe, blir de stemplet som mobbere. Det er et voldsomt problem i et demokratisk samfunn. I mine øyne er de fleste av disse bloggerne en kreftsvulst i vårt samfunn. De skulle bare visst hvor mange unge jenter som får sin ungdsomtid ødelagt av elendig selvbilde og spiseforstyrrelser pga deres innlegg som bidrar til et fullstendig uakseptabelt kroppspress. Og ja, vi opplever dette nå i vår familie, og det har kommet frem at bloggerne er hovedårsaken. Da jeg hørte det, mistet jeg fullstendig respekten for dem, og når jeg ser dem gå ut og syte og bære seg over at de blir hetset etv. blir jeg bare enda mer forbannet. Noe mer hyklersk er det vel umulig å finne. Det de driver med burde vært forbudt, og all form for promotering av skjønnhetsprodukter på disse kanalene burde forbys, med eller uten merking. Det er så ødeleggende det de driver med, at det bør fjernes fullstendig. Og utover det at de ødelegger livene til tusenvis av unge jenter, har det de skriver null og samfunnsnytte. Det er tragisk. Anonymkode: 44cef...e1f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #213 Del Skrevet 7. oktober 2018 9 minutter siden, pøbelsara said: Hvem har tatt på seg offerrollen? Hva med å kommentere kritikken istedet for bare å komme med motspørsmål? Anonymkode: 36c8c...1eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #214 Del Skrevet 7. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen her inne nevner også at det er mulig å lese innhold på bloggen uten å gå inn på bloggen, og det er for meg ukjent. Hvordan skal man vite hva en person gjør hver eneste dag uten å gå inn på bloggen? Del gjerne triksene dine siden noen er veldig drevet med å ha bloggere under lupen til enhver tid😉 Jeg har allerede fått mange tips til hvordan jeg skal okkupere en tråd med bastante meninger og referere til lovvverk og ved bruk av ultrasmarte (not) ord og gjentakelser for å selv tro at jeg en mester i debatteringer. Så tusen takk😊 Tilslutt lurer jeg på hvor jeg kan gå og få en autorisasjon som gjør at jeg også for tillatelse til å følge hver minste skritt en blogger tar i offentligheten uten at det blir sett på som personangrep og hvordan skal jeg si fra meg jobben min slik at jeg kan bruke alle min fritid til å dokumentere, registrere og arkivere alle feilene bloggere gjør? Hvem kan utnevne meg å gi meg den samme tittelen dere har fått som lovlig bloggpoliti som ikke kan beskyldes for hensynsløs atferd eller krenkelse av en annens fred, og straffes deretter? Eller unngå loven som sier «den som gjentatte ganger truer, følger etter, iakttar, kontakter kan straffes med 4 år fengsel.» Jeg vil gjerne vite alt om disse bloggerne jeg også uten å bli beskyldt for å ha en usunn interesse eller en usunn livsstil. Tusen takk for at dere deler dere skjulte talenter her inne, og gjør så mye for et bedre samfunn og virkelig heier på de spm prøver å få til noe 😀 Anonymkode: ebf64...e26 😂😅😂😂😂🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 62de6...e12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. oktober 2018 #215 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med å kommentere kritikken istedet for bare å komme med motspørsmål? Anonymkode: 36c8c...1eb Pot meet kettle. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #216 Del Skrevet 7. oktober 2018 7 minutter siden, Aricia said: Pot meet kettle. I rest my case. Anonymkode: 36c8c...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #217 Del Skrevet 7. oktober 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen her inne nevner også at det er mulig å lese innhold på bloggen uten å gå inn på bloggen, og det er for meg ukjent. Hvordan skal man vite hva en person gjør hver eneste dag uten å gå inn på bloggen? Del gjerne triksene dine siden noen er veldig drevet med å ha bloggere under lupen til enhver tid😉 Jeg har allerede fått mange tips til hvordan jeg skal okkupere en tråd med bastante meninger og referere til lovvverk og ved bruk av ultrasmarte (not) ord og gjentakelser for å selv tro at jeg en mester i debatteringer. Så tusen takk😊 Tilslutt lurer jeg på hvor jeg kan gå og få en autorisasjon som gjør at jeg også for tillatelse til å følge hver minste skritt en blogger tar i offentligheten uten at det blir sett på som personangrep og hvordan skal jeg si fra meg jobben min slik at jeg kan bruke alle min fritid til å dokumentere, registrere og arkivere alle feilene bloggere gjør? Hvem kan utnevne meg å gi meg den samme tittelen dere har fått som lovlig bloggpoliti som ikke kan beskyldes for hensynsløs atferd eller krenkelse av en annens fred, og straffes deretter? Eller unngå loven som sier «den som gjentatte ganger truer, følger etter, iakttar, kontakter kan straffes med 4 år fengsel.» Jeg vil gjerne vite alt om disse bloggerne jeg også uten å bli beskyldt for å ha en usunn interesse eller en usunn livsstil. Tusen takk for at dere deler dere skjulte talenter her inne, og gjør så mye for et bedre samfunn og virkelig heier på de spm prøver å få til noe 😀 Anonymkode: ebf64...e26 Ja, hva har man vel Kripos sin nettpatrulje for når man har selvutnevnte bloggpoliti? Anonymkode: 62de6...e12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. oktober 2018 #218 Del Skrevet 7. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å kommentere kritikken istedet for bare å komme med motspørsmål? Anonymkode: 36c8c...1eb Hvis jeg hadde skrevet at noen oppfører seg/uttaler seg som barn, ville du kanskje synes det var svakt argumentert og lurt på hvem jeg mener uttaler seg som barn. Da er svaret mitt: Hva med å kommentere kritikken i stedet for å komme med motspørsmål? #teskje 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #219 Del Skrevet 7. oktober 2018 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å kommentere kritikken istedet for bare å komme med motspørsmål? Anonymkode: 36c8c...1eb I mitt første svar i denne tråden, gjorde jeg akkurat det. Les gjerne! For øvrig vil jeg ønske lykke til med å anmelde folk som leser en helt åpen blogg. Jeg vil anbefale å også anmelde folk som klipper ting ut av avisen som du ikke er enig i. Endret 7. oktober 2018 av pøbelsara 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #220 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, pøbelsara skrev: I mitt første svar i denne tråden, gjorde jeg akkurat det. Les gjerne! For øvrig vil jeg ønske lykke til med å anmelde folk som leser en helt åpen blogg. Jeg vil anbefale å også anmelde folk som klipper ting ut av avisen som du ikke er enig. For øvrig vil jeg ønske lykke til med å anmelde folk som leser en helt åpen blogg. Jeg vil anbefale å også anmelde folk som klipper ut ting av aviser og ukeblader. Dere sa jo selv av dere ikke leste bloggene og at dere ikke oppfordret andre til å gjøre det?☝🏻🤪 Anonymkode: 62de6...e12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå