Gå til innhold

Foundation til dagbruk?


Hu i Svingen

Anbefalte innlegg

Leter etter en foundation til dagbruk, og den må ikke være særlig dekkende. Tenker meg noe litt transparent, som jevner ut men synes minst mulig...

Jeg har noen små sprengte blodkar, og er ganske lys i huden. I tillegg bør ikke foundationen fremheve de fine linjene mine, he he... :tunge1:

Jeg har egentlig aldri brukt foundation annet enn til fest og aner ikke hvor jeg skal begynne - trenger sårt hjelp!

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Xavia

Jeg har inntrykk at de aller fleste merkene fører foundations av ulik dekkevne. Så det å finne en som er mer transparent, skulle ikke være noe problem.

Mange her inne skryter av Kanebo, og den har jeg tenkt å prøve neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempefornøyd med "Superbalanced makeup" fra Clinique. Den er ikke veldig dekkende, men gir meg en jevn og fin farge i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Hva med en farget dagkrem? De jevner ut ansiktsfargen' date=' men har ikke noen voldsom dekkevne.[/quote']

Enig! Foundation er ikke helt egnet til dagbruk spør du meg.. Det synes i sollys..

Clinique sheer city block og Shiseido farget dagkrem anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har allerede en dagkrem som jeg er veldig fornøyd med, så håper å finne noe jeg kan bruke utenpå den.

Skal sjekke ut både Clinique og Kanebo!

Men forresten; Finnes det ikke også foundation i kule/ pudderform? Det er kanskje lettere å få pent til dagbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rimfrost

Pudder synes vel veldig godt når man er i solen ? Spesielt om man har masse sånne små, lyse hår i ansiktet (som jeg har :oops: )

Hva er forskjell på foundation og dagkrem dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagkrem er en fuktighetskrem. Foundation er en farget krem som jevner ut hudfargen og er basis for annen sminke.

En farget dagkrem er altså en slags mellomting... En fuktkrem med farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet forresten på de fargede dagkremene fra Vichy, men apoteket hadde ingen prøver. :roll: Det utgikk siden jeg ikke fikk prøve fargen, men er disse noe bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost

Men du sier dagkrem er som en fuktighetskrem med litt farge i , tror du den blir veldig blank på oss med litt skinnende hud på nesa ?

Jeg pleier å bruke en foundation fra Maybelinne, men den er snart tom. Har lyst til å forsøke noe uten olje og parfyme, noe som dekker den fete huden min, UTEN å gjøre den værre. (kansje jeg forlanger litt mye ? :tunge1: )

Ang; Vichy, har hørt mye bra om det merket der. Aldri testa de ut selv dog...

Og selger de Clinique produkter på Vita eller H&M ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Vil jo også her anbefale ID bare minerals jeg da. det jevner ut uten å være dekkende. veldig naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost
Vil jo også her anbefale ID bare minerals jeg da. det jevner ut uten å være dekkende. veldig naturlig :)

Hvor får man kjøpt den ? Og hvordan er den på fet hud ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Hvor får man kjøpt den ? Og hvordan er den på fet hud ?

www.essentialdayspa.com

Tror den er OK på de fleste hudtyper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg vet at dr. hauschka har et flytende bronzerkonsentrat som skal tilsettes vanlig fuktighetskrem. Har hørt det gir fin farge og glød + at man kan regulere mengden farge. Har tenkt å prøve det selv siden jeg er utrolig lys og har problemer med å finne farget fuktighetskrem med lys nok farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente19aar_

Hvor får man kjøpt den ? Og hvordan er den på fet hud ?

DEN PASSER BEST TIL FET HUD SYNS JG.

mamma har den og jeg har fet hud. mamma har tørr hud og kan ikke bruke den.

sorry CAPSLOCKEN men jeg orker ikke skrive på nytt ;););)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lilleulv

hm, jeg har tørr hud men elsker ID bare minerals-foundationen. Så lenge jeg ikke bruker veil'en over (det løse pudderet), da skjærer det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hos meg tørker den ut huden noe sinnssykt, til og med uten veil. Håper jeg kan bruke den igjen når sommeren kommer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost ii

Fant ikke denne omtalte foundationen på den nettsiden som ble anbefalt jeg.... :-? Hva koster den ? Og hva koster frakt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tørr hud i perioder, går mye tur og bor ved sjøen, så luften tar på huden.

Men jeg bruker gode produkter fra Decleor og bruker kun ID bare minerals foundation.

De fleste som hudpleiere som bruker Decleor eller selger det, sselger også ID.

Det er visst sminken til Decleor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...