Gå til innhold

Hva skjer med ekstremt kleine familieinstagramkontoer?


Heisann1234

Anbefalte innlegg

De dukker opp på kontoen min som forslag og jeg trykker på hu ene. Blir jo helt forskrekket over all reklamen for babyklær, babyutstur og alt som blir sponset og reklamert for. Personen har over 150 tusen følgere og profilen er proppet med bilder av barna sine. Sånne "åhh jeg lever i sus og dus og alt er perfekt" bilder. Ekstremt kleint og man begynner jo å lure på om de har fått disse barna for å tjene penger eller hva?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har sett noen av disse jeg også. Skjønner bare ikke hvordan andre kan finne disse interessant nok til å følge. Hva i all verden kan være inspirerende med å se bilder av andre sine unger oppstilt på glansbilder?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt som disse parene som poster bilder av hverandre på sosiale medier, konstant skriver «elsker deg» på facebook veggen og hele tiden forteller hvor forelsket de er. Who ya tryin’ to convince. 

Stygt å si det, men tenker da automatisk litt... Liker du familielivet ditt? Eller er dette en måte å forsøke å like det - via bilder og likes? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, NancyDrew skrev:
 

Det blir litt som disse parene som poster bilder av hverandre på sosiale medier, konstant skriver «elsker deg» på facebook veggen og hele tiden forteller hvor forelsket de er. Who ya tryin’ to convince. 

Stygt å si det, men tenker da automatisk litt... Liker du familielivet ditt? Eller er dette en måte å forsøke å like det - via bilder og likes? 

Synes såklart at det også er super kleint, absolutt. Men nå føler jeg at disse ungene blir regelrett solgt for å få mer penger. Synes det blir umoralsk. Skulle ønske det fantes en regel mot dette her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heisann1234 skrev:
 

Synes såklart at det også er super kleint, absolutt. Men nå føler jeg at disse ungene blir regelrett solgt for å få mer penger. Synes det blir umoralsk. Skulle ønske det fantes en regel mot dette her.

Det er nettopp det de blir. Jeg tror det vil komme regler mot dette med tiden, i hvert fall her i Norge. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt krise! 

Et grelt eksempel er mammatiltreskatter.

De bildene er så oppkonstruert og sponset at det er komisk. Et hysterisk bilde et stykke nede med morgenkåpe og stekepanne. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Blålilla skrev:
 

Helt krise! 

Et grelt eksempel er mammatiltreskatter.

De bildene er så oppkonstruert og sponset at det er komisk. Et hysterisk bilde et stykke nede med morgenkåpe og stekepanne. 

 

hahaha jeg trodde du overdrev. men nei:fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blålilla skrev:
 

Helt krise! 

Et grelt eksempel er mammatiltreskatter.

De bildene er så oppkonstruert og sponset at det er komisk. Et hysterisk bilde et stykke nede med morgenkåpe og stekepanne. 

 

:Knegg: 

Hele kontoen er jo maks utlevering av alt som kan utleveres. Ser ut som om det er noen som leker familie i reklameøyemed.  Parbildene er hysterisk fnisete, mot sin hensikt vil jeg tro. Hva feiler det folk som synes at dette er noe å følge? Verden er gal.

Endret av Skogspike
Tilføyelse
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blålilla skrev:
 

Helt krise! 

Et grelt eksempel er mammatiltreskatter.

De bildene er så oppkonstruert og sponset at det er komisk. Et hysterisk bilde et stykke nede med morgenkåpe og stekepanne. 

 

Oh, så utruleg kleint! Og for ei eksponering av ungane, og bruk av dei som reklame. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, decker skrev:
 

Oh, så utruleg kleint! Og for ei eksponering av ungane, og bruk av dei som reklame. 

Oii så det er faktisk mange flere enn jeg trodde hjelpes 😭 Kontoen jeg så het @saraaemiliee, kun reklame bilder og 90% er med barna omg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er enda mer rart er at så mange tusen følger disse kontoene 🤔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blålilla skrev:
 

Helt krise! 

Et grelt eksempel er mammatiltreskatter.

De bildene er så oppkonstruert og sponset at det er komisk. Et hysterisk bilde et stykke nede med morgenkåpe og stekepanne. 

 

Jeg finner ikke morgenkåpebildet! Hvilken dato er det fra? Må se! 😛

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Heisann1234 skrev:
 

De dukker opp på kontoen min som forslag og jeg trykker på hu ene. Blir jo helt forskrekket over all reklamen for babyklær, babyutstur og alt som blir sponset og reklamert for. Personen har over 150 tusen følgere og profilen er proppet med bilder av barna sine. Sånne "åhh jeg lever i sus og dus og alt er perfekt" bilder. Ekstremt kleint og man begynner jo å lure på om de har fått disse barna for å tjene penger eller hva?

Sett heller pris på at du blir forskrekket. Litt som paradise hotel. At hun gir deg en forskrekkelig opplevelse. Du kan donere 150 kr som takk for underholdningen!

ha en tolerant natt videre. Og fordomsfri!!! Husk det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Rubella skrev:
 

Jeg finner ikke morgenkåpebildet! Hvilken dato er det fra? Må se! 😛

 

 

21 april

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Businessavy med barn i forskjellige aldre, da kan man liksom favne alt fra babytøy og utstyr til pikekjoler. 

Men helt ærlig forstår jeg ikke hva som er gøy i å følge en konto med reklameplakater..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma til tre skatter har visst glemt at hun har fire barn.

Triste greier. Bildene er oppstilte og det er en kunstig verden, ingen naturlige barnebilder, ingen virker genuint glade. Kontoene er veldig like hverandre (hun med de fire skattene, Monica Nyhus og et par andre jeg ikke husker hva het, men var selvsagt noe med mamma) og hensikten er veldig tydelig; tjene penger på egne barn. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Blålilla skrev:
 

21 april

Hahaha, herregud! Får litt sånn «Nytt og nyttig»-katalogvibber.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den verste redigeringen av bilder jeg har sett på lenge. Hun slenger jo inn en ekstra sol i alle bildene, selv om det er tydelig at lyskilden er fra en helt annen vinkel 😂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru sier jeg bare! Kontoen til "mammatiltreskatter" og særlig det stekepanne-bildet! Hva er det som gjør at folk vil selge ungene og familien sin på den måten da? Superkleint for ungene når de blir eldre å ha x-antall slike "reklame"bilder ute på nettet som alle kan søke opp. Jeg har en tenåring selv, og han hadde seriøst "aldri" tilgitt meg hvis det lå slikt ute på nett for enhver å se. Jeg tror ærlig talt ikke disse mødrene (eller fedrene - denne mannen til "mammatiltreskatter" er jo helt klart med på moroa) kan forestille seg at barna blir eldre og i en sårbar tenåringsperiode kan synes at dette vil være utrolig pinlig. Selv om man er aldri så stolt over sine barn, og vil vise dem frem for hele verden, så tenk litt lenger frem enn bare de neste par årene - og tenk litt mer på hva de vil føle og syns om dette i fremtiden i stede for alt stæsjet  (veldig ofte på instagram tilbys man produkter tilsvarende det man promoterer i stede for penger) eller eventuelt penger du selv vil få for å promotere en rabattkode eller ta bilde av dine barn i et plagg. Det er bare så utrolig lite gjennomtenkt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Milla29 skrev:
 

Grøss og gru sier jeg bare! Kontoen til "mammatiltreskatter" og særlig det stekepanne-bildet! Hva er det som gjør at folk vil selge ungene og familien sin på den måten da? Superkleint for ungene når de blir eldre å ha x-antall slike "reklame"bilder ute på nettet som alle kan søke opp. Jeg har en tenåring selv, og han hadde seriøst "aldri" tilgitt meg hvis det lå slikt ute på nett for enhver å se. Jeg tror ærlig talt ikke disse mødrene (eller fedrene - denne mannen til "mammatiltreskatter" er jo helt klart med på moroa) kan forestille seg at barna blir eldre og i en sårbar tenåringsperiode kan synes at dette vil være utrolig pinlig. Selv om man er aldri så stolt over sine barn, og vil vise dem frem for hele verden, så tenk litt lenger frem enn bare de neste par årene - og tenk litt mer på hva de vil føle og syns om dette i fremtiden i stede for alt stæsjet  (veldig ofte på instagram tilbys man produkter tilsvarende det man promoterer i stede for penger) eller eventuelt penger du selv vil få for å promotere en rabattkode eller ta bilde av dine barn i et plagg. Det er bare så utrolig lite gjennomtenkt.

Og ungene, særlig den eldste jenta, ser ukomfortable og motvillige ut. Det er ikke greit å selge ungene for spons. 

Det stekepannebildet er hysterisk, men inneholder ikke barn i det minste. 

Min 14 åring hadde IKKE likt at det lå ute slike bilder av han på nett. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...