Gå til innhold

Farmen kjendis 2019


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han virket veldig gira på en skikkelig kamp, så han velger nok forhåpentligvis en verdig konkurrent.

Anonymkode: 33f71...a7d

Da blir det vel Christer, de er vel nærmest hverandre i alder og kroppsform?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svein skadet foten og ble muligens sendt til legevakten. Hva mener Mina resten av gjengen skal gjøre, sette seg ned for å gråte eller fortsette med gårdsarbeidet? Altså, dette var ikke snakk om et hjerteinfarkt, men noen ble tråkket på og sendt til sjekk. Det er ingen grunn til å ta helt av. Mina minner meg om Donna.

Anonymkode: c7a54...fb0

Nei men det mulig å vise litt omsorg og vise at du bryr deg. 

Anonymkode: fd1a9...6dc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svein skadet foten og ble muligens sendt til legevakten. Hva mener Mina resten av gjengen skal gjøre, sette seg ned for å gråte eller fortsette med gårdsarbeidet? Altså, dette var ikke snakk om et hjerteinfarkt, men noen ble tråkket på og sendt til sjekk. Det er ingen grunn til å ta helt av. Mina minner meg om Donna.

Anonymkode: c7a54...fb0

Ingen visste hvordan det gikk med foten til Svein, og jeg kan tenke meg at det var ganske traumatisk å være vitne til at en person ble meid ned av en hest. Fullt forståelig at de trengte å roe seg ned litt.

Anonymkode: 33f71...a7d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei men det mulig å vise litt omsorg og vise at du bryr deg. 

Anonymkode: fd1a9...6dc

Så du episoden? Hun viste da omsorg, hun strøk til og med Svein på ryggen 😛 Men etter at han ble sendt på sykehuset så ville hun melke kyrene, hva var i veien med det? Hva annet skulle hun gjøre? Ta helt av slik Mina tydeligvis gjorde?

Anonymkode: c7a54...fb0

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen visste hvordan det gikk med foten til Svein, og jeg kan tenke meg at det var ganske traumatisk å være vitne til at en person ble meid ned av en hest. Fullt forståelig at de trengte å roe seg ned litt.

Anonymkode: 33f71...a7d

Ja, og det er fullt lov det. Og Trude trengte å finne på noe for å roe seg ned! Var det skikkelig dårlig gjort av henne, og gjorde det at hun fortjente å bli skjelt ut i plenum?

Anonymkode: c7a54...fb0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er Trude som egentlig snakker mye engelsk. Hun bodde utdannet seg til veterinær og bodde i England i mange år. 

Anonymkode: 358a4...9d9

Ja, jeg husker henne fra en eller annen serie der. Hun strøk på utallige eksamener for hun besto veterinæreksamen.

Anonymkode: aafb4...3bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også Mina tråkket langt over streken med den utskjellingen. 
For det første: Trude og Martine hadde skværet opp rundt det med syingen. Trude ba om unnskyldning og Martine godtok denne. da har da vel ikke Mina noe med å rippe opp i det igjen! 

Når det gjelder det med melkingen så var det jo helt idiotisk å kritisere Trude for å faktisk ta seg av dyrene. Ja, det var en stygg ulykke og jeg skjønner at folk blir preget av det, men verden kan da ikke stoppe helt opp heller. Selvsagt måtte noen faktisk utføre de pliktene de har og stell av dyr er førstepri på en gård. 
Syns måten Mina tok det opp på også, ved å "overfalle" Trude mens alle andre var til stede, var særdeles ufin. trude kom jo ikke til for å forsvare seg i det  hele tatt og uansett hva hun prøvde å si ble hun avbrutt av et skrikende vesen på andre siden av bordet. 

Men, når det er sagt, Mina tok seg fint inn igjen og jeg opplevde at de skværet greit opp etterpå. Håper bare Mina ikke trekker frem igjen gammelt gruff senere igjen, da...

Har aldri vært spesielt stor fan av Trude fra tiden hun hadde den dyreserien, men syns nå rett skal være rett. Ho er jo en av få med litt kompetanse på gården der og jeg syns det er flott at hun deler med sin erfaring, selv om jeg ser at hun kanskje har en litt lite pedagogisk måte å gjøre det på. Tiril sin metode, derimot, er helt gull!
"Så flink du er, Svein, vil du jeg skal hjelpe deg litt med det siste" - når buret han hadde lagd var en eneste stor tragedie 😄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom måten Mina gjør ting på er lite reflektert og umodent, syns jeg fortsatt at Trude er ulv i fåreklær... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du episoden? Hun viste da omsorg, hun strøk til og med Svein på ryggen 😛 Men etter at han ble sendt på sykehuset så ville hun melke kyrene, hva var i veien med det? Hva annet skulle hun gjøre? Ta helt av slik Mina tydeligvis gjorde?

Anonymkode: c7a54...fb0

Enig. Spør en bonde, ei melkeku må melkes, om så noen hadde strøket med så skal ikke  kua stå der med melkespreng. 

Anonymkode: d15b5...6e7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Spør en bonde, ei melkeku må melkes, om så noen hadde strøket med så skal ikke  kua stå der med melkespreng. 

Anonymkode: d15b5...6e7

Men det er ikke så på minuttet da. Men jeg føler hele den casen er storm i en fingerbøll. Trude er vel ikke så øm og dullete. Flink til å selv påpeke at hun står på, jobber og tar ansvar osv. Det kan fort gå andre på nervene. Mina oppførte seg som ei pubertal tenåringsjente og det kommer man sjelden godt ut av. Pinlig. Nesten 40 år å kalle ei annen moden dame for bitch, den er grei 😂

Anonymkode: 7943a...98a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke så på minuttet da. Men jeg føler hele den casen er storm i en fingerbøll. Trude er vel ikke så øm og dullete. Flink til å selv påpeke at hun står på, jobber og tar ansvar osv. Det kan fort gå andre på nervene. Mina oppførte seg som ei pubertal tenåringsjente og det kommer man sjelden godt ut av. Pinlig. Nesten 40 år å kalle ei annen moden dame for bitch, den er grei 😂

Anonymkode: 7943a...98a

Mina høres ut som ei 60 år gammal innrøyktkjerring som lager drama for ikke noe. 

Anonymkode: d3234...eb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mina høres ut som ei 60 år gammal innrøyktkjerring som lager drama for ikke noe. 

Anonymkode: d3234...eb9

Du trenger ikke gjøre narr av stemmen hennes. Du har neppe noe finere stemme (eller dialekt) selv. Jeg er langt fra enig i alt mina sier, spesielt ikke det at mennesker er viktigere enn å melke kua, for det er det ikke. Men jeg liker henne likevel, kul dane som tør si fra. At hun er litt tøff og direkte er nok litt fordi hun jobber i fengsel. Men Trude er langt mer bitchy enn henne, gitt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Du trenger ikke gjøre narr av stemmen hennes. Du har neppe noe finere stemme (eller dialekt) selv. Jeg er langt fra enig i alt mina sier, spesielt ikke det at mennesker er viktigere enn å melke kua, for det er det ikke. Men jeg liker henne likevel, kul dane som tør si fra. At hun er litt tøff og direkte er nok litt fordi hun jobber i fengsel. Men Trude er langt mer bitchy enn henne, gitt. 

Langt mer bitchy? Trude har ikke baksnakket noen, hun har ikke startet konflikter, hun har ikke skjelt ut noen, hun kaller ikke folk for "bitch", men likever er det hun som er en heks istedenfor en dame som prøver å lage konflikter, baksnakker Trude, skjeller henne ut i plenum, drikker opp kaffe med vilje og gjemmer den, etterligner stemmer og dialekten til Trude? Er det nå jeg skal si "oh, the irony"? 

Anonymkode: c7a54...fb0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Du trenger ikke gjøre narr av stemmen hennes. Du har neppe noe finere stemme (eller dialekt) selv. Jeg er langt fra enig i alt mina sier, spesielt ikke det at mennesker er viktigere enn å melke kua, for det er det ikke. Men jeg liker henne likevel, kul dane som tør si fra. At hun er litt tøff og direkte er nok litt fordi hun jobber i fengsel. Men Trude er langt mer bitchy enn henne, gitt. 

Litt morsomt at du forsvarer Mine som gjør narr av stemme til Trude samtidig som du blir provosert av at noen skriver at hun har en "røykestemme."

Anonymkode: c7a54...fb0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt morsomt at du forsvarer Mine som gjør narr av stemme til Trude samtidig som du blir provosert av at noen skriver at hun har en "røykestemme."

Anonymkode: c7a54...fb0

Har mina gjort narr av stemmen til Trude? Må ha vært mens jeg var på dass det da. Og nei, jeg er ikke provosert. 

Endret av Spekulasjoner&hets
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Langt mer bitchy? Trude har ikke baksnakket noen, hun har ikke startet konflikter, hun har ikke skjelt ut noen, hun kaller ikke folk for "bitch", men likever er det hun som er en heks istedenfor en dame som prøver å lage konflikter, baksnakker Trude, skjeller henne ut i plenum, drikker opp kaffe med vilje og gjemmer den, etterligner stemmer og dialekten til Trude? Er det nå jeg skal si "oh, the irony"? 

Anonymkode: c7a54...fb0

Trude er besserwisser og fremstår som en bitch, ja. Alltid likt henne, men ikke nå mer. Hun er besserwisser, sjefete og høy på seg selv. Jeg sier ikke at jeg er enig i alt mina sier og gjør, men jeg liker henne bedre enn Trude. Hun har ikke gjort narr av dialekten, de snakker jo samme dialekt. Mulig Trude snakker litt penere, men ikke mye. Er vel fra Oslo begge to. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til dere som sier at Erik er førstekjempe: Har dere sett en annen verson av Farmen enn meg? Da var da vitterlig Ole som ble førstekjempe!?

Anonymkode: de3a1...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Til dere som sier at Erik er førstekjempe: Har dere sett en annen verson av Farmen enn meg? Da var da vitterlig Ole som ble førstekjempe!?

Anonymkode: de3a1...71b

Erik ble førstekjempe!

Anonymkode: efa69...c85

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som sier at Erik er førstekjempe: Har dere sett en annen verson av Farmen enn meg? Da var da vitterlig Ole som ble førstekjempe!?

Anonymkode: de3a1...71b

Vi har tydeligvis det :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...