Gå til innhold

Ting som har endret seg fra du var liten


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker da man sendte ringetoner og sanger til hverandre via mobil, og man måtte love å ikke sende dem videre til noen andre 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Moondance skrev:
 

Husker da man sendte ringetoner og sanger til hverandre via mobil, og man måtte love å ikke sende dem videre til noen andre 😅

Haha, jeg brukte opp alle kontantkortene mine på ringetoner 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Winza skrev:
 

Haha, jeg brukte opp alle kontantkortene mine på ringetoner 🤣

Eller bakgrunnsbilder man kunne laste ned 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Moondance skrev:
 

Eller bakgrunnsbilder man kunne laste ned 🤣

Jeg betalte 50kr for å laste ned et bilde av en Hotel Cæsar karakter i 2005 🤣

Når jeg først fikk en kameramobil i 2005 så gikk jeg inn på mobil butikken hvor man kjøpte ringetoner osv jeg jeg betalte 100kr for 2 50kr klipp av filmen Uno hvor hvert klipp bare varte i noen få sekunder, at det går an 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror og håper ikke barna i dag må overleve vinteren i hjemmestrikka ullbukse. Det var et mareritt av et klesplagg, føltes ut som den var laga av en million maur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Gremlin said:
 

Jeg tror og håper ikke barna i dag må overleve vinteren i hjemmestrikka ullbukse. Det var et mareritt av et klesplagg, føltes ut som den var laga av en million maur. 

Det var skikkelig lykke da bestemor begynte strikke ullbuksene i ikke-klø garn! 
I 20årene savnet jeg skikkelig det å ha skikkelig ullbukse alle de kalde dagene i stallen! For to år siden fikk jeg endelig ullbukse igjen 😄 ikke hjemmestrikket da, men skikkelig god og varm 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da det fantes "hjemmeværende husmødre" i nesten alle hus og det ofte var god middagslukt i hele huset
når en kom hjem fra skolen. Ofte sto det lunken hjemmelaget grøt med sukker på til avkjøling ved vinduet
i gangen. Jeg står fast på mitt synspunkt om at vi har mistet noe vesentlig i vår trang til fremskritt og nytenking.
Håper at neste trend vil bli å verdsette og ta tilbake de gode, gamle verdiene. Noen av dem var faktisk bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte se TV når jeg skulle ser på serier, nå så kan barn se alt de vil, når de vil på streamingtjenester. Jeg misunner nådagens barn som har muligheten til å se alt av serier på Netflix og Viaplay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hoppetaujenta skrev:
 

...da det fantes "hjemmeværende husmødre" i nesten alle hus og det ofte var god middagslukt i hele huset
når en kom hjem fra skolen. Ofte sto det lunken hjemmelaget grøt med sukker på til avkjøling ved vinduet
i gangen. Jeg står fast på mitt synspunkt om at vi har mistet noe vesentlig i vår trang til fremskritt og nytenking.
Håper at neste trend vil bli å verdsette og ta tilbake de gode, gamle verdiene. Noen av dem var faktisk bra. 

👍     :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
6 timer siden, Hoppetaujenta skrev:
 

...da det fantes "hjemmeværende husmødre" i nesten alle hus og det ofte var god middagslukt i hele huset
når en kom hjem fra skolen. Ofte sto det lunken hjemmelaget grøt med sukker på til avkjøling ved vinduet
i gangen. Jeg står fast på mitt synspunkt om at vi har mistet noe vesentlig i vår trang til fremskritt og nytenking.
Håper at neste trend vil bli å verdsette og ta tilbake de gode, gamle verdiene. Noen av dem var faktisk bra. 

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest middagshøyden
45 minutter siden, Winza skrev:
 

Jeg måtte se TV når jeg skulle ser på serier, nå så kan barn se alt de vil, når de vil på streamingtjenester. Jeg misunner nådagens barn som har muligheten til å se alt av serier på Netflix og Viaplay

Ja, vi måtte pent vente en hel uke på neste episode av en serie. Ingen seriemaraton den gangen, nei. Nå er det jo seriemaraton på TV også. 

Og som andre sier her, vi var ute mye mer. Nesten ingen gikk i barnehage da jeg var liten. Jeg kan huske den helt spesielle stemningen da den første snøen kom, vi fikk med oss lysestumper og fyrstikker (!) ut og lagde snølykter. De stod der så koselige og blafret i mørket. Ser aldri sånt lenger.

En ting som jeg synes har endret seg til det bedre er mobiltelefonen. Når vi var ute visste ikke foreldrene hvor vi befant oss. De måtte bare stole på at vi kom hjem om kvelden. Nå er det mulig å få tak i ungene. Som mor og bekymringsmagnet er jeg sjeleglad for akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...