Gå til innhold

Voldtekts anklager mot Cristiano Ronaldo


Gjest Laduena87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

23 timer siden, Horten Market skrev:
 

Har du egentlig hørt det sitatet med egne ører? For Trump sier ikke at *han* har gjort det, men at mange kvinner *lar* rike og berømte menn gjøre slike ting. Og det er vel sant, eller? Uansett er det ikke en grei ting å gjøre, selv om det er frivillig. Men er det frivillig, da kan ikke kvinnen komme i ettertid og klage.

Jeg blir aller minst overrasket om det er tilfellet.

Ja, men da må du tenke på hva unge gutter som blir rike og berømte, lærer av dine medsøstre om hvordan kvinner er, og hvordan de ønsker å bli behandlet. De har jo i praksis ubegrenset tilgang på damer. Frivillig. Og disse titusenvis av frivillige damer gjør nærmest hva som helst for å komme i den indre kretsen til disse guttene. Du har selv vært der, sier du, om jeg forstår deg rett. Hva var det som tiltrakk deg? Hva var du villig til å gjøre for tilgang til guttene? Var du villig til å gi guttene tilgang til *deg* i gjengjeld? Om ikke du, så observerte du vel litt av vært hos dine venninner ..

Fordommer har du så det holder, skjønner jeg. 

Det er riktig at jeg har vært i lignende miljøer. Og at jeg er kvinne. 

Og der stopper det.

Du går automatisk ut i fra at jeg var der for å sjekke, for å feste. "Hva var det som tiltrakk meg"?? Hva faen mener du med det? Og "gi guttene tilgang"?? Og hva jeg observerte hos mine "venninner"?? 

Du gjør meg så innih..... forbanna med fordommene du lirer av deg. Har det i det hele tatt foresvevet deg at noen kvinner er i disse miljøene av rent profesjonelle årsaker? At noen kvinner har jobber som medfører kontakt med denne type miljøer? Og da mener jeg ikke som barjente, partyjente, prostituert eller hva du nå måtte fantasere om. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2018 den 11.53, Laduena87 skrev:
 

Sånn som jeg ser det så lover det ikke godt. Jeg synes det hele er utrolig trist og jeg er skikkelig skuffet. Misforstå meg rett, blir han kjent skyldig så håper jeg at noe godt kan komme utav dette. Kanskje flere kvinner OG menn som også har opplevd opplevd overgrep nå for mot til å stå frem. Blir han kjent uskyldig så har nok merkevare, verdi og karakter fått seg en real knekk. Når det er sagt ( bare for å unngå mistforståelser) grunnen til jeg blir lei meg er ikke at jeg ikke ønsker han skal stå til rette for de anklagene mot ham. Jeg blir lei meg fordi jeg så opp til ham, jeg synes han er tidenes utøver. Jeg trekker paralleller til Lance Armstrong, det er også en sak jeg synes var utrolig trist. Jeg er nok over gjennomsnittet fan av ronaldo, derfor tråden! Takk for deltagelse og angående kommentaren «skaff seg et liv» så beklager jeg (ble litt furt pga jeg er skuffet og lei meg over dette) 

Kan ikke sammenligne det med Lance. Ronalds prestasjoner på banen og alt han har vunnet, kan ikke trekkes tilbake.

Jeg kan virkelig ikke se for meg at dette ender med ubetinget fengsel, og at han må åke inn.

Når det er sagt, er man uskyldig til det motsatte er bevisst, og det betyr en domfellelse, og ikke antydninger om at en avis sitter på ditt, og advokater angivelig har sagt datt.

Uansett utfall, vil Ronaldo ha en like stor stjerne i min bok som før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, æøå* skrev:

Kan ikke sammenligne det med Lance. Ronalds prestasjoner på banen og alt han har vunnet, kan ikke trekkes tilbake.

Alle Armstrongs viktigste meritter ble trukket tilbake og resultater strøket, men det var jo fordi han hadde oppnådd dette ved å jukse. Saken med Ronaldo har ingenting med hans sportslige prestasjoner å gjøre. Som idrettsmann er han så stor som han er uansett hva han har gjort på fritiden. Derimot vil hans merkevare som forbilde få en betydelig knekk. Dersom påstandene er sanne.

Hvis han har gjort noe i nærheten av dette, så er det mulig for Ronaldo å snu det negative: Han kan erkjenne alt, ta et oppgjør med denne typen oppførsel som neppe er uvanlig blant kjente idrettshelter, og bli et enda bedre forbilde ved å fronte holdninger som viser kvinner respekt. Uavhengig av om kvinnen selv ikke ønske rå bli "respektert" der og da. Selv om det kryr av kvinner som gjør seg tilgjengelige, så er det ikke respektabelt å benytte seg av tjenestene.

Sitat

Jeg kan virkelig ikke se for meg at dette ender med ubetinget fengsel, og at han må åke inn.

Det var vel neppe hensikten heller. Hele poenget med metoo er jo å rive ned kjente menn ved å komme med påstander det er umulig å forsvare seg mot, ikke for annet enn å gjøre skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Laduena87
6 timer siden, æøå* skrev:
 

Kan ikke sammenligne det med Lance. Ronalds prestasjoner på banen og alt han har vunnet, kan ikke trekkes tilbake.

Jeg kan virkelig ikke se for meg at dette ender med ubetinget fengsel, og at han må åke inn.

Når det er sagt, er man uskyldig til det motsatte er bevisst, og det betyr en domfellelse, og ikke antydninger om at en avis sitter på ditt, og advokater angivelig har sagt datt.

Uansett utfall, vil Ronaldo ha en like stor stjerne i min bok som før.

Hos meg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2018 den 23.18, Paperwall skrev:
 

Jeg har lest den opprinnelige artikkelen, og der er det dokumentasjon. Ronaldo måtte svare på flere spørsmål knyttet til denne hendelsen og advokaten hans har loggført samtalen. Der sier han at hun sa "nei" og "stopp" flere ganger. Han påsto at selv om hun ba ham om å stoppe, så mente han at kroppsspråket hennes sa noe annet.

Han har også blitt anklaget for voldtekt tidligere. Så dette er ikke første gangen. 

Han har det, ja? Jeg vet at falske voldtektsanklager forekommer, og kjente personer er nok mer utsatt for dette enn "vanlige mennesker". Men når samme mann blir anklaget flere ganger uavhengig av hverandre, er det ihvertfall et veldig dårlig tegn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Horten Market skrev:
Det var vel neppe hensikten heller. Hele poenget med metoo er jo å rive ned kjente menn ved å komme med påstander det er umulig å forsvare seg mot, ikke for annet enn å gjøre skade.

Ser ikke bort i fra at det finnes dem som misbruker meetoo for å gjøre skade på kjente menn. Men poenget med meetoo er vel at (kjente) menn ikke skal slippe unna med slik oppførsel som alt for mange har sluppet unna med alt for lenge. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
3 minutter siden, decker skrev:
 

Ganske absurd at enkelte her syns han vil vera like kul sjølv om han skulle vera ein overgripar. 

Det handler nok ikke om det, ihvertfall for min del! Blir han kjent skyldig så kommer jeg ikke til å se på han på samme måte. Men merittene hans, talentet på banen og alt som hører med der, det vil jeg for alltid berømme! Han er fremdeles verdens beste spiller i min bok uavhengig av anklagene. Og det er vel nettop derfor jeg synes det hele er tragisk, han har jobbet beinhardt for sin legacy, og om dette er sånn han skal avslutte karrieren sin, så synes jeg det rett og slett er forbanna trist! (Nok engang, bare for å presisere, jeg håper han er uskyldig!!) det betyr IKKE at jeg ikke ønsker at han skal ta straffen sin om han blir erkjent skyldig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2018 den 7.22, decker skrev:
 

Ganske absurd at enkelte her syns han vil vera like kul sjølv om han skulle vera ein overgripar. 

Det han gjorde sportslig sett fra 2003 og til 2009 i min favorittklubb vil uansett henge høyt hos meg.

Egoet hans steg nok veldig etter at Sir Alex Ferguson ikke lenger holdt han i tøylene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Laduena87

Interessant vri nå- media skriver at real Madrid presset Ronaldo til å skrive under på avtalen med kvinnen  ( og at hun fikk penger) kan dette gjøre saken bedre for Ronaldo!? ronaldo, advokatene og «hjelperne» til Ronaldo er jo også beskyldt for spionasje, trusler osv i samme sak. Spennende og se hvordan en så mektig klubb som Real vil agere! Hmmm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...