Gå til innhold

Feministiske menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Cuntzilla skrev:

Å hjelpes.. nå trakk jeg det jo tilbake, dementerte hele påstanden. Fremdeles vil du krangle på det?

NÅ ser jeg jo ordet du har valgt å flisespikke på denne gang (ordet "ingen") og skjønner hvor vi nok en gang misforstår hverandre. Jeg prøvde å si at poenget med innlegget var bare at man ikke skal være naiv. At jeg FEILAKTIG OG FULLSTENDIG UNYANSERT skrev at nær 10 av 10 var troll har jeg nå trukket tilbake. 

Poenget er ikke at du formulerte deg dumt i det ene innlegget, det gjør alle. Problemet oppstår når en i ettertid argumenterer som om en har skrevet noe annet, slik en gjør når en gjengir den klønete formuleringen som noe annet. Dette går dessverre igjen i dine innlegg i denne tråden, at innholdet i innleggende du siterer eller diskuterer ikke samsvarer med det du hevder de inneholder. Det er til betraktelig større hinder for gode diskusjoner enn klønete formuleringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, herzeleid skrev:

Hvis du leser innlegget hennes vil du se at hun ikke forstår påpekningen og det er dermed naturlig å forklare hva som ikke samstemmer. Det er ikke snakk om en klønete formulering men å gjengi den klønete formuleringen feil i ettertid, noe som også går igjen i resten av diskusjonen. 

*Sukk*...

Jeg forsto hva du skrev, men når sant skal sies har du selv gjengitt hennes formulering feil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Poenget er ikke at du formulerte deg dumt i det ene innlegget, det gjør alle. Problemet oppstår når en i ettertid argumenterer som om en har skrevet noe annet, slik en gjør når en gjengir den klønete formuleringen som noe annet. Dette går dessverre igjen i dine innlegg i denne tråden, at innholdet i innleggende du siterer eller diskuterer ikke samsvarer med det du hevder de inneholder. Det er til betraktelig større hinder for gode diskusjoner enn klønete formuleringer.

Det var ikke for å skrive om noe, men for å forklare hva som var det egentlige poenget jeg ville få frem med innlegget.

Dersom du leser det nøye om igjen så var det faktisk ikke ment som et angrep på menn fordi de troller så fælt på Kvinneguiden, hovedpoenget var at man må bruke kildekritikk og ikke være naiv når man leser innlegg av den typen. Når jeg gjentar dette med å ikke være naiv så er ikke det en omskriving av innholdet i det hele tatt, det er tvert imot du som velger å tolke innholdet i andre retninger enn den åpenbart mente, og som skriver om på det jeg skriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

 

Dette er en av grunnene til at jeg har vanskelig for å ta kvinner som snakker om 50\50 alvorlig. Siden de snakker bare om det i prestisjeyrkene.  

Uansett så er 50\50 er urealistisk. Klart noen steder kan man få 50\50 men de aller fleste steder vil ikke dette skje.

De som er best egenet skal ha jobben uavhening av kjønn. 

 

Likestilling slik jeg ser det handler om like muligheter ikke likt utfall. 

Selvsagt vil prestisjeyrker være viktigere å ha representert flere en en enkeltgruppe (f.eks bare hvite menn).

Prestisjeyrker har ofte mye større innflytelse på samfunnet, politikere, fordeling osv enn de vanlige jobbene. Og det er viktig at man får mangfold i slike «maktstillinger».  Slik at alle opplever at de er representert ( kvinner, menn, ulik hudfarge, personer med funksjonshemming etc). 

Tenk deg selv om du er mann og kun kvinner satt i mektige stillinger! Og kun kvinner skulle ta beslutningene om hvem som var best egnet til neste viktige prestisjejobb? Derfor må det være noen overordnede føringer.

Hva gjelder vanlige stillinger så👏 at menn kommer inn i helsesektoren! Det er tunge løft, mye utagering og tøffe tak innimellom, men også det mest givende yrket jeg vet om! Har noen supre mannlige kolleger og de gjør et ellers kvinnedominert arbeidsmiljø mye bedre!

Anonymkode: d6018...ec6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, HalldirV2 skrev:

*Sukk*...

Jeg forsto hva du skrev, men når sant skal sies har du selv gjengitt hennes formulering feil. 

Tenk at denne tråden egentlig startet med og skulle handle om at feministiske menn er sexy.. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Det var ikke for å skrive om noe, men for å forklare hva som var det egentlige poenget jeg ville få frem med innlegget.

Dersom du leser det nøye om igjen så var det faktisk ikke ment som et angrep på menn fordi de troller så fælt på Kvinneguiden, hovedpoenget var at man må bruke kildekritikk og ikke være naiv når man leser innlegg av den typen. Når jeg gjentar dette med å ikke være naiv så er ikke det en omskriving av innholdet i det hele tatt, det er tvert imot du som velger å tolke innholdet i andre retninger enn den åpenbart mente, og som skriver om på det jeg skriver.

Jeg har ikke snakket om angrep på menn. Jeg har påpekt at det du skrev, og det du hevdet å ha skrevet, ikke samstemte. Å først si at en mener 10 av 10 som gjør noe er menn, for så å hevde at alt du har sagt er at en er naiv om en ikke tror noen av de som gjør det er menn medfører åpenbart et avvik mellom hva en har skrevet, og hva en hevder å ha skrevet. Enig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, HalldirV2 skrev:

*Sukk*...

Jeg forsto hva du skrev, men når sant skal sies har du selv gjengitt hennes formulering feil. 

*ok*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Tenk at denne tråden egentlig startet med og skulle handle om at feministiske menn er sexy.. :ler:

KG's veier er uransakelige. 

Du skal ha ros for at du la deg flat og innrømmet at formuleringen din var klønete, ikke mange her inne som tør våge det samme. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvsagt vil prestisjeyrker være viktigere å ha representert flere en en enkeltgruppe (f.eks bare hvite menn).

Prestisjeyrker har ofte mye større innflytelse på samfunnet, politikere, fordeling osv enn de vanlige jobbene. Og det er viktig at man får mangfold i slike «maktstillinger».  Slik at alle opplever at de er representert ( kvinner, menn, ulik hudfarge, personer med funksjonshemming etc). 

Tenk deg selv om du er mann og kun kvinner satt i mektige stillinger! Og kun kvinner skulle ta beslutningene om hvem som var best egnet til neste viktige prestisjejobb? Derfor må det være noen overordnede føringer.

Hva gjelder vanlige stillinger så👏 at menn kommer inn i helsesektoren! Det er tunge løft, mye utagering og tøffe tak innimellom, men også det mest givende yrket jeg vet om! Har noen supre mannlige kolleger og de gjør et ellers kvinnedominert arbeidsmiljø mye bedre!

Anonymkode: d6018...ec6

Meget godt poeng. Men bare for diskutere det litt: må alle føle seg representert av en som ligner dem? Kanskje kunnskap er viktigere enn kjønn slik sett - det viktigste for meg er ikke at lederen er mann, men at han eller hun (eller hen, hvis vi skal være virkelig inkluderende) har forståelse for at menn og kvinner er forskjellige og har sine styrker som kan være nyttige i arbeidet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/29/2018 at 11:17 AM, AnonymBruker said:

Så det er altså ikke nok med likestilling. Som jo faktisk like rettigheter og muligheter faktisk er, men det skal forskjellsbehandles også? Ja der kom grunnen til at jeg ikke er feminist frem. Skal virkelig kvinner kvoteres inn med bakgrunn i deres kjønn slik at bedre kvalifiserte menn ikke får stillingene?

Og hvem skal forresten ha de siste 20% av stillingene i din verden? 40% menn, 40% kvinner og 20% gender fluid da eller? Det er i så fall en grov overrepresentasjon av gender fluids, så det er jeg faktisk ikke med på!

Kvotering er diskriminering og fratagelse av opptjente rettigheter.

I USA forskjellsbehandler de på rase. På Harvard trenger svarte studenter lavere score enn hvite og asiatiske for å komme inn. Er det riktig at en svart med dårligere betyg kommer inn fremfor en hvit med bedre karakterer, kun basert på hudfarge? NEI, det er faktisk rasisme. 

Anonymkode: afeec...e7b

jeg ville sagt at det hjelper ikke bare med muligheten å gjøre noe, folk må også ha støtte, aksept og lignende underveis. Mange kvinner faller av karriere sporte på grunn av forventninger til at de skal ha barn, pappaer tar ikke pappaperm og for dermed fottrin på karriærefronten.

Videre siden kvinner er halvparten av befolkningen vil det kanskje ikke være så dumt at 40% av ledere har mulighet å reprensentere dette i politikk, og andre posisjoner av makt.

og når du trekker fram harward og score så burde du også se på hvor folk kommer fra, fordi fattige famillier og nabolag vil ha mindre ressurser å sette til utdanning ifht. rike og er det da rettferdig at de som er født rik i dag skal fortsette å være det mens de som er fattige i dag skal nektes alle muligheter fordi de er født fattig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg har ikke snakket om angrep på menn. Jeg har påpekt at det du skrev, og det du hevdet å ha skrevet, ikke samstemte. Å først si at en mener 10 av 10 som gjør noe er menn, for så å hevde at alt du har sagt er at en er naiv om en ikke tror noen av de som gjør det er menn medfører åpenbart et avvik mellom hva en har skrevet, og hva en hevder å ha skrevet. Enig? 

Greit.

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Mhm, KG's veier er uransakelige. 

Du skal ha ros for at du la deg flat og innrømmet at formuleringen din var klønete, ikke mange her inne som tør våge det samme. 

Vel, det går jo en kule varmt av og til, jeg har fyrt av tåpeligere ting enn dette i min KG-karriere :ler: 

Går ikke ned med flagget til topps for å forsvare alt jeg lirer av meg, selv om det selvsagt er det første instinktet som setter inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun tror ikke det er 9/10, hun tror det er 10/10. Latterlig med andre ord.

Anonymkode: e9d9e...c75

 

Jeg mener det var ganske tydelig at det var figurativt ment, og at det betydde at hu tenkte at mange av innleggene bare var trolling. Syns uansett ikke det er noe man trenger å henge seg opp i, og det er på ingen måter viktig nok til at man ikke kan la diskusjonen gå videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cuntzilla skrev:

Greit.

Vel, det går jo en kule varmt av og til, jeg har fyrt av tåpeligere ting enn dette i min KG-karriere :ler: 

Går ikke ned med flagget til topps for å forsvare alt jeg lirer av meg, selv om det selvsagt er det første instinktet som setter inn. 

De fleste av oss har vel skutt fra hofta her inne fra tid til annen :) Selv har jeg iført meg cowboy hatt mer enn en gang, men prøver å bli mere bevisst på og beklage egne feil, overtramp og generelt ufin oppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt vil prestisjeyrker være viktigere å ha representert flere en en enkeltgruppe (f.eks bare hvite menn).

Prestisjeyrker har ofte mye større innflytelse på samfunnet, politikere, fordeling osv enn de vanlige jobbene. Og det er viktig at man får mangfold i slike «maktstillinger».  Slik at alle opplever at de er representert ( kvinner, menn, ulik hudfarge, personer med funksjonshemming etc). 

Tenk deg selv om du er mann og kun kvinner satt i mektige stillinger! Og kun kvinner skulle ta beslutningene om hvem som var best egnet til neste viktige prestisjejobb? Derfor må det være noen overordnede føringer.

Hva gjelder vanlige stillinger så👏 at menn kommer inn i helsesektoren! Det er tunge løft, mye utagering og tøffe tak innimellom, men også det mest givende yrket jeg vet om! Har noen supre mannlige kolleger og de gjør et ellers kvinnedominert arbeidsmiljø mye bedre!

Anonymkode: d6018...ec6

Jeg tror du forstår hva jeg mente.

Endret av Eugene Onegin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, HalldirV2 skrev:

De fleste av oss har vel skutt fra hofta her inne fra tid til annen :) Selv har jeg iført meg cowboy hatt mer enn en gang, men prøver å bli mere bevisst på og beklage egne feil, overtramp og generelt ufin oppførsel. 

 

Dette er faktisk utrolig viktig! Ikke bare fordi det er greit å prøve å være et godt menneske, men også for å ikke sabotere sin egen hjerne... Man driver hele tiden å programmerer seg selv, og hvis man ikke greier å innrømme sine egne feil, vil man bli dårligere og dårligere på å se at det er noe som kan skje... Sånn er det med løgn også. Lyver man, har man en tendens til å gjøre det oftere og oftere, og hjernen kløner med minner innimellom, så løgnene kan bli ekte minner. Etter mange år med løgn, vil man til slutt bokstavelig talt leve en løgn man tror er ekte :ler:

Vær ærlig og snill. Om ikke for andre, gjør det for at du selv skal kunne ha virkelighet og fornuft inntakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Yme skrev:

 

Jeg mener det var ganske tydelig at det var figurativt ment, og at det betydde at hu tenkte at mange av innleggene bare var trolling. Syns uansett ikke det er noe man trenger å henge seg opp i, og det er på ingen måter viktig nok til at man ikke kan la diskusjonen gå videre.

Ja, så la oss plukke opp tråden igjen der det hele startet: synes du feministiske menn er sexy, Yme? Eller kanskje eventuelt feministiske kvinner.

10 minutter siden, HalldirV2 skrev:

De fleste av oss har vel skutt fra hofta her inne fra tid til annen :) Selv har jeg iført meg cowboy hatt mer enn en gang, men prøver å bli mere bevisst på og beklage egne feil, overtramp og generelt ufin oppførsel. 

Ja, du virker betydelig mer fattet og fin enn meg. Jeg liker nok litt for godt når det er helt Texas :trampe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Cuntzilla skrev:

Ja, så la oss plukke opp tråden igjen der det hele startet: synes du feministiske menn er sexy, Yme? Eller kanskje eventuelt feministiske kvinner.

 

Som jeg skrev i mitt første innlegg her, syns jeg mennesker som er for ting jeg mener er viktig, som likestilling, er attraktive. Det gir meg inntrykk av at vi har kompatible interesser, og at man har en hjerne som kan se "det større bildet".

Man kan vel egentlig forenkle det til at jeg syns intelligens er sexy 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Yme skrev:

 

Dette er faktisk utrolig viktig! Ikke bare fordi det er greit å prøve å være et godt menneske, men også for å ikke sabotere sin egen hjerne... Man driver hele tiden å programmerer seg selv, og hvis man ikke greier å innrømme sine egne feil, vil man bli dårligere og dårligere på å se at det er noe som kan skje... Sånn er det med løgn også. Lyver man, har man en tendens til å gjøre det oftere og oftere, og hjernen kløner med minner innimellom, så løgnene kan bli ekte minner. Etter mange år med løgn, vil man til slutt bokstavelig talt leve en løgn man tror er ekte :ler:

Vær ærlig og snill. Om ikke for andre, gjør det for at du selv skal kunne ha virkelighet og fornuft inntakt.

Absolutt, helt enig, fint formulert :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Selvsagt vil prestisjeyrker være viktigere å ha representert flere en en enkeltgruppe (f.eks bare hvite menn).

Prestisjeyrker har ofte mye større innflytelse på samfunnet, politikere, fordeling osv enn de vanlige jobbene. Og det er viktig at man får mangfold i slike «maktstillinger».  Slik at alle opplever at de er representert ( kvinner, menn, ulik hudfarge, personer med funksjonshemming etc). 

Tenk deg selv om du er mann og kun kvinner satt i mektige stillinger! Og kun kvinner skulle ta beslutningene om hvem som var best egnet til neste viktige prestisjejobb? Derfor må det være noen overordnede føringer.

Hva gjelder vanlige stillinger så👏 at menn kommer inn i helsesektoren! Det er tunge løft, mye utagering og tøffe tak innimellom, men også det mest givende yrket jeg vet om! Har noen supre mannlige kolleger og de gjør et ellers kvinnedominert arbeidsmiljø mye bedre!

Anonymkode: d6018...ec6

Dette hadde da virkelig ikke gjort noe, eller hatt noen påvirkning på meg overhodet, så lenge man ser på og ansetter basert på hva man har gjort og hvor flink man er, og ikke på kjønn.

Anonymkode: e9d9e...c75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...