Gå til innhold

Barnet vårt kaller barnehageansatt for "mamma".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 25.9.2018 den 7.29, BearMama skrev:

Jeg er mer bekymret over faktumet at du mener at den ansatte burde flyttes og at dere er så sterkt imot å ta imot veiledning og hjelp. 

Om barnet mitt hadde hatt noe problemer emosjonelt og trengte noe fra meg som mor som jeg ikke visste jeg ikke ga barnet mitt så hadde jeg gjort alt i min makt for å rette opp det. Om barnet mitt ønsket en annen mor eller følte et så sterkt behov for kjærlighet og nærhet til et annet menneske så måtte jeg sett på hva jeg gjorde galt og hvorfor barnet mitt hadde så sterk behov til å knyettes til en annen trygg voksenperson.

Det kunne selvsagt være at barnet mitt hadde det helt fantastisk hjemme og ble overøst av kjærlighet, forståelse, anerkjennelse og hadde det trygt og godt, men allikevel bare ble veldig glad i en barnehageansatt. Men som oftest er det et tegn på at barnet mangler en eller annen for for trygghet og derfor søker en voksenperson barnet føler seg trygg på og da er det min jobb som mor å være ydmyk og ta tak i hva som er galt med hva jeg gjør og fikse det.

Barnet mitt har en favoritt person barnehagen. Han kan ofte sitte på fanget hennes og søke til henne når han er sliten eller lei seg. Men i sekundet han ser meg så er han et stort glis og løper inn i armene mine og søker kos. Altså er hun en trygghetsperson i barnehagen når jeg ikke er der. Men han velger alltid meg over henne selv om jeg vet at han er veldig glad i henne.

Om du vet at du er en god mor og en person som barnet ditt får alt det trenger av, så har du ikke noe å tape på å ta imot råd og veiledning. Om du innerst inne vet at du har mangler eller trenger hjelp, så er det verste du kan gjøre mot ditt eget barn å ignorere problemet og skyve skylden over på andre.

Kan jeg spørre deg om du jobber som barnevernspedagog? Mener å huske at du nevnte det for lenge siden. Fullt forståelig om du ikke ønsker å svare. Jeg bare oppfatter deg som veldig kunnskapsrik når det gjelder barneoppdragelse og samspill mellom foreldre og barn. 

Anonymkode: c298d...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toåringen min hadde en periode hvor alle damer var mamma og alle menn pappa. Nå er det i hovedsak gått over, men hender enda noen andre blir kaldt det - også ler han av seg selv etterpå.

Blir nok kanskje litt annerledes når ungen er 5år. Men det trenger jo ikke å være annet enn et lite påfunn hun selv synes er morsom.

Likevel ville jeg klart takket ja for veiledning for å se om det er noe jeg kunne gjort bedre. Jeg er ikke perfekt. Og snakket litt mer med bhg om det var noe mer, hvorfor de er bekymret over det osv.

Synes det var et veldig dårlig forslag å flytte over den ansatte datteren din er mest knyttet til da. Det kamuflerer jo bare et mulig problem, det gjør ikke det noe bedre. I tillegg til at det vil være en ekstra sorg for barnet ditt at hun er borte. Mitt barns favorittansatte er nå sykmeldt, og jeg håper hun kommer raskest mulig tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre deg om du jobber som barnevernspedagog? Mener å huske at du nevnte det for lenge siden. Fullt forståelig om du ikke ønsker å svare. Jeg bare oppfatter deg som veldig kunnskapsrik når det gjelder barneoppdragelse og samspill mellom foreldre og barn. 

Anonymkode: c298d...96e

Jeg er ikke barnevernspedagog nei 😊

Men har personlig erfaring da jeg har vokst opp med barnevernet i bildet og har erfaring om hvordan jeg som barn ville bli tatt vare på, hørt, oppfattet og sett fra jeg var bleiebarn.

Det har nok gjort at jeg alltid klarer å se enhver situasjon fra et barns perspektiv og at jeg alltid vil se og lytte til hva barnets behov er fremfor hva voksne føler og trenger i slike situasjoner. I tillegg har jeg har lest meg opp og jobber tett, ikke profesjonelt, med barn som har spesielle behov.

Så har noen år bak meg der jeg har bygget opp mye kunnskap pga egen erfaring og egenstudier. Har blitt fortalt at jeg jobber som en pedagog av flere profesjonelle(både av barnehage, ppt og spesialpedagoger) så jeg gjør tydeligvis noe riktig 😊

Tusen takk for fine ord. Det setter jeg stor pris på😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte si det, men det er slik det går når barna er mer i barnehagen enn hjemme med familien

Anonymkode: 3bc2e...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager å måtte si det, men det er slik det går når barna er mer i barnehagen enn hjemme med familien

Anonymkode: 3bc2e...34a

🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det var drøyt å mene at dette er barnehagens problem og at bør løse det med å flytte denne ansatte over på en annen avdeling.
Bortsett fra det så hadde ikke jeg bekymret meg så veldig.
Men jeg synes dere virker litt arrogante i forhold til dette og barnehagen.

Anonymkode: 2fbb2...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...