Gå til innhold

Jeg er så irritert! Er det noen måte jeg kan unnslippe barnebidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ehh, okei 🙄 Fordi han tydeligvis ikke har begrep om hva som kan kreves av han, ei heller om sine rettigheter, i den situasjonen han (kanskje) er i. Bedre å høre det der enn av lekmenn her på KG. En advokat har faktisk også bedre oversikt enn f.eks nav. Han kan få fri rådgiving av advokat gjennom f.eks reform-ressurssenter for menn. Der hjelper de med slike spørsmål som ts har, blant annet. Anbefaler han å søke det opp på nettet og kontakte dem i første omgang. 

Anonymkode: 57d27...a3b

Han kan fint høre om sine rettigheter på NAV også, trenger ikke en advokat til det.

Anonymkode: 5bad2...6e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva søren er det med deg, og det å håpe på at barnet får minst mulig bidrag? Dette er det eneste som lyser gjennom innleggene dine; at du ønsker at barnet skal være en lidende part.

Anonymkode: 5bad2...6e9

Den lidene part er mannen som er grundig lurt.

Anonymkode: 9406c...a7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva søren er det med deg, og det å håpe på at barnet får minst mulig bidrag? Dette er det eneste som lyser gjennom innleggene dine; at du ønsker at barnet skal være en lidende part.

Anonymkode: 5bad2...6e9

Nei. I innlegget mitt ser du at samvær er fokuset fra meg. Ts har fokus på barnebidrag og det kan være en motivator for han å stille opp for barnet ved den vinklingen, frem til han får roet seg og selv skjønner hvor viktig samvær og tilknytning er.

Endret av Terrasse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva søren er det med deg, og det å håpe på at barnet får minst mulig bidrag? Dette er det eneste som lyser gjennom innleggene dine; at du ønsker at barnet skal være en lidende part.

Anonymkode: 5bad2...6e9

Men du mener at barnet ikke skal ha mye samvær med far? Barnet har rett på samvær med begge foreldre!

Endret av Terrasse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Terrasse skrev:

Men du mener at barnet ikke skal ha mye samvær med far? Barnet har rett på det!

Barnet skal ha samvær med faren, dersom faren er en normalt oppegående person så stiller han opp. Det som opprører meg er at du konstant har et ønske om å fjerne stønader/ytelser som kommer barnet til nytte for å straffe moren, når det egentlig er barnet som lider da.

Anonymkode: 5bad2...6e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk for et par dager siden en telefon fra en ONS jeg hadde for nesten et halvt år siden. Jeg, skarve 20 år, skal bli pappa!!! Ååh, jeg er så forbannet! Hun sa hun gikk på pillen! Jeg spurte henne flere ganger og hun SVERGET at hun var skuddsikker!!!

Hva faen skal jeg gjøre nå??? Jeg kan jo ikke bli far - jeg vet jo knapt hvordan jeg skal ta vare på meg selv!! Hun sier jeg ikke trenger å være tilstede for ungen, enda godt det, men at hun krever at jeg stiller opp med barnebidrag!!!

JEG MÅ STILLE OPP MED PENGER I 18 ÅR ETTER Å HA BLITT LURT!!!!!! Det skulle faen meg vært kriminelt!!!

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Men det jeg egentlig mest vil vite... Er det noen som helst måte å snyte systemet på??? Kan jeg erklære meg økonomisk invalid på en eller annen måte, eller unndra meg bidragsplikten på et annet vis?? Eller må jeg gjøre noe drastisk som å rømme landet eller fake min egen død???

Setter STOR pris på om noen kan gi meg noen dyrebare råd her!!!

Anonymkode: 52281...848

Sex med et ONS er en risikosport. Nei, du kan ikke sluntre unna. 

Dessuten er barnet ditt, så hvorfor ønsker du å ikke bidra til dets oppvekst? Vil du ha et fattig barn?

Endret av Tøytigern
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den lidene part er mannen som er grundig lurt.

Anonymkode: 9406c...a7a

Ble han lurt til å ta av seg buksene og stikke den inn?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre som far til mitt barn. Han valgte sosialstønad. Jeg fikk forskudd fra staten. Ingen bidragsgjeld til ham. Han kom først i jobb få måneder etter at barnet var ferdig på videregående. 

Anonymkode: f9eaa...f3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan gjøre som far til mitt barn. Han valgte sosialstønad. Jeg fikk forskudd fra staten. Ingen bidragsgjeld til ham. Han kom først i jobb få måneder etter at barnet var ferdig på videregående. 

Anonymkode: f9eaa...f3c

Glemte og skrive er at forakt er det jeg kjenner for den her mannen. Vi var i et forhold da barnet ble født etter ønske fra oss begge.

Anonymkode: f9eaa...f3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gjøre som far til mitt barn. Han valgte sosialstønad. Jeg fikk forskudd fra staten. Ingen bidragsgjeld til ham. Han kom først i jobb få måneder etter at barnet var ferdig på videregående. 

Anonymkode: f9eaa...f3c

For en taper av en far.

Anonymkode: 5bad2...6e9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tøytigern skrev:

Sex med et ONS er en risikosport. Nei, du kan ikke sluntre unna. 

Dessuten er barnet ditt, så hvorfor ønsker du å ikke bidra til dets oppvekst? Vil du ha et fattig barn?

Fattig far gir fattig barn. Vanskelig å skjønne ?

Anonymkode: 9406c...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden skal han ta fra henne ungen?

Anonymkode: 5bad2...6e9

Barnefordelingssak. De skjer hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk for et par dager siden en telefon fra en ONS jeg hadde for nesten et halvt år siden. Jeg, skarve 20 år, skal bli pappa!!! Ååh, jeg er så forbannet! Hun sa hun gikk på pillen! Jeg spurte henne flere ganger og hun SVERGET at hun var skuddsikker!!!

Hva faen skal jeg gjøre nå??? Jeg kan jo ikke bli far - jeg vet jo knapt hvordan jeg skal ta vare på meg selv!! Hun sier jeg ikke trenger å være tilstede for ungen, enda godt det, men at hun krever at jeg stiller opp med barnebidrag!!!

JEG MÅ STILLE OPP MED PENGER I 18 ÅR ETTER Å HA BLITT LURT!!!!!! Det skulle faen meg vært kriminelt!!!

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Men det jeg egentlig mest vil vite... Er det noen som helst måte å snyte systemet på??? Kan jeg erklære meg økonomisk invalid på en eller annen måte, eller unndra meg bidragsplikten på et annet vis?? Eller må jeg gjøre noe drastisk som å rømme landet eller fake min egen død???

Setter STOR pris på om noen kan gi meg noen dyrebare råd her!!!

Anonymkode: 52281...848

Du SKAL stille opp for den ungen uansett. Hva da når den ungen begynner å spørre etter faren sin? Nei han ga blanke faen i deg? Jeg sjøl er oppvokst uten en far så vet hvordan det er, spesielt når det er en forelder som gir faen i barnet, sitt eget kjøtt og blod. 

Er du voksen nok til å ha sex så er du faen i meg voksen nok til å ta ansvar for konsekvensene av det og!

Anonymkode: c1c61...882

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gjøre som far til mitt barn. Han valgte sosialstønad. Jeg fikk forskudd fra staten. Ingen bidragsgjeld til ham. Han kom først i jobb få måneder etter at barnet var ferdig på videregående. 

Anonymkode: f9eaa...f3c

Det er vel en grunn til det meste. Hvordan ble barnet til, ons, kjæreste,  samboer, ektefelle? 

Anonymkode: 9406c...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fattig far gir fattig barn. Vanskelig å skjønne ?

Anonymkode: 9406c...a7a

Manglende bidrag gir fattig barn. Far kan alltid forsøke å skaffe seg inntektsbringende arbeid til å betale, så framt han ikke er ufør.

Er han oppegående i hodet vil han uansett alltid ønske det beste for barnet han har bragt inn i verden, som bringer hans gener videre. Å ta vare på avkommet er forutsetningen for menneskehetens overlevelse. Å gjøre dette er et instingt i en person. At han ikke ønsker dette sier noe om at han er for uansvarlig til å ha sex.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Barnefordelingssak. De skjer hele tiden.

Jeg ser for meg at så lenge det ikke er rus eller omsorgssvikt hos mor, så vil TS ha lite sjanse til å bli tilkjent full omsorg. 

Anonymkode: 71064...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk for et par dager siden en telefon fra en ONS jeg hadde for nesten et halvt år siden. Jeg, skarve 20 år, skal bli pappa!!! Ååh, jeg er så forbannet! Hun sa hun gikk på pillen! Jeg spurte henne flere ganger og hun SVERGET at hun var skuddsikker!!!

Hva faen skal jeg gjøre nå??? Jeg kan jo ikke bli far - jeg vet jo knapt hvordan jeg skal ta vare på meg selv!! Hun sier jeg ikke trenger å være tilstede for ungen, enda godt det, men at hun krever at jeg stiller opp med barnebidrag!!!

JEG MÅ STILLE OPP MED PENGER I 18 ÅR ETTER Å HA BLITT LURT!!!!!! Det skulle faen meg vært kriminelt!!!

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Men det jeg egentlig mest vil vite... Er det noen som helst måte å snyte systemet på??? Kan jeg erklære meg økonomisk invalid på en eller annen måte, eller unndra meg bidragsplikten på et annet vis?? Eller må jeg gjøre noe drastisk som å rømme landet eller fake min egen død???

Setter STOR pris på om noen kan gi meg noen dyrebare råd her!!!

Anonymkode: 52281...848

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

 

https://www.ung.no/oss/sex/8415.html

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser for meg at så lenge det ikke er rus eller omsorgssvikt hos mor, så vil TS ha lite sjanse til å bli tilkjent full omsorg. 

Anonymkode: 71064...d7d

Hvis han ikke får snørrvalpen kan han iallefall lufte klesvasken offentilg og dra bedrageren gjennom en langvarig og smertefull rettssak,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du SKAL stille opp for den ungen uansett. Hva da når den ungen begynner å spørre etter faren sin? Nei han ga blanke faen i deg? Jeg sjøl er oppvokst uten en far så vet hvordan det er, spesielt når det er en forelder som gir faen i barnet, sitt eget kjøtt og blod. 

Er du voksen nok til å ha sex så er du faen i meg voksen nok til å ta ansvar for konsekvensene av det og!

Anonymkode: c1c61...882

Jada, rolig..

Anonymkode: eec4c...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser for meg at så lenge det ikke er rus eller omsorgssvikt hos mor, så vil TS ha lite sjanse til å bli tilkjent full omsorg. 

Anonymkode: 71064...d7d

Tilkjent full omsorg? Han vil jo ikke betale bidrag en gang. Hvorfor skulle han ønske full omsorg når han ikke vil ha noenting med barnets velferd å gjøre?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...