Gå til innhold

Har du noe du brenner for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg brenner for vissheten om at hat fremmer hat, og at forståelse, kunnskap og velvilje bygger broer. Jeg brenner for at vi ikke skal være historieløse, og gjenta våre feil igjen og igjen, men lære. Jeg brenner for individets rett til å være seg selv, ikke sitt kjønn, sin hudfarge, sin kultur, sin religion eller sin legning. 

I den grad det finnes noen islamiseringen her i Norge næres den av fordommer og hat. Jeg brenner for at vi skal være klokere og bedre enn å nære hatet, og gi grobunn for slikt.

Er du en slik Social Justice Warrior? Selv gir jeg faen i samfunnet og mine medmennesker. Alt jeg bryr meg er å få være i fred med spillingen min. Den virtuelle verden er ti ganger bedre enn den virkelige verden.

Anonymkode: afdce...e7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyrevelferd, har også mye tid og har tenkt på om jeg kanskje skal begynne å jobbe litt frivillig i dyrebeskyttelsen eller noe sånt. 

Anonymkode: d7818...237

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Kjenner avogtil at jeg har litt for god tid..tid til å tenke.. og bruke på fjas på nettet.. som KG. 😅

Skulle ønske jeg hadde noe jeg brente for.. har de fleste det? Må legge til at jeg er voksen med barn og klart jeg brenner jo for mine barn. Men..kanskje jeg trenger noe mer. Har full jobb og trener et par ganger i uken. Trives godt med det, men vet ikke om jeg kan si jeg brenner for det.

Så jeg lurer jo om folk her har noe de brenner for og eventuelt hva er det.

Anonymkode: f1a1b...1d8

Keg har blitt intressert i ikke vestlig masse innvandring og islam. 

Anonymkode: 07a41...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brenner for økt rettferdighet i arbeidslivet, og ansattes rettigheter i møte med urimelig og til og med farlig ledelse. Derfor driver jeg og utdanner meg innenfor feltet, og håper å kunne gjøre en forskjell en dag.

Anonymkode: bc170...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ekstremt imot islamiseringen av Norge, også er jeg en sterk tilhenger av en meget restriktiv innvandringspolitikk.

 

Anonymkode: 23ee5...640

Basert på hvilket grunnlag? Jeg synes at det virker mer som at når man snakker om å bekjempe islamisering, så mener man muslimer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Brenner for økt rettferdighet i arbeidslivet, og ansattes rettigheter i møte med urimelig og til og med farlig ledelse. Derfor driver jeg og utdanner meg innenfor feltet, og håper å kunne gjøre en forskjell en dag.

Anonymkode: bc170...81b

Hva utdanner du deg til?

Anonymkode: 13de9...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anarki. I et sivilisert samfunn trenger man ingen lover og regler. Hadde dog ikke hatt så altfor mye imot den optimale lederen som Platon snakker om hvis denne lederen var Gud og rådet hans verdens smarteste folk. Vi er ikke der helt enda, men jeg lar likevel være å stemme ved hvert valg (jepp, jeg er en sånn en..) og drømmer om en bedre verden.

Anonymkode: 32456...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brenner og brenner.. men diskuterer og engasjerer meg i de norske straffene og hvor urettferdig det er. Hvor godt de norske straffedømte har det i de norske fengslene. Latterlig lav straff for blant anna pedofoli, mishandling og drap! Kjenner jeg blir hissig av og tenke på det 🤬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/23/2018 at 7:56 PM, AnonymBruker said:

Brenner vel ikke for noe, men setter meg små mål for ting jeg skal klare i løpet av året. I år har jeg f.eks lært meg å skrive touch på datamaskinen. Tenker det er noe jeg kan ha bruk for resten av livet.  

Har i tillegg begynt å bruke mindre tid på Kvinneguiden og mer på engelskspråklige forumer for å bli bedre  i engelsk skriftlig. 

Anonymkode: 13de9...611

Har du noen engelskspråklige fora å anbefale? 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Basert på hvilket grunnlag? Jeg synes at det virker mer som at når man snakker om å bekjempe islamisering, så mener man muslimer 

Kan ha en viss sammenheng, siden muslimer tror på islam😂. Ingen muslim, ingen islam. Og omvendt. Uansett ikke noe å henge seg opp i😊

Anonymkode: 31644...6b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brenner for menneskers frihet. Vi lever i en verden der flere mennesker enn noen gang i historien er fanget i slaveri, og human trafficking er den raskest voksende kriminaliteten. Millioner av mennesker utnyttes på det groveste. Dette kan jeg ikke vite om, og ikke gjøre noe med det.

Jeg brenner for barn og ungdom. Dette kommer til uttrykk først og fremst gjennom mitt valg om å jobbe i skolen. For meg er det viktig at det enkelte barnet og ungdommen skal ha de beste mulighetene til å lykkes i livet, mennesker som ser dem, og gode forbilder. Jeg er også frivillig i arbeid for barn og unge.

Anonymkode: 3d556...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, AnonymBruker said:

Er du en slik Social Justice Warrior? Selv gir jeg faen i samfunnet og mine medmennesker. Alt jeg bryr meg er å få være i fred med spillingen min. Den virtuelle verden er ti ganger bedre enn den virkelige verden.

Anonymkode: afdce...e7d

Ja, på mange måter er den det. Er ikke det desto mer årsak til å gjøre den virkelige verden bedre?

Anonymkode: 3d556...7cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ha en viss sammenheng, siden muslimer tror på islam😂. Ingen muslim, ingen islam. Og omvendt. Uansett ikke noe å henge seg opp i😊

Anonymkode: 31644...6b0

For å ta det videre. Innenfor en religion finnes det moderate troende og det finnes bokstavtroende. 

 

Det er også sekulaere muslimer der ute:

 

http://www.seattleglobalist.com/2016/03/30/secular-muslim-non-practicing-islam-religion-kloub/47754

 

Its not rocket science. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Mari Y skrev:

For å ta det videre. Innenfor en religion finnes det moderate troende og det finnes bokstavtroende. 

 

Det er også sekulaere muslimer der ute:

 

http://www.seattleglobalist.com/2016/03/30/secular-muslim-non-practicing-islam-religion-kloub/47754

 

Its not rocket science. 

Potato, potato.

Jeg har uansett overhodet ingen ønske om å ha noe med religioner eller kulturer jeg ikke liker å gjøre.

Anonymkode: 31644...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, LilleMai skrev:

Brenner og brenner.. men diskuterer og engasjerer meg i de norske straffene og hvor urettferdig det er. Hvor godt de norske straffedømte har det i de norske fengslene. Latterlig lav straff for blant anna pedofoli, mishandling og drap! Kjenner jeg blir hissig av og tenke på det 🤬

Har de egentlig det? 

 

https://www.dagsavisen.no/helg-nye-inntrykk/reportasjer/hun-var-27-ar-og-hadde-startet-soningen-av-en-livstidsdom-alene-blant-30-menn-1.1069839

 

Tror det er mer eller mindre en myte. F eks må kvinner i norske fengsler sone sammen med menn, og kan risikere seksuell trakkassering fra andre innsatte. Så hva gjør deg så sikker på at det å sone i norske fengsler er enkelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Potato, potato.

Jeg har uansett overhodet ingen ønske om å ha noe med religioner eller kulturer jeg ikke liker å gjøre.

Anonymkode: 31644...6b0

Man trenger ikke det, men man skal likevel godta at mennesker er forskjellige. Det er ingen logikk i å felle dom over en hel gruppe mennesker man ikke vet noen ting om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari Y skrev:

Man trenger ikke det, men man skal likevel godta at mennesker er forskjellige. Det er ingen logikk i å felle dom over en hel gruppe mennesker man ikke vet noen ting om. 

Det er bra. Derfor kjemper jeg for at landet skal inneha så lite av disse elementene som mulig. Jeg liker landet mitt slik det er og er glad i kulturen og historien. Dette vil jeg at skal fortsette så langt inn i fremtiden det er mulig å komme.

Anonymkode: 31644...6b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...