Gå til innhold

Hekle "sunburst granny" .kva heiter det på norsk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst å prøve å hekle eit pledd med desse rutene....ser så fint ut.  Har du tips til kva slags garn eg kan bruke hvis eg vil ha mange friske fargar....f.eks ulike oransje...gul og rosa fargar? Gjerne i ull. Helsing ein nybegynner....

Anonymkode: b7a14...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. Har hekla bestemorruter,desse er litt annleis. Har googla det...men finn ikkje oppskrift på norsk.

Anonymkode: b7a14...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan du ta utgangspunkt i engelsk oppskrift og heller google oversettelse til norske hekleord, Jeg har gjort det en gang selv og fant en fin side, men husker ikke akkurat nå. Akkurat de er jo så små, så når du har fått knotet deg fram til en, så sitter det vel:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pinkee skrev:

http://hobbymegher.blogspot.com/2013/02/sunburst-granny.html

Her er den ferdig oversatt. Hvis dette er rette rutene?

Takk takk ...akkurat den eg leita etter. Har du tips til garn? Syns det er så få farger blant nokon merker. Kunne tenke meg fleire nyansar og gjerne pastellfargar.

Anonymkode: b7a14...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heklet et stort sånt teppe, i bomull. Det ble ekstremt tungt. Så ull er nok veien å gå, ja. :fnise: Drops Baby Merino har mange fine farger synes jeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg har heklet et stort sånt teppe, i bomull. Det ble ekstremt tungt. Så ull er nok veien å gå, ja. :fnise: Drops Baby Merino har mange fine farger synes jeg

Tusen takk for svar. Skal sjekke ut Drops baby merino😀Kor fann du oppskrift? Brukte du mange nøster?

Anonymkode: b7a14...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, onyx skrev:

Rauma Finull har et veldig stort utvalg i farger og holder seg fin. :)

Tusen takk for tips😀👍blir så glad når noen svarer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer rauma finull til hekling? Leste at det egner seg til toving. Helsing en nybegynner....

Anonymkode: b7a14...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Passer rauma finull til hekling? Leste at det egner seg til toving. Helsing en nybegynner....

Anonymkode: b7a14...c37

Jada, er et fint tynt ullgarn som egner seg til strikking, hekling etc og som kan toves. Man MÅ ikke tove det, men man bør passe på når man vasker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Skal sjekke ut Drops baby merino😀Kor fann du oppskrift? Brukte du mange nøster?

Anonymkode: b7a14...c37

 

15 timer siden, Kvitveisen skrev:

TS igjen....nå leste jeg nettopp at drops baby merino siger sånn etter vask? Hm....ikke lett å velge garntype😳😀

Jeg brukte engelsk oppskrift. Denne.

Baby Merino kan sige om du vasker det på ullprogram, merkelig nok. Superwash-kvalitetene til Drops skal vaskes på 40 grader vanlig vask, og gjør du ikke det kan de sige, ja.

Jeg brukte nok ganske mange nøster, ja. Men det kommer helt an på hvor stort du vil ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT garn kan brukes til hekling. Da mener jeg alt garn. Men noe egner seg ikke like godt, som f.eks. garn som deler seg lett. Har hekla med det, men det er litt mer jobb pga delingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Kvitveisen skrev:

TS igjen....nå leste jeg nettopp at drops baby merino siger sånn etter vask? Hm....ikke lett å velge garntype😳😀

Drops karisma. Billig, og superwash. Jeg driver med et teppe i falk nå, og det er driiiiiiitdyrt så ville gått for billig. (Snakker flere tusen kroner)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også viktig å tilpasse heklekroken til hvilket garn du bruker. Om du bruker en for stor krok, så vil det ihvertfall sige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bæreposemedekstra skrev:

Drops karisma. Billig, og superwash. Jeg driver med et teppe i falk nå, og det er driiiiiiitdyrt så ville gått for billig. (Snakker flere tusen kroner)

Ts her,takk for svar. Er det ikke få farger å velge i?

Anonymkode: b7a14...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen😀Har sett et slikt pledd på nettet og har såååå lyst å hekle i de fargene...hvordan legge inn bilde av det her slik at dere kan sjå det?

Anonymkode: b7a14...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...