Gå til innhold

Julegaver fra Finn, Letgo osv..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg brukte massevis av arvede ting som liten og følte meg aldri annenrangs. Jeg fikk velge selv hva jeg ville bruke og ikke bruke. Ting jeg ikke ville ha gikk gjerne videre igjen til noen andre innenfor familien. Helt normalt hos oss. 

 

Anonymkode: cac24...a20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at en fin tråd som oppfordrer til gjenbruk som er både økonomisk og miljøvennlig skal bli ødelagt av negative kommentarer. Det er en del her som burde gå i seg selv litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt brukte gaver til barna mine. Blant annet fikk sønnen min pent brukt taekwondo kamputstyr som kostet meg 1/3 av ny pris. Nypris var mer enn vi bruker å bruke på gaver til dem og han var akkurat like glad for det brukte utstyret. Jeg kunne nok også kjøpt større leker og musikkinstrumenter brukt. Ting som lekekjøkken, dukkehus og pent brukte sykler. 

Jeg skal innrømme at jeg hadde slitt litt mer når det gjaldt brukte gaver til noen som ikke var i nærmeste familie. Unntaket hadde vel vært om de samlet på noe spesifikt, som et gammelt servise eller noe. Tror jeg heller hadde gått for hjemmelagde gaver da, enten håndarbeid eller matgaver. Men du kjenner jo dine nærmeste best. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Thyra said:

Nei, alle gaver MÅ ikke kunne byttes. Men det er jo fint å få noe man faktisk kan bruke. Får du en bok eller CD du har fra før eller klær i feil størrelse, er det jo fint å ha mulighet til å bytte. Det er selvsagt tanken som teller, men da bør man jo tenke på at mottaker skal få noe hen liker og/eller har bruk for. Så lenge tanken er god, er det lov å bomme litt innimellom. 

Det går fint an å få noe man kan bruke selv om det er brukt, bare man legger en liten innsats i det. Faren min ønsket seg en spesifikk film til jul en gang, som ikke var i salg lenger. Kjøpte den på Finn for 40 kr inklusive frakt og spilte gjennom den før han fikk den for å sjekke at den var i orden. Og kommuniserte selvsagt med resten av familien så han ikke fikk det samme av noen andre.

Søsteren min ønsker seg alltid seriebøker, og blir kjempeglad om vi får tak i dem brukt, for da får hun mange flere enn hun ville fått ellers. Og de er jo akkurat like lesbare selv om en annen har lest dem før. Der også må vi jo kommunisere om hvem som kjøper hva da, men det er ikke så vanskelig akkurat.

Jeg kjøper mye brukt selv og arver en del klær til barna. Vi føler oss ikke annenrangs som en annen nevnte, vi føler oss heldige som får tak i så mye fint billig eller gratis.

Anonymkode: 08ca1...dff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mange monster high dukker til dattera mi på finn til jul. Aldri har hun lekt så mye på rommet sitt som etter det. Disse har hun lekt med nesten hver dag i 9 måneder. Miljø og penger spart 😊

Anonymkode: 65cc6...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg at det ikke er dine barn, så det blir kanskje vanskelig å treffe på interesser, om du ikke kjenner de veldig godt. Men vi kjøper brukte leker til barna våre uten å nåle. F. eks. drar på loppemarked og «slipper de løs» i lekeavdelingen og de får lov å hente hva de vil, 2-3 leker hver, det er omtrent det gøyeste de vet. Og på finn.no, kjøpte vi en Kaptein Sabeltanns båt med figurer til 200 kr. Bare båten koster ny tusen kroner på toys’r’us og hver figur koster 100 kr i tillegg! Jeg tror jeg vil kjøpe lekekjøkken til ungene til jul, ihvertfall om vi flytter til et større hus som planlagt, og da kommer jeg til å kjøpe den på finn.

Anonymkode: f46d6...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...