Gå til innhold

Julegaver fra Finn, Letgo osv..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske stram økonomi akkurat nå, og det vil nok ikke forandre seg med det første.

Jeg vurderer å kjøpe en del gaver på feks Finn. Har ikke veldig erfaring med å handle der, så lurer på hva dere synes?

Hvilke type gaver er greit å kjøpe på Finn?

Klær? Sportsutstyr? Leker? Hva med smykker, vesker eller slike ting?

Jeghar alt fra 3 åringer, skolebarn, tenåringer, studenter og voksne jeg ønsker å gi gaver til.

Jeg tenker det er bedre å få noe ordentlig selv om det er brukt (kjøper selvsagt kun pent brukte ting) enn å måtte kjøpe noe skrot fra butikken for samme sum hva mener dere?

Anonymkode: cbe51...662

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ønsker oss brukt til vår ettåring. Tingene for så små barn er stort sett lite brukt, og ting fra finn e.l. ser ofte nesten nytt ut. Vi kjøper både klær, leker og utstyr brukt til henne. 

Til oss selv har vi kjøpt brukte bøker, noe klær, sportsutstyr, spill, blomsterpotter, møbler m.m.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at alt er greit å kjøpe på Finn, men noe man gir i gave bør være i god stand. :) Det er supert med gjenbruk og noe alle burde gjøre mer uansett økonomi. Nordmenns forbruk er skyhøyt og det er ikke bra. Jeg er bare såvidt i gang med årets julegaver, men har foreløpig kjøpt en av dem på Finn. En dyr leke lillesøster har ønsket seg og som alene ville kostet mer enn vi pleier å bruke i julegave på henne. I stedet fant jeg den helt som ny og til under halv pris på Finn. Man kan ikke bytte gaver fra Finn, men jeg synes ikke byttemulighet er et krav når man gir gave og mange kjøper jo julegaver flere måneder før jul og som av den grunn heller ikke kan byttes. God jakt på Finn, jeg er sikker på at du finner mye fint. :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gitt brukte bøker i gave. 😊 Mange ser helt nye ut og jeg selv ville aldri merket forskjell på uleste brukte bøker og helt nye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjøpt gave på finn med stram økonomi. Da kan du ikke bytte det om det ikke er like fint i virkeligheten. Bedre å bruke 50kr på et fint pledd fra Nille enn å kaste bort 50kr på finn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Merricat skrev:

Ville ikke kjøpt gave på finn med stram økonomi. Da kan du ikke bytte det om det ikke er like fint i virkeligheten. Bedre å bruke 50kr på et fint pledd fra Nille enn å kaste bort 50kr på finn. 

Man ser jo det når man henter. Er man misfornøyd, avbryter man kjøpet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Frostrose skrev:

Man ser jo det når man henter. Er man misfornøyd, avbryter man kjøpet. 

Tenkte ikke over at noen kjøper i nærområdet. Hadde aldri falt meg inn å kjøpe noe som er i så nær avstand at jeg kan hente det. Da ville folk endt opp med gaver som bøker om traktorer, en pose mose og elginnvoller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😊 så da kan jeg egentlig kjøpe det meste på Finn mener dere? Kanskje bortsett fra klær, det er jo uansett alltid en risiko å kjøpe i gave dersom de ikke er " bestilt".

Jeg bor i en forholdsvis stor by så utvalget er egentlig greit i området. Men har tidligere fått tilsendt et smykke til meg selv. Gikk veldig fint, men det er jo alltid en risiko såklart.

Anonymkode: cbe51...662

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sjekke på bruktbutikker? kansje du feks finner fint strikket tøy. Men vær litt obs, det er ikke alt brukt som er lurt å kjøpe. Noe brukt er feks 40% avslag på en NY vare du får på salg til 70%...

Sjekket feks en Michael kors veske på en bruktbutikk som man bare måtte betale 200 kr mer for ny. DET er lureri..

Anonymkode: dd9be...46b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig stor forskjell på hva folk syns om dette, ref tidligere tråder på kg. Jeg har fått brukte ting fra en gammel bestemor og reagerte dårlig på det selv, men det var fordi det var brukt ræl fra bruktbutikk, ødelagte pyntegjenstander osv. Da ville jeg heller hatt en melkesjokolade. Gamle ting hun hadde hatt selv i årevis, som har vært i familien, ville jeg satt stor pris på altså. Uansett; jeg ville snakket med de det gjelder. Tror folk blir litt overrasket når de får noe brukt, for det er litt sjeldent.

Anonymkode: 517a7...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis man kun har råd til å gi brukt så kan man like gjerne gi F i å gi gave.

Hadde ikke blitt mye begeistret hvis jeg ga en ny gave til noen og fått noe brukt ræl fra Finn tilbake..

Anonymkode: ed7db...81c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis man kun har råd til å gi brukt så kan man like gjerne gi F i å gi gave.

Hadde ikke blitt mye begeistret hvis jeg ga en ny gave til noen og fått noe brukt ræl fra Finn tilbake..

Anonymkode: ed7db...81c

Fysj for en holdning.

Anonymkode: 70346...a3b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk mye fra finn som er NYTT. Men da skal de gjerne også ha en pris som er "ny" når man kan få kjøpt samme varen NY på salg. 

Se heller på salg TS. 

Får masse ræl på salg selv fra svigers. Og de er "fine" og veldig opptatt av gaver. Så det er nok ikke uvanlig.

Anonymkode: dd9be...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott å få gaver som er brukt. Barna våre har også fått brukte gaver, og jeg synes det er fint :) 

når det gjelder tenåringer ville jeg heller gått for kinobillett eller noe sånt. De er ofte litt mer picky, og jeg ser for meg at det er vanskelig å finne noe passende på Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis man kun har råd til å gi brukt så kan man like gjerne gi F i å gi gave.

Hadde ikke blitt mye begeistret hvis jeg ga en ny gave til noen og fått noe brukt ræl fra Finn tilbake..

Anonymkode: ed7db...81c

Poenget er jo at jeg kan gi skikkelige gaver ved å kjøpe brukt. Å unngå ræl som du kaller det er nettopp det jeg ønsker.

 

 

Anonymkode: cbe51...662

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det en stund siden jeg handlet på Finn, men husk at porto også koster. Kjøper du noe for 100kr så blir det kjapt 150 med porto. Da blir det gjerne billigere å handle noe på butikk. Eller bruktbutikk, for den saks skyld. 

Hadde absolutt ikke hatt noe i mot å få brukt. Men pass på at det er noe du er ganske sikker på at vedkommende liker. Jeg fikk et brukt skjerf (med lappen på, så kjøpt brukt, ubrukt) av min kusine for noen år siden, som jeg aldri har brukt fordi jeg ikke er fan av fargen. Hun var på besøk for noen uker siden og spurte om jeg hadde et skjerf hun kunne låne, så jeg ga henne dette skjerfet. Da spurte hun om jeg ikke hadde et annet hun kunne lånt, for fargen var så "merkelig"....

Så ja, helt OK å kjøpe brukte ting. Men kjøp noe fint som du vet kommer til å falle i smak.

 

Anonymkode: cac24...a20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en stund siden jeg handlet på Finn, men husk at porto også koster. Kjøper du noe for 100kr så blir det kjapt 150 med porto. Da blir det gjerne billigere å handle noe på butikk. Eller bruktbutikk, for den saks skyld. 

Hadde absolutt ikke hatt noe i mot å få brukt. Men pass på at det er noe du er ganske sikker på at vedkommende liker. Jeg fikk et brukt skjerf (med lappen på, så kjøpt brukt, ubrukt) av min kusine for noen år siden, som jeg aldri har brukt fordi jeg ikke er fan av fargen. Hun var på besøk for noen uker siden og spurte om jeg hadde et skjerf hun kunne låne, så jeg ga henne dette skjerfet. Da spurte hun om jeg ikke hadde et annet hun kunne lånt, for fargen var så "merkelig"....

Så ja, helt OK å kjøpe brukte ting. Men kjøp noe fint som du vet kommer til å falle i smak.

 

Anonymkode: cac24...a20

TS har allerede skrevet at hn bor i by, og kan hente varene. Porto er derfor ikke relevant. Ellers er jeg enig med deg 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis man kun har råd til å gi brukt så kan man like gjerne gi F i å gi gave.

Hadde ikke blitt mye begeistret hvis jeg ga en ny gave til noen og fått noe brukt ræl fra Finn tilbake..

Anonymkode: ed7db...81c

Hvorfor er det "ræl" fordi det er fra finn? Dersom man har 50kr å bruke, ville jeg heller fått en god, brukt bok enn et billig plastpledd fra Nille. Men jeg hadde takket fint for begge deler, og hadde ikke ment at de skulle gi f... Hyggelig at folk tenker på meg. 

Jeg har et familiemedlem som ikke har så mye penger. Hun tråler Facebook o.l. for gratis klær. Disse klipper hun opp og syr luer, votter m.m. Hyggelige, gjennomtenkte gaver trenger ikke å koste så mye. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mye kunst, trykk på finn. Hadde blitt glad for gaven uansett, er i mot ødsling, og gjenbruk er topp! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ganske stram økonomi akkurat nå, og det vil nok ikke forandre seg med det første.

Jeg vurderer å kjøpe en del gaver på feks Finn. Har ikke veldig erfaring med å handle der, så lurer på hva dere synes?

Hvilke type gaver er greit å kjøpe på Finn?

Klær? Sportsutstyr? Leker? Hva med smykker, vesker eller slike ting?

Jeghar alt fra 3 åringer, skolebarn, tenåringer, studenter og voksne jeg ønsker å gi gaver til.

Jeg tenker det er bedre å få noe ordentlig selv om det er brukt (kjøper selvsagt kun pent brukte ting) enn å måtte kjøpe noe skrot fra butikken for samme sum hva mener dere?

Anonymkode: cbe51...662

Billige gaver er ikke nødvendigvis skrot selv om det er kjøpt på butikken til full pris. En pose twist, en marsipangris, en pose kaffe, et kubbelys, en håndsåpe, et julehefte, en julekake, en flaske vin... Mange muligheter. Om du er bevisst på å kjøpe noe som passer til mottakeren, trenger det ikke å være så dyrt for å komme til nytte. 

Å kjøpe "skrot" i gave, bør man prøve å unngå. Som mottaker bør man være takknemlig og tenke at det er tanken som teller, men de fleste får vel etterhvert et lite lager av gaver av en type som verken er i deres smak eller noe de har bruk for. 

Som mottaker bør man være takknemlig og tenke at det er tanken som teller, men skulle ønske at flere var litt mer bevisst, ikke minst fra et miljøperspektiv. Og at folk ikke hadde så store forventninger til dyre og flotte gaver. 

En liten, enkel ting som ikke koster all verden, men som man faktisk vet er noe mottaker bruker/spiser/drikker, er ihvertfall noe jeg setter pris på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...