Gå til innhold

Melde kjæresten og eksen til barnevernet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du skal selvfølgelig sende bekymringsmelding!
Om du er usikker (noe jeg ikke ser noen grunn til å være, kan du ringe og drøfte det anonymt før du sender inn noe).

Når det gjelder hva som vil skje videre er det jo umulig å vite, men først vil de jo gjøre undersøkelser og se om de finner noe galt.
Videre er omsorgsovertakelse/flytting til fosterhjem veldig uvanlig. Først vil nok far vurderes, og deretter øvrig familie. Mor vil sannsynligvis bli tilbudt veiledning og tar hun imot denne får hun nok en sjanse eller to. Avlastningshjem kan være et mulig alternativ. Fosterhjem er iallefall ikke noe man blir flyttet i over natten på tynt grunnlag - det er helt sikkert.

Anonymkode: bf182...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke slik at det eneste tiltaket barnevernet har, er omsorgsovertakelse. 

For å presisere litt mer - når mor blir sint hyler og skriker hun, banner og skjeller ut hvem som helst. Hun har en kjæreste, men det er et svært turbulent forhold, og kranglingen tar de ofte foran barna. Kjæresten fester også en del, og ruser deg da på andre ting enn alkohol.. Det ligger derfor ofte hasj og amfetamin hjemme os barna. 

Jeg lurer ikke på om det er nok grunnlag for å melde i fra, det er jeg rimelig sikker på at det er. Det store spørsmålet er hvordan jeg skal håndtere dette? Jeg vet ikke om jeg tør å melde fra anonymt bak ryggen på min helt nye kjæreste 

Anonymkode: 6f198...a79

Dere er like mye med på omsorgssvikt ved å ikke ta tak i dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha en kjæreste du vurderer å melde til bv bak ryggen hans? Altså, hvorfor vil du ha en mann som ikke tar grep om tryggheten og sikkerheten til egne barn? Det er jo helt ubegripelig! Du kan jo ikke ha en slik kjæreste! Sitter og snakker drit om mora uten å løfte en finger!

Anonymkode: c286a...920

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ha en kjæreste du vurderer å melde til bv bak ryggen hans? Altså, hvorfor vil du ha en mann som ikke tar grep om tryggheten og sikkerheten til egne barn? Det er jo helt ubegripelig! Du kan jo ikke ha en slik kjæreste! Sitter og snakker drit om mora uten å løfte en finger!

Anonymkode: c286a...920

Nettopp! 

Anonymkode: 9f135...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså- far trenger vel ikke å gå via BV for å få omsorg for sine barn. Hva med å begynne med å skaffe seg advokat kreve umiddelbar omsorg ? 

Anonymkode: 6c063...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle âme

Ehhh, unnskyld meg men...Dere VEIT at det ligger livsfarlige og svært ulovlige stoff hos mora og dere gjer ingenting med det?? Då er dere i mine auge nesten like galne. Den som tier samtykker. Dere lar dette skje med ungene, kvifor gjer ikkje faren til barna noko? Er dette små barn? Tenk om det finner amfetaminet og får det i seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må melde til politiet! Det er IKKE greit om det ligger rusmidler og slenger. Samtidig som du anmelder dette så sender du en bekymringsmelding til barneverntjenesten. Nå pingler du ikke ut, du gjennomfører det du vurderer å gjøre. 

Du sender anonyme meldinger til både politiet og barneverntjenesten med samme informasjon, og så informerer du begge instanser om at du har meldt fra til begge. Skriv ned ALT du vet, og så redder du disse ungene fra en oppvekst fylt av rus og psykisk vold. 

Gjør du ingenting med den kunnskapen du faktisk har eller tror du har så er du personlig (sammen med kjæresten din) ansvarlig for å ØDELEGGE disse barnas liv. 

Gjør du noe nå kan det faktisk hende at du REDDER oppveksten (og dermed hele deres voksne tilværelse) deres. 

Vær så snill, jeg ber deg.. Gjør noe, meld fra til noen, hjelp disse barna. Er du redd for at din kjæreste ikke ønsker at du sender en melding trenger du aldri si at du har gjort noe en gang. Når undersøkelsen starter blir foreldrene kalt inn til samtale. Da kan han eventuelt vurdere om han i samarbeid med deg skal sende enda en bekymringsmelding. Da er det plutselig kommet to. Veier tungt, og selv om far ikke gjorde noe da så gjør han noe nå, det er også noe bv ser på som positivt. 

 

Endret av Blueblizz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ligger amfetamin og hasj hjemme hos barna, så ringer dere til politiet! Så tar de deg av det, politiet melder/kontakter nok også barnevernet i slike situasjoner. 

Anonymkode: 788cb...ab2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...