Gå til innhold

Melde kjæresten og eksen til barnevernet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i en svært vanskelig situasjon. Kjæresten min har 3 barn med eksen sin, det er eksen som har hovedomsorgen for barna. Typen min ser de bare annen hver helg. 

Kjæresten min har alltid snakka mye negativt om eksen sin, at hun er veldig egoistisk og kan bli kjeme sint. Jeg tenkte at det var «normalt» å snakke dårlig om eksen. 

Han har sagt mange ganger at han skulle ønske han hadde hovedomsorgen for barna slik at han kunne «redde» dem, og han sa også en gang at han skulle ønske at barnevernet tok barna fra moren. 

Jeg er kjempe bekymret for barna! Moren drikker og fester mye, jeg har sett selv hvor sint hun blir og sønnen deres, som går på barneskolen, har fortalt at han er redd for mor når hun blir sint. 

Jeg har veldig lyst til å melde anonymt til barnevernet, men får meg ikke til å gjøre det. Klarer heller ikke helt å snakke med kjæresten min om at jeg vil sende bekymringsmelding, men er usikker på hvordan han vil reagere på det.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 6f198...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du har altfor tynt grunnlag å gjøre det på . Alle barn blir redde når foreldrene er sinte og det er normalt at foreldre er sinte. At hun drikker og fester betyr ikke at hun ikke er en god mor. 

Å flytte barn til fosterhjem kan gi stor skade.  Eller er du 100% klar for å selv bo og ha fulltidsansvar for 3 barn selv  , sammen med kjæresten din? 

Anonymkode: 90755...177

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns du har altfor tynt grunnlag å gjøre det på . Alle barn blir redde når foreldrene er sinte og det er normalt at foreldre er sinte. At hun drikker og fester betyr ikke at hun ikke er en god mor. 

Å flytte barn til fosterhjem kan gi stor skade.  Eller er du 100% klar for å selv bo og ha fulltidsansvar for 3 barn selv  , sammen med kjæresten din? 

Anonymkode: 90755...177

Nå er det ikke slik at det eneste tiltaket barnevernet har, er omsorgsovertakelse. 

For å presisere litt mer - når mor blir sint hyler og skriker hun, banner og skjeller ut hvem som helst. Hun har en kjæreste, men det er et svært turbulent forhold, og kranglingen tar de ofte foran barna. Kjæresten fester også en del, og ruser deg da på andre ting enn alkohol.. Det ligger derfor ofte hasj og amfetamin hjemme os barna. 

Jeg lurer ikke på om det er nok grunnlag for å melde i fra, det er jeg rimelig sikker på at det er. Det store spørsmålet er hvordan jeg skal håndtere dette? Jeg vet ikke om jeg tør å melde fra anonymt bak ryggen på min helt nye kjæreste 

Anonymkode: 6f198...a79

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns du har altfor tynt grunnlag å gjøre det på . Alle barn blir redde når foreldrene er sinte og det er normalt at foreldre er sinte. At hun drikker og fester betyr ikke at hun ikke er en god mor. 

Å flytte barn til fosterhjem kan gi stor skade.  Eller er du 100% klar for å selv bo og ha fulltidsansvar for 3 barn selv  , sammen med kjæresten din? 

Anonymkode: 90755...177

Det er det da virkelig ikke. Sint en sjelden gang selvfølgelig, men ikke som normaltilstand og ikke slik at ungene er redde. Drikking og festing når man ikke har ungene spiller ingen rolle, men skjer det også når de er hjemme er det ikke bra. Hvorfor skulle ungene bli satt i fosterhjem når de har en fungerende far (om han er det)? Høres ut som det ville vært bedre at han fikk hovedomsorgen og mor hadde annenhver helg.

Anonymkode: 4f5ab...8da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke slik at det eneste tiltaket barnevernet har, er omsorgsovertakelse. 

For å presisere litt mer - når mor blir sint hyler og skriker hun, banner og skjeller ut hvem som helst. Hun har en kjæreste, men det er et svært turbulent forhold, og kranglingen tar de ofte foran barna. Kjæresten fester også en del, og ruser deg da på andre ting enn alkohol.. Det ligger derfor ofte hasj og amfetamin hjemme os barna. 

Jeg lurer ikke på om det er nok grunnlag for å melde i fra, det er jeg rimelig sikker på at det er. Det store spørsmålet er hvordan jeg skal håndtere dette? Jeg vet ikke om jeg tør å melde fra anonymt bak ryggen på min helt nye kjæreste 

Anonymkode: 6f198...a79

Her må dere kontakte politiet 

Anonymkode: a9976...715

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er en ting, men når det er ulovlige rusmidler hos moren (selv om disse er kjæresten sin) bør dere melde fra til barnevernet asap!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du ta opp med kjæresten din, og diskutere om han vil melde sammen med deg, og om han vil og kan ha  hovedomsorgen for barna selv. Det med narkotika høres ut som en sak for politiet, det kan være at det er veien å gå. Kjæresten din er ikke skikket han heller hvis han vet om at barna lever under sånne forhold og han ikke foretar seg noe. 

Anonymkode: ca9e6...1c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke slik at det eneste tiltaket barnevernet har, er omsorgsovertakelse. 

For å presisere litt mer - når mor blir sint hyler og skriker hun, banner og skjeller ut hvem som helst. Hun har en kjæreste, men det er et svært turbulent forhold, og kranglingen tar de ofte foran barna. Kjæresten fester også en del, og ruser deg da på andre ting enn alkohol.. Det ligger derfor ofte hasj og amfetamin hjemme os barna. 

Jeg lurer ikke på om det er nok grunnlag for å melde i fra, det er jeg rimelig sikker på at det er. Det store spørsmålet er hvordan jeg skal håndtere dette? Jeg vet ikke om jeg tør å melde fra anonymt bak ryggen på min helt nye kjæreste 

Anonymkode: 6f198...a79

Men i all verden, hvor tafatt kjæreste har du egentlig?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du i første omgang ringer og drøfter dette anonymt m bv. De kan svare på hvordan det er best å gå frem. 

Anonymkode: 3d52c...d50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått informasjonen fra far. Hva gjør far med det? Er han bekymret for barnas omsorgssituasjon hos mor? I så fall- tar han grep/ kompenserer han/ kan de bo mer hos han?

Anonymkode: c286a...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sagt mange ganger at han skulle ønske han hadde hovedomsorgen for barna slik at han kunne «redde» dem, og han sa også en gang at han skulle ønske at barnevernet tok barna fra moren

så hvorfor tar han ikke ansvar?

Anonymkode: c286a...920

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør drøfte det med faren før du sender inn bekymringsmelding. Si at du er bekymret, og at du vurderer å sende en bekymringsmelding. Se på reaksjonen hans, og prøv å få han med deg på laget.

Godt mulig at han selv synes det er vanskelig å skulle melde moren til barna til BV, da hun trossalt er moren til barna. Så kanskje han trenger litt hjelp i fra deg?

Anonymkode: 3c08e...5e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør jo gjøre noe heller enn å vente på at barnevernet skal gjøre noe. Dokumenter det som pågår og ta kontakt med familievernkontoret og advokat. 

Anonymkode: 1e4dc...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tafatt og hjelpeløs mann som åpenbart driter i ungene sine. 

Hadde sendt bekymringsmelding til barnevernet og dumpet fyren.

Sitte på hendene sine og bare klage over situasjonen er ikke en mann jeg ville kastet bort tiden min på.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke slik at det eneste tiltaket barnevernet har, er omsorgsovertakelse. 

For å presisere litt mer - når mor blir sint hyler og skriker hun, banner og skjeller ut hvem som helst. Hun har en kjæreste, men det er et svært turbulent forhold, og kranglingen tar de ofte foran barna. Kjæresten fester også en del, og ruser deg da på andre ting enn alkohol.. Det ligger derfor ofte hasj og amfetamin hjemme os barna. 

Jeg lurer ikke på om det er nok grunnlag for å melde i fra, det er jeg rimelig sikker på at det er. Det store spørsmålet er hvordan jeg skal håndtere dette? Jeg vet ikke om jeg tør å melde fra anonymt bak ryggen på min helt nye kjæreste 

Anonymkode: 6f198...a79

What the fuck er galt med dere? Begge to? «Ehhh det ligger litt amf på stuebordet ved siden av godteskåla når ungene ser TV. Hva tenker dere er best å gjøre her???» Er du et troll?!

Hvis dette er sant VIL IKKE barna bli sendt til dere dersom bv ender med å flytte ungene, det kan du banne på. De vil ikke plassere barna hos en far som ikke har vært tilstede.

Get your shit together. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns du har altfor tynt grunnlag å gjøre det på . Alle barn blir redde når foreldrene er sinte og det er normalt at foreldre er sinte. At hun drikker og fester betyr ikke at hun ikke er en god mor. 

Å flytte barn til fosterhjem kan gi stor skade.  Eller er du 100% klar for å selv bo og ha fulltidsansvar for 3 barn selv  , sammen med kjæresten din? 

Anonymkode: 90755...177

Det er ikke greit at foreldre blir sinte så barna blir redde.

Å flytte barn til fosterhjem kan gi stor nytte, hvis alternativet er et hjem med foreldre de er redde for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mannen bør gjøre er å dokumentere alt dette, anmelde moren og overta omsorgen selv. Barnevernet dit barnevernet dat. Drit i barnevernet, de gir faen i ungene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...