Gå til innhold

Naboen klage mye (over)


Loqman

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.9.2018 den 19.31):

Jeg har også erfaring med helt grusomme naboer som bodde under oss når barna var små. Vi hadde en partyfyr over oss og et samboerbar under oss som ikke klarte noen som helst lyd fra våre barn. Partyfyren koste seg glugg med masse fest uten noen som helst klager fra oss, mens vi fikk klage bare et barn mistet en leke i gulvet. Barna våre som var to rolige jenter, men som barn flest så kan de selvfølgelig gråte og lage leven innimellom. Disse naboene var helt klart ute etter oss og tolererte ikke et knyst. Begynte å klage 3 uker etter at de flyttet inn. Aldri fått noen klage av de som bodde der før de.  Til slutt måtte jeg bare drite i de, fordi det ble så ekstremt. De satte ut vognen vår i øs pøs regn for eksempel og gjorde en rekke andre veldig urimelige ting.

Til slutt så flyttet de heldigvis. Spurte de nye naboene etter en stund om det var mye bråk fra oss og løping over gulvet. Hun mente at vi var svært rolig og det jeg beskrev som løping sa hun var tripping og uungåelig fra små barn. 

Anonymkode: 790d6...1fb

"De satte ut vognen vår i øs pøs regn for eksempel"

Hvordan fikk de tak i vognen deres? Den sto vel ikke i oppgangen? Det er mulig du er et normalt skikkelig menneske og derfor plasserer vognen enten i egen bod, egen leilighet, eller i fellesboder laget for dette formål; evt andre steder der det er lovlig å plassere barnevogn i en flermannsbolig. Det finnes imidlertid oppsiktsvekkende mange småbarnsforeldre som ulovlig plasserer barnevogn i oppgang/utenfor egen leilighet/ved postkassene i inngangspartiet osv. Alle som klarer å følge med vet jo at dette er forbudt, og jeg har selv vært vitne til at brannvesenet har aksjonert mot dette. Årsaken til forbudet er selvfølgelig brannfaren dette innebærer, som er helt reell. Det døde f.eks. flere mennesker i en brann i Oslo for en del år siden; brannen startet i ulovlig hensatte barnevogner i inngangspartiet.

Hvis en nabo setter ut en barnevogn som står ulovlig inne i en oppgang, bør han få ros av alle: han har nettopp redusert døds- og skaderisikoen ikke bare for seg selv, men for alle andre naboer, inkludert barna til barnevogneieren. Samt barnevogneieren, som er årsaken til faren. Enkelte mennesker er så egositiske og hensynsløse at de gladelig utsetter andre for fare, bare for å ha det litt behageligere selv. Som nevnt over: jeg aner ikke om det gjelder deg, men dette er et kjent problem og en farlig adferd altfor mange småbarnsforeldre driver med. Hadde de bare utsatt seg selv for fare, hadde det vært enklere å akseptere, men de utsetter hele oppgangen samt egne barn for fare.

 

Endret av Supermerry
glemt et ord
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supermerry skrev (31 minutter siden):

"De satte ut vognen vår i øs pøs regn for eksempel"

Hvordan fikk de tak i vognen deres? Den sto vel ikke i oppgangen? Det er mulig du er et normalt skikkelig menneske og derfor plasserer vognen enten i egen bod, egen leilighet, eller i fellesboder laget for dette formål; evt andre steder der det er lovlig å plassere barnevogn i en flermannsbolig. Det finnes imidlertid oppsiktsvekkende mange småbarnsforeldre som ulovlig plasserer barnevogn i oppgang/utenfor egen leilighet/ved postkassene i inngangspartiet osv. Alle som klarer å følge med vet jo at dette er forbudt, og jeg har selv vært vitne til at brannvesenet har aksjonert mot dette. Årsaken til forbudet er selvfølgelig brannfaren dette innebærer, som er helt reell. Det døde f.eks. flere mennesker i en brann i Oslo for en del år siden; brannen startet i ulovlig hensatte barnevogner i inngangspartiet.

Hvis en nabo setter ut en barnevogn som står ulovlig inne i en oppgang, bør han få ros av alle: han har nettopp redusert døds- og skaderisikoen ikke bare for seg selv, men for alle andre naboer, inkludert barna til barnevogneieren. Samt barnevogneieren, som er årsaken til faren. Enkelte mennesker er så egositiske og hensynsløse at de gladelig utsetter andre for fare, bare for å ha det litt behageligere selv. Som nevnt over: jeg aner ikke om det gjelder deg, men dette er et kjent problem og en farlig adferd altfor mange småbarnsforeldre driver med. Hadde de bare utsatt seg selv for fare, hadde det vært enklere å akseptere, men de utsetter hele oppgangen samt egne barn for fare.

 

Fem år gammel tråd…

Anonymkode: 51f53...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...