AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #41 Del Skrevet 21. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I så fall er det noe som ikke stemmer. Hvor kommer bråket som naboen tar opp? At unger bråker og skrikker innimellom må man bare regne med. Men slik du beskriver det, og det som står i klagebrevet stemmer ikke overens. Anonymkode: cb6c7...756 Jeg er ikke trådstarter, bare besvarte et spm mottatt i tråden på mitt svar til ts. Anonymkode: 01b0d...fb1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 21. september 2018 #42 Del Skrevet 21. september 2018 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan dere ikke bare la være å bruke sko inne og slutte å slå på ting som lager støy? Siden de som klager har lydopptak så har de jo bevis for bråk Anonymkode: 89238...fde Ja, det tenkte jeg også. Altså, ta et hint hvis dere får x antall klager! Hvis naboen din tar opp lyden og viser den til styret og det resulterer i den klagen der, så er det jo du så må endre rutinene. Bor du i blokk så kan ikke barn løpe rundt, skrike, hoppe, smelle med lego og lekebiler i gulvet eller være sykt høymeldte kl 0500. DA MÅ DU BO I REKKEHUS ELLER ENEBOLIG. Du får spre bråket utover så du havner innafor det naboer faktisk må regne med i en blokk og bruk sokker inne! Det er et rent helvete å bo under noen som bråker sånn og hvor man hører absolutt hvert jævla skritt - pga sko, crocs osv - som den andre personen tar 24/7. Endret 21. september 2018 av Jr.Garcon 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #43 Del Skrevet 21. september 2018 2 minutter siden, kvinne35+ skrev: Nei det er nok ikke det. Nå er nå dine da relativt spredd i alder og to i skolealder da så det hjelper nok på. Men tenker barn under 5år å be dem slutte å herje det er nesten umulig å få gjennomslag for i praksis 🤣 Særlig hvis det er flere av dem Det kan hende jeg har en fordel i alderspredningen 😀 Men jeg er av den oppfatningen at er man der, har tid og ork til forklaringer, tar tak, aktiviserer og avleder, så er egentlig ikke barn så vanskelige som enkelte skal ha det til. Og så er jeg av den oppfatning at vi som familie definitivt har det best med at vi alle har et rimelig harmonisk hjem kontra kaotisk 😂 Jeg har også 3 tantebarn som ofte tilbringer tid her. De kommer som små «monstre», er fullstendig gira ned i løpet av kort tid og vender hjem som søte små. De skiller så enkelt mellom hjemme og borte. Varer trolig ikke lengre enn til de er innenfor døra hjemme da 😀 Men det forteller meg litt at grensesetting eller mangel på er ganske avgjørende for «utfallet» i mange tilfeller. God helg 👍🏻😀 Anonymkode: 01b0d...fb1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #44 Del Skrevet 21. september 2018 Alle her engasjerer seg bortsett fra TS. Da trur jeg at jeg bare trekker meg her og no. Ser at TS er ute etter å stoppe naboen, men gir ingen mer info angående bråket. Virker nesten som at TS mener de er som alle endre.. uansett. Selv om naboen klarer å ta opp all bråket. Da MÅ det virkelig bråke mye. TS bør heller fokusere på å endre atferd i sin leilighet enn å bare stoppe naboen. Ja,små barn kan herje å bråke.men det får finnes grenser... Anonymkode: cb6c7...756 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #45 Del Skrevet 21. september 2018 Uff, vi hadde en nabo med unger som konstant løp inne, brukte rullebrett inne og nesten ALDRI var ute. Når de var ute sto de og skrålte like utenfor stuevinduet. Og nei, de var ikke norske. Tre generasjoner i en liten leilighet. Vi måtte flytte 🙁 har det heldigvis mye bedre i dag. Har barn selv, men prøver å oppdra han til å ta hensyn til andre. Og han får ikke lov til å løpe inne (selv om vi bor i enebolig), vanlig folkeskikk. Anonymkode: 8891c...b17 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #46 Del Skrevet 21. september 2018 Det er mange som ikke ser selv hvor mye lyd de lager, noen mennesker er bare roligere enn andre Noen tramper så en skulle tro en elefant kom, mens andre kan man ikke høre når de går, og nei, det har ingenting med vekt å gjøre, de største "tramperene" jeg kjenner er tynne jenter på maks 55 kg. Noen lager mye bråk ved lukking av skapdører og skuffer på kjøkken, mens andre lukker dem lydløst Noen slenger slenger fra seg sekk/pose/sko når de kommer hjem, noen legger det rolig ifra seg Folk er forskjellige! Men det går an å være bevisst seg selv når man bor i blokk. Anonymkode: cd5a8...c94 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #47 Del Skrevet 21. september 2018 Her bråker no alle naboene like mye eller like lite. Vi bytter på det. Tror ikke noen av oss gidd å legge oss opp i det de andre gjør. Bor man i blokk må man tåle litt støy..herlighet..Har de ikke tv eller noe på?alt av for å lytte på dere? Anonymkode: c967a...73d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrodeF Skrevet 21. september 2018 #48 Del Skrevet 21. september 2018 7 timer siden, kaleidoskop skrev: Skulle tro det var naboen min som bor ovenfor, de klager over alt de også. Noen mennesker er bare sånn og vi er forskjellige. Dessverre er det mye lyder når man bor så tett, de som ikke tåler lyder burde flytte til et sted i skogen... Vi skal vise hensyn, men så lenge man holder seg innenfor 7-23. Så.... Du skal vise hensyn HELE døgnet. Hvis det er DU som bråker er det vel ikke naboen som burde flytte til skogen... Dere som er så glad i støy får heller flytte sammen i en blokk, så kan du se hvor deilig det er med bråk hele døgnet. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 21. september 2018 #49 Del Skrevet 21. september 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette. Du er for fri oppdragelse og tror hele verden dreier seg rundt dine "søte" små? Det finnes noe som heter veloppdragne barn som har blitt lært opp til at man ikke skal bråke og gjøre som man vil inne. At man tar hensyn til mennesker rundt en. At en vet forskjell på innelek og utelek. Dessverre ser det ut til at flere foreldre i dag bare lar barna sine kjøre på uten rammer og forventer at hele verden skal synes dette er OK... Anonymkode: 14488...8c8 Utrolig hvordan de med AnonymBruker oftest er de mest rappkjeftete.. Jeg bare lurer hvor er oppdragelsen til enkelte ja... Endret 21. september 2018 av kvinne35+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 21. september 2018 #50 Del Skrevet 21. september 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her bråker no alle naboene like mye eller like lite. Vi bytter på det. Tror ikke noen av oss gidd å legge oss opp i det de andre gjør. Bor man i blokk må man tåle litt støy..herlighet..Har de ikke tv eller noe på?alt av for å lytte på dere? Anonymkode: c967a...73d Ja er vel i grunn ikke det smarteste å flytte i ei blokk om en ønsker ro da en har naboer både til høyre og venstre og over gangen og under og over.. I så tilfelle så var det litt bom 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 21. september 2018 #51 Del Skrevet 21. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff, vi hadde en nabo med unger som konstant løp inne, brukte rullebrett inne og nesten ALDRI var ute. Når de var ute sto de og skrålte like utenfor stuevinduet. Og nei, de var ikke norske. Tre generasjoner i en liten leilighet. Vi måtte flytte 🙁 har det heldigvis mye bedre i dag. Har barn selv, men prøver å oppdra han til å ta hensyn til andre. Og han får ikke lov til å løpe inne (selv om vi bor i enebolig), vanlig folkeskikk. Anonymkode: 8891c...b17 Huff jeg kan godt skjønne at dere måtte flytte med den slags støy 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 21. september 2018 #52 Del Skrevet 21. september 2018 Er dette en OBOS leilighet? Advokaten: – Ikke uvanlig Advokat Stina Saastad i Fri rettshjelp i Oslo kommune har bestridt styrets vedtak om salgspålegg på vegne av Daniel Feyisa og Frehiwot Demse. Hun sier familiens opplevelse ikke er en sjelden sak: – Vi opplever ofte at folk kommer til oss fordi de har fått tvangspålegg eller varsel om det. Det medfører naturligvis veldig stor engstelse for folk. Dette er blant de mange viktige sakene vi jobber med, og uten Fri rettshjelp ser jeg ikke hvordan mange av dem skulle fått hjelp, sier Saastad. Hun understreker hvor viktig det er å søke hjelp hvis man føler seg urettferdig behandlet: – Vi greier stort sett å få stanset dette. Jeg har til dags dato ikke opplevd at Obos går videre med en sak der vi protesterer, så lenge folk kommer til oss når problemet oppstår. Saastad understreker at retten til bolig står sterkt i Norge, og at det skal mye til før man kan gå til tvangssalg. https://www.dagsavisen.no/innenriks/skal-kastes-ut-av-egen-bolig-1.472437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 21. september 2018 #53 Del Skrevet 21. september 2018 https://www.klikk.no/bolig/boligokonomi/dette-kan-du-klage-pa-hos-naboen-2344794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 21. september 2018 #54 Del Skrevet 21. september 2018 Her må en jo se det fra begge sider. Ja klart må barn få være barn, men når en bor i blokk må en også ta hensyn til naboen. Nå vet ikke jeg hvor mye støy det er snakk om, men virker jo som en del og at det starter tidlig og da er det vel kanskje ikke så rart at naboen blir sliten og lei? Barna trenger jo gjerne ikke løpe rundt før kl 7 om morningen? Vet det er tøft med små barn som våkner tidlig med full av energi, men bor en slik må en finne en løsning på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluttershy Skrevet 22. september 2018 #55 Del Skrevet 22. september 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor må man det? Spesielt over så lang tid som i dette tilfellet, hvor styret tydeligvis har mottatt flere klager. Blir de som er sensitive mot støy mindre sliten av støy fra et menneske som ikke har levd så lenge? Klart barnefamilier også må ta hensyn til at de bor i blokk. Anonymkode: 19d46...bef Hvorfor har jeg jo forklart over! Jeg har heller ikke sagt at barnefamilier ikke skal ta hensyn, tvert i mot egentlig.Jeg svarte egentlig ikke på hovedinnlegget, men på påstanden om at man ikke skal forvente mer lyd og bråk fra barnefamilier enn andre. Der er jeg sterkt uenig, av nettopp de årsaker jeg forklarte i første innlegget mitt. Gidder ikke gjenta meg selv, så du får heller gå tilbake og lese det en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #56 Del Skrevet 22. september 2018 30 minutter siden, Fluttershy said: Hvorfor har jeg jo forklart over! Jeg har heller ikke sagt at barnefamilier ikke skal ta hensyn, tvert i mot egentlig.Jeg svarte egentlig ikke på hovedinnlegget, men på påstanden om at man ikke skal forvente mer lyd og bråk fra barnefamilier enn andre. Der er jeg sterkt uenig, av nettopp de årsaker jeg forklarte i første innlegget mitt. Gidder ikke gjenta meg selv, så du får heller gå tilbake og lese det en gang til. Jeg FORVENTER at barn bråker mer, men husreglene gjelder også for barnefamilier. Samme hvor søte og impulsive barn er, så har støy de lager like høy desibel som støy fra voksne. Det er ikke slik at man skal la være å klage på støy, bare fordi støyen kommer fra en barnefamilie. Man skal ikke tåle hva som helst bare fordi noen har barn. Siden vi er på hersketeknikken "gå tilbake og les hva jeg har skrevet" så se gjerne at jeg ikke klager på bråke barn i blokka selv. Men i husregler gjelder selv om man har barn. Hvorfor skal naboene tåle så mye bråk fra ts, vare fordi det er barn som lager bråket? Blir man mindre sliten av støy i egen bolig, om støyen kommer fra 3 barn enn dra én voksen? Nå har ts tydeligvis forlatt tråden, siden det ikke kom bøttevis med støtte. Så da forlater jeg den også. Anonymkode: 19d46...bef 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikken Skrevet 22. september 2018 #57 Del Skrevet 22. september 2018 Hvorfor skal man tolerere at barnefamilier bråker uten hensyn til naboer. Det er hjemmet til alle og man må ta hensyn. De fleste vil slappe av i helger osv, å da ska ha naboer som lar barna bråke fra morgen til kveld er ikke i orden. Man må da lære barna at dette ikke er rett og man må ta hensyn til andre mennesker. Hadde klaget selv. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #58 Del Skrevet 22. september 2018 12 timer siden, Jr.Garcon skrev: Ja, det tenkte jeg også. Altså, ta et hint hvis dere får x antall klager! Hvis naboen din tar opp lyden og viser den til styret og det resulterer i den klagen der, så er det jo du så må endre rutinene. Bor du i blokk så kan ikke barn løpe rundt, skrike, hoppe, smelle med lego og lekebiler i gulvet eller være sykt høymeldte kl 0500. DA MÅ DU BO I REKKEHUS ELLER ENEBOLIG. Du får spre bråket utover så du havner innafor det naboer faktisk må regne med i en blokk og bruk sokker inne! Det er et rent helvete å bo under noen som bråker sånn og hvor man hører absolutt hvert jævla skritt - pga sko, crocs osv - som den andre personen tar 24/7. Barn er barn, det er umulig at de ikke av og til vil løpe over gulvet eller miste en leke i gulvet, gråte og kanskje få et trassanfall i ny og ned. Det er ugunstig for barn å gå med sko inne så de fleste barn bruker vel sokker inne? Å kreve at alle barn skal bo i rekkehus eller enebolig er et urimelig krav, spesielt når man bor i Oslo. Anonymkode: 790d6...1fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #59 Del Skrevet 22. september 2018 14 timer siden, Jr.Garcon skrev: Ja, det tenkte jeg også. Altså, ta et hint hvis dere får x antall klager! Hvis naboen din tar opp lyden og viser den til styret og det resulterer i den klagen der, så er det jo du så må endre rutinene. Bor du i blokk så kan ikke barn løpe rundt, skrike, hoppe, smelle med lego og lekebiler i gulvet eller være sykt høymeldte kl 0500. DA MÅ DU BO I REKKEHUS ELLER ENEBOLIG. Du får spre bråket utover så du havner innafor det naboer faktisk må regne med i en blokk og bruk sokker inne! Det er et rent helvete å bo under noen som bråker sånn og hvor man hører absolutt hvert jævla skritt - pga sko, crocs osv - som den andre personen tar 24/7. Crocs er lydløse Anonymkode: 73967...2d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #60 Del Skrevet 22. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Barn er barn, det er umulig at de ikke av og til vil løpe over gulvet eller miste en leke i gulvet, gråte og kanskje få et trassanfall i ny og ned. Det er ugunstig for barn å gå med sko inne så de fleste barn bruker vel sokker inne? Å kreve at alle barn skal bo i rekkehus eller enebolig er et urimelig krav, spesielt når man bor i Oslo. Anonymkode: 790d6...1fb Her er det jo ikke snakk om bråk en gang i blandt, men hver dag. Er det bråk hver dag og man ikke ønsker å ta hensyn er det beste at man flytter et sted hvor barna kan bråke uten å forstyrre andre. Det aller beste er jo å ta en titt på oppdragelsen om man daglig forstyrrer sine naboer. Anonymkode: 14488...8c8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå