AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #61 Skrevet 20. september 2018 Synes mange av svarene her bare viser ennå mer hvor sterkt dette ligger i mange damer...at hvis de blir dårlig behandlet, så er det kun mannens skyld! De ser ikke at de selv har et ansvar for hva de fakstisk GODTAR, og det er DET dette tråden handler om. Man er to i en relasjon, og da handler det ikke bare om hva en av partene gjør, men at du som dame har din "makt" til å akseptere det eller bryte ut. Ser man i flere tråder her, skriver damer som om de må være i et destruktivt forhold, og godta dårlig oppførsel. "han sier det og det, han mener det og det", han "gjør det og det", ofte ting som er helt på viddene, som man overhode ikke bør akseptere, men de er der fortsatt! Her kommer det kommentarer at det er naivt, flere her får det til å handle om at jeg kritiserer deres frigjorthet..., jeg må heller rette kritikken/legge skylda på de mennene for det er jo de som behandler damene dårlige...Hallo, det er jo nettopp poenget mitt! Hvis en mann behandler deg dårlig, er det også DITT ANSVAR OM DU GODTAR DET! Var det jeg ville ha frem, ikke alt det andre her har fått dette til å handle om... Anonymkode: 26a0f...675 5
Raven.Writingdesk Skrevet 20. september 2018 #62 Skrevet 20. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes mange av svarene her bare viser ennå mer hvor sterkt dette ligger i mange damer...at hvis de blir dårlig behandlet, så er det kun mannens skyld! De ser ikke at de selv har et ansvar for hva de fakstisk GODTAR, og det er DET dette tråden handler om. Man er to i en relasjon, og da handler det ikke bare om hva en av partene gjør, men at du som dame har din "makt" til å akseptere det eller bryte ut. Ser man i flere tråder her, skriver damer som om de må være i et destruktivt forhold, og godta dårlig oppførsel. "han sier det og det, han mener det og det", han "gjør det og det", ofte ting som er helt på viddene, som man overhode ikke bør akseptere, men de er der fortsatt! Her kommer det kommentarer at det er naivt, flere her får det til å handle om at jeg kritiserer deres frigjorthet..., jeg må heller rette kritikken/legge skylda på de mennene for det er jo de som behandler damene dårlige...Hallo, det er jo nettopp poenget mitt! Hvis en mann behandler deg dårlig, er det også DITT ANSVAR OM DU GODTAR DET! Var det jeg ville ha frem, ikke alt det andre her har fått dette til å handle om... Anonymkode: 26a0f...675 Jeg har deltatt i mange diskusjoner rundt dette og opprettet en ganske tilsvarende en: så jeg er ikke fullstendig uenig med deg.
herzeleid Skrevet 20. september 2018 #63 Skrevet 20. september 2018 På 19.9.2018 den 22.59, AnonymBruker skrev: Jadda nok et kvinnefiendtlig eksempel på hvordan det alltid er kvinnene som er mindre verdt og ikke mennene som har så stygge holdninger at de utnytter kvinnene. 🙄 Anonymkode: 44be6...958 Det er kvinnefiendtlig å si at kvinner ikke må finne seg i drittsekkoppførsel fra menn? 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #64 Skrevet 20. september 2018 Godt å høre veggteppe. Anonymkode: 26a0f...675
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #65 Skrevet 20. september 2018 18 timer siden, Mass skrev: Veldig interessant å lese svarene i denne tråden kontra svarene i tråden til Kari som tøyde alle sine grenser for å godta drittførselen til Ola. Vet folk hva selvrespekt og integritet er for noe? 🤔 Jeg har samme oppfatning som deg. Som om mange her ikke skjønner hva selvrespekt og integritet er for noe. Anonymkode: 26a0f...675
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #66 Skrevet 20. september 2018 1 time siden, herzeleid skrev: Det er kvinnefiendtlig å si at kvinner ikke må finne seg i drittsekkoppførsel fra menn? Ikke sant... Anonymkode: 26a0f...675
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #67 Skrevet 20. september 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig, gjelder de fleste mennesker, derfor er det så viktig å vite sin verdi, sett grenser og ikke vik fra dem et sekund, merker en tendens til at de bryter grenser, spiller spill o,l vær villig til å gå, ta et skritt tilbake, la de jobbe for deg, folk verdsetter mer det de må jobbe for. ( Ikke trekke det ut av dimensjoner, helt normalt og høyner verdi. De får betale "prisen for deg" hvis det er de som spiller, bryter grenser o,l Se ALLTID på handing, ord er billig. Selv spiller jeg ikke spill, men det er unntak, merker jeg tendenser til oppførsel jeg ikke respekterer så tar jeg et skritt tilbake, pay the prize for games, så får jeg se om mennesket er verdt det. Anonymkode: 7ef5c...080 Du er inne på det. Anonymkode: 26a0f...675 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #68 Skrevet 20. september 2018 På 20. september 2018 den 1.00, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det, fordi jeg ikke turte stille krav. Jeg hadde blitt inprentet med meldinger som at damer som stiller krav er needy og ukule damer ingen vil ha. (Sagt av menn da selvsagt, men jeg følte meg vel truffet.) Egentlig virker det ikke som menn vil ha noen kvinner, spør du meg. Kvinner som er glad i sex er løse horer. Kvinner som holder tilbake på sex er frigide hespetrær. Kvinner som stiller krav er kontrollfreaks, kvinner som ikke stiller krav er "to easy to get" and so it goes.. Anonymkode: 71bce...080 Dette er et klassisk eksempel. Takk for at du deler din historie. Jeg tør å være ei "bitch" hvis en type prøver å behandle meg dårlig, og jeg har aldri opplevd at interessen forsvinner...tvert imot. For jeg tør å være meg selv. Håper du har funnet din verdi. Husk at du er verdifull. Anonymkode: 26a0f...675
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #69 Skrevet 20. september 2018 På 19.9.2018 den 23.33, AnonymBruker skrev: Hvis du leser HI, handler det ikke om at man ligger når som helst og med hvem som helst. Det handler om damer som godtar drittsekkoppførsel fra menn, og damer som godtar å være i uforpliktende forhold, når de egentlig har følelser. Men ser at jeg må mate de fleste med tesje her...! Anonymkode: 26a0f...675 Kanskje de føler at de får noe ut av det likevel siden de ikke går? Anonymkode: 50a1a...19b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #70 Skrevet 20. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje de føler at de får noe ut av det likevel siden de ikke går? Anonymkode: 50a1a...19b Det har du rett i. Forhold kan være komplekse... Anonymkode: 26a0f...675 1
Eira. Skrevet 21. september 2018 #71 Skrevet 21. september 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes mange av svarene her bare viser ennå mer hvor sterkt dette ligger i mange damer...at hvis de blir dårlig behandlet, så er det kun mannens skyld! De ser ikke at de selv har et ansvar for hva de fakstisk GODTAR, og det er DET dette tråden handler om. Man er to i en relasjon, og da handler det ikke bare om hva en av partene gjør, men at du som dame har din "makt" til å akseptere det eller bryte ut. Ser man i flere tråder her, skriver damer som om de må være i et destruktivt forhold, og godta dårlig oppførsel. "han sier det og det, han mener det og det", han "gjør det og det", ofte ting som er helt på viddene, som man overhode ikke bør akseptere, men de er der fortsatt! Her kommer det kommentarer at det er naivt, flere her får det til å handle om at jeg kritiserer deres frigjorthet..., jeg må heller rette kritikken/legge skylda på de mennene for det er jo de som behandler damene dårlige...Hallo, det er jo nettopp poenget mitt! Hvis en mann behandler deg dårlig, er det også DITT ANSVAR OM DU GODTAR DET! Var det jeg ville ha frem, ikke alt det andre her har fått dette til å handle om... Anonymkode: 26a0f...675 Jeg er ikke helt uenig med deg jeg heller. Voksne mennesker har jo i prinsippet ansvaret for sitt eget liv og sin egen lykke. Men jeg tror likevel mange av de du kritiserer i hovedinnlegget ditt i varierende grad sliter psykisk eller er i en komplisert relasjon (f.eks. sammen med en psykopat), og at det ikke er så enkelt som å bare gå. Mange som er i forhold lik dem du skisserer blir også manipulert til å forbli værende i forholdet, og klarer ikke å se den realiteten utenforstående ofte ser. De vet rett og slett ikke, eller klarer/vil ikke innse, at de er i et destruktivt forhold. Det er alvorlig, og ikke noe man bare må skjerpe seg for å komme ut av. De aller færreste er nok så tafatte at de registrerer at de er i et forhold som gjør dem ulykkelige, men tenker "pyttsan, jeg er jo ikke verdt mer uansett" og fortsetter. Ergo er det ikke bare å anskaffe litt selvrespekt og gjøre det slutt. Den undertrykte kan også bli manipulert til å tro at det er de selv som er problemet i forholdet, eller at de fortjener å ha det vondt. Noen får kanskje en absurd glede av å være i destruktive forhold, at det blir som et dop de ikke klarer å slutte med. Det kan være så uendelig mange årsaker til at noen er i destruktive forhold. Psyken vår er jo så komplisert og sammensatt, at det å sette diagnosen manglende selvrespekt på alle kvinner i dårlige forhold, fremstår litt useriøst. Mitt forrige svar var forresten til noen andre påstander i tråden, som faktisk kritiserte kvinner som har sex med flere. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå