AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #41 Skrevet 19. september 2018 Jeg har lest hele tråden, TS, og vil bare si at jeg mener du heller bør rette kritikken mot de menn som har gjort endel kvinner slik at de finner seg i drittsekkoppførsel. @veggteppe formulerte dette bra, på en måte jeg kan kjenne meg igjen i, for jeg var en kvinne som fant seg i altfor mye fra de jeg var i forhold med(har aldri "ligget rundt", så det kan jeg ikke uttale meg om). Det er de mennene som er dårlige, som påvirker endel kvinner til å bli slik at de finner seg i altfor mye fra dem. Hvorfor kritiserer du heller ikke dem, TS? Ja, de kvinnene må ha selvrespekt, men de har ikke lært det fra starten, og det hjelper ikke å kjefte på dem. Oppmuntre heller. Vær et godt eksempel framfor å fordømme. Anonymkode: ed548...b1d 8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #42 Skrevet 19. september 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest hele tråden, TS, og vil bare si at jeg mener du heller bør rette kritikken mot de menn som har gjort endel kvinner slik at de finner seg i drittsekkoppførsel. @veggteppe formulerte dette bra, på en måte jeg kan kjenne meg igjen i, for jeg var en kvinne som fant seg i altfor mye fra de jeg var i forhold med(har aldri "ligget rundt", så det kan jeg ikke uttale meg om). Det er de mennene som er dårlige, som påvirker endel kvinner til å bli slik at de finner seg i altfor mye fra dem. Hvorfor kritiserer du heller ikke dem, TS? Ja, de kvinnene må ha selvrespekt, men de har ikke lært det fra starten, og det hjelper ikke å kjefte på dem. Oppmuntre heller. Vær et godt eksempel framfor å fordømme. Anonymkode: ed548...b1d Selvsagt finnes det kjipe mennesker, og de mennene du nevner, men de kan man ikke forandre! De har sikkert selv issues, for folk som ikke behandler andre bra, har ofte ikke selvrespekt selv. Den eneste man kan forandre, er seg selv, derfor er det så viktig at man selv blir klar over det. At det ikke alltid handler om at en person er kjip mot deg, men også hva DU GODTAR. For hvis damer blir mer bevisst på dette, uansett bakgrunn, vil de få det bedre med seg selv og eget liv. Og DET var poenget mitt! Hun du mente formulerte dette bra, gjør deg og andre damer til offer. Og som om historien din/deres definerer deg/dere. Det mener jeg at den ikke skal gjøre! Ta tilbake egen makt. Det nytter ikke å klage på andre man ikke kan forandre, men tenke at man selv har egen makt/verdi til hva man tolererer i livet sitt. Anonymkode: 26a0f...675 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #43 Skrevet 19. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Selvsagt finnes det kjipe mennesker, og de mennene du nevner, men de kan man ikke forandre! De har sikkert selv issues, for folk som ikke behandler andre bra, har ofte ikke selvrespekt selv.(...) Det nytter ikke å klage på andre man ikke kan forandre, men tenke at man selv har egen makt/verdi til hva man tolererer i livet sitt. Anonymkode: 26a0f...675 Jeg tok meg den frihet å forkorte innlegget ditt, samt markere noen setninger, "Kan ikke forandre" skriver du, men likevel er det dét du prøver på: forandre andre mennesker. "Det nytter ikke å klage på andre" skriver du, men likevel så klager du på andre. De du gir klager på og ønsker å forandre er kvinner, de du erklærer som uforbederlige, er menn. Hvordan kan du erklære den ene parten som mulig å forandre, mens den andre parten ikke er det? Anonymkode: ed548...b1d 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #44 Skrevet 19. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok meg den frihet å forkorte innlegget ditt, samt markere noen setninger, "Kan ikke forandre" skriver du, men likevel er det dét du prøver på: forandre andre mennesker. "Det nytter ikke å klage på andre" skriver du, men likevel så klager du på andre. De du gir klager på og ønsker å forandre er kvinner, de du erklærer som uforbederlige, er menn. Hvordan kan du erklære den ene parten som mulig å forandre, mens den andre parten ikke er det? Anonymkode: ed548...b1d Dette handler ikke om at jeg klager på kvinner. Eller menn. Du tar jo ut konteksten i et svar jeg skrev til en annen, og lar det bli et helt annet utsagn! Tråden handler om at kvinner som godtar ( ok ofte underbevisst ) å bli behandlet dårlig av menn, kan lære seg til å se egne mønster, at det også handler om hva de godtar, ikke bare at de blir et offer der mannen er kjip. Når du trekker frem et utsagn av mitt svar, som at jeg mener menn er uforberedelige, får du ta på din kappe, for det har jeg ikke skrevet her! Poenget var at man kan aldri forandre andre enn seg selv. Anonymkode: 26a0f...675 1
Rotemor Skrevet 20. september 2018 #45 Skrevet 20. september 2018 Jeg har lest Hovedinnlegget. Hi setter likhetstegn mellom selvrespekt og hvem kvinner velger å involvere seg i og hvordan de gjør det. Den mer enn antyder at vi skal være tilbakeholdne seksuelt og ikke la oss utnytte. Det treffer ikke meg.
Perle Skrevet 20. september 2018 #46 Skrevet 20. september 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja... hvis man overbeviser seg selv nok så. Men å ligge rundt er ikke selvrespekt. Du får det til å høres ut som om du tar alle du kan🤢 Anonymkode: 5ef2c...211 Ja, jeg eter de levende med musa! Muhahahaha!! Dersom jeg ikke får pikk GNIR meg opp etter stolbeina... Herregud. Endret 20. september 2018 av Perle 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #47 Skrevet 20. september 2018 3 minutter siden, Rotemor skrev: Jeg har lest Hovedinnlegget. Hi setter likhetstegn mellom selvrespekt og hvem kvinner velger å involvere seg i og hvordan de gjør det. Den mer enn antyder at vi skal være tilbakeholdne seksuelt og ikke la oss utnytte. Det treffer ikke meg. Du mener at kvinner som godtar drittsekkoppførsel eller er i uforpliktende forhold som ikke er bra ( fordi de egenltig vil noe mer med mannen ), betyr at man skal være tilbakeholdne seksuelt? Du leser altså ikke nyanser ser jeg. For det kommer an på hvem man lever ut sin seksualitet med... Du og endel andre her har fått tråden til å handle om hvor frijort man er. Hvis du leser hovedinnlegget, er det ikke det tråden handler om. Men ja, den stiller spørsmål til hvem man tillater i sin intime sfære... Anonymkode: 26a0f...675 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #48 Skrevet 20. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det viktigste er å tenke på hva du selv vil og aksepterer, fremfor hva menn vil. Finn din verdi! Anonymkode: 26a0f...675 Er vel mest tilhenger av noe midt i mellom, der ingen kjører ego-trip. Men skal gi deg rett i at kvinner bør grensesette hardt om de ikke ønsker bli brukt eller kjørt over når det gjelder de mennene som er voksne i dag, for de mange av dem blir direkte hensynsløse om de ser at de kan slippe unna med det.. Anonymkode: 71bce...080 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #49 Skrevet 20. september 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel mest tilhenger av noe midt i mellom, der ingen kjører ego-trip. Men skal gi deg rett i at kvinner bør grensesette hardt om de ikke ønsker bli brukt eller kjørt over når det gjelder de mennene som er voksne i dag, for de mange av dem blir direkte hensynsløse om de ser at de kan slippe unna med det.. Anonymkode: 71bce...080 Enig, gjelder de fleste mennesker, derfor er det så viktig å vite sin verdi, sett grenser og ikke vik fra dem et sekund, merker en tendens til at de bryter grenser, spiller spill o,l vær villig til å gå, ta et skritt tilbake, la de jobbe for deg, folk verdsetter mer det de må jobbe for. ( Ikke trekke det ut av dimensjoner, helt normalt og høyner verdi. De får betale "prisen for deg" hvis det er de som spiller, bryter grenser o,l Se ALLTID på handing, ord er billig. Selv spiller jeg ikke spill, men det er unntak, merker jeg tendenser til oppførsel jeg ikke respekterer så tar jeg et skritt tilbake, pay the prize for games, så får jeg se om mennesket er verdt det. Anonymkode: 7ef5c...080 1
Rotemor Skrevet 20. september 2018 #50 Skrevet 20. september 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener at kvinner som godtar drittsekkoppførsel eller er i uforpliktende forhold som ikke er bra ( fordi de egenltig vil noe mer med mannen ), betyr at man skal være tilbakeholdne seksuelt? Du leser altså ikke nyanser ser jeg. For det kommer an på hvem man lever ut sin seksualitet med... Du og endel andre her har fått tråden til å handle om hvor frijort man er. Hvis du leser hovedinnlegget, er det ikke det tråden handler om. Men ja, den stiller spørsmål til hvem man tillater i sin intime sfære... Anonymkode: 26a0f...675 Men du skjærer det under samme kam!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #51 Skrevet 20. september 2018 7 hours ago, veggteppe said: Herregud så naiv holdning. Ikke alle mennesker er født i et velbalanserte hjem med stabile mennesker som har elsket dem ubetinget fra de ble født. Mange tolererer mer en de burde fordi de rett og slett har normalisert det unormale, og/eller de har ikke samme fundament og tilgang på «verktøy i kassa» som andre. Det hjelper ikke å klandre og angripe de som allerede sliter, som en homogen gruppe som bare må «se til å ta seg sammen». Veldig sant. Ureflektert innlegg. Anonymkode: 00593...685
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #52 Skrevet 20. september 2018 Just now, AnonymBruker said: Veldig sant. Ureflektert innlegg. Anonymkode: 00593...685 HI, altså. Anonymkode: 00593...685 1
Gjest Mass Skrevet 20. september 2018 #53 Skrevet 20. september 2018 Veldig interessant å lese svarene i denne tråden kontra svarene i tråden til Kari som tøyde alle sine grenser for å godta drittførselen til Ola. Vet folk hva selvrespekt og integritet er for noe? 🤔
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #54 Skrevet 20. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jadda nok et kvinnefiendtlig eksempel på hvordan det alltid er kvinnene som er mindre verdt og ikke mennene som har så stygge holdninger at de utnytter kvinnene. 🙄 Anonymkode: 44be6...958 Nå er det vell fordi det hovedsakelig er damene som lager tråder her på kvinneguiden om at de føler seg utnyttet av fyren de ligger med fordi han er avvisende etter sex, ikke svarer på meldinger osv. Mulig mannfolka også føler det sånn, men de snakker sjeldent om det, så da blir det jo sånn at man oppfatter at det er kun jenter dette gjelder. Anonymkode: 6a656...4ae 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #55 Skrevet 20. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jadda nok et kvinnefiendtlig eksempel på hvordan det alltid er kvinnene som er mindre verdt og ikke mennene som har så stygge holdninger at de utnytter kvinnene. 🙄 Anonymkode: 44be6...958 Men kanskje vi kvinner kan takke oss selv når vi er løse på tråden, ? Da mister jo mennene respekten for oss og bruker oss kun til sex... Anonymkode: 94ed2...8af
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #56 Skrevet 20. september 2018 6 timer siden, Perle skrev: Ja, jeg eter de levende med musa! Muhahahaha!! Dersom jeg ikke får pikk GNIR meg opp etter stolbeina... Herregud. Ja, det var akkurat slik jeg følte du mente det😉 Anonymkode: 5ef2c...211
Raven.Writingdesk Skrevet 20. september 2018 #57 Skrevet 20. september 2018 2 timer siden, Mass skrev: Veldig interessant å lese svarene i denne tråden kontra svarene i tråden til Kari som tøyde alle sine grenser for å godta drittførselen til Ola. Vet folk hva selvrespekt og integritet er for noe? 🤔 Vet ikke hvilken tråd det er, men har deltatt i tråder hvor kvinner har latt seg overkjøre og fortsette forholdet med samme mann. Det blir stor forskjell på å snakke til et enkelt individ som søker råd, hvor man har fått masse bakgrunnsinfo, og si at man mener vedkommende burde sette grenser for seg selv, og å si til «alle kvinner som er sammen med kjipe menn» som en stor homogen gruppe, at «de burde få seg litt selvrespekt». 1
Eira. Skrevet 20. september 2018 #58 Skrevet 20. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja... hvis man overbeviser seg selv nok så. Men å ligge rundt er ikke selvrespekt. Du får det til å høres ut som om du tar alle du kan🤢 Anonymkode: 5ef2c...211 Sex er faktisk ikke så komplisert for alle som du skal ha det til. Vi er biologisk anlagt for å ligge med mennesker vi føles oss tiltrukket av, og utrolig mange mekanismer i kroppen og hjernen jobber for at vi skal ville ha sex. Det reproduktive genet står altså veldig sterkt i oss, og alt ligger til rette for å gjøre den seksuelle opplevelsen positiv. Hadde det vært slik at man ble psykisk ødelagt av frivillig sex, ville de færreste ønsket å ha sex. Dette med å skulle føle skam knyttet til å ha sex er ikke noe som ligger i oss fra naturens side, men er noe mennesker har forsøkt å indoktrinere så lenge at det sikkert for mange fremstår som fakta. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres alikevel ikke bra ut. Anonymkode: 5ef2c...211 Det får jo være din personlige holdning. Dersom sex med flere føles bra for vedkommende er det jo ingen vits i å nekte seg selv den nytelsen, fordi enkelte mener at "det høres ikke bra ut". 3
Katten.2.0 Skrevet 20. september 2018 #59 Skrevet 20. september 2018 7 hours ago, Perle said: Ja, jeg eter de levende med musa! Muhahahaha!! Dersom jeg ikke får pikk GNIR meg opp etter stolbeina... Herregud. ... Sexy.
Gjest Mass Skrevet 20. september 2018 #60 Skrevet 20. september 2018 2 timer siden, veggteppe skrev: Vet ikke hvilken tråd det er, men har deltatt i tråder hvor kvinner har latt seg overkjøre og fortsette forholdet med samme mann. Det blir stor forskjell på å snakke til et enkelt individ som søker råd, hvor man har fått masse bakgrunnsinfo, og si at man mener vedkommende burde sette grenser for seg selv, og å si til «alle kvinner som er sammen med kjipe menn» som en stor homogen gruppe, at «de burde få seg litt selvrespekt». Det blir det, i og med at det er en faktisk situasjon, men tråder som dette blir mer som en bevisstgjøring til de som enda ikke er i et destruktivt forhold med dårlig behandling - men som er på god vei dit. Og kanskje en tankevekker til de som har tøyd grensene i forholdet de er i, tilpasset seg dårlig behandling og som enda har hodet nedi sanden og unnskylder mennene. "Ja, men..." ikke sant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå