Gå til innhold

Er så lei av menn i 20 og 30-åra som er umodne og ikke vil slå seg til ro


Zikkzakk

Anbefalte innlegg

Er kvinner som er 20 og 30 årene som ikke ønsker barn og slå seg til ro som du kaller det også umodne ?

Eller gjelder dette bare menn ?

Anonymkode: e1616...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Zikkzakk skrev:

Du må utdype nærmere hvorfor du relaterer å få barn før man er over 30 til hjemmeværende husmødre. Lyser mindreverdighetskomplekser på lang vei her. Skjønner det er trasig å se på oss som får til ting tidlig i livet og har gode jobber, god økonomi og i tillegg er klar til å få barn i midten av 20-åra, men det er bedre å innrømme det om du i det hele tatt skal skrive noe. Og så kan du jo i samme slengen innrømme de helsemessige fordelene ved å få barn før eggstokkene nesten har gått ut på dato. Visste du for eksempel at hver fødsel før fylte 30 reduserer risiko for brystkreft betydelig? 

Det er litt av et samfunn vi lever i når man til og med skal rakke ned på kvinner som får barn før de er over 30. Som om at det liksom er positivt å vente så lenge som mulig og helst til man er så gammel at en kanskje ikke engang greier å bli gravid lengre. 

Ja, og jeg skjønner at det er trasig for dere som har barn/ønsker barn tidlig å se på andre som er ennå mer vellykkede i livet, fordi de greide å tenke utenfor seg selv og sin egen boble. Vi uten barn, som dere forsøker å se ned på, forstår at det ofte er et hull i livene deres, dere prøver å fylle med barn, som dere ikke greide å fylle opp med karriere, opplevelser og relasjoner ellers. Jeg må si jeg syntes synd på barna dere har eller eventuelt får. Er nok ikke mye som er verre enn å vokse opp som mors substitutt for andre ting. 

 

Anonymkode: 976dd...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm eg har budd i Bergen i over 11 år. Bortimot alle i kretsen min poppa ut barn i hytt og pine etter 32 år. Både kvinnelige og mannlige venner og bekjente, facebook feeden min har ikkje noko anna enn babier og barn om dagen 😂. Detta er folk som meir eller mindre var på grøftefylla kvar helg frå 19-30 år. Veldig mange av mannfolka eg vurderte å ikkje ha draget på norske kvinner har no fått barn med thai damer. Resten av bekjente har endelig kommet ut av skapet som homofile, ingen barn der endå. Så er det venner og bekjente som aktivt har valgt å forbli frivillig barnlause.

Det eg synest er interessant er kor fort det skjedde, veldig mange her er i nye forhold og har plutselig fått barn etter veldig kort tid. 


 

Anonymkode: 4605f...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og jeg skjønner at det er trasig for dere som har barn/ønsker barn tidlig å se på andre som er ennå mer vellykkede i livet, fordi de greide å tenke utenfor seg selv og sin egen boble. Vi uten barn, som dere forsøker å se ned på, forstår at det ofte er et hull i livene deres, dere prøver å fylle med barn, som dere ikke greide å fylle opp med karriere, opplevelser og relasjoner ellers. Jeg må si jeg syntes synd på barna dere har eller eventuelt får. Er nok ikke mye som er verre enn å vokse opp som mors substitutt for andre ting. 

 

Anonymkode: 976dd...82e

Hmm, så om man vil ha barn før eggstokkene går ut på dato så får man det etter din mening fordi man ikke har det bra ellers med andre ord? Det er jo ganske komisk å gå ut i fra det. Tar jeg feil om jeg går ut i fra at du er fra Oslo? Hvorfor vil du vente til eggstokkene dine går ut på dato med å få barn om du har det bra i livet nå? Om du har alt, karriere, gode venner og en flott partner, hva stopper deg fra å få barn før det er for gammel? 

Jeg for min del har det veldig bra, jeg har en masse hobbyer som jeg sliter med å få tid til oppi alt, jeg har en god karriere og jeg har gode venner. Altså et veldig rikt liv. Elsker hver dag jeg lever, og for min del blir livet bare rikere ved å få en partner og etterhvert barn. Jeg er ikke umoden og tenker dermed ikke at jeg går glipp av noe om jeg får barn, fordi jeg kan drive med det jeg driver med selv når jeg har barn. Dette vil du også innse den dagen du blir voksen i hodet og innser at familie faktisk er ganske viktig, viktigere enn å reise på ferier over hele jordkloden hvert år eller noe annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Zikkzakk skrev:

Jeg har aldri rakket ned på de som er barnløs og over 30, så slutt å komme med stråmenn. Å si at det er sunnest for en selv og for barnet å få barn før man fruktbarhetsmessig sett nesten har gått ut på dato er ikke å rakke ned på noen, det er det som er sannheten. 

Det jeg har uttrykt å være frustrert over er menn som oppfører seg som umodne guttunger til de er 40 der alt handler om festing og kompisgjengen, og så tror de at når de er 40 og endelig har vokst opp at da vil damene komme løpende for å bli gravid med dem.

Stråmenn trenger jeg såvisst ikke å komme med. Du klarer å uttale at et menneske har mindreverdighetskomplekser basert på et innlegg på et anonymt forum.

Ser du virkelig ikke hvor gjennomført latterlig det fremstår?

Anonymkode: 08ddc...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Zikkzakk said:

Dette vil du også innse den dagen du blir voksen i hodet og innser at familie faktisk er ganske viktig, viktigere enn å reise på ferier over hele jordkloden hvert år eller noe annet. 

Fordi du sier det? Det er mange som ikke vil ha barn av miljømessige årsaker, fordi vi rett og slett går en utrygg fremtid i møte. Selv hadde jeg aldri klart å sette barn til verden med tanke på at vi ikke har nådd et eneste utslippsmål noen sinne. Et mer og mer sannsynlig scenario er nå at vi får en 5 graders økning innen slutten av århundret. Hvis du ikke vet hva en 5 graders økning betyr så vil jeg fraråde deg å google det, for det er ikke særlig hyggelig lesning. 

Anonymkode: 9c7c0...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og jeg skjønner at det er trasig for dere som har barn/ønsker barn tidlig å se på andre som er ennå mer vellykkede i livet, fordi de greide å tenke utenfor seg selv og sin egen boble. Vi uten barn, som dere forsøker å se ned på, forstår at det ofte er et hull i livene deres, dere prøver å fylle med barn, som dere ikke greide å fylle opp med karriere, opplevelser og relasjoner ellers. Jeg må si jeg syntes synd på barna dere har eller eventuelt får. Er nok ikke mye som er verre enn å vokse opp som mors substitutt for andre ting. 

 

Anonymkode: 976dd...82e

Hvis ingen hadde fått barn, ville menneskeheten ha dødd ut. 

Anonymkode: fafc0...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du sier det? Det er mange som ikke vil ha barn av miljømessige årsaker, fordi vi rett og slett går en utrygg fremtid i møte. Selv hadde jeg aldri klart å sette barn til verden med tanke på at vi ikke har nådd et eneste utslippsmål noen sinne. Et mer og mer sannsynlig scenario er nå at vi får en 5 graders økning innen slutten av århundret. Hvis du ikke vet hva en 5 graders økning betyr så vil jeg fraråde deg å google det, for det er ikke særlig hyggelig lesning. 

Anonymkode: 9c7c0...6f8

Haha, dere vil ikke ha barn av miljømessige årsaker, men reiser masse med fly osv? Det er jo deres skyld at verden går til helvete. 

Anonymkode: fafc0...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Haha, dere vil ikke ha barn av miljømessige årsaker, men reiser masse med fly osv? Det er jo deres skyld at verden går til helvete. 

Anonymkode: fafc0...b8d

Hvis du tror at symbolpolitikk (kjør mindre bil, bruk mindre fly osv) hjelper så vet du ikke særlig mye om klima. 

Anonymkode: 9c7c0...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tror at symbolpolitikk (kjør mindre bil, bruk mindre fly osv) hjelper så vet du ikke særlig mye om klima. 

Anonymkode: 9c7c0...6f8

Men det vet selvfølgelig du. Fly gir sikkert null utslipp. Lol. 

Anonymkode: fafc0...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men det vet selvfølgelig du. Fly gir sikkert null utslipp. Lol. 

Anonymkode: fafc0...b8d

Svaret ditt i seg selv sier at du ikke ser det store bildet. Dessuten, det er ingen som har sagt at jeg flyr jorda rundt (noe jeg ikke gjør)

Anonymkode: 9c7c0...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og jeg skjønner at det er trasig for dere som har barn/ønsker barn tidlig å se på andre som er ennå mer vellykkede i livet, fordi de greide å tenke utenfor seg selv og sin egen boble. Vi uten barn, som dere forsøker å se ned på, forstår at det ofte er et hull i livene deres, dere prøver å fylle med barn, som dere ikke greide å fylle opp med karriere, opplevelser og relasjoner ellers. Jeg må si jeg syntes synd på barna dere har eller eventuelt får. Er nok ikke mye som er verre enn å vokse opp som mors substitutt for andre ting. 

 

Anonymkode: 976dd...82e

Snakk om prøve å tre sitt eget livssyn nedover hodet på andre mennesker meg et totalt bombastisk: jeg vet hva som gir mening for ALLE, fordi det gir mening for meg. Noen ganger slått deg at andre mennesker kan synes at å dyrke seg selv hele livet, gjennom karriere og opplevelser, er lite givende, tomt og kjedelig? Jeg har ikke barn, men ser virkelig ikke at det å bli mor og øse tid, kjærlighet og omsorg på unger, skulle være et dårlig eller mer egoistisk valg, i forhold til ditt liv. Ditt liv dreier seg jo bare om deg selv og at du er underholdt på en eller annen måte. 

Anonymkode: 6bfc1...1a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ingen hadde fått barn, ville menneskeheten ha dødd ut. 

Anonymkode: fafc0...b8d

Hvilket som hadde betydd mindre enn 0 for noen som helst.

Anonymkode: 08ddc...ccc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes alltid det er interessant med slike tråder, der enkelte hevder det er umulig å finne en mann som ønsker forhold og barn, samtidig som det beviselig er kjempemange som gjør akkurat det. Den observasjonen, at det er en selv som er problemet, ikke alle potensielle partnere, burde jo være en gladnyhet og et oppmuntrende budskap siden det er så mye lettere å endre egne dårlige vaner enn alle menn og kvinner. Dessverre virker det som en del velger bitterhet og misunnelse fremfor å skape seg det livet de egentlig virker å ønske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange av mennene i 30-40 års alderen som sier de ønsker forhold og barn, hadde blitt en god far og taklet det hverdagslivet barn fører med seg. Virker nesten som de sier det bare for å få seg en partner.

Anonymkode: da77b...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Zikkzakk skrev:

Hvor i all verden har du fra at jeg synes man er "søppel" om man er barnløs og over 30?

Du rakker jo ned på folk som ikke har fått barn innen de er 30. Snakker om gamle egg osv. Tenk deg litt om før du poster her, finnes faktisk folk som tar seg nær av den type kommentarer. Jeg får som sagt ikke gjort noe med at ingen mann vil ha meg. Jeg kan dra til Thailand og kjøpe meg en thaimann med liten tiss, DET er valget jeg har. Er dømt til et liv i ensomhet og det er ikke så gøy.

Ellers er jeg enig i mange av dine innlegg om menn, siden det er menn som bestemmer om det blir forhold og barn. Vi damer må bare sitte og bli valgt. Eller ikke valgt, som i mitt tilfelle. 

Anonymkode: d47ec...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg rakker ikke ned på de som ønsker barn, jeg rakker ned på de som ønsker barn og ser det som den "rette" vei i livet på vegne av alle andre. Når du omtaler det som "gamle egg" og beskylder folk for å være lite voksne, så får du bare tåle å få motbør. 

Så vil du ha barn? Ja, da er det din jobb å få dem da, så får vi se om du finner noen menn som godtar dine nedlatende holdninger. 

Neida, jeg tar til motmæle når jeg mottar dårlig skjult dritt, og det samme ville jeg gjort i virkeligheten. Da kaller jeg folk akkurat det jeg vil. 

Anonymkode: 976dd...82e

Ryddet for sitat av slettet innlegg

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn er opptatt av festing og sex fordi man føler at man har gått glipp av mye i yngre alder. Har snakket med flere kompiser som føler dette. Han eldste ble 40 i år.

Anonymkode: b61b7...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg rakker ikke ned på de som ønsker barn, jeg rakker ned på de som ønsker barn og ser det som den "rette" vei i livet på vegne av alle andre. Når du omtaler det som "gamle egg" og beskylder folk for å være lite voksne, så får du bare tåle å få motbør. 

Så vil du ha barn? Ja, da er det din jobb å få dem da, så får vi se om du finner noen menn som godtar dine nedlatende holdninger. 

Neida, jeg tar til motmæle når jeg mottar dårlig skjult dritt, og det samme ville jeg gjort i virkeligheten. Da kaller jeg folk akkurat det jeg vil. 

Anonymkode: 976dd...82e

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; denne tråden handler ikke om mennesker som velger å forbli barnløse. Du trenger ikke PRØVE å føle deg truffet heller vet du. Denne tråden handler ikke om at du har valgt å ikke få barn. Så ro deg ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du rakker jo ned på folk som ikke har fått barn innen de er 30. Snakker om gamle egg osv. Tenk deg litt om før du poster her, finnes faktisk folk som tar seg nær av den type kommentarer. Jeg får som sagt ikke gjort noe med at ingen mann vil ha meg. Jeg kan dra til Thailand og kjøpe meg en thaimann med liten tiss, DET er valget jeg har. Er dømt til et liv i ensomhet og det er ikke så gøy.

Ellers er jeg enig i mange av dine innlegg om menn, siden det er menn som bestemmer om det blir forhold og barn. Vi damer må bare sitte og bli valgt. Eller ikke valgt, som i mitt tilfelle. 

Anonymkode: d47ec...602

Som jeg skriver til en annen bruker, en trenger ikke PRØVE å føle seg truffet heller. Man rakker ikke ned på noen av å si sannheten. Man rakker ikke ned på de som har oralsex uten kondom ved å si at det gir høyere risiko for kreft i munn og svelg, eller om man sier at kvinner som får barn før fylte 30 har en svært redusert risiko for brystkreft. Det er en gang sånn det er uansett om det er selvvalgt eller ikke. På samme måte vil faktisk en kvinne bli mindre og mindre fruktbar med alderen, og jeg tror nok mange kvinner på 35 hadde blitt overrasket om de tok en fruktbarhetstest hos legen. Jeg tror også mange menn ville blitt overrasket over deres dalende sædkvalitet i 30 og 40-åra. 

Dette handler ikke om de som gjerne vil ha barn, men som ikke får det. Det handler om at det ser ut til at det tar lengre og lengre tid før folk vokser opp mentalt sett. Folk skal være ungdom til de er 40, og kroppene våre er absolutt ikke enige i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...