Gå til innhold

Jeg forstår ikke hvorfor bloggene i Norge er populære


WCKD

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke fatte og begripe hva i all verden som er så interessant med disse bloggene. Hva finnes spennende å se på hjemmet til disse personene, hva de spiser til enhver tid, hva de har på seg, hva familiemedlemmene og slikt gjør for noe?

Jeg har forsøkt å scrolle meg gjennom noen av disse bloggene, og det føles ut som alt går på repeat. Det finnes ingenting interessant, ingenting lærerikt, det eneste jeg ser er redigerte bilder og en glorifisering av alt det positive i livet helt opptil det kommer et innlegg om hvor jævlig de har det psykisk.

Hvorfor heller ikke følge en nyttig blogg? En blogg om politikk, teknologi, sport, mat, biler, bøker, fotokunst etc.?

Hva gjør at du gidder å bruke tid hver dag på å lese disse repetetive, kjedelige bloggene?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke forstå hvorfor bloggere generelt er så populære. Hva andre mennesker har på seg, sminker seg med og spiser til middag fra dag til dag interesserer meg midt i ryggen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å lese blogger i sin tid som en erstatning for se og hør, shape up osv... nå leser jeg ikke så ofte, men følger med her. ( ja blir litt pute-fascinert, men håper samtidig blogg bransjen går nedenomoghjem snart sånn som det er nå) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Christina73 skrev:

Jeg begynte å lese blogger i sin tid som en erstatning for se og hør, shape up osv... nå leser jeg ikke så ofte, men følger med her. ( ja blir litt pute-fascinert, men håper samtidig blogg bransjen går nedenomoghjem snart sånn som det er nå) 

Det blir de ikke å gjøre uten kamp pga de lønningene de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ti år siden fantes det mange gode blogger om politkk, samfunn, dagsakutelle ting o.l. Disse har dessverre dødd ut. De hjernedøde rosabloggerne er bare et av mange tegn på at vi lever i et postfaktuelt samfunn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de får spons og lesere så kan de holde på i mange år. Spent på hvilken vei bloggerbarn tar. Blogger de og? Og at de faktisk får spons er og utrolig. De er meget selvopptatte og lever i storforbrukersamfunn. Det er skremmende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 19.14, WCKD skrev:

Jeg kan ikke fatte og begripe hva i all verden som er så interessant med disse bloggene. Hva finnes spennende å se på hjemmet til disse personene, hva de spiser til enhver tid, hva de har på seg, hva familiemedlemmene og slikt gjør for noe?

Jeg har forsøkt å scrolle meg gjennom noen av disse bloggene, og det føles ut som alt går på repeat. Det finnes ingenting interessant, ingenting lærerikt, det eneste jeg ser er redigerte bilder og en glorifisering av alt det positive i livet helt opptil det kommer et innlegg om hvor jævlig de har det psykisk.

Hvorfor heller ikke følge en nyttig blogg? En blogg om politikk, teknologi, sport, mat, biler, bøker, fotokunst etc.?

Hva gjør at du gidder å bruke tid hver dag på å lese disse repetetive, kjedelige bloggene?

Hvorfor må alt en leser være så alvorlig? Det er koselig å lese hyggelige ting også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, parmanoia skrev:

For ti år siden fantes det mange gode blogger om politkk, samfunn, dagsakutelle ting o.l. Disse har dessverre dødd ut. De hjernedøde rosabloggerne er bare et av mange tegn på at vi lever i et postfaktuelt samfunn. 

Der sa du det! Hjernedøde rosabloggere har overtatt fremfor utdannnede mennesker som virkelig burde fått sin stemme hørt i sosiale medier. Men neida, jo mindre vett og oppblåst ego jo større oppmerksomhet!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lovelulu skrev:

Hvorfor må alt en leser være så alvorlig? Det er koselig å lese hyggelige ting også.

Virkeligheten til bloggerene er ikke alltid hyggelig! Fronting av plastikk og oppsvulmede lepper etterfulgt av en lett forblåst tankerekke som vitner om at utdannelse er en mangelvare er langt i fra hyggelig. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid? Tar meg under 5 min på Bloglovin, pløyer gjennom 2-4 blogger. Går greit, det. Bruker mye mer tid på avislesing, gitt. Takk som spør. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Virkeligheten til bloggerene er ikke alltid hyggelig! Fronting av plastikk og oppsvulmede lepper etterfulgt av en lett forblåst tankerekke som vitner om at utdannelse er en mangelvare er langt i fra hyggelig. 

Signerer på denne. Svært mange blogger, både i toppsjiktet og ellers, vitner om mye fritid, mye selvopptatthet og lite tankekraft ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Virkeligheten til bloggerene er ikke alltid hyggelig! Fronting av plastikk og oppsvulmede lepper etterfulgt av en lett forblåst tankerekke som vitner om at utdannelse er en mangelvare er langt i fra hyggelig. 

Ikke ta alle under en kam da. Mange har utdannelse. Oppsvulmede lepper er ikke ensbetydende med dum! Nå har vel ikke alle rosablogger frontet plastikk og oppsvulmede lepper heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lovelulu skrev:

Ikke ta alle under en kam da. Mange har utdannelse. Oppsvulmede lepper er ikke ensbetydende med dum! Nå har vel ikke alle rosablogger frontet plastikk og oppsvulmede lepper heller.

De mest kjente bloggerene fronter plastikk, oppsvulmede lepper og en forblåst tankerekke. De bidrar ikke til noe bærekraftig eller fornuftig i samfunnet! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lovelulu skrev:

Ikke ta alle under en kam da. Mange har utdannelse. Oppsvulmede lepper er ikke ensbetydende med dum! Nå har vel ikke alle rosablogger frontet plastikk og oppsvulmede lepper heller.

Hvis du kan fortelle meg hvem av de kjente bloggerne som har utdannelse - skal jeg med glede trekke tilbake det jeg har sagt og gå i tenkeboksen. Og med utdannelse mener jeg etter videregående og ikke folkehøgskole eller kurs på fagskoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

De mest kjente bloggerene fronter plastikk, oppsvulmede lepper og en forblåst tankerekke. De bidrar ikke til noe bærekraftig eller fornuftig i samfunnet! 

Det finnes jo en mengde gode blogger også, som skriver om viktige ting. Det er disse som fortjener å ligge på Topplisten, ikke rosabloggere med oppblåste bryst og lepper og med et oppblåst ego.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Virkeligheten til bloggerene er ikke alltid hyggelig! Fronting av plastikk og oppsvulmede lepper etterfulgt av en lett forblåst tankerekke som vitner om at utdannelse er en mangelvare er langt i fra hyggelig. 

Jeg blir ikke imponert av utdannede skribenter heller, som har gått journalisthøyskolen og stort sett kommer med ting de har fått fra eksterne byråer som ofte har en agenda som journalisten med eller mot bedre vitende overser.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Det finnes jo en mengde gode blogger også, som skriver om viktige ting. Det er disse som fortjener å ligge på Topplisten, ikke rosabloggere med oppblåste bryst og lepper og med et oppblåst ego.

 Det er jo disse rosabloggerne som får mest oppmerksomhet i media da. De påvirker dessverre også unge mennesker med tåkeprat og trutmunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg blir ikke imponert av utdannede skribenter heller, som har gått journalisthøyskolen og stort sett kommer med ting de har fått fra eksterne byråer som ofte har en agenda som journalisten med eller mot bedre vitende overser.

 

Det har du rett i men disse journalistene tjener ikke grovt på skribleriene sine mens de lager trutmunn til kamera. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...