Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019

lillemeg90

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Butter skrev:

Ja, satser på det 😄.Og så lenge jeg kjenner bra med liv er jeg ikke så bekymret. Men merker jeg følger mer med sånn for kontrollene del, en for å kose meg med bevegelsene. Uansett glad for en kontroll for sikkerhets skyld. Bedre en gang for mye enn en for lite. 

Sank godt på slutten her 😊 fra toppen av det blå området til bunnen 😅 hadde jevnlig ultralyd og vannmengden og vekten til babyen var stabil 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt SF mål skjøt i været på slutten, noe som ikke gir mening, baby kom ut og var helt gjennomsnittlig 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemeg90 skrev:

Sank godt på slutten her 😊 fra toppen av det blå området til bunnen 😅 hadde jevnlig ultralyd og vannmengden og vekten til babyen var stabil 👌🏻

2 timer siden, Gillie skrev:

Mitt SF mål skjøt i været på slutten, noe som ikke gir mening, baby kom ut og var helt gjennomsnittlig 🤷🏼‍♀️

Har litt på følelsen at det SF målet er en slags vilkårlig indikator egentlig. Men takker uansett ja til kontroll bare for å være sikker.

Men takk for støttende ord 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, 2 juni kom han 🥰 Under to timer fødsel, 12 minutters pressing og ut som stjernekikker. Så glad for å være ferdig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Vaiana skrev:

Endelig, 2 juni kom han 🥰 Under to timer fødsel, 12 minutters pressing og ut som stjernekikker. Så glad for å være ferdig. 

Gratulerer 😄. Håper alt står bra til ❤️😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Vaiana skrev:

Gratulerer :)

Her går jeg enda og venter uke 39+6.

Vekt, lengde og hodeomkrets?

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jubler over at i går var vi 40+0 det vil si 40 fullgåtte uker :hjerte:
Jeg jubler også over at i dag er vi 40+1 og med andre ord er vi i svangerskapsuke41 :hjerte:    
Jeg jubler også over at 
permisjonen har startet og at terminen bare er 2dager unna :hjerte:
Jeg jubler også over at jeg har hatt konstante menstruasjonssmerter/murringer (kynnere) siste uken og noen tilfeller med maserier, selv om de så har stoppet opp igjen. :):):)

Jeg har enda ikke pakket fødebagen og det er kun 2 dager til termin. :rodme: :haar::klo::blush: 
PÅ TIDE Å FÅ RUMPA I GIR, hva venter jeg på lurer jeg bare!!! :shoppe:

Jeg har begynt å spekulere i om det ikke blir 1 uke på overtid denne gangen.. Ikke godt å si.. :fnise:

Endret av kvinne35+
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.juni kom lillegutt, faktisk en dag før termin til tross for at alle mente jeg ville gå langt på overtid! 🥰 to døgn med maserier, morfin for å kunne hente inn søvn (lite effekt), ble satt epidural istedet kl.02 på natten, ble lammet på høyre side og hele veien ned i høyrebeinet, så ble mye knot da jeg ikke kunne flytte på meg på egenhånd under fødsel! Meeeen kl.15.00 var vi i mål og alt er glemt 😍🙌🏼 3,6 kg og 51cm!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Andreaaaa skrev:

5.juni kom lillegutt, faktisk en dag før termin til tross for at alle mente jeg ville gå langt på overtid! 🥰 to døgn med maserier, morfin for å kunne hente inn søvn (lite effekt), ble satt epidural istedet kl.02 på natten, ble lammet på høyre side og hele veien ned i høyrebeinet, så ble mye knot da jeg ikke kunne flytte på meg på egenhånd under fødsel! Meeeen kl.15.00 var vi i mål og alt er glemt 😍🙌🏼 3,6 kg og 51cm!

Gratulerer :):)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det termin og jeg er 40+3:hjerter_rundt: 
Jeg holder en knapp på 1uke overtid med denne! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 11 dager i dag!

Fødselen var lang og intens, men utrolig fin og drøyt spennende. For plutselig var han her.

Med så mye fokus det er om dagen på at «tilknytningen ofte tar tid» og hvor tøff barseltida kan være med barseldepresjon etc var mitt største sjokk som førstegangsfødende den intense kjærligheten som kom feiende over meg det sekundet jeg så han. Det var virkelig alle klisjeene i boka for min del og jeg jobber fortsatt med å prosessere det hele. 

Lillegutt veide 3 kg og var 50 cm med hodeomkrets på 36.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2019 den 1.59, kvinne35+ skrev:

Da er det termin og jeg er 40+3:hjerter_rundt: 
Jeg holder en knapp på 1uke overtid med denne! :gravid:

Spennende 😄.

Jeg er 39+1 i dag og har ikke noe følelse av at fødsel er rett rundt hjørnet. Formen er egentlig veldig grei, bortsett fra småting, så går greit å vente litt til. Har vært deilig med noen dager for meg selv også etter at permisjon startet. Men håper selvsagt at jeg slipper å gå altfor lenge over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, MamiC skrev:

Gutten min er 11 dager i dag!

Fødselen var lang og intens, men utrolig fin og drøyt spennende. For plutselig var han her.

Med så mye fokus det er om dagen på at «tilknytningen ofte tar tid» og hvor tøff barseltida kan være med barseldepresjon etc var mitt største sjokk som førstegangsfødende den intense kjærligheten som kom feiende over meg det sekundet jeg så han. Det var virkelig alle klisjeene i boka for min del og jeg jobber fortsatt med å prosessere det hele. 

Lillegutt veide 3 kg og var 50 cm med hodeomkrets på 36.

Så fint å høre ❤️. Føler liksom at jeg må forberede meg på at alt er så innmari tøft i starten, og det gjør jeg jo for så vidt, men nydelig å høre at det først og fremst er følelsen og den overveldende kjærligheten du sitter igjen med ❤️❤️❤️. Kjenner jeg gleder meg enda MER når jeg leser slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Butter said:

Så fint å høre ❤️. Føler liksom at jeg må forberede meg på at alt er så innmari tøft i starten, og det gjør jeg jo for så vidt, men nydelig å høre at det først og fremst er følelsen og den overveldende kjærligheten du sitter igjen med ❤️❤️❤️. Kjenner jeg gleder meg enda MER når jeg leser slikt. 

Ja, det er viktig at ikke det perspektivet forsvinner fullstendig! Hele veien har jeg gruet meg mer til barseltida enn til fødselen, men vi storkoser oss altså i babybobla. Jeg er så lykkelig og jeg elsker så høyt at det gjør vondt. Nå er nok jeg veldig heldig også som foreløpig har en rolig baby som elsker å sove, men den forelskelsen jeg følte helt fra starten gjør at jeg faktisk ville tålt dette bedre enn jeg fryktet uansett utfall. Det er sikkert fint å forberede seg på at det kan bli tøft, men ikke glem å glede deg! Det er helt rått! ❤️❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager over termin og venter enda.. ;) Jeg har en følelse av at det blir 3-5dager å vente fortsatt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, kvinne35+ skrev:

3 dager over termin og venter enda.. ;) Jeg har en følelse av at det blir 3-5dager å vente fortsatt.. 

En uke til termin her i dag. Har kjent endel murringer i korsryggen de siste dagene, og kjennes som om hun er sunket lengre ned. Så det begynner kanskje å nærme seg, uten at jeg tror det skjer helt med det første. Hadde en dårlig natt i natt pga noe familiegreier rett før jeg la meg, og gått litt i ett i dag, så håper jeg hverfall kan få slappet av i morgen. Men skjønner du begynner å bli utålmodig ❤️. Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Butter skrev:

En uke til termin her i dag. Har kjent endel murringer i korsryggen de siste dagene, og kjennes som om hun er sunket lengre ned. Så det begynner kanskje å nærme seg, uten at jeg tror det skjer helt med det første. Hadde en dårlig natt i natt pga noe familiegreier rett før jeg la meg, og gått litt i ett i dag, så håper jeg hverfall kan få slappet av i morgen. Men skjønner du begynner å bli utålmodig ❤️. Lykke til ❤️

Takk :) Venter enda jeg men egentlig så passer det meg veldig fint om h_n venter til helgen :):gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, kvinne35+ skrev:

Takk :) Venter enda jeg men egentlig så passer det meg veldig fint om h_n venter til helgen :):gravid:

Ja, selvom man lengter har jeg også merket innimellom at «det passer ikke så godt i morgen» 😂😂.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager over termin. 41+1

Tror det kan være noe på gang nå..

Jeg har hatt 3 sterke rier, veldig smertefulle med full verk rygg, mage, bekken, oppå lår osv med 12min mellom.

Nå kom enda en med 12min mellom.

Mvh meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kvinne35+ skrev:

5 dager over termin. 41+1

Tror det kan være noe på gang nå..

Jeg har hatt 3 sterke rier, veldig smertefulle med full verk rygg, mage, bekken, oppå lår osv med 12min mellom.

Nå kom enda en med 12min mellom.

Mvh meg.

Spennnende og lykke til, selvom det passet best over helgen 😝😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...