Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019

lillemeg90

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Slaben skrev:

Jeg har faktisk tenkt flere ganger at jeg kunne ønske at jeg hadde litt hardere.. 😬 Men føler med deg og krysser fingrene for at du får det bedre 🤞🏻

Sitter med en følelse av at ting er unormalt og det gjør meg nervøs. Jeg har helt siden jeg fikk positiv test hatt lite symptomer. Jeg er ikke kvalm eller uggen overhodet, og når folk spør meg om dette hver dag føler jeg at det er noe galt med meg. Ja, jeg sovner litt tidligere enn vanlig på kveldene, gråter mye mer enn før og har ømme pupper, men sånn alt i alt har jeg det ganske fint. Det første jeg fikk høre når jeg fortalte om graviditeten (fortalte det på jobb med engang da det krevde tilpasninger. Hadde jeg ikke sagt det hadde de uansett skjønt det ila 3 dager) var hvor sliten jeg kom til å bli, kvalm, at jeg kom til å få masse fravær osv osv 😑 Litt deilig å «motbevise». Har egentlig følt at en del har vært litt «skadefro» 🤔😥

I forrige svangerskap begynte jeg med kvalme og oppkast i uke 12. :ohmy: 
Håper du slipper det iallefall.
Det skal jo være det fine trimesteret. Hvor du vet at det går bra men før du blir tung og vond. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Slaben skrev:

Nå er jeg 10+5 :) Skal på ultralyd neste uke. Grugleder meg 🤞🏻

Lykke til :) Du er 3uker lenger enn meg. Jeg også har UL neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Slaben skrev:

Nå er jeg 10+5 :) Skal på ultralyd neste uke. Grugleder meg 🤞🏻

Så morro, jeg er 10+4 😃👏 Da er vi nærme☺️ Heldig du er som skal på ultralyd da, får helt sikkert sett masse😍 

Jeg var der 8+3.. Men legen min har ultralyd på kontoret, og håper jeg kan få han til å ta en neste uke😃 Har da 12 ukers kontroll👏💜 Gruer meg litt selv, men dette går nok bra😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 20.57, lillemeg90 skrev:

Hvordan går det med dere andre om dagen? 

Jeg har det mye bedre om dagen og i stede for å nyte det blir jeg bekymret 🙈 men var ute blant folk i dag før første gang på lenge og jeg ble så sliten at jeg måtte hjem og sove 3 timer. Så symptomene er jo ikke borte. Jeg er også 12 uker på tirsdag men klarer ikke å forstå at jeg skal være så heldig å få mindre kvalme allerede i uke 12! Blir en ultralyd denne uken ja 😅

Er selv 11+0 nå og 12+ 0 neste tir. Er like dårlig om ikke verre😔Er så sliten av dette men blir spennende og se hvordan jeg blir etter mer intravenøs væske to ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Er selv 11+0 nå og 12+ 0 neste tir. Er like dårlig om ikke verre😔Er så sliten av dette men blir spennende og se hvordan jeg blir etter mer intravenøs væske to ganger i uka.

Håper det hjelper deg like mye som det har hjulpet meg! Jeg skal prøve meg uten nå en uke før jeg har klart å drikke en liter selv til dagen. Er spent på om jeg blir verre av å ikke gå.

Håper du også kan få det bedre ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ul idag gikk kjempefint! Sprellende baby, alt så bra ut, og lege var enig i at jeg er nøyaktig 12+0 idag. Nå skal vi bare finne et passende tidspunkt og måte å fortelle vesla hjemme at hun skal bli storesøster 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gillie skrev:

Ul idag gikk kjempefint! Sprellende baby, alt så bra ut, og lege var enig i at jeg er nøyaktig 12+0 idag. Nå skal vi bare finne et passende tidspunkt og måte å fortelle vesla hjemme at hun skal bli storesøster 😅

Jeg er også 12+0 i dag 🎉 hurra for fin ultralyd! 

Hvor gammel er jenta deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Jeg er også 12+0 i dag 🎉 hurra for fin ultralyd! 

Hvor gammel er jenta deres?

Hurra for 12 uker! 

Jenta vår er 4,5 år. Har mast fælt om å bli storesøster det siste året, så blir spennende hvordan hun tar det når det blir realitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gillie skrev:

Hurra for 12 uker! 

Jenta vår er 4,5 år. Har mast fælt om å bli storesøster det siste året, så blir spennende hvordan hun tar det når det blir realitet. 

Det blir nok stas! Vår gutt er 3 år, han ønsker seg også søsken så blir spennende å se reaksjonen! 

Vi hadde tenkt å si det nå ved uke 12 siden formen har vert så dårlig. Men nå som jeg er bedre lurer vi på om vi drøyer noen uker så svangerskapet ikke blir så langt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt at hun skal få fortelle det til besteforeldrene, så da må det bli snart, da vi vil de skal få vite, før vi begynner å fortelle alle andre. Til nå har vi kost oss veldig med å holde dette for oss selv, men nå begynner vi snart å bli klar for å dele😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gillie skrev:

Vi har tenkt at hun skal få fortelle det til besteforeldrene, så da må det bli snart, da vi vil de skal få vite, før vi begynner å fortelle alle andre. Til nå har vi kost oss veldig med å holde dette for oss selv, men nå begynner vi snart å bli klar for å dele😊

Ser den :) Det er jo forskjellig h a som passer for hver familie. Satser på at hun blir hoppende glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 17.03, kvinne35+ skrev:

Lykke til :) Du er 3uker lenger enn meg. Jeg også har UL neste uke :)

Takk, og det samme til deg 🤞🏻🤗

På 22.10.2018 den 21.50, Maya89 skrev:

Så morro, jeg er 10+4 😃👏 Da er vi nærme☺️ Heldig du er som skal på ultralyd da, får helt sikkert sett masse😍 

Jeg var der 8+3.. Men legen min har ultralyd på kontoret, og håper jeg kan få han til å ta en neste uke😃 Har da 12 ukers kontroll👏💜 Gruer meg litt selv, men dette går nok bra😍 

Det er vi! Ja, håper det, det hadde vært gøy å sett litt 🤞🏻Håper han justerer terminen litt for nå er den 17. mai 😅 

Det er kun jordmødre, gynekologer og leger med spesialutdannelse som har lov til å ta ultralyd av foster, men det har kanskje legen din ettersom han/hun har ultralyd tilgjengelig på kontoret? 🤓 Det har ikke min lege i alle fall.. Er jo dyrt med de private ultralyden også. Jeg betaler 1500 kr for den jeg skal ha neste uke 😅 Men absolutt verdt det altså!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Slaben skrev:

Takk, og det samme til deg 🤞🏻🤗

Det er vi! Ja, håper det, det hadde vært gøy å sett litt 🤞🏻Håper han justerer terminen litt for nå er den 17. mai 😅 

Det er kun jordmødre, gynekologer og leger med spesialutdannelse som har lov til å ta ultralyd av foster, men det har kanskje legen din ettersom han/hun har ultralyd tilgjengelig på kontoret? 🤓 Det har ikke min lege i alle fall.. Er jo dyrt med de private ultralyden også. Jeg betaler 1500 kr for den jeg skal ha neste uke 😅 Men absolutt verdt det altså!

Det skjønner jeg ja! Har tenkt den tanken selv, håper ikke jeg føder 17 mai😂😂 Men dette kan vi nok ikke kontrollere🙈 Hihi! 

Han kunne egentlig ta tidlig ultralyd, så regner med han da har lov😁 Satser på det, vil så gjerne vite at det fortsatt er liv.. Lenge mellom uke 8 og ordiner U.l uke 20😞 Har selv vurdert privat, men vi har veldig  langt og kjøre for dette... 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+1 og to like store foster og bankende hjerter på ul.

så da får jeg bare begynne å innse at det blir nok tvillinger på oss :) blanda følelser , men det går nok fint. 

Får i allefall ultralyd minst annenhver uke svangerskapet ut 😜❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2018 den 10.32, lillemeg90 skrev:

Håper det hjelper deg like mye som det har hjulpet meg! Jeg skal prøve meg uten nå en uke før jeg har klart å drikke en liter selv til dagen. Er spent på om jeg blir verre av å ikke gå.

Håper du også kan få det bedre ❤

Tusen takk håper på bedring for har det så vanskelig nå at jeg ikke holder ut snart😔Men bra du ble bedre!!Godt og høre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 timer siden, lillemeg90 skrev:

Det blir nok stas! Vår gutt er 3 år, han ønsker seg også søsken så blir spennende å se reaksjonen! 

Vi hadde tenkt å si det nå ved uke 12 siden formen har vert så dårlig. Men nå som jeg er bedre lurer vi på om vi drøyer noen uker så svangerskapet ikke blir så langt 😅

Vi har og en 3 år gamnel gutt. Vi har sagt det allerede at han skal bli storebror. Selv om han ikke skjønner det helt syns han det er stas❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mamma 2 gang skrev:

Tusen takk håper på bedring for har det så vanskelig nå at jeg ikke holder ut snart😔Men bra du ble bedre!!Godt og høre😊

Håper virkelig du også blir bedre! Jeg har tenkt tanken at det kanskje bare er en periode men håper virkelig det går oppover fra nå. Hvor langt er du på vei nå igjen?

13 minutter siden, Mamma 2 gang skrev:

Vi har og en 3 år gamnel gutt. Vi har sagt det allerede at han skal bli storebror. Selv om han ikke skjønner det helt syns han det er stas❤️

Klarer ikke helt å velge om vi skal si det nå eller senere 🙄😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, lillemeg90 skrev:

Håper virkelig du også blir bedre! Jeg har tenkt tanken at det kanskje bare er en periode men håper virkelig det går oppover fra nå. Hvor langt er du på vei nå igjen?

Klarer ikke helt å velge om vi skal si det nå eller senere 🙄😅 

Er 12+0 på tir. Dere finner ut av det😊Har null tro på at jeg blir bedre før uke 20 så har lenge igjen 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på HCG prøvene i dag. Legen sa det hadde steget fint fra 74000-95000. Er 6+6 i dag. Men han skulle henvise meg til tidlig ul 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...