Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019

lillemeg90

Anbefalte innlegg

Gjest Mammalivet
4 timer siden, kvinne35+ skrev:

Jeg håper det er ingenting å bekymre seg for. Skal du prøve å komme inn til lege?

Det var det heldigvis ikke :) Gynotime viste lukket livmorsmunn, men sårhet. Jeg har nok såre slimhinner, så det blør lett. Jeg blør også en del neseblod, og det har jeg kun gjort i det forrige svangerskapet. Aldri ellers 🤔 Ble satt fram 2 dager på ul. Liten mums som bevegde på seg 😍 .. kjenner at jeg har lyst til å skrive at alt var bra med HAN, men mannen skal absolutt ha det til at det kan være lillesøster🙈 Det tror ikke jeg😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Mammalivet skrev:

Det var det heldigvis ikke :) Gynotime viste lukket livmorsmunn, men sårhet. Jeg har nok såre slimhinner, så det blør lett. Jeg blør også en del neseblod, og det har jeg kun gjort i det forrige svangerskapet. Aldri ellers 🤔 Ble satt fram 2 dager på ul. Liten mums som bevegde på seg 😍 .. kjenner at jeg har lyst til å skrive at alt var bra med HAN, men mannen skal absolutt ha det til at det kan være lillesøster🙈 Det tror ikke jeg😌

Så godt å høre ❤ 

Jeg vil si henne men føler jeg ikke kan være annet enn "guttemamma" 😅 blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
Akkurat nå, lillemeg90 skrev:

Så godt å høre ❤ 

Jeg vil si henne men føler jeg ikke kan være annet enn "guttemamma" 😅 blir spennende å se!

Ja :hjerte: 

Merkelig med følelsen om kjønn 😅 Jeg har alltid trodd jeg skal ha bare gutter. Spurte ikke om kjønn på ultralyden med guttungen heller. Så sikker var jeg 🙈 Jeg opplever at de fleste av venninne mine «ønsker» seg jente, så jeg får alltid rare blikk når jeg sier at jeg ville ha valgt gutt igjen hvis jeg kunne ha valgt. Blir jo like glad i barna uansett da 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her jeg 🙂

10+1 i dag. Legen satte termin 17. mai 😅 Første gang jeg er gravid. Var heldig og det klaffa på første forsøk 💙💕 

Har bestilt meg tidlig ultralyd som jeg skal på om 2 uker. Vurderer også om jeg skal ta en privat før ordinær i uke 18 som ikke er før 12. desember, med hensyn til julegaveønsker 🤪 Jeg har hørt at det ikke er like vanlig å få indikasjon på kjønn på tidlig ultralyd lenger? I følge den kinesiske fødselskalender blir det gutt 🤓 Har liksom alltid sett for meg at jeg skal ha jente. Blir spennende; det viktigste er uansett bare at babyen er frisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mammalivet skrev:

Ja :hjerte: 

Merkelig med følelsen om kjønn 😅 Jeg har alltid trodd jeg skal ha bare gutter. Spurte ikke om kjønn på ultralyden med guttungen heller. Så sikker var jeg 🙈 Jeg opplever at de fleste av venninne mine «ønsker» seg jente, så jeg får alltid rare blikk når jeg sier at jeg ville ha valgt gutt igjen hvis jeg kunne ha valgt. Blir jo like glad i barna uansett da 😍 

Ja er veldig rart! Før jeg ble gravid første gang hadde jeg alltid tenkt jeg kom til å få jente. Men når jeg ble gravid fikk jeg guttefølelse. Det var en gutt! Denne gangen har jeg jo jentefølelse, men igjen så ser jeg meg selv som guttemamma som nevnt 😅 

Hadde vert gøy med en av hver, men veldig kjekt og ikke minst praktisk med to gutter som er født samme årstid!

6 minutter siden, Slaben skrev:

10+1 i dag. Legen satte termin 17. mai 😅 Første gang jeg er gravid. Var heldig og det klaffa på første forsøk 💙💕 

Har bestilt meg tidlig ultralyd som jeg skal på om 2 uker. Vurderer også om jeg skal ta en privat før ordinær i uke 18 som ikke er før 12. desember, med hensyn til julegaveønsker 🤪 Jeg har hørt at det ikke er like vanlig å få indikasjon på kjønn på tidlig ultralyd lenger? I følge den kinesiske fødselskalender blir det gutt 🤓 Har liksom alltid sett for meg at jeg skal ha jente. Blir spennende; det viktigste er uansett bare at babyen er frisk. 

Velkommen og gratulerer! Tenk om det blir 17. Mai barn da 😊 

Jeg var i uke 12 sist og da var det i hvertfall ingen sjanse å se kjønn. Men @Vaiana har vel hatt to ul i uke 14 der de var rimelig sikker på kjønn begge gangene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Slaben skrev:

Gratulerer :) 
De veldig dyktige kan se skjønn fra 13+5uker men det er ikke alle som har så gode kvalifikasjoner. Hvis ikke så kan jeg nå si at de klarer det ved 16uker. Det er veldig kjekt å vite skjønn så en slipper alt det gule og hvite :fnise:
Jeg håper du får en fin UL. Hvor mange uker er du når du har din UL? Jeg også skal på privat UL om 2uker men jeg er bare 7+0 pr i dag.
Ei sa til meg at jenten har tre prikker nedentil (klitoris og to kjønnslepper), gutten har bare to (testiklene) på ultralyden.

Mvh kvinne35+

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Mammalivet skrev:

kjempekoselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hønselouisa skrev:

Jeg har fått påvist MA i dag, så fint om noen kan slette meg fra lista. 

Det var trist!!!!! :cry3: Store klemmer sendes deg! :smilyblomst: 
Jeg har vært gjennom det selv flere ganger så... Veldig trist å høre!! :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Hønselouisa skrev:

Så utrolig dumt 😢 sender deg en klem og så skal jeg ta deg bort fra lista ❤ håper dere lykkes igjen snart med å bli gravide og at spiren sitter da!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
2 timer siden, Hønselouisa skrev:

:klem: Sender deg mange klemmer! Det er så forferdelig vondt å gjennomgå. Ta vare på hverandre :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann! Ser du er av lista. Skal legge deg til 😊😊

39 minutter siden, 101Momtobe101 skrev:

Min termin fremdeles er 1.mai 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, kvinne35+ skrev:

Gratulerer :) 
De veldig dyktige kan se skjønn fra 13+5uker men det er ikke alle som har så gode kvalifikasjoner. Hvis ikke så kan jeg nå si at de klarer det ved 16uker. Det er veldig kjekt å vite skjønn så en slipper alt det gule og hvite :fnise:
Jeg håper du får en fin UL. Hvor mange uker er du når du har din UL? Jeg også skal på privat UL om 2uker men jeg er bare 7+0 pr i dag.
Ei sa til meg at jenten har tre prikker nedentil (klitoris og to kjønnslepper), gutten har bare to (testiklene) på ultralyden.

Mvh kvinne35+

Jeg er 11+5 når jeg skal til ultralyd :) Samme legen sa til kollegaen min at det ganske sikkert var jente når hun var på tidlig ultralyd og det visste seg å stemme, men tror det har blitt strengere med hensyn til abort osv 🤔 Kan jo spørre om han kan hinte litt uten å love noe, men spørs om jeg ikke må smøre meg med tålmodighet 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ultralyd i går, termin ble satt tilbake 2 dager, til 4.juni 🤗 er 7+5 nå.

143 var hjerteslagene så alt var fint, til tross for at jeg har hatt en del brunlig utflod de siste dagene (beklager detaljene😅), men hvis det er andre som er i samme situasjon, så fortalte jordmord meg at det ikke var noe å bry seg om siden det var brunt og ikke rødt. Kvalmen har også meldt seg for fullt og slått meg ut i snart tre uker døgnet rundt 🤦🏼‍♀️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 13.00, lillemeg90 skrev:
Jeg var i uke 12 sist og da var det i hvertfall ingen sjanse å se kjønn. Men @Vaiana har vel hatt to ul i uke 14 der de var rimelig sikker på kjønn begge gangene?

Ja, det var ingen tvil om kjønn i uke 14 😊 Til og med jeg klarte å se det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klageinnlegg fra meg her nå😫

Alt er bare så kjipt! Jeg er så sliten og en del uvel.. det har tydeligvis gått utover jobb de siste ukene, for her om dagen fikk jeg masse kjeft fra sjefen om at jeg hadde vært så slækk og negativ i det siste (som tydeligvis har gått utover kollegaer).. Begynte jo å grine så klart, for jeg er jo sikkert proppet med hormoner. Endte jo med at jeg måtte fortelle at jeg er gravid enda jeg ville vente. Sa jeg har bitt tennene sammen og gått på jobb istedenfor å sykemelde meg. Jeg er så trist og lei meg enda, selvom det er noen sager siden samtalen. Jeg har ikke noe lyst til å gå på jobb 😭 så trist og sliten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, linsina skrev:

Klageinnlegg fra meg her nå😫

Alt er bare så kjipt! Jeg er så sliten og en del uvel.. det har tydeligvis gått utover jobb de siste ukene, for her om dagen fikk jeg masse kjeft fra sjefen om at jeg hadde vært så slækk og negativ i det siste (som tydeligvis har gått utover kollegaer).. Begynte jo å grine så klart, for jeg er jo sikkert proppet med hormoner. Endte jo med at jeg måtte fortelle at jeg er gravid enda jeg ville vente. Sa jeg har bitt tennene sammen og gått på jobb istedenfor å sykemelde meg. Jeg er så trist og lei meg enda, selvom det er noen sager siden samtalen. Jeg har ikke noe lyst til å gå på jobb 😭 så trist og sliten! 

Hva sa sjefen da når du fortalte det? Ble du tilbudt noe tilrettelegging? ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillemeg90 skrev:

Hva sa sjefen da når du fortalte det? Ble du tilbudt noe tilrettelegging? ❤

Han sa det forklarte hvorfor jeg hadde vært sånn. Men fremdeles veldig vondt å vite at jeg ikke yter godt på jobb. Han sa han skulle tilrettelegge i form av at jeg ikke skulle løfte tungt osv. Men jeg står fremdeles å betjener kunder og der er veldig hardt i 8 timer når jeg er uvel og sliten 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, linsina skrev:

Han sa det forklarte hvorfor jeg hadde vært sånn. Men fremdeles veldig vondt å vite at jeg ikke yter godt på jobb. Han sa han skulle tilrettelegge i form av at jeg ikke skulle løfte tungt osv. Men jeg står fremdeles å betjener kunder og der er veldig hardt i 8 timer når jeg er uvel og sliten 😔

Kanskje det kunne være aktuelt med 50% sykemelding? Slik at dagene ikke blir så lange? 

Du er heldigvis ikke gravid hele tiden,  det er bare for korte perioder gjennom livet :) det er ganske vanlig å være veldig sliten i første trimester, så om det ikke hjelper med tilrettelegging fra sjefen er det ingen skam med noen prosent sykemelding ❤ ingen takker deg om du møter veggen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...