Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Det er veldig forskjellig hvordan man har det som gravid, noen har alle symptomer på graviditet mens andre har ingen :)

Lykke til hos legen :)

Hehe, bare litt rart. Men ingenting imot å slippe symptomene, enn så lenge! Takk 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mammalivet
5 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Velkommen skal du være og gratulerer!

jeg fikk TIDLIG positiv cleare blue digital 3+3 og her går det foreløpig veien! Men om kroppen din sliter med og holde på ungen( som jeg slet med før min nr 1)

så anbefaler jeg deg og gå på klinikk Fjeld på Majorstua ( om du bor i oslo) Hun reddet meg!!!!!💖Hun driver med akupunktur og er råflink☺️Vært litt i media osv. Tar rundt 400kr gangen og evt litt mer første gang pga konsultasjon først.

Takk :) Gratulerer selv også 😄 

Tok digital i helga som viste 1-2 uker. Var 3+5 da, så stemte det i alle fall. Venter litt utover uka å tar en ny, og kommer til å bli råstressa hvis den ikke viser 2-3🙈 Men jeg må bare ta det som det kommer, og håpe på at spira holder :hjerte: Oslo blir litt langt unna for min del :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Mammalivet skrev:

Takk :) Gratulerer selv også 😄 

Tok digital i helga som viste 1-2 uker. Var 3+5 da, så stemte det i alle fall. Venter litt utover uka å tar en ny, og kommer til å bli råstressa hvis den ikke viser 2-3🙈 Men jeg må bare ta det som det kommer, og håpe på at spira holder :hjerte: Oslo blir litt langt unna for min del :( 

Ok men det finnes sikkert gode akupunktører der du bor og! Bare undersøk og evt ring forskjellige og hør om de har erfaring med arbeid for og hjelpe kroppen og beholde ungen eller stabilisere progresteron😊Som er det hormonet som skal hindre kroppen i og støte ut ungen.

Vet man blir stressa ift HCG stigning men jeg fikk først 1-2, 2-3 og 3+ så satser på det samme for deg!! Skal sies at jeg testet hver uke på samme dag som eggløsningen skulle ha vært på( som i mitt tilfellet var en torsdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 101Momtobe101 skrev:

Det går helt fint. Jeg har funnet ut at jeg har termin 1.mai, ut ifrå siste blødningsdag som var 20.juli. Klarer ikkje stole helt på den appen om hvor mange uker jeg er på vei. Veldig redd for hvordan han ville reagere 😳

Formen min er veldig bra, ikka kvalm eller noe dårlig. Syns det er litt rart, er det ikke ? Håper jeg og slipper den oppkasten. 

Skal til legen i dag og forsikre oss om at det er liv og eventuelt ta tidlig ultralyd. Blir spennende 🤭

Lykke til hold oss oppdatert💖🙏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
2 minutter siden, Mamma 2 gang skrev:

Ok men det finnes sikkert gode akupunktører der du bor og! Bare undersøk og evt ring forskjellige og hør om de har erfaring med arbeid for og hjelpe kroppen og beholde ungen eller stabilisere progresteron😊Som er det hormonet som skal hindre kroppen i og støte ut ungen.

Vet man blir stressa ift HCG stigning men jeg fikk først 1-2, 2-3 og 3+ så satser på det samme for deg!! Skal sies at jeg testet hver uke på samme dag som eggløsningen skulle ha vært på( som i mitt tilfellet var en torsdag)

Kan sjekke ut :) takk for tips! 

Smører med progesteron krem, men usikker på hvor mye det har å si :ler: helsekostkrem liksom. Men jeg greide jo ikke vente mer nå, så tok ny cb i skrivende øyeblikk. Viste 2-3 uker, så det var i alle fall godt 😄 Har UL i uke 7, så håper jeg ser et bankende hjerte da. 4+2 i dag, så er en eeeevighet til 🙈 Ikke fortalt mannen om graviditeten enda heller. Så mye troa har jeg liksom🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Lykke til hold oss oppdatert💖🙏😊

Da kommer det en liten oppdatering. Legen fant ut at jeg var 8 uker på vei, og termin 28.april. Tok tidlig ultralyd, og det var fint å se at det var liv og et lite mirakel inni der. Alt stod bra til 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, 101Momtobe101 skrev:

Da kommer det en liten oppdatering. Legen fant ut at jeg var 8 uker på vei, og termin 28.april. Tok tidlig ultralyd, og det var fint å se at det var liv og et lite mirakel inni der. Alt stod bra til 🤗

Gratulerer så koselig😍Var du lenger på vei en du trodde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mamma 2 gang skrev:

Gratulerer så koselig😍Var du lenger på vei en du trodde?

Tusen takk 😍 Utrekningen min stemte bra. Termin reknet ut av meg 1.mai, og legen sin var 28.april. Nå skal jeg bestille jordmor time, og ting begynner å ordne seg 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg forsiktig inn her. :)

Er gravid vha prøverørsforsøk, og vet derfor nøyaktig termindato som er 5. mai. Er 7+5 i dag. Har hatt en del blødninger, og derfor redd for at det ender galt. Hadde UL da jeg var 6+6, hjertet slo men gynekologen var fortsatt skeptisk, så ny UL blir på fredag. Jeg er mye kvalm og svimmel og må spise konstant, så jeg greier liksom ikke helt å forstå at dette ikke skal gå riktig vei heller. Da blir jeg jammen sur! 😆 Har ikke blødd på over en uke heller, så jeg håper dette er gode tegn, men man vet aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på tidlig UL idag (det er vanlig her jeg bor). Et embryo var å se, men gynekologen fant ingen hjerteslag. Hun sa det er normalt å se, men også normalt å ikke se enda. Så det kan være for tidlig. Skal på ny UL torsdag om litt mer enn en uke. Så får svar da. Hvis det ikke er noe hjerteslag da, er embryo dødt. Nå skal jeg utifra normal beregning være 6 + 3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Albbas skrev:

Melder meg forsiktig inn her. :)

Er gravid vha prøverørsforsøk, og vet derfor nøyaktig termindato som er 5. mai. Er 7+5 i dag. Har hatt en del blødninger, og derfor redd for at det ender galt. Hadde UL da jeg var 6+6, hjertet slo men gynekologen var fortsatt skeptisk, så ny UL blir på fredag. Jeg er mye kvalm og svimmel og må spise konstant, så jeg greier liksom ikke helt å forstå at dette ikke skal gå riktig vei heller. Da blir jeg jammen sur! 😆 Har ikke blødd på over en uke heller, så jeg håper dette er gode tegn, men man vet aldri. 

Velkommen! 

1 time siden, Metzili skrev:

Har vært på tidlig UL idag (det er vanlig her jeg bor). Et embryo var å se, men gynekologen fant ingen hjerteslag. Hun sa det er normalt å se, men også normalt å ikke se enda. Så det kan være for tidlig. Skal på ny UL torsdag om litt mer enn en uke. Så får svar da. Hvis det ikke er noe hjerteslag da, er embryo dødt. Nå skal jeg utifra normal beregning være 6 + 3. 

Krysser fingrene for dere begge! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det innleggelse på meg i dag. Får ikke i meg nok væske selv. 

Fikk i hvertfall se et lite bankende hjerte. Håper dette går veien :) 6+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.9.2018 den 17.04, lillemeg90 skrev:

Da ble det innleggelse på meg i dag. Får ikke i meg nok væske selv. 

Fikk i hvertfall se et lite bankende hjerte. Håper dette går veien :) 6+5

Uff da lykke til og god bedring 💖

Er super kvalm selv men blir vel bare verre og verre i løpet av uka😔

Da har jeg vært på ul og så et bankende hjerte😍Og alt er bra. Men nå kommer det verste og si det på jobben. Blir ikke godt mottatt regner jeg med. Men men. Blir sykemeldt fra i morgen!

Er 6+2 så to dager lenger enn jeg trodde💕

Endret av Mamma 2 gang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mamma 2 gang skrev:

Uff da lykke til og god bedring 💖

Er super kvalm selv men blir vel bare verre og verre i løpet av uka😔

Da har jeg vært på ul og så et bankende hjerte😍Og alt er bra. Men nå kommer det verste og si det på jobben. Blir ikke godt mottatt regner jeg med. Men men. Blir sykemeldt fra i morgen!

Er 6+2 så to dager lenger enn jeg trodde💕

Så fint med et bankende hjerte ❤ 

Og jobben får bare være sure... :) det er de som har problemer, ikke du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Her vil jeg også melde meg inn😊 Hvis jeg får lov🙈

Litt om meg selv, har en datter fra før på 10 år. Prøvet og bli gravid over 3 år nå.. Har vært igjennom prøverørsforsøk, for første gang nettop. Testet positivt 12 september😍 Er da akkurat 6 uker idag! Termin ca 20 mai. 

Har ellers hatt murringer og stikkinger i magen i 2 uker... Disse kommer og går.. Noen av dere andre som har det også? Ellers er jeg ekstremt trøtt, ømme bryst og tisser oftere😂👍

Skal til tidlig UL, når jeg er 8+3. Men har kjempe fin stigning i hcg, da jeg har målt denne 3 ganger🙈 ekstra nervøs for å miste siden jeg har en del smerter.,. 

Men veldig hyggelig at dere har en tråd her, og at det er flere som har termin rundt min egen dato😃👏 hurra for oss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, Maya89 skrev:

Hei. 

Her vil jeg også melde meg inn😊 Hvis jeg får lov🙈

Litt om meg selv, har en datter fra før på 10 år. Prøvet og bli gravid over 3 år nå.. Har vært igjennom prøverørsforsøk, for første gang nettop. Testet positivt 12 september😍 Er da akkurat 6 uker idag! Termin ca 20 mai. 

Har ellers hatt murringer og stikkinger i magen i 2 uker... Disse kommer og går.. Noen av dere andre som har det også? Ellers er jeg ekstremt trøtt, ømme bryst og tisser oftere😂👍

Skal til tidlig UL, når jeg er 8+3. Men har kjempe fin stigning i hcg, da jeg har målt denne 3 ganger🙈 ekstra nervøs for å miste siden jeg har en del smerter.,. 

Men veldig hyggelig at dere har en tråd her, og at det er flere som har termin rundt min egen dato😃👏 hurra for oss! 

Gratulerer ❤ 

Masse murringer og stikkinger her også. Tror det er ganske normalt 😊 blir spennende med ul om et par uker da! Alltid kjekt å se om det er liv ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillemeg90 skrev:

Gratulerer ❤ 

Masse murringer og stikkinger her også. Tror det er ganske normalt 😊 blir spennende med ul om et par uker da! Alltid kjekt å se om det er liv ❤

Tusen takk, gratulerer selv😍 

Det var godt å høre, for det føles veldig unormalt🙈👍 Synes et par uker er veldig lenge😱😝 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Gratulerer til våre nye medlemmer!!Jeg har det ikke bra om dagen . Formen er crap og migrenen tar helt av og kvalmen og oppkasten har blitt verre😥Attpåtil fikk jeg nærmest beskjed om at jeg mista jobben da jeg fortalte at jeg var gravid og ble sykemeldt😔Vet mine rettigheter men dette var det siste jeg trengte nå!! 

Er 7+0 i morgen . Tiden går fort men håper formen blir raskt bedre🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...