Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019

lillemeg90

Anbefalte innlegg

2 timer siden, kvinne35+ skrev:

Det var utrivelig av henne hun kunne jo ha knipset et par bilder til deg. Var det offentlig eller privat?

Gratulerer med at babyen spreller fint. Hvor langt er du i følge menstruasjonen?

Ja, veldig letta. Offentlig ja 😝 Vet om flere som har tatt offentlig og hvertfall får et bilde etter to.

Ifølge menstermin er jeg 9+2, ifølge EL er jeg 9+3, hun mente jeg var 9+6. 

2 timer siden, lillemeg90 skrev:

@Vaiana hurra for et sprellebde lite knøtt 😍 hadde samme opplevelse offentlig 😩

Ja, deilig å vite at det e noe der 😍 Ja, vet jo at det er kun en rutine, men litt koselig går det jo an å være. For meg er det jo like spesielt selv om jeg har barn fra før. 

Endret av Vaiana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Vaiana skrev:

Ja, veldig letta. Offentlig ja 😝 Vet om flere som har tatt offentlig og hvertfall får et bilde etter to.

Ja, deilig å vite at det e noe der 😍 Ja, vet jo at det er kun en rutine, men litt koselig går det jo an å være. For meg er det jo like spesielt selv om jeg har barn fra før. 

Ok. De sier på sykehuset at det er mensen termin som er gjeldende frem til man skal på den der ultralyden i uke 18-20 hvor de fastsetter gjeldende termin. Så da bare går du ut fra dagen for første dag i menstruasjon. De har sånn terminkalkulator rundt omkring men en får jo en foreløpig termin når de skriver helsekortet hvis en ikke orker telle.. Hehe.. Kjekt det går bra iallefall. :)

Mvh kvinne35+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vaiana skrev:

Hadde du innvendig eller utvendig ultralyd?☺️ Jeg hadde innvendig, men ble litt skuffa over kvaliteten, så ikke noe sprell, men hode og kropp 😍 vi er jo omtrent likt på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, linsina skrev:

Hadde du innvendig eller utvendig ultralyd?☺️ Jeg hadde innvendig, men ble litt skuffa over kvaliteten, så ikke noe sprell, men hode og kropp 😍 vi er jo omtrent likt på vei

Hadde innvendig ja. Vi så armene og bena, men de er jo fortsatt veldig korte. Så den forfra. Ikke like mye sprell som man får se når de er nermere 12 uker såklart. Skal på privat ul i uke 14 😍 Gleder meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
23 timer siden, lillemeg90 skrev:

@Febmamma hurra for 12 uker og babybump 😃

@Mammalivet det kan jeg tenke meg 🙈 måtte du inn på sykehuset i dag? 

@Vaiana hurra for et sprellebde lite knøtt 😍 hadde samme opplevelse offentlig 😩

Ja. Blir mange oppfølginger ved sykehuset i svangerskapet her. Ble satt på både blodtrykksmedisin og blodfortynnende :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mammalivet skrev:

Ja. Blir mange oppfølginger ved sykehuset i svangerskapet her. Ble satt på både blodtrykksmedisin og blodfortynnende :( 

Godt de følger med da 😊 

Håper du har god effekt av medisinene! Så de noe om årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
50 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Godt de følger med da 😊 

Håper du har god effekt av medisinene! Så de noe om årsaken?

Ja :) Hypertensjon. Jeg har alltid litt høyt blodtrykk, men det forverres drastisk i svangerskap. Hadde det sist også, men ingen proteiner i urinen, og slapp helt unna svangerskapsforgitning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mammalivet skrev:

Ja :) Hypertensjon. Jeg har alltid litt høyt blodtrykk, men det forverres drastisk i svangerskap. Hadde det sist også, men ingen proteiner i urinen, og slapp helt unna svangerskapsforgitning :) 

Ok:) satser på at det blir slik denne gangen også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag Damer😃 

Hvordan går det med dere?☺️ 

Nå synes jeg tiden begynner og gå fort! Er selv 14 uker idag, og har igjen fått se en sprellende baby😍 Ellers, har jeg lite symptomer nå, kun bekkenløsning og mye dorunder😂. Så nå nytes dagene!  

Er det flere rundt denne uken som enda er ofte på toalettet? Må oppe fra 1-4 ganger om natten🤣 

Håper det går bra med dere alle sammen❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ganske bra :) kvalmen kommer og går litt men er fullt levelig nå. Har begynt litt i jobb igjen og det er veldig fint! 

Er også mye oppe på do om natten. Om jeg husker riktig fra sist blir det ikke bedre med tiden 🙄 er foresten 15+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Her går det ganske bra :) kvalmen kommer og går litt men er fullt levelig nå. Har begynt litt i jobb igjen og det er veldig fint! 

Er også mye oppe på do om natten. Om jeg husker riktig fra sist blir det ikke bedre med tiden 🙄 er foresten 15+2.

Er godt når man føler at man kan leve litt igjen😃 Jeg føler meg mye tryggere nå enn tidligere.. Føler jeg kan slappe av🙈 Den følelsen er herlig! 

Vi begynner og komme godt i gang med svangerskapet!❤️ Har du kjent noe liv da?😊 Uansett, så er det nok like før kanskje😍 

Uff, man blir litt lei av og gå på toalettet så ofte🙈 Jaja, får vell bare leve med det noen måneder til😂👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maya89 skrev:

Er godt når man føler at man kan leve litt igjen😃 Jeg føler meg mye tryggere nå enn tidligere.. Føler jeg kan slappe av🙈 Den følelsen er herlig! 

Vi begynner og komme godt i gang med svangerskapet!❤️ Har du kjent noe liv da?😊 Uansett, så er det nok like før kanskje😍 

Uff, man blir litt lei av og gå på toalettet så ofte🙈 Jaja, får vell bare leve med det noen måneder til😂👍 

Husker ikke om du har noen barn fra før? 😊

Ja! Er godt å være så langt! Når har du fått OUL? Jeg har om 3 uker 😀 6 desember. Begynt så vidt å kjenne liv 😊 du Da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Husker ikke om du har noen barn fra før? 😊

Ja! Er godt å være så langt! Når har du fått OUL? Jeg har om 3 uker 😀 6 desember. Begynt så vidt å kjenne liv 😊 du Da?

Jeg har ei datter fra før, hun er straks 11 år.. Så jeg føler meg litt fersk likevell😂😂

Har enda ikke fått brev i posten om OUL, så legen min purret på dette idag.. Tipper det blir ca 4 uker til, siden han skrev at den skulle være i uke 18🙈👍 Men vi får se😁 

Trodde jeg kjente noe annerledes i magen forrigårs, men det kan godt tenkes være noe annet også😝 Gleder meg til det kjennes ordentlig👏 Spennende tid framover, og som vi skal kose oss!😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Maya89 skrev:

Jeg har ei datter fra før, hun er straks 11 år.. Så jeg føler meg litt fersk likevell😂😂

Har enda ikke fått brev i posten om OUL, så legen min purret på dette idag.. Tipper det blir ca 4 uker til, siden han skrev at den skulle være i uke 18🙈👍 Men vi får se😁 

Trodde jeg kjente noe annerledes i magen forrigårs, men det kan godt tenkes være noe annet også😝 Gleder meg til det kjennes ordentlig👏 Spennende tid framover, og som vi skal kose oss!😍 

Det forstår jeg Da! 11 år du, du var ganske ung Da? Tenker meg det er annerledes nå 😊 

Det er spennende tider 😃 plutselig kjenner du det samme igjen:) jeg kjente det først torsdag da jeg var 14+2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv hver dag fra uke 16+ sist gang. Er 15+2 i dag og venter på å kjenne noe. Har jo hørt man ofte kjenner det tidligere når man ikke er førstegangs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, Gillie skrev:

Jeg kjente liv hver dag fra uke 16+ sist gang. Er 15+2 i dag og venter på å kjenne noe. Har jo hørt man ofte kjenner det tidligere når man ikke er førstegangs. 

Kanskje morkaken ligger annerledes denne gang? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillemeg90 skrev:

Det forstår jeg Da! 11 år du, du var ganske ung Da? Tenker meg det er annerledes nå 😊 

Det er spennende tider 😃 plutselig kjenner du det samme igjen:) jeg kjente det først torsdag da jeg var 14+2. 

Jeg hadde akkurat rukket og fylt 18 år😊 Så det føles veldig annerledes ut denne gangen også🙈

Ser virkelig fram til bevegelse og spark altså😃 Så herlig at du kjente det så tidlig! 😍  Det er koselig og gir trygghet😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Gillie skrev:

Tipper det er like rundt hjørnet 😃 Uke 16 er også ganske tidlig, iallefall som førstegangs😃 

Jeg kjente liv i uke 15 med min datter, så jeg er like spent som deg😃 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Maya89 skrev:

Jeg hadde akkurat rukket og fylt 18 år😊 Så det føles veldig annerledes ut denne gangen også🙈

Ser virkelig fram til bevegelse og spark altså😃 Så herlig at du kjente det så tidlig! 😍  Det er koselig og gir trygghet😃

Spennende 😊😊  gleder hun seg?

Gleder meg til det blir mer regelmessig ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...