Gå til innhold

Team Ingebrigtsen


Ingefær85

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir skikkelig provosert over oppførselen til Gjert, på mange forskjellige vis.

Særlig provosert ble jeg over uttalelsen hans når Henrik skal bli far, og han uttaler at Henrik ikke kan sove sammen med kone og baby fordi han ikke får nok søvn.

Tenker at trenerrollen han har ødelegger sønn/far forholdet. Hadde aldri funnet meg i dette om jeg Var barn av ham. Skikkelig hard er han, og mangler totalt mykhet slik som jeg ser.

Tror de barna i den familien som har valgt å ikke satse på løp, føler seg skikkelig mindre verdt. 

Alt som står i hodet på ham er jo de barna som satser.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Ingefær85 skrev:

Tror de barna i den familien som har valgt å ikke satse på løp, føler seg skikkelig mindre verdt.

De er jo kanskje glad for at de slipper dette umenneskelige presset?

En skal ikke se bort fra at Gjert er bevisst på at det at de er så mange, et slags kollektiv, som støtter hverandre selv om ikke alle driver aktivt med løping, er en av de store styrkene deres, også når det gjelder avkobling for de som driver aktivt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett programmet, men løping er jobben deres og toppidrettsutøvere må hvile mye mellom treningene, sånn er det bare. Ellers klarer de ikke all treningen, har jeg skjønt. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å se det😊 Han er jo typisk unorsk. Han har en helt annen stil enn andre norske trenere. Går på NRK1 nå i skrivende stund.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg overhodet ikke irritere av denne gjengen , eller Gjert. Toppidrett er tøft, og Gjert er tøff. Jeg fascineres av hele familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til Gjert sier til alle andre på Nord-Jæren at den nye bomringen er noe de bare må tåle og null og niks i forhold til det han har ofra hver dag siden han var barnearbeider i Båtsfjord og nå ofrer for å trene fram verdens raskeste familie! Er de misfornøyd kan de jo bare LØPE til jobben og til trening. Ta det som ei treningsøkt!

Endret av Knjaginja
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterende at man ikke kan se de på nett- tv i utlandet. Den første sesongen var tilgjengelig utenlands. Håper denne også blir det etterhvert. 

Noen som vet hvorfor ikke NRK gjør det tilgjengelig overalt når det er deres egen produksjon ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34

Tror det er mange småbarnsfedre som har krøpet over i gjestesenga når de har hatt små barn. Har selv hatt tre, jeg kunne selv sove igjen på dagen når babyene sov. Det kunne ikke min mann som skulle på jobb. Håper både brannmannen, læreren, bussjåføren, legen, murere osv gjør det. Ugunstig å komme på jobb med for lite søvn, kan i verste fall skje ulykker.

I dette tilfellet er det jo jobben til far. Far tjener penger på løping. Får han ikke nok hvile vil han ikke gjøre en god jobb - som igjen går ut over familien. 

Selv sett serien om familien og opplever Gjert som en god far, dog ikke typisk norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnbris

Jeg pleier vanligvis ikke å forsvare folk med å skrike jantelov, men her må jeg faktisk det! Gjert og co er unorske og får tyn for det. Han viser omsorg på sin måte, ved å være en knalltøff trener og en ansvarsfull far. Han er nødt til å blande trener- og papparollen, sånn er det bare. Vi trenger flere unorske familier som dette, som faktisk tør å skille seg ut! Jeg har virkelig sansen for hele gjengen, og man ser tydelig at familien er glad i hverandre, og jeg synes ingen av idrettsguttene virker nedbrutt på noen måte - virker som bevisste, tøffe og bestemte gutter/menn. Hadde det vært tvang og press inne i bildet, tror jeg de hadde hatt et helt annet lynne, og at de ikke hadde klart å bli så gode uansett. Heia Ingebrigtsen!

Endret av Grønnbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Gjert. 

Han er unorsk, og snakker rett fra levra. Han tør å si det mange andre tenker. Han er streng, ja, men han er det med glimt i øyet og masse kjærlighet til familien sin.

Disse folkene gjør seg ikke til, men viser sitt sanne jeg på godt og vondt. Fint og forfriskende å følge dem.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Du er passe naiv og totalt ukritisk, dersom du basert på en redigert TV-serie tror du kan konkludere med hvordan forholdene er innad i en familie...

Benytte hodet, tenke litt mer over dette...

Endret av Snabeldyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt ambivalent til Team Ingebrigtsen...Men samtidig så er det jo så utrolig mange ELENDIGE foreldre der ute. Som nesten aldri prioriterer barna sine, verken på kvalitet eller kvantitet. Han er kanskje litt unorsk som flere nevner her og det er nok det som rokker litt ved fordommene våre. Jeg tror ikke disse barna har lidd noen nød oppigjennom. De har jo hatt utrolig mye tid sammen som familie, mer enn mange andre. Dette er deres greie, og jeg er i grunn ganske sikker på at de som ikke driver med løping også har blitt/blir sett. Så summa summarum, jeg synes ikke denne familien fortjener kritikk. De har jobbet hardt og gjør sin greie. Er ikke mange foreldrene som ville brukt så mye av sin tid på egne barn på denne måten.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at all dokusåpe også er redigert historiefortelling.

Om man blir provosert over måten Gjert uttaler seg og framstår på i serien, så er det ikke bare fordi han evt er sånn, men fordi produsenten av serien vil at vi skal få det inntrykket og engasjere oss i handling og karakterer. Det er en effekt av en villet iscenesettelse.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om andre topp idrettsøvere som hadde/Har strenge regler ang familieliv. Hvis et av barna f.eks er forkjøla, sendt rett til besteforeldrene. (Dæhli) ingen som reagerte sterkt på det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, My <3 skrev:

Jeg er litt ambivalent til Team Ingebrigtsen...Men samtidig så er det jo så utrolig mange ELENDIGE foreldre der ute. Som nesten aldri prioriterer barna sine, verken på kvalitet eller kvantitet. Han er kanskje litt unorsk som flere nevner her og det er nok det som rokker litt ved fordommene våre. Jeg tror ikke disse barna har lidd noen nød oppigjennom. De har jo hatt utrolig mye tid sammen som familie, mer enn mange andre. Dette er deres greie, og jeg er i grunn ganske sikker på at de som ikke driver med løping også har blitt/blir sett. Så summa summarum, jeg synes ikke denne familien fortjener kritikk. De har jobbet hardt og gjør sin greie. Er ikke mange foreldrene som ville brukt så mye av sin tid på egne barn på denne måten.

Helt enig! Har selv venner med unger som er i norgestoppen i sin idrett. Ingen av dem hadde kommet så langt om ikke foreldrene stilte opp. At de da setter krav og forventer at ungene tar ting seriøst er vel ikke så mye å forlange. Heia team Ingebrigtsen sier nå jeg!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Horselady skrev:

Helt enig! Har selv venner med unger som er i norgestoppen i sin idrett. Ingen av dem hadde kommet så langt om ikke foreldrene stilte opp. At de da setter krav og forventer at ungene tar ting seriøst er vel ikke så mye å forlange. Heia team Ingebrigtsen sier nå jeg!

Jepp. Dette er en "familiebedrift" tenker jeg. Det er ganske tydelig at dette er noe ungene ønsker og vil. De har den nødvendige respekt for faren sin som trener, men privat så virker de som en helt normal norsk familie. De spøker og erter faren og virker langt i fra som undertrykte barn som ikke tør å si i mot. Og det er vel dette som gjør familien TYPISK norsk. Barna har et valg. Og det er jo det som kan skille oss fra andre kulturer, der det å bli god i idrett kan være eneste vei ut av fattigdom og vanskelige kår. I Norge har vi valgmuligheter. Nei, etter å ha reflektert litt rundt dette så er jeg nå utelukkende positiv til denne familien. Står respekt av hva de har fått til! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sukkererter
11 timer siden, Nobile skrev:

Irriterende at man ikke kan se de på nett- tv i utlandet. Den første sesongen var tilgjengelig utenlands. Håper denne også blir det etterhvert. 

Noen som vet hvorfor ikke NRK gjør det tilgjengelig overalt når det er deres egen produksjon ? 

Vet ikke hvorfor de velger å blokkere det til kun Norge, men regner med du enkelt kan se NRK hvis du får deg et abonnement på vpn-oppkobling til ca 100 kr i måneden. Jeg fikk i alle fall sett NRK da jeg var i USA i vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sukkererter skrev:

Vet ikke hvorfor de velger å blokkere det til kun Norge, men regner med du enkelt kan se NRK hvis du får deg et abonnement på vpn-oppkobling til ca 100 kr i måneden. Jeg fikk i alle fall sett NRK da jeg var i USA i vinter. 

Stacksocial har livstidsabonnement til 69 dollar. Kan brukes på et ubegrenset antall enheter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig familie med humor og glede! og en gjeng med ett sykt konkurranseinstinkt :) Man ser godt hvor glade disse mennene er i konene/kjærestene sine. 

Stor respekt for de alle sammen,men her må jeg gi en ekstra honnør til Tone. Hun tror jeg er limet i denne familien og virker som en utrolig flott mamma/kone.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...