Gå til innhold

Spørsmål om fartskontroll/lasermåler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 4.9.2018 den 12.54, AnonymBruker skrev:

Det er de færreste speedometer som er riktige på km/t så selv om sitt speedometer viser 100 så holder du kanskje bare 95. 

Anonymkode: 27a3a...103

Hvis man måler farten med GPS på mobilen, ser man at GPS viser noe høyere enn speedometeret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, stan skrev:

Hvis man måler farten med GPS på mobilen, ser man at GPS viser noe høyere enn speedometeret. 

Da bør du gjøre det samme mot en fartsmåler, viser gps på mobilen høyere fart en den også, er det litt feil å bruke mobil.

Selv bruker jeg håndholdt gps, den viser korrekt sammeligna med fartsmålere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tdm900 skrev:

Da bør du gjøre det samme mot en fartsmåler, viser gps på mobilen høyere fart en den også, er det litt feil å bruke mobil.

Selv bruker jeg håndholdt gps, den viser korrekt sammeligna med fartsmålere.

Speedometeret viser aldri for lav fart. Men for høy er vanlig. 

Det skyldes rett og slett redsel for erstatningskrav fra sjåfører som har fått bot på grunn av feil på speedometeret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2018 den 19.32, AnonymBruker skrev:

Dersom politi oppdager lovbrudd, må de ha plikt til å gripe inn, uansett hva lovbruddet består i og om det er alvorlig eller ei. Det er fullstendig uholdbart om politiet ikke bøtelegger alle de kniper i å bryte trafikkreglene.

Anonymkode: 64279...f5e

Jeg tenker det er fint at politiet utviser et visst skjønn. Ja, de kan taue deg inn for en liten forseelse, men hvis de da må la en som kjører i 120 km/t i 90-sona gå blir det feil for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2018 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Mistenker at du slapp unna denne gangen, men kan jo ikke være sikker før det har gått et par uker.

Anonymkode: 27469...6c7

De må stoppe deg for å gi deg forenkla forelegg 🤦‍♂️

Anonymkode: f79ad...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...