Gå til innhold

Elbil vs diesel - Splittet fra "Hva skal man se etter ved kjøp av elbil?


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 24.8.2018 den 16.04, BMW 5-serie 535D skrev:

Vet da at en motor til en lekebil er totalt forskjellig fra en ordentlig bil. Farer ikke med løgn, du som bare er lekebilfrelst 

Nei, man er ikke «lekebilfrelst» fordi man henviser til fakta. En bil drevet av elektrisk motor er like «ordentlig» som en bil drevet av en fossildrevet motor.

Her bedriver du uredelig debatteknikk, noe som er typisk for en bruker som har gått tom for argumenter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, WCKD skrev:

Nei, man er ikke «lekebilfrelst» fordi man henviser til fakta. En bil drevet av elektrisk motor er like «ordentlig» som en bil drevet av en fossildrevet motor.

Her bedriver du uredelig debatteknikk, noe som er typisk for en bruker som har gått tom for argumenter.

Halleluja 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du har ingen fakta å komme med om faren med diesel? Bra du vet vi hvem som farer med løgner.

Anonymkode: 0046f...1a6

Akkurat som om det er noe mer stuerent å kjøre batteribil? Nei, det er det ikke globalt!

Det er så enormt mye mer som er kreftfremkallende, å bare skylde på dieselmotoren er som å pisse i buksa en kald vinterdag, det varmer ei lita stund! Men du skal uansett få slite med å koble det direkte til dieselmotoren, dette blir nå av elbilfanatikere brukt som propaganda, i håp om at flere skal hoppe på idiotien med batterikasser! Du hadde heller ikke kjøpt noe slik, om det ikke hadde vært for reduksjoner i avgifter og momsfritak! Bare se hvor mye som går i andre land, ikke noe i forhold til Norge! Og her utgjør det globale bilmarkedet 0,2%......

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tdm900 skrev:

Akkurat som om det er noe mer stuerent å kjøre batteribil? Nei, det er det ikke globalt!

Det er så enormt mye mer som er kreftfremkallende, å bare skylde på dieselmotoren er som å pisse i buksa en kald vinterdag, det varmer ei lita stund! Men du skal uansett få slite med å koble det direkte til dieselmotoren, dette blir nå av elbilfanatikere brukt som propaganda, i håp om at flere skal hoppe på idiotien med batterikasser! Du hadde heller ikke kjøpt noe slik, om det ikke hadde vært for reduksjoner i avgifter og momsfritak! Bare se hvor mye som går i andre land, ikke noe i forhold til Norge! Og her utgjør det globale bilmarkedet 0,2%......

Spol tilbake 20-30 år, da satt det folk som sa det der om sigaretter. Vi hadde til og med en sjef for Helsedirektoratet som var storrøyker. Røyk var ufarlig..

Anonymkode: c4fbf...7ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spol tilbake 20-30 år, da satt det folk som sa det der om sigaretter. Vi hadde til og med en sjef for Helsedirektoratet som var storrøyker. Røyk var ufarlig..

Anonymkode: c4fbf...7ce

Vis til at det kan kobles direkte, til hvilken kreft type! Og kun den, ikke noe innblanding av noe anna.

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tdm900 skrev:

Vis til at det kan kobles direkte, til hvilken kreft type! Og kun den, ikke noe innblanding av noe anna.

Du forstår vel at luften spesielt i større byer i dag er forurenset, og jo færre forurensningskilder desto bedre er det for innbyggerne?

Det er jo bare folk som bor utenfor byene som har diesel omtrent (bortsett fra taxi og næringsvirksomhet), så jeg vil ha meg frabedt at du skal kjøre den dieseltralla di inn i byen min og forurense lufta mi mer enn strengt nødvendig hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, WCKD skrev:

Du forstår vel at luften spesielt i større byer i dag er forurenset, og jo færre forurensningskilder desto bedre er det for innbyggerne?

Det er jo bare folk som bor utenfor byene som har diesel omtrent (bortsett fra taxi og næringsvirksomhet), så jeg vil ha meg frabedt at du skal kjøre den dieseltralla di inn i byen min og forurense lufta mi mer enn strengt nødvendig hele tiden.

Å du store, jeg driter da i om du må puste inn dieseleksoen min😂😂Vel, du hadde f... meg ikke sagt det om du ikke hadde fått kjøpt ei batterikasse som enda, passerer gratis i bommer, og kan snike i kollektivfeltet! Og heller ikke betaler avgifter på lik linje med alle andre! Snyltepakk lalles det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis elbilfansen skal forbeholde seg retten til å kalle fakta som ikke passer dere for tull og pølsevev, kan vi kalle det dere kommer med for jævla hippiegnål. Man kan finne både fordeler og ulemper med både fossildrevne biler og elbiler. Det som er viktig er å ha realistisk bilde av hvordan ting fungerer i samfunnet.

Anonymkode: 17387...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilderesultat for another test pass vw

diesel ble i usa lovet å være "ren" i mange år av VAG. Så ble direktørene tatt juks nede og satt i fengsel.

Anonymkode: 0046f...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tdm900 skrev:

Å du store, jeg driter da i om du må puste inn dieseleksoen min😂😂Vel, du hadde f... meg ikke sagt det om du ikke hadde fått kjøpt ei batterikasse som enda, passerer gratis i bommer, og kan snike i kollektivfeltet! Og heller ikke betaler avgifter på lik linje med alle andre! Snyltepakk lalles det!

Hva skal jeg med en bil som passerer gratis i bommen når jeg bor innenfor Ring 2?

Men flott, her viser du hvor lite hensyn du tar til dine medborgere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, WCKD skrev:

Hva skal jeg med en bil som passerer gratis i bommen når jeg bor innenfor Ring 2?

Men flott, her viser du hvor lite hensyn du tar til dine medborgere.

Kjørte du kollektivt, før du kjøpte baterikassa di? Neppe, og da var du ikke det spor bedre selv. Men skylde på andre når du nå er blitt så skinnhellig, det skal du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tdm900 skrev:

Kjørte du kollektivt, før du kjøpte baterikassa di? Neppe, og da var du ikke det spor bedre selv. Men skylde på andre når du nå er blitt så skinnhellig, det skal du!

Hæ? Jeg eier ikke bil lenger, jeg kjører kun kollektivt, og den forrige bilen jeg hadde var en elbil. Jeg gikk til innkjøp av elbil så fort jeg følte de var størrelsesmessig forsvarlig å kjøre på motorvei, og før det hadde jeg en bensinbil.

Skal du fortsette å drite deg ut? Slutt å forpeste lufta mi, jeg står ikke utenfor døra di og fyrer bål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WCKD skrev:

Hæ? Jeg eier ikke bil lenger, jeg kjører kun kollektivt, og den forrige bilen jeg hadde var en elbil. Jeg gikk til innkjøp av elbil så fort jeg følte de var størrelsesmessig forsvarlig å kjøre på motorvei, og før det hadde jeg en bensinbil.

Skal du fortsette å drite deg ut? Slutt å forpeste lufta mi, jeg står ikke utenfor døra di og fyrer bål.

Hvorfor betale for kollektivt? Hvorfor solgte du elbilen, var det pga at batteriet ble så dårlig at bilen måtte skrotes? Batterier koster nesten like mye løst som hele bilen kostet ny, så forstår deg godt at du ikke gadd det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvorfor betale for kollektivt? Hvorfor solgte du elbilen, var det pga at batteriet ble så dårlig at bilen måtte skrotes? Batterier koster nesten like mye løst som hele bilen kostet ny, så forstår deg godt at du ikke gadd det

Mener du at jeg skal bryte loven og ikke betale for kollektivt da?

Jeg solgte bilen fordi jeg ikke har behov for bil lenger. Jeg sparer masse penger på å reise kollektiv og heller leie bil de få gangene jeg skulle ha behov for bil.

Som vanlig farer du med løgn og fantasier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, WCKD skrev:

Mener du at jeg skal bryte loven og ikke betale for kollektivt da?

Jeg solgte bilen fordi jeg ikke har behov for bil lenger. Jeg sparer masse penger på å reise kollektiv og heller leie bil de få gangene jeg skulle ha behov for bil.

Som vanlig farer du med løgn og fantasier.

Spare masse? Er ikke elbil gratis da har jeg hørt?? Nå er jeg forvirret altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Spare masse? Er ikke elbil gratis da har jeg hørt?? Nå er jeg forvirret altså!

Du har vel for vane å bli forvirret når du ser en høyre og en venstre sko foran deg også, så det er ikke rart 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...