ikkerepresentativ Skrevet 28. august 2018 #21 Skrevet 28. august 2018 12 minutter siden, Overrasket skrev: Som jeg skrev i den andre, høyste velfungerende, tråden, synes jeg det er et meningløst tulleutspill som ikke bidrar noe til verken å forbedre samfunnet, ta opp et reelt problem eller utgjøre en forskjell i folks liv. Vi har ikke behov som samfunn å ta denne debatten igjen, og politikere, eller vordende politikere, bør finne på mer interessant politikk som faktisk kan forbedre samfunnet vårt. Jo, dette kan forbedre folks liv. Man kan potensielt se hvordan fosteret utvikler seg nesten fram til fødsel, og så kvitte seg med det, dersom det skulle vise seg at noe ikke gjør barnet så perfekt som man ønsker.
Gjest Autumnia Skrevet 28. august 2018 #22 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, ikkerepresentativ skrev: Når andre land allerede tillater uke 24, og flytter valget om hva som er greit fra staten til mammaen, hvorfor er da plutselig denne venstre-politikeren en sånn ekstrem tulling? Man kan da vel så godt argumentere for at resten av dere er ekstremt konservative? Fordi vi her i Norge, som enda (heldigvis!!) ikke har denne regelen, bør rope høyt mens vi ennå kan. Prematurfødte kan overleve fra uke 23, ett tilfelle i USA var faktisk en gutt i slutten på uke 22 om jeg nå husker rett (som er den yngste overlevende i verden.) Hvordan kan vi da rettferdiggjøre fri abort til uke 24? Det er jo helt skremmende.
ikkerepresentativ Skrevet 28. august 2018 #23 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, Autumnia skrev: Fordi vi her i Norge, som enda (heldigvis!!) ikke har denne regelen, bør rope høyt mens vi ennå kan. Prematurfødte kan overleve fra uke 23, ett tilfelle i USA var faktisk en gutt i slutten på uke 22 om jeg nå husker rett (som er den yngste overlevende i verden.) Hvordan kan vi da rettferdiggjøre fri abort til uke 24? Det er jo helt skremmende. Fordi man ikke vil ha ungen. Hvordan ellers trenger man å rettferdiggjøre det? Man vil ikke ha ungen, og det er ens egen kropp. Hvorfor spiller det noen rolle om babyen kan overleve? 4
Gjest Overrasket Skrevet 28. august 2018 #24 Skrevet 28. august 2018 7 minutter siden, ikkerepresentativ said: Jo, dette kan forbedre folks liv. Man kan potensielt se hvordan fosteret utvikler seg nesten fram til fødsel, og så kvitte seg med det, dersom det skulle vise seg at noe ikke gjør barnet så perfekt som man ønsker. Da kan man vel heller tillate blodprøver?
Gjest Blondie65 Skrevet 28. august 2018 #25 Skrevet 28. august 2018 Hva oppgir Venstres ungdomsparti som grunn for sitt syn?
ikkerepresentativ Skrevet 28. august 2018 #26 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, Overrasket skrev: Da kan man vel heller tillate blodprøver? Man kan tillate blodprøver, absolutt. 1
Gjest Autumnia Skrevet 28. august 2018 #27 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, ikkerepresentativ skrev: Fordi man ikke vil ha ungen. Hvordan ellers trenger man å rettferdiggjøre det? Man vil ikke ha ungen, og det er ens egen kropp. Hvorfor spiller det noen rolle om babyen kan overleve? Adopsjon. I uke 24 er det en baby, ikke et foster, som i uke 12. Deg kan man ikke diskutere med, se hva du skriver i aller siste setning.
Thyra Skrevet 28. august 2018 #28 Skrevet 28. august 2018 (endret) 4 timer siden, lulus skrev: Jeg synes det er alt for sent, som nevnt over kan et barn født i uke 24 reddes. Jeg ser heller ikke argumentasjonen for en så sen fri abortgrense. 24 uker er over halveis i svangerskapet. Forøvrig er illustrasjonen ikke slik en senabort gjennomføres, i alle fall ikke her til lands. Fosteret må fødes ut etter det er avlivet. Det lever vel ofte når det kommer ut og ligger på skyllerommet for å dø... Endret 28. august 2018 av Thyra 3
ikkerepresentativ Skrevet 28. august 2018 #29 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, Autumnia skrev: Adopsjon. I uke 24 er det en baby, ikke et foster, som i uke 12. Deg kan man ikke diskutere med, se hva du skriver i aller siste setning. Både det å abortere vekk ungen, og det å føde ungen er en belastning. Hvorfor tvinge noen til å gå igjennom en fødsel, mot deres vilje? 2
Gjest Autumnia Skrevet 28. august 2018 #30 Skrevet 28. august 2018 3 minutter siden, ikkerepresentativ skrev: Både det å abortere vekk ungen, og det å føde ungen er en belastning. Hvorfor tvinge noen til å gå igjennom en fødsel, mot deres vilje? Nå repeterer jeg jo bare meg selv her...? Fordi, igjen; i uke 24 omhandler det et lite liv, en liten baby. Fra derav ut, blir babyen viktigst. Vi har fri abort til uke 12, de fleste får også innvilget senabort. Dvs, de som oppdager det senere enn de tolv ukene, og ikke vil gå i gjennom en fødsel (forhåpentligvis på et litt dypere grunnlag) vil da kunne få innvilget det - som oftest før fullgåtte tjuefire uker. Da snakker vi voldsoffer, foster med alvorlige medfødte feil og kvinner som sliter fysisk/psykisk. Om du er ei oppegående kvinne, som vil ha abort i uke 24 fordi «det ikke passet seg med baby nå» ja vet du hva, da synes jeg faktisk ærlig talt man får lide seg gjennom resten av sv.skapet også, for så å ta konsekvensene av det, eller adoptere.
Hutula Skrevet 28. august 2018 #31 Skrevet 28. august 2018 6 minutter siden, ikkerepresentativ skrev: Både det å abortere vekk ungen, og det å føde ungen er en belastning. Hvorfor tvinge noen til å gå igjennom en fødsel, mot deres vilje? Hvordan tror du man får ut et foster på 24 uker? Jo, man føder det. Da er det cirka en halv kilo og nesten 30 cm langt. 5
Gjest Autumnia Skrevet 28. august 2018 #32 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, Hutula skrev: Hvordan tror du man får ut et foster på 24 uker? Jo, man føder det. Da er det cirka en halv kilo og nesten 30 cm langt. Dette. Hvordan har de tenkt å gjøre det med de metodene som brukes for abort om de skal innvilge dette, egentlig? Det lurer jeg veldig på. Det er jo ikke til å regnes som en abort heller, på det stadiet. Det blir jo en dødfødsel. Jeg blir helt... matt.
ikkerepresentativ Skrevet 28. august 2018 #33 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, Autumnia skrev: Nå repeterer jeg jo bare meg selv her...? Fordi, igjen; i uke 24 omhandler det et lite liv, en liten baby. Fra derav ut, blir babyen viktigst. Vi har fri abort til uke 12, de fleste får også innvilget senabort. Dvs, de som oppdager det senere enn de tolv ukene, og ikke vil gå i gjennom en fødsel (forhåpentligvis på et litt dypere grunnlag) vil da kunne få innvilget det - som oftest før fullgåtte tjuefire uker. Da snakker vi voldsoffer, foster med alvorlige medfødte feil og kvinner som sliter fysisk/psykisk. Om du er ei oppegående kvinne, som vil ha abort i uke 24 fordi «det ikke passet seg med baby nå» ja vet du hva, da synes jeg faktisk ærlig talt man får lide seg gjennom resten av sv.skapet også, for så å ta konsekvensene av det, eller adoptere. Det er et liv hele veien. Jeg har forståelse for at det blir verre å abortere jo nærmere man kommer fødsel, og at det blir mer likt en baby rett fram mot fødsel. Jeg syns også ærlig talt man må lide seg igjennom resten av svangerskapet også, men jeg skjønner ikke hvilken samfunnsfordel det gir at jeg skal trumfe igjennom mitt syn her, når det er mødrene til foster i uke 24 som bærer livet. Vi kan ikke tillate drap på mennesker som er i samfunnet av svært mange årsaker, men det gir oss ingen ulemper å tillate drap på ufødte. 2
Jordbæra Skrevet 28. august 2018 #34 Skrevet 28. august 2018 Jeg syns ikke abort skulle vært lov etter uke 7 jeg da, med tanke på når hjertet begynner å slå. 4
Jordbæra Skrevet 28. august 2018 #35 Skrevet 28. august 2018 Og om dette går igjennom så er det som å gi retten til drap av babyer. Grusomt! 3
Gjest Autumnia Skrevet 28. august 2018 #36 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, Jordbæra skrev: Jeg syns ikke abort skulle vært lov etter uke 7 jeg da, med tanke på når hjertet begynner å slå. Det tenkte helt ærlig jeg selv også, da jeg gikk gravid for første gang og fikk høre hjertet slå. Men igjen, ikke alle vet de er gravide på det tidspunktet. Og fri abort bør vi fortsette å ha. Så uke 12 synes jeg er helt greit. Litt vemodig, sånn sett, men det må forbli.
ikkerepresentativ Skrevet 28. august 2018 #37 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, Jordbæra skrev: Og om dette går igjennom så er det som å gi retten til drap av babyer. Grusomt! Man satte faktisk babyer ut i skogen før. Dette har fortsatt, og store europeiske sykehus har derfor begynt med Baby Chutes eller Babyklappen.
Ichiko Skrevet 28. august 2018 #38 Skrevet 28. august 2018 Nei, det stemmer ikke at en slik sen"abort" blir en dødfødsel: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/yWryA/overlege-om-senaborter-barn-ned-til-21-uker-kan-overleve Jeg ber de som støtter en såkalt abortgrense på 24 uker å lese den artikkelen. 1
Jordbæra Skrevet 28. august 2018 #39 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, Autumnia skrev: Det tenkte helt ærlig jeg selv også, da jeg gikk gravid for første gang og fikk høre hjertet slå. Men igjen, ikke alle vet de er gravide på det tidspunktet. Og fri abort bør vi fortsette å ha. Så uke 12 synes jeg er helt greit. Litt vemodig, sånn sett, men det må forbli. Jeg vet, det at mange ikke vet det i uke 7 gjør vel at jeg kan tenke at jeg er i mot abort. 1
Jordbæra Skrevet 28. august 2018 #40 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, ikkerepresentativ skrev: Man satte faktisk babyer ut i skogen før. Dette har fortsatt, og store europeiske sykehus har derfor begynt med Baby Chutes eller Babyklappen. Mye man gjorde før som ikke er trygt, tenk hvor løst babyer lå bak i biler. Godt man har blitt flinkere med diverse tenker jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå