Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig at retten legger til grunn at alt som kommer Cappelen er god fisk.......

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, anonym 4545 skrev:

Merkelig at retten legger til grunn at alt som kommer Cappelen er god fisk.......

Det lukter ikke bra av dette. 21 år betyr ingen tvil om det Cappelen sier. Altså Cappelen som er selv en gangster og vi tjene på å komme med uriktige opplysninger. 

Jeg sier ikke Jensen er uskyldig, men de kan ikke spikre et eneste bevis på at han har gjort dette.

• Liker 8
Skrevet
16 minutter siden, Villja skrev:

Leif A.Lier er slettes ikke sikker på om Jensen er en skurk. 

Nei, og heller ikke den meget erfarne Kripos-etterforskeren (nevner ikke navn), som uttaler seg på Facebook i dag.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke studert saken. Kan det være mulig at Cappelen har jugd på Jensen mer enn han har gjort, enten for å få strafferabatt, eller for å få hevn?

• Liker 5
Skrevet
47 minutter siden, Villja skrev:

Folk skjønner hva vedkommende mente. 21 år= livsvarig. Om Jensen er ute etter noen år er han likevel dømt til 21 år. Slutt med det tåpelige flisespikkeriet!

Hele poenget var at vedkommende sammenlignet en 21 år livsvarig dom med 21 år forvaring, det er en enorm forskjell og absolutt ikke flisespikkeri. Hvorfor i det hele tatt sammenligne Brevik sin dom med Jensen??

• Liker 7
Skrevet
20 minutter siden, I Grosny skrev:

Kan det være mulig at Cappelen har jugd på Jensen mer enn han har gjort, enten for å få strafferabatt, eller for å få hevn?

Her tror jeg begge to har løyet for å komme best mulig ut av det.

Skrevet (endret)
1 time siden, anonym 4545 skrev:

6 minutter siden, klondrik skrev:

Her tror jeg begge to har løyet for å komme best mulig ut av det.

Cappelen er profesjonell banditt. Det er jobben hans å lyve. Jensen sin løgnprofesjonalitet er ikke den samme.  I utgangspunktet bør alt en politimann sier til retten være sant, og den hypotesen bør ligge til grunn. Politiet skal bare lyve når det er profesjonelt hensiktsmessig for å kunne ta skurkene, eller for å beskytte folk og ting. Man bør også legge til grunn at banditter lyver.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
Skrevet (endret)
28 minutter siden, I Grosny skrev:

Cappelen er profesjonell banditt. Det er jobben hans å lyve. Jensen sin løgnprofesjonalitet er ikke den samme.  I utgangspunktet bør alt en politimann sier til retten være sant, og den hypotesen bør ligge til grunn. Politiet skal bare lyve når det er profesjonelt hensiktsmessig for å kunne ta skurkene, eller for å beskytte folk og ting. Man bør også legge til grunn at banditter lyver.

Er helt enig i at det bare er tull å tro på noe av det Cappelen kommer med, men det er enda verre at politiet lyver. 

Skal jeg være helt ærlig så bryr jeg meg ikke så mye om Cappelens hasjimperium. Jeg er mye mer bekymret for den statlige etaten som skal bekjempe kriminalitet, at de har sviktet til de grader så lenge dette har pågått.

Endret av klondrik
Skrevet (endret)

Jeg ser at mange reagerer på «den strenge straffen».

Husk at Jensen er dømt for å ha medvirket til innføring av narkotika inn i landet. Disse stoffene ødelegger ikke ett liv, men utallige menneskers liv. Og familiene ødelegges. Hvis dere i bare ett minutt kan forestille dere den skaden Jensen har bidratt til, så tror jeg dere kanskje vil forstå at selv 21 år er lite. Det er ikke et drap der dere kan se blod og et lik og direkte kan se skaden. Det er snakk om lidelse som er grusom på andre måter og som trekker ut. 

I tillegg så skulle man tro (ha tillit til) at et menneske i en slik høy stilling som ham, som selv sikkert så lidelse påført av rus, var klar over at det er uakseptabelt å hjelpe noen med innførsel av ulovlige midler. Unnskyld meg, men Jensen har fått altfor mild behandling. Han har flere menneskers liv på sin samvittighet. Han har ikke drept dem med pistol, men har ødelagt deres liv på andre måter. Ikke bare ett liv, men flere og deres familier er nå i endeløs sorg.

For klokker, penger, oppussing av bad. Hvis dere som skriker ut om at dette er for strengt, først får tenkt over hvor mye tonn hasj og annet dritt han har hjulpet med å føre inn i landet, og så tenker over hvor mange menneskers liv han Jensen indirekte har skadet, så tror jeg- vel håper jeg dere skjønner at straffen faktisk er mild. Ikke la dere bli lurt av Elden.

Endret av Sheila-S
  • Liker 6
Gjest Atheena
Skrevet

Forholdet mellom Cappelen og Jensen ble altfor tett. Det er ingen tvil om at Cappelen er en  manipulator. At Jensen ble med på å gi ut slik type informasjon virker ikke å være tuktet på penger egentlig. Ser ut til at det mest handlet om et rart vennskap og bånd de fikk. Han fikk jo en del informasjon i bytte. 

Narkotika har kommet for å bli, om vi liker det eller ikke. Tar de en stor hai står neste i kø. Hasj ses på av mange som mindre skadelig enn alkohol. Det ser ut som om grensene ble visket ut med årene. Jeg ser ikke den korrupte jævelen i Jensen, men har han gitt ut informasjon til Cappelen så er han selvfølgelig skyldig. 

Skrevet
45 minutter siden, Sheila-S skrev:

Husk at Jensen er dømt for å ha medvirket til innføring av narkotika inn i landet. Disse stoffene ødelegger ikke ett liv, men utallige menneskers liv. Og familiene ødelegges. Hvis dere i bare ett minutt kan forestille dere den skaden Jensen har bidratt til, så tror jeg dere kanskje vil forstå at selv 21 år er lite. Det er ikke et drap der dere kan se blod og et lik og direkte kan se skaden. Det er snakk om lidelse som er grusom på andre måter og som trekker ut. 

I tillegg så skulle man tro (ha tillit til) at et menneske i en slik høy stilling som ham, som selv sikkert så lidelse påført av rus, var klar over at det er uakseptabelt å hjelpe noen med innførsel av ulovlige midler. Unnskyld meg, men Jensen har fått altfor mild behandling. Han har flere menneskers liv på sin samvittighet. Han har ikke drept dem med pistol, men har ødelagt deres liv på andre måter. Ikke bare ett liv, men flere og deres familier er nå i endeløs sorg.

For klokker, penger, oppussing av bad. Hvis dere som skriker ut om at dette er for strengt, først får tenkt over hvor mye tonn hasj og annet dritt han har hjulpet med å føre inn i landet, og så tenker over hvor mange menneskers liv han Jensen indirekte har skadet, så tror jeg- vel håper jeg dere skjønner at straffen faktisk er mild. Ikke la dere bli lurt av Elden.

Snakk om overdramatisering. Jensen er altså dømt for å ha assistert med importering av hasj, som er et forholdsvis mildt rusmiddel sammenlignet med diverse andre illegale rusmidler. De siste årene har den ene amerikanske delstaten etter den andre legalisert hasj. Det vitner om at det ikke er et veldig skadelig rusmiddel. Jeg er ikke så sikker på om hasj er så veldig mye mer samfunnsdestruktivt enn alkohol.

Jeg tror årsaken til at Jensen har blitt tatt så hardt av politiet er at han (tilsynelatende) har personlig beriket seg selv gjennom forholdet til sin informant. Vi har hatt flere saker tidligere i Oslo der politiet har begått grove brudd ifm informantbehandling. Forskjellen er at i de andre tilfellene er det ingenting som tyder på at politifolk har mottatt penger eller andre verdier fra sine informanter. Men jeg synes det er verre når anmeldelser for utøvelse av grov vold som nær fører til dødsfall og anmeldelser for væpnet ran bare "forsvinner" i systemet fordi ugjerningene ble utført av viktige informanter/samarbeidspartnere av politiet. Mye tyder på at det er flere politifolk som bør gå med i dragsuget av Jensens domfellelse for korrupsjon. Han er neppe den eneste.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Klossmajor skrev:

Snakk om overdramatisering. Jensen er altså dømt for å ha assistert med importering av hasj, som er et forholdsvis mildt rusmiddel sammenlignet med diverse andre illegale rusmidler. De siste årene har den ene amerikanske delstaten etter den andre legalisert hasj. Det vitner om at det ikke er et veldig skadelig rusmiddel. Jeg er ikke så sikker på om hasj er så veldig mye mer samfunnsdestruktivt enn alkohol

En politibetjent har sørget for fri flyt av narkotika inn til Norge ved å manipulere sikkerhetssystemet, det vil jeg ikke kalle for å overdramatisere? Problemet er ikke hva slags narkotiske stoffer som er ført inn i landet,  men krisen er at politiet har hjulpet det kriminelle miljøet i mange år ute at det er noen som har visst. Politiet har altså drevet med grov korrupsjon i mange år. 

Hvordan skal vi klare å forebygge kriminalitet når de som skal håndheve loven er kriminelle?

• Liker 10
Gjest Villja
Skrevet
1 time siden, Sheila-S skrev:

For klokker, penger, oppussing av bad. Hvis dere som skriker ut om at dette er for strengt, først får tenkt over hvor mye tonn hasj og annet dritt han har hjulpet med å føre inn i landet, og så tenker over hvor mange menneskers liv han Jensen indirekte har skadet, så tror jeg- vel håper jeg dere skjønner at straffen faktisk er mild. Ikke la dere bli lurt av 

Nå overdriver du. Hvilke familier sitter i endeløs sorg nå? Pga hasj?

Skrevet
3 minutter siden, klondrik skrev:

En politibetjent har sørget for fri flyt av narkotika inn til Norge ved å manipulere sikkerhetssystemet, det vil jeg ikke kalle for å overdramatisere? Problemet er ikke hva slags narkotiske stoffer som er ført inn i landet,  men krisen er at politiet har hjulpet det kriminelle miljøet i mange år ute at det er noen som har visst. Politiet har altså drevet med grov korrupsjon i mange år. 

Hvordan skal vi klare å forebygge kriminalitet når de som skal håndheve loven er kriminelle?

Overdramatiseringen jeg sikter til går på utspillet om at "stoffene ødelegger ikke ett liv, men utallige menneskers liv. Og familiene ødelegges. Hvis dere i bare ett minutt kan forestille dere den skaden Jensen har bidratt til, så tror jeg dere kanskje vil forstå at selv 21 år er lite. Det er ikke et drap der dere kan se blod og et lik og direkte kan se skaden. Det er snakk om lidelse som er grusom på andre måter og som trekker ut." Tatt i betraktning at det er hasj det er tale om i denne dommen, framstår dette utspillet som temmelig overdramatisert.

Isolert sett har ikke kriminaliteten Jensen er dømt for å ha vært delaktig i, spesielt stor destruktiv effekt på samfunnet. Mange typer kriminalitet er verre. Alvorligheten går særlig på hvilke ringvirkninger korrupsjon i politiet kan få hvis snøballen fortsetter å rulle. Nå som Jensen er dømt mener jeg at media bør rette søkelyset mot andre korrupsjonssaker avslørt i politiet der avsløringene ikke har fått noen direkte konsekvenser for de involverte politifolkene - i hvert fall ikke konsekvenser som offentligheten har blitt kjent med. Ran og grov vold er tross alt verre for samfunnet enn hasjbruk.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg reagerer på straffeutmålingen. Mulig Jensen var korrupt, men i så fall tror jeg han ble det som en yrkesskade, at han ble surret dypere og dypere inn i tvilsomt miljø med råtne fristelser og press, uten tilstrekkelig støtte fra sine kollegaer. Han måtte muligens ta i mot litt korrupte gaver for å være troverdig skitten purk i miljøet der han spanet. At han fikk så mange år for sin hjelp til hasjsmugling er også litt rart. Han var jo ikke blant partnerne som fikk fortjenesten, og det han har tjent på det er vel først fremst troverdighet i det kriminelle miljøet der han spanet. Ikke særlig mye egen vinning.  De gavene og pengene han angivelig  eller beviselig skal ha tatt imot er temmelig små sammenlignet med tidsrom og straffeutmåling. Den "luksusklokka" til 17000, hallo , det er jo bare en  konfirmantgave i lettere bemidlede miljøer. Ekte luksusklokker koster minst sekssifret. https://moneyinc.com/five-luxury-watch-brands-pay-attention-2016/

21 år, det er versting straff. Det går ikke høyere. Altså kriminell toppkarakter. Man kan sammenligne med å gi Nadja Comanechi 10 stilpoeng i turn. Det gikk ikke høyere. 

Men Jensen var ikke en verstingkriminell på så høyt nivå. Han var en liten svak politisjel med verdier som ikke sto fjellstøtt. Han har ikke skutt noen, ikke drept vitner, ikke kidnappet barna til dommeren, han har ingen mafia i ryggen. Når såpass små skurker får 21 år, da har du brukt opp straffeskalaen for tidlig.

Når man snakker om korrupt, hvor blir ikke de korrupte politikerne tatt?  De blir ikke etterforsket engang (tror jeg).  

Endret av I Grosny
  • Liker 5
Gjest Villja
Skrevet
15 minutter siden, Klossmajor skrev:

Overdramatiseringen jeg sikter til går på utspillet om at "stoffene ødelegger ikke ett liv, men utallige menneskers liv. Og familiene ødelegges. Hvis dere i bare ett minutt kan forestille dere den skaden Jensen har bidratt til, så tror jeg dere kanskje vil forstå at selv 21 år er lite. Det er ikke et drap der dere kan se blod og et lik og direkte kan se skaden. Det er snakk om lidelse som er grusom på andre måter og som trekker ut." Tatt i betraktning at det er hasj det er tale om i denne dommen, framstår dette utspillet som temmelig overdramatisert.

Isolert sett har ikke kriminaliteten Jensen er dømt for å ha vært delaktig i, spesielt stor destruktiv effekt på samfunnet. Mange typer kriminalitet er verre. Alvorligheten går særlig på hvilke ringvirkninger korrupsjon i politiet kan få hvis snøballen fortsetter å rulle. Nå som Jensen er dømt mener jeg at media bør rette søkelyset mot andre korrupsjonssaker avslørt i politiet der avsløringene ikke har fått noen direkte konsekvenser for de involverte politifolkene - i hvert fall ikke konsekvenser som offentligheten har blitt kjent med. Ran og grov vold er tross alt verre for samfunnet enn hasjbruk.

Godt skrevet! Enig.

Skrevet

Nå er det mye korrupsjon i politiet og staten generelt som ikke blir avdekket, men skjules.

Denne saken er jo veldig tvilsom, hva er han dømt for? Er jo det som er problemet, strafferammen henger heller ikke på greip.

Meget spesielt å kun høre på skurk og ganster som Cappelen, så her er det nok krefter innad som ønsker Jensen dømt. Man ser hvor skitten arbeidslivet kan være generelt, før noen blir fjernet. Her har man gjort det på denne måten.

Jensen har såklart måtte brukt skittne metoder for å skaffe informasjon i miljøer, slik er jo vanlig. Det må man regne med.

Du kan lese nok om andre saker på nett der politiet har sviktet fullstendig. Saker det aldri har blitt skrevet om å media pga pressen er instruert til hva som skal skrives.

• Liker 3
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Synes det er helt merkelig at flere tror han er uskyldig. Hva tror dere dette blomsterspråket er godt for?

For meg som har hatt foreldre i rusmiljøet og kjenner til hvilken jævel han har vært, er jeg glad han blir satt inn.

Gjest Geirfuglen
Skrevet
3 minutter siden, Neste skrev:

Nå er det mye korrupsjon i politiet og staten generelt som ikke blir avdekket, men skjules.

Denne saken er jo veldig tvilsom, hva er han dømt for? Er jo det som er problemet, strafferammen henger heller ikke på greip.

Meget spesielt å kun høre på skurk og ganster som Cappelen, så her er det nok krefter innad som ønsker Jensen dømt. Man ser hvor skitten arbeidslivet kan være generelt, før noen blir fjernet. Her har man gjort det på denne måten.

Jensen har såklart måtte brukt skittne metoder for å skaffe informasjon i miljøer, slik er jo vanlig. Det må man regne med.

Du kan lese nok om andre saker på nett der politiet har sviktet fullstendig. Saker det aldri har blitt skrevet om å media pga pressen er instruert til hva som skal skrives.

Selvfølgelig bør det veie ekstra tungt når en maktperson i samfunnet utnytter sin stilling for å bedrive kriminalitet. 

Skrevet
Akkurat nå, Geirfuglen skrev:

Selvfølgelig bør det veie ekstra tungt når en maktperson i samfunnet utnytter sin stilling for å bedrive kriminalitet. 

Det er jo ingen beviser som tilsier en dom på 21år.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...