Gå til innhold

Hva tror vi om Eirik Jensen?


Mkigjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner rett og slett ikke. Fulgte forrige rettssak ganske tett, men klarte aldri å bestemme meg :P

Kommer til å følge med i denne runden også, ser ut som den blir fulgt tett i media.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Ville vært et av norgeshistoriens største justismord om forrige dom hadde vært feil og hadde blitt stående.

 

....så tipper de hadde sine grunner og at han blir funnet guilty as charged

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HankySpanky skrev:

Ville vært et av norgeshistoriens største justismord om forrige dom hadde vært feil og hadde blitt stående.

....så tipper de hadde sine grunner og at han blir funnet guilty as charged

Hjelper ikke om de hadde sine grunner, når de ikke har gode nok bevis. Bevisførselen i forrige sak var jo latterlig, og det er utrolig vanskelig å se noen sammenheng mellom påstand, hva som kan bevises og straffeutmåling. 

Det ligger altfor mye vekt på Cappelens vitneutsagn, og troverdigheten har ikke vært tilfredstillende blitt vurdert. Jeg ser problemet med å nedvurdere Cappelens størrelse som kriminell for å få ett bedre samsvar mellom påstand og bevis, men innen de faktisk finner en brøkdel av midlene, blir dette ett justismord som er igangsatt for å bli kvitt en fungerende , men  plagsom gruppering i politiet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en komplisert sak, med materiale fra flere tiår. Heldigvis er det ikke KG som skal avgjøre skyldspørsmålet.

Det er litt skummelt om vi åpner opp for at "innførsel av marijuana er jo ikke så ille". Er det snakk om politikorrupsjon, er det politikorrupsjon. Og det vil vi ikke ha i Norge. Virkelig ikke.

Endret av T-Rex
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gregor Clegane

Hvis man klart kan bevise eller sannsynliggjøre at Jensen har utnyttet situasjonen til personlig vinning, vil en straffereaksjon være rett og rimelig. Om ikke, synes jeg de skal la mannen få være i fred. Akkurat som Cappelen er så fryktelig troverdig. Man skal ikke ignorere det han sier for all del, men man må ta høyde for at han smører på ganske tjukt for å få søkelyset bort fra seg selv. Han er desperat og vil nok gjøre alt for å dra andre med seg ned i dragsuget.

Dette er en komplisert sak og det blir spennende å se hva som kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener korrupsjon er noe av det mest alvorlige som kan forkomme i et samfunn.

Korrupsjon slår beina under enhver rettsstat og er som en kreftsvulst som vokser og etterhvert blir helt immun mot behandling, sprer seg rundt overalt og tilslutt bryter ned alle strukturer. Deretter død eller anarki og ikke lenger noe sivilt samfunn vil fungere. Mange stater vi kan vise til dette. 

Håper de slår meget hardt ned på all korrupsjon og har de strengeste straffer, for å markere alvorligheten. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke jeg, men "livstidsdom" for å angivelig å ha latet som en medvirket til import av et stoff mindre farlig enn alkohol (som er lett å kjøpe staten selger dette selv) gjennom å gi falsk informasjon til smuglere, høres feil ut for meg. Men hva vet jeg, mye rart i nisselandet som jeg ikke forstår men som angivelig gir mening for folk flest, så jaja, sikkert skyldig og ondskapsfull mann som bør få samme straff som ABB... sikkert. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sliter mest med er å forstå hvorfor han risikerer hele sin karrier og rykte for "småpenger"

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mkigjen skrev:

Det jeg sliter mest med er å forstå hvorfor han risikerer hele sin karrier og rykte for "småpenger"

Enig👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, T-Rex skrev:

Dette er en komplisert sak, med materiale fra flere tiår. Heldigvis er det ikke KG som skal avgjøre skyldspørsmålet.

Det er litt skummelt om vi åpner opp for at "innførsel av marijuana er jo ikke så ille". Er det snakk om politikorrupsjon, er det politikorrupsjon. Og det vil vi ikke ha i Norge. Virkelig ikke.

Nei, jeg er helt uenig.

Det er mange måter å sloss politisk på. En måte er igjennom rettsystemet, ved å hule ut lovverket.

Vi burde fått mange unge mennesker inn i juryen for å sloss mot herredømmet til de gamle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Mkigjen skrev:

Det jeg sliter mest med er å forstå hvorfor han risikerer hele sin karrier og rykte for "småpenger"

De mener vel han har mottatt betydelig mer enn de kan bevise. Så hvis han har gjort det er det nok ikke "småpenger". Men det er vanskelig å holde kotroll på løssedler såvidt jeg forstår.. Hvertfall når vi snakker om veldig lenge siden. Kjenner jeg må ha en oppfriskning på denne saken nå, men det er vel disse SMSene som samsvarer med når hasjen kom inn til Norge?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SchizoMonster skrev:

Aner ikke jeg, men "livstidsdom" for å angivelig å ha latet som en medvirket til import av et stoff mindre farlig enn alkohol (som er lett å kjøpe staten selger dette selv) gjennom å gi falsk informasjon til smuglere, høres feil ut for meg. Men hva vet jeg, mye rart i nisselandet som jeg ikke forstår men som angivelig gir mening for folk flest, så jaja, sikkert skyldig og ondskapsfull mann som bør få samme straff som ABB... sikkert. 

Vel, han fikk nå lovens strengeste straff.

Og det sier egentlig alt man trenger å vite om rettsvesenet.

Og dette vet ikke folk hva de skal syns om.

Er det rart alt går til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sacramone skrev:

De mener vel han har mottatt betydelig mer enn de kan bevise. Så hvis han har gjort det er det nok ikke "småpenger". Men det er vanskelig å holde kotroll på løssedler såvidt jeg forstår.. Hvertfall når vi snakker om veldig lenge siden. Kjenner jeg må ha en oppfriskning på denne saken nå, men det er vel disse SMSene som samsvarer med når hasjen kom inn til Norge?

De kan mene hva faen de vil.

Hvor blir det av rettsikkerheten og bevis?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Sacramone said:

De mener vel han har mottatt betydelig mer enn de kan bevise.

De har jo saumfart hans økonomi ganske inngående

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Jeg mener korrupsjon er noe av det mest alvorlige som kan forkomme i et samfunn.

Korrupsjon slår beina under enhver rettsstat og er som en kreftsvulst som vokser og etterhvert blir helt immun mot behandling, sprer seg rundt overalt og tilslutt bryter ned alle strukturer. Deretter død eller anarki og ikke lenger noe sivilt samfunn vil fungere. Mange stater vi kan vise til dette. 

Håper de slår meget hardt ned på all korrupsjon og har de strengeste straffer, for å markere alvorligheten. 

Uenig. Denne formen for korrupsjon slår først og fremst beina under politiet selv og narkopolitikken.

Det er udelt positivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ikkerepresentativ skrev:

De kan mene hva faen de vil.

Hvor blir det av rettsikkerheten og bevis?

Nei, altså de må jo da bevise at han har mottatt penger av Cappelen. Derav det noen her kaller "småpenger". Det jeg prøver å si, hvis han har gjort det har han nok mottatt mer enn de kan bevise. Men de kan jo bare dømme han for det som blir bevist. Har han mottatt penger av Cappelen? Hvorfor det da i så fall om ikke for Hasjpenger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...