Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Peonjenta skrev:

Mener du at normalen er å onanere offentlig?   Da er det jo rart man ikke ser det oftere.  Jeg har aldri sett noen som har onanert offentlig. 

det er ihvertfall ikke unormalt.

Det er heller ikke unormalt, eller uvanlig, å ha sex utendørs, eller fantasere om det. Mener du det er tegn på avvikende seksualitet? 

Anonymkode: 87f7c...632

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Anonym 046778 skrev:

Dette gjør ingen til drapsmann uansett!!! Man beviste i retten at fetteren ble manipulert under avhørene. Man beviste at han ble foret med informasjon og korrigert under avhørene. Det fantes ikke en bloddråpe på noe av eiendelene hans. Politiet konkluderte at alt han sa stemte med de faktiske funn på åstedet, men sannheten var at ingen ting stemte i det hele tatt. Det ble bevist og da er det overhodet ingen sak igjen. Tvert om, ut i fra alle innsamlede funn så måtte da politiet og retten konkludere med at fetteren var en uskyldig mann som over hodet ikke hadde vært på åstedet i det hele tatt. Det vil faktisk si at han er fullstendig renvasket og det skal vi alle være nødt til å rette oss etter. De som påstår noe annet, begår faktisk en forbrytelse og jeg synes ikke vi skal tillate dette på noen måte. 

helt enig. Det er ærekrenkende.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Peonjenta skrev:

Mener du at normalen er å onanere offentlig?   Da er det jo rart man ikke ser det oftere.  Jeg har aldri sett noen som har onanert offentlig. 

Det å onanere offentlig gjør deg ikke til en morder, så skjønner ikke hvorfor dette blir brukt som et argument for at fetteren er skuldig. Helt sykt.

Det er veldig langt mellom det å være kåt og onanere (om det så er i hagen, senga, på skolen eller i skogen) og det å drepe noen. 

Jeg har selv onanert ute i skogen hvis jeg har blitt kåt når jeg har vært ute på tur (ikke skjedd ofte, men kanskje et par ganger). Og jeg er helt normal, snill og omsorgsfull jente som ikke engang har samvittighet til å drepe fluer eller andre insekter (de slippes alltid ut☝🏻). Veldig glad ingen så meg, for da er vel sjansen stor for at jeg hadde blitt mistenkt for drap.

Jeg tror mange har hemmeligheter de ikke vil andre skal vite, som de skammer seg over. For de aller fleste går det fint å holde slikt hemmelig, men fetteren fikk sine slike opplevelser ufrivillig blottlagt for alle og enhver. 

Anonymkode: 755ac...9a7

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778

Det er en episode igjen i serien... Blir spennende å se den. Nå er det en stund siden serien ble laget og politietterforskerne har sikkert jobbet på spreng siden dette. Må ha vært en del nye ting som har kommet fram siden da. Jeg tror saken blir løst! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal begynne på boka idag. Kan ikke si jeg gleder meg, men jeg må bare lese den.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser de siste sidene her, fryser jeg på ryggen av at vi fortsatt driver med ordningen «lekdommere» i en rettsak. 

Å leve med at folk fortsatt anser deg som skyldig - på tross av at alle mulige beviser, politi, rettsvesen, psykologer fra hele verden, og spesialister fra hele verden har frikjent deg 100% - det må være den største byrden av alt i denne saken. Å være så inngrodd og snever i tankegangen er skremmende. Men jeg blir ikke overrasket. Noen lever og ånder for andres nød, og godter seg hvis de kan gjøre andre vondt. Det er deres giv i livet. 

Disse folkene er forøvrig ikke bare fra Karmøy, disse menneskene finnes i alle innpakninger, og i alle områder av verden. 

Og til deg som sier at vi driver med «heltegjøring» av fetteren her; Nei, det er ikke det vi driver med, vi prøver derimot å forstå hvordan en uskyldig mann kan bli dømt for noe han ikke har gjort, på et infernalsk tynt grunnlag, i en så grotesk sak, og deretter fortsatt bli ansett som skyldig selv om han er frikjent. Så er det vel en del av oss som syns det står respekt av at han har klart å stable livet sitt på beina, på en veldig bra måte, for jeg tror helt oppriktig at 90% ikke ville ha klart det samme i samme situasjon. Syns du det er feil? Dette er også et menneske som er så oppegående at han setter barna og familien sin høyere enn noe annet - for om han ville kunne han gått ut offentlig (som mange andre gjør) og hevdet sin uskyld, og fortalt om hvor jævlig det er å leve med dette hengende over seg, og helt sikkert sanket stemmer på den måten, men han velger heller å ta støyten selv for å skåne barna. Det syns jeg det står stor respekt av. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym 046778
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg skal begynne på boka idag. Kan ikke si jeg gleder meg, men jeg må bare lese den.

Den var så spennende at jeg greide ikke å stoppe å lese! 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sykt irritert på kjæresten min fordi han fremdeles mener at det er fetteren, tiltross for denne dokumentaren! Tiltross for bevisene så svartmaler han fetteren og sier at det ikke er normalt å onanere offentlig og at han har problemer med å forstå at noen kan tilstå om de er uskyldige!!!  Forsøker å vise til at hjernen er lett å manipulere, men han er urokkelig! Blir så irritert på han , klarer ikke  se programmet med han fordi han oppfører seg så tåpelig. Trodde at han var en sånn som var oppegående og hadde forståelse for ting med hjernen og manipulasjon, men nei. Det er faktisk veldig turn off!

Anonymkode: d4e90...93e

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så sykt irritert på kjæresten min fordi han fremdeles mener at det er fetteren, tiltross for denne dokumentaren! Tiltross for bevisene så svartmaler han fetteren og sier at det ikke er normalt å onanere offentlig og at han har problemer med å forstå at noen kan tilstå om de er uskyldige!!!  Forsøker å vise til at hjernen er lett å manipulere, men han er urokkelig! Blir så irritert på han , klarer ikke  se programmet med han fordi han oppfører seg så tåpelig. Trodde at han var en sånn som var oppegående og hadde forståelse for ting med hjernen og manipulasjon, men nei. Det er faktisk veldig turn off!

Anonymkode: d4e90...93e

Dessverre så er det mennesker som ikke har evnen til å reflektere rundt saker. De svelger ryktene de får servert. 

Derfor skal man ikke spre rykter. Vi bør tenke over hva vi sier og forteller: Som f.eks: 1. Er det sant det jeg sier? 2. Er det snilt det jeg formidler? 3. Hvilke konsekvenser kan det jeg sier få? 

Ville bare nevne det for mennesker har alt for lett til å baksnakke sin nabo, kjenning eller venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vera skrev:

Når jeg leser de siste sidene her, fryser jeg på ryggen av at vi fortsatt driver med ordningen «lekdommere» i en rettsak. 

Har selv vært vitne i en sak der hoveddommer var 100 prosent sikker på at en voldtektsforbryter måtte straffes. Så var det en vitsemaker av en lekdommer som syntes at man burde slå offeret mye mer enn all den julingen hun fikk for at det i hele tatt skulle kalles en voldtekt. Den andre dommeren var en dame og hun nikket og fulgte denne vitsemakeren i alt og ett. Så lekdommerne stemte ned hoveddommeren og jenta tapte saken. Saken ble anket og jenta vant.

Anonymkode: b3ced...4fc

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vits i å lese boken når man har sett tv-serien?

Anonymkode: b338e...c2a

Det vil jeg absolutt mene det er. Boka og serien overlapper hverandre i en del, men det er også ting som mangler i serien som er i boka og omvendt. Serie og bok fyller hverandre på sett og vis ut. Selvom de er basert på det samme materiale. 

Anonymkode: 29a7b...c4a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så tragisk å se at faren til Birgitte fortsatt tviholder på at det er fetteren selv om all fornuft tyder på noe annet. Jeg forstår at man ønsker å klamre seg til det, men tanken må jo ha meldt seg underveis om at det er feil.

Anonymkode: 11fca...3dd

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vits i å lese boken når man har sett tv-serien?

Anonymkode: b338e...c2a

Ja, i høyeste grad. 100 ganger mer informasjon. Kan høres gratis på Storytel. :)

Anonymkode: b3ced...4fc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er så tragisk å se at faren til Birgitte fortsatt tviholder på at det er fetteren selv om all fornuft tyder på noe annet. Jeg forstår at man ønsker å klamre seg til det, men tanken må jo ha meldt seg underveis om at det er feil.

Anonymkode: 11fca...3dd

Tror sorg kan gjøre hvem som helst blind desverre. Han må ha det grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/3RmO9/Tilstaelsen-tro-og-tvil

Fetteren ville ringe Staff, men ble rådet av Elle å bruke en lokal advokat...

Lurer på hvordan saken hadde blitt om han hadde brukt Staff istedenfor ?

Rystende lesning. Stian Elle brukte psykisk terror for å få gjennom en tilståelse 😠 Hvordan Finsal klarer å leve med dette idag, er for meg en stor gåte.

Hadde advokat Staff fått saken, så hadde Elle og Finsal blitt "raukjørte". Det virker jo som de bevisst gikk inn for å sabotere for fetteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sjokka skrev:

Rystende lesning. Stian Elle brukte psykisk terror for å få gjennom en tilståelse 😠 Hvordan Finsal klarer å leve med dette idag, er for meg en stor gåte.

Hadde advokat Staff fått saken, så hadde Elle og Finsal blitt "raukjørte". Det virker jo som de bevisst gikk inn for å sabotere for fetteren.

Dette var jeg ikke klar over før jeg kom over det og jeg tror muligens saken hadde fått et helt annet utfall da Staff hadde noe fartstid som advokat kontra Sjødin

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gladgutten79 skrev:

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/3RmO9/Tilstaelsen-tro-og-tvil

Fetteren ville ringe Staff, men ble rådet av Elle å bruke en lokal advokat...

Lurer på hvordan saken hadde blitt om han hadde brukt Staff istedenfor ?

Da kan en bare spekulere i hvorfor Elle oppfordret fetteren til å bruke en lokal advokat.. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Da kan en bare spekulere i hvorfor Elle oppfordret fetteren til å bruke en lokal advokat.. 

Nettopp, det var jo først da S.Klomsæt kom på banen at det virkelig ble "fart i sakene"

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...