Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Gladgutten79 skrev:

Som sagt så er det kun spekulasjon, og gjerne ufin også skal jeg innrømme, men de hadde ikke prøvd å rekonstruere om så kunne ha skjedd heller

Det er rett og slett en dum spekulasjon. Rettsmedisineren sa at det må ha vært en hard gjenstand som har blitt presset med kraft. I tillegg var det blodspor i skjeden, som tydet på at hun var i live. I tillegg var det et merke av en hånd på låret hennes og trusen hennes var dratt ned.

Anonymkode: 9d613...0a1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bilverkstedet kunne og slått alarm når det kom inn bil så fort etter drapet. Der de omlakkerer hele bilen. Burde ringt noen bjeller der. Synd ikke Karmøy var omringet av bomstasjoner på den tiden. Da kunne de studert alle biler mellom 23.45 og til 4 på natten da politiet stod rett ved siden av B.T. Nå er det bomstasjoner langs hele Karmøy. Da hadde ihvertfall rusmisbrukeren blitt knipset på veg til Åkra igjen.

Anonymkode: 48a71...158

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/29/2018 at 5:49 PM, AnonymBruker said:

Han kom til noen naboer den natten ,og sa hva har jeg gjort ,De ble vist ikke innkalt til å vitne engang da de ringte politiet. Han hadde knuste briller og blod på seg.  Han sa i ettertid at han klarer ikke å leve lenger ,tok til slutt overdose og døde. 

Anonymkode: 26fad...629

Hvor har det stått at han sa at han ikke klarer å leve lenger og at han tok overdose? Dette har jeg ikke fått med meg.

Anonymkode: bf1ad...eff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, miss summers skrev:

Og Sund Eliassen delte for mye detaljer. Så mange visste mye mer enn de burde. 

Stemmer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har det stått at han sa at han ikke klarer å leve lenger og at han tok overdose? Dette har jeg ikke fått med meg.

Anonymkode: bf1ad...eff

Han det er snakk om her tok overdose våren 99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Han det er snakk om her tok overdose våren 99

Tror det var noen på Blå Kors på Åkra han hadde sagt det til. 

Anonymkode: 26fad...629

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det var noen på Blå Kors på Åkra han hadde sagt det til. 

Anonymkode: 26fad...629

Mulig det, han er gravlagt på Åkra hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg forsto det i episoden i går, var alt som skjedde med denne rusmisbrukeren på Åkra. Men hvor har jeg det far at det var på Brekkefeltet? Er sikker på at jeg har hørt det var på Brekkefeltet det der skjedde? Hørte ikke det nevnt i går.

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Virker som det er blitt en slags massesuggesjon der den ene trekker den andre med seg, og fetteren er uskyldig for enhver pris. Rene praktkaren. Det ses bort fra at han allerede før drapet viste avvikende seksuell atferd ved flere tilfeller, og at han har tilstått, selv om avhørsmetoden kan kritiseres. Retten mente det var sannsynlig at han var Birgittes morder.

Massene lar seg lede til å tro på alt som kommer fram i en dokumentar og en bok som vinkler det til fetterens fordel. Det er ikke objektivt.

Viggo er visstnok også uskyldig, Orderudklanen har sikkert ikke sagt sitt siste ord, og penger tjenes ved å lage underholdning av sakene, og ikke minst av dem som er ute etter store erstatningssummer fra det offentlige.

Anonymkode: 0d2bd...376

Det finnes ikke et eneste teknisk bevis som knytter fetteren til drapet. Hadde det gjort det, hadde han vært skyldig. Det holder ikke for deg? Istedenfor støtter du deg på bygdesladder? Kildene dine er det i hvert fall ingenting galt med..

:vetikke:

Og det med avvikende seksuell atferd og massesuggesjon: Hva er det du selv bedriver her? Annet enn å støtte deg til den massesuggerende bygdesladderen. Alle kan være uheldige og miste unna et håndkle, ha for lite håndkle - du er ingen blotter av den grunn (isåfall er jeg selv blotter), episoden i treningsrommet; du har selv aldri vært uheldig og dultet borti et bryst? Jeg vet i hvert fall at det er mange som har dultet borti mine når plassen er trang, det er mange mennesker osv - og jeg har ikke engang megabryster! Tror jeg skal starte på et felles søksmål med en gang. 

Før jeg begynte å «interessere» meg for denne saken, hadde jeg et bestemt type bilde av fetteren i hodet: en ressurssvak outsider med langt fettet hår og skitne klær, som var besatt av kusinen sin. Etter å ha lest meg opp litt: En ressurssterk gutt med toppkarakterer på skolen, aktiv idrettsutøver, stor vennegjeng, som traff kusinen i bursdager og familiesammenkomster. 

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette må være et av de verst utførte politiarbeid i dette landet. Rett og slett dårlig og slett arbeid fra politiets side. 

Og; jeg har ikke sagt hvem jeg tror den skyldige er. Men fetteren er det ikke. Han er krysset ut av saken.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Vera skrev:

Det finnes ikke et eneste teknisk bevis som knytter fetteren til drapet. Hadde det gjort det, hadde han vært skyldig. Det holder ikke for deg? Istedenfor støtter du deg på bygdesladder? Kildene dine er det i hvert fall ingenting galt med..

:vetikke:

Og det med avvikende seksuell atferd og massesuggesjon: Hva er det du selv bedriver her? Annet enn å støtte deg til den massesuggerende bygdesladderen. Alle kan være uheldige og miste unna et håndkle, ha for lite håndkle - du er ingen blotter av den grunn (isåfall er jeg selv blotter), episoden i treningsrommet; du har selv aldri vært uheldig og dultet borti et bryst? Jeg vet i hvert fall at det er mange som har dultet borti mine når plassen er trang, det er mange mennesker osv - og jeg har ikke engang megabryster! Tror jeg skal starte på et felles søksmål med en gang. 

Før jeg begynte å «interessere» meg for denne saken, hadde jeg et bestemt type bilde av fetteren i hodet: en ressurssvak outsider med langt fettet hår og skitne klær, som var besatt av kusinen sin. Etter å ha lest meg opp litt: En ressurssterk gutt med toppkarakterer på skolen, aktiv idrettsutøver, stor vennegjeng, som traff kusinen i bursdager og familiesammenkomster. 

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette må være et av de verst utførte politiarbeid i dette landet. Rett og slett dårlig og slett arbeid fra politiets side. 

Og; jeg har ikke sagt hvem jeg tror den skyldige er. Men fetteren er det ikke. Han er krysset ut av saken.

Lurer virkelig hvor mange som uttaler seg her,vet hvordan denne saken har forandret Kopervik og omegn som samfunn ? Meg kjent er det mange i spesielt bedehuskretsene som står fast på det er fetteren som er gjerningsmannen, dømt av folket på indisier og rykter, selv folk som var i bleiealderen dengang da mener det er han, pga ting de har hørt fra foreldre/besteforeldre, fetteren er/har blitt stemplet av mange pga rykter

Endret av Gladgutten79
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Lurer virkelig hvor mange som uttaler seg her,vet hvordan denne saken har forandret Kopervik og omegn som samfunn ? Meg kjent er det mange i spesielt bedehuskretsene som står fast på det er fetteren som er gjerningsmannen, dømt av folket på indisier og rykter, selv folk som var i bleiealderen dengang da mener det er han, pga ting de har hørt fra foreldre/besteforeldre, fetteren er/har blitt stemplet av mange pga rykter

Jepp, og det er akkurat det jeg vil ha frem med mitt innlegg - det sitter fortsatt folk og dømmer en mann som er frifunnet i rettssystemet - fordi det ikke fantes noen som helst bevis som kunne knytte han til drapet på Birgitte -  og det er ingenting annet enn hårreisende i 2018. Det minner mest om heksejakt. Og det ble vi jo ferdige med for noen århundrer siden. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fetteren er det ikke. Det kan ikke være det. B.T må ha haiket. Det er jo bevis på at det var bilspor der. Og med de skadene så ville fetteren hatt klær med flekker og blod på. Jeg tror drapspersonen ligger i graven nå. Stor skam på politiet. Men senere i programmet dukket andre spor opp? Har ikke lest boken. Tror jeg må lese boken. Dette går innpå meg pga jeg ble også 40 i år. Vi var jamngamle. 

Anonymkode: 48a71...158

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei fetteren er det ikke. Det kan ikke være det. B.T må ha haiket. Det er jo bevis på at det var bilspor der. Og med de skadene så ville fetteren hatt klær med flekker og blod på. Jeg tror drapspersonen ligger i graven nå. Stor skam på politiet. Men senere i programmet dukket andre spor opp? Har ikke lest boken. Tror jeg må lese boken. Dette går innpå meg pga jeg ble også 40 i år. Vi var jamngamle. 

Anonymkode: 48a71...158

Hun må ikke ha haiket, selv om det er trolig. Bilsporene beviser ingenting annet enn at veien var trafikkert. Det er ingen automatikk i at bilsporene er linket til drapet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Hun må ikke ha haiket, selv om det er trolig. Bilsporene beviser ingenting annet enn at veien var trafikkert. Det er ingen automatikk i at bilsporene er linket til drapet. 

Nei men om hun hadde gått hjem en av de 2 fornuftige veiene, hadde hun vært observert av noen, i og med ingen har sett henne mellom hun var observert utenfor skoringen og funnstedet, må hun ha sittet på med en eller annen

Endret av Gladgutten79
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det ikke helt til å stemme at hun haiket med en rusmisbruker..gitt at hun visste han var det da. Samtidig er hun observert stående inntil en bil i sentrum - hvor hun sto en stund? Kan hende hun følte det skurret litt ifht sjåføren men allikevel higet etter å slippe gåturen hjem? 

Jeg har alltid tenkt at det må være mye sinne og følelser i bildet ifht dette drapet mtp måten det er utført på - det er en så grotesk og brutal måte dette er gjort! Størst skader i hoderegion pga en 23 kg tung stein, men også skader i skrittet og på bena. Gjerningsmannen må ha vært..syk?? Alle drap er hinsides min forståelse, men samtidig er det over enda en grense å ødelegge/maltraktere en kropp så til de grader..jeg fatter det ikke?? 

Politiet sier de hadde for dårlige lykter til å kunne se noe der lydene kom fra..hvorfor i all verden snudde de ikke bilen og brukte lysene fra bilen istedenfor? Eller i hvert fall skrev en rapport på blodfunnet, slik at neste politi som var nær åstedet mens han drev «latmannslufting» av hunden hadde undersøkt det nærmere når hunden viste så stor interesse/virket redd nær åstedet? Det er så mye som skurrer her..

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Nei men om hun hadde gått hjem en av de 2 fornuftige veiene, hadde hun vært observert av noen, i og med ingen har sett henne mellom hun var observert utenfor skoringen og funnstedet, må hun ha sittet på med en eller annen

Det er jeg veldig sikker på også. Selv om det var sent, har nok enkelte traffikert og sett dem hele de veiene.

Og: Det faktum ( som ble sagt i går), at hverken føreren av observert bil, og jenta som sto ved bilen aldri har meldt seg, sier mye sitt syns jeg. Om det var noe som ikke hadde noe med det, ville de vel nesten garantert meldt seg?

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange merkelige ting ved denne saken

- skjønner at fetteren er mistenkt - anmeldt pga blotterepisode, onanering langs Sund veien foran forbisyklende jente, han hadde også tilnærmet seg og vist interesse for BT noen år før (correct me if i´m wrong?), dette er ikke normal oppførsel, og det er kjent at overgripere ofte starter i det små  før de tyr til stadig mer alvorlige handlinger. Så vidt jeg vet så ikke foreldrene på noen klokke da han kom hjem, las ihvertfall at moren mente hun trodde tidspunktet ut fra hvor lenge hun mente det var siden hun la seg.. Hvis gjerningsmannen var der når politiet var forbi så kan ikke gjerningsmannen ha hatt bil. Så har man tilståelse frem til han blir kjent med at det ikke finnes tekniske bevis. Hvordan kan han være 100% renvasket hvis man ikke har noe teknisk bevis mot noen men så mange tegn som peker mot en? Noen må det jo være? Hvis de har noens dna, hvorfor har de ikke sjekket dette?

-hva i all verden fikk en mor til å gå så mange timer uten å etterlyse en datter mtp vold og bråk i lokalmiljøet? Har hun vært mistenkt, hva med de lyse hårene i hånden kan det ha vært mor det var vel ikke 100% sikkert fra BT men kan det ha vært en nær slektning? Det er jo ikke fastslått at hun ble voldtatt. Sikkert mange religiøse foreldre i området der som ikke tålte at barna var ulydige..

-Alle de rare situasjonene med politi som trolig var på stedet, hvorfor sjekket de ikke dette mistenkelige, eller dro tilbake hvis det i tilfelle kun stod på lommelykt? Masse blod i veien kan vel ikke være dagligdags her

-hvorfor har de ikke sjekket ut alle tips??  Han rusmisbrukeren kan riktignok ha vært paranoid med forfølgelsesvannvidd og klort seg selv osv, men har de ikke engang tatt hans DNA?

Anonymkode: 33140...966

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vera skrev:

Jeg får det ikke helt til å stemme at hun haiket med en rusmisbruker..gitt at hun visste han var det da. Samtidig er hun observert stående inntil en bil i sentrum - hvor hun sto en stund? Kan hende hun følte det skurret litt ifht sjåføren men allikevel higet etter å slippe gåturen hjem? 

Jeg har alltid tenkt at det må være mye sinne og følelser i bildet ifht dette drapet mtp måten det er utført på - det er en så grotesk og brutal måte dette er gjort! Størst skader i hoderegion pga en 23 kg tung stein, men også skader i skrittet og på bena. Gjerningsmannen må ha vært..syk?? Alle drap er hinsides min forståelse, men samtidig er det over enda en grense å ødelegge/maltraktere en kropp så til de grader..jeg fatter det ikke?? 

Politiet sier de hadde for dårlige lykter til å kunne se noe der lydene kom fra..hvorfor i all verden snudde de ikke bilen og brukte lysene fra bilen istedenfor? Eller i hvert fall skrev en rapport på blodfunnet, slik at neste politi som var nær åstedet mens han drev «latmannslufting» av hunden hadde undersøkt det nærmere når hunden viste så stor interesse/virket redd nær åstedet? Det er så mye som skurrer her..

 

Nå vet jeg ikke om han politimannen var klar over hva hans kolleger hadde funnet i natten, men om de har sett blod på tørr veg i mørke natten, vil jeg anta han burde sett det i dagslyset

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner til skade for omtalte og persondebatt samt svar til disse. 

Mynona, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Nei men om hun hadde gått hjem en av de 2 fornuftige veiene, hadde hun vært observert av noen, i og med ingen har sett henne mellom hun var observert utenfor skoringen og funnstedet, må hun ha sittet på med en eller annen

jeg er helt enig, men det er en ting jeg går og lurer på - er det vanlig blant folk å gå eller kjøre gamle Sundsvei for å komme fra Kopervik sentrum til Sund? Midt på natta? Jeg bodde i området selv en periode, for lenge siden, men kan ikke huske noe annet enn at man kjørte og gikk Sundveien. Jeg så vel på gamle Sundsvei mer som en turvei. Jeg ser jo at gamle Sundsvei  muligens gir en bittelitt kortere rute, men det må jo være mørkt og øde der på natta? ville hun naturlig gått gamle Sundsvei, og ville der vært andre folk der på en typisk fredagsnatt?

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...