Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 4.11.2018 den 17.23, NordicViking skrev:

Det skal bl.a. være avskrap fra neglene til Birgitte som aldri har vært testet. Vi fikk aldri høre om at det kunne være en mulig gjerningsmann med f.eks. oppskrapt ansikt/hals.

Trodde rusmisbrukeren fra Karmøy var oppskrapet i ansiktet.?

Anonymkode: 26fad...629

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hun ha hoppet ut av bilen i fart ? Grunnet en eskalerende tilnærmelse inni bilen? Kan hun ha vært redd for at sjåføren ikke kom til å kjøre henne hjem likevel? At hun var såpass nærme hjemmet at hun tok sjangsen på å hoppe av på grusvei i fart framfor å ikke vite hvor han kunne kjøre henne videre når situasjonen inni bilen først har eskalert ?

Så har hun landet med hodet først på denne steinen slik at kraniet tok det meste av støyten av fallet. For så å ramle videre/skrapes langs grusen og blir oppskrapt på armer og bryst. Kan sjåføren ha undervurdert skaden i hodet og forsøkt å fortsette tilnærmelsen/ prøvd å voldta henne i veien når hun ligger og holder seg over såret ? Dette kan gjerne ikke ha tatt mer enn 1 min ? Bildør åpnes. Hun hopper ut. Faller bortover, mens sjåføren bremser og løper utfra bilen mot birgitte for så å prøve å fortsette å ta for seg? Kan skriket som ble hørt av en nabo komme fra Birgitte i dette øyeblikket ? Kan det bare ha vært grus som har laget riftene i skjeden? Gjerningsmannen var full i adrenalin ++

Kan gjerningsmannen først nå ha skjønt at Birgitte har livstruende skader når blodet ikke slutter å renne og får så panikk? og forsøker å gjemme henne/tar livet av henne når han ser det store kraniebruddet ? ? Tar det nærmeste han ser - den store steinen hun først landet på. 

Anonymkode: 0b4b1...63b

• Liker 3
Skrevet
På 9.11.2018 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Trodde rusmisbrukeren fra Karmøy var oppskrapet i ansiktet.?

Anonymkode: 26fad...629

Det fikk vi vite i TV-serien. Jeg kan ikke huske at politiet noen gang gikk ut med info om at en mulig gjerningsmann kunne ha oppskrapt hals/ansikt.

Skrevet
På 9.11.2018 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Kan gjerningsmannen først nå ha skjønt at Birgitte har livstruende skader når blodet ikke slutter å renne og får så panikk? og forsøker å gjemme henne/tar livet av henne når han ser det store kraniebruddet ? ? Tar det nærmeste han ser - den store steinen hun først landet på. 

Anonymkode: 0b4b1...63b

Hvilken stein er dette?

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, NordicViking skrev:

Hvilken stein er dette?

en fantasistein tror jeg. Fetteren sa at han hadde dunket henne mot en stein i veien, men det var vel en av tingene ved hans forklaring som ikke stemmer, for der var ikke en stein i veien.

Anonymkode: 87f7c...632

• Liker 6
Skrevet

Jeg er ferdig med boken "Hvem drepte Birgitte Tengs" og er sjokkert over hvordan fetteren ble behandlet :( Karmøy virker jo som en skikkelig sladrebygd. 

Han derre Finsal burde skamme seg. 

Jeg tror det må ha vært en på gjennomreise som har gjort det. Fikk litt assosiasjoner til Trude-drapet i Geiranger, var ikke det rundt samme tid? 

Anonymkode: 9d8b0...d0f

• Liker 7
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det må ha vært en på gjennomreise som har gjort det. Fikk litt assosiasjoner til Trude-drapet i Geiranger, var ikke det rundt samme tid? 

Anonymkode: 9d8b0...d0f

Birgitte Tengs ble drept 6. mai 1995. Trude Espås ble drept 8. august 1996, rundt 15 måneder etterpå.

• Liker 2
Skrevet

Gikk en tur forbi åstedet i går, meget tydelig at serien har fått øynene opp, åstedet ser ut som det har vært mye besøkt siste månedene, er meg også bekjent at det er flere som kjører tur dit for å gå å kikke på minnesteinen

Skrevet
12 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Gikk en tur forbi åstedet i går, meget tydelig at serien har fått øynene opp, åstedet ser ut som det har vært mye besøkt siste månedene, er meg også bekjent at det er flere som kjører tur dit for å gå å kikke på minnesteinen

Var der andre folk der når du var der?

Har lyst jeg også, men er bare ikke mann for det. 😔 Kunne spasert bort dit om jeg ville.

Anonymkode: 9c943...b6b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var der andre folk der når du var der?

Har lyst jeg også, men er bare ikke mann for det. 😔 Kunne spasert bort dit om jeg ville.

Traff flere som gikk tur da, men var ikke helt borte ved steinen, men hvor en går inn dit bærer preg av mye tråkk

Skrevet

Hele denne TV-serien hadde vel som mål å trekke frem flest mulig "mistenkelige" personer, isteden for denne fetteren. Ettersom han vissnok skulle være fullstendig uskyldig, til tross for at han faktisk kom med en tilståelse.    

Anonymkode: ec214...1bb

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hele denne TV-serien hadde vel som mål å trekke frem flest mulig "mistenkelige" personer, isteden for denne fetteren. Ettersom han vissnok skulle være fullstendig uskyldig, til tross for at han faktisk kom med en tilståelse.    

Igjen?

Enda en gang skal noen sette i gang dette styret. Har du fått med deg hvorfor han kom med tilståelse til tross for at han er uskyldig?! 

Det er ikke noe visstnok. Han er uskyldig. 

Om denne serien har fått opp øynene for andre så er det bra, for noen av de andre kan være den som har gjort det. 

Anonymkode: 36580...1bf

• Liker 18
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg oppfattet at tv-serien hadde som mål å vise ved et par eksempler at politiet lot ligge spor de burde fulgt opp. Og du tar feil når du sier at den hadde som mål å trekke frem flest mulig mistenkelige personer, for faktum er at den kun tok opp to, men vi vet gjennom bøkene som er skrevet at der var langt flere moduskandidater enn to. Var vel hele 19 såvidt jeg husker.

• Liker 6
  • 2 uker senere...
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Analyseresultater nå forventet i 2019: https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=3166

Anonymkode: ccb8a...ad3

Radio 102  - den ene av to lokale radiostasjoner - har i dag et intervju med politi-inspektør Lars Ole Berge i Sør Vest Politidistrikt om saken og om analyseresultatene som er ventet neste år.

https://radio102.no/nyheter/aktuelt-lokalt/over-50-nye-tips-etter-tv2-dokumentar-67483/

• Liker 1
Skrevet

Kom en ny artikkel i Haugesunds avis i kveld, om at en psykolog  mente en barnefar kan være gjerningsmannen.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom en ny artikkel i Haugesunds avis i kveld, om at en psykolog  mente en barnefar kan være gjerningsmannen.

og hun ble kritisert herfra til evigheten og tilbake for elendig faglig skjønn i den sammenheng. Viktig poeng å ta med seg.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og hun ble kritisert herfra til evigheten og tilbake for elendig faglig skjønn i den sammenheng. Viktig poeng å ta med seg.

Var det en sak om barnefordeling egentlig? 

Anonymkode: 4e964...5d9

Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det en sak om barnefordeling egentlig? 

Anonymkode: 4e964...5d9

Vurderingene fra sakkyndig psykolog førte til at en tobarnsfar ikke fikk ha barna sine på besøk på halvannet år. Psykologen mente familiefaren kunne være drapsmannen til Birgitte Tengs, noe politiet har avvist. Psyklogen gikk altfor langt, og Psykologforeningens fagetiske råd (FER) fant det nødvendig å gi psykologen "kollegial veiledning".

Endret av NordicViking
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...