Vampyrina Skrevet 2. september 2018 #341 Del Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor kan jeg lese boken? Anonymkode: 22e30...59e Lån på biblioteket eller kjøp den selv 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #342 Del Skrevet 2. september 2018 13 timer siden, Knjaginja skrev: En film om denne saken hadde vært mye mer interessant enn den dustete Skjelvet-filmen. Kan en lage film om Utøya kan en jamenn lage film om ulver i saueflokken på Karmøy. Du kan jo se serien ''Frikjent''. Den er riktig nok ikke basert på denne saken, men inspirert av saken. Anonymkode: 94885...f92 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knjaginja Skrevet 2. september 2018 #343 Del Skrevet 2. september 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo se serien ''Frikjent''. Den er riktig nok ikke basert på denne saken, men inspirert av saken. Anonymkode: 94885...f92 Så litt på den. Grep meg ikke helt. Virka mer inspirert av Ibsen enn av Tengs-saken. Endret 2. september 2018 av Knjaginja 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 2. september 2018 #344 Del Skrevet 2. september 2018 Jeg er to år eldre enn Birgitte og vokste opp på et lite sted med MYE bråk og fyll på den tiden. Min mor la seg ikke før jeg kom hjem. Unntak: russetiden. Men selv da måtte vi si hvor vi skulle og ringe om vi endret planer. Og vi ringte alltid hjem om vi ble forsinket. Jeg syns det er absurd å anta hvor 16-åringen din er om natta. Mora mi drakk ikke alkohol på den tiden. 🤭 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #345 Del Skrevet 2. september 2018 Var jo det politiet gikk ut med nå. At alle skulle la være å spekulere, synse og tro. Men folk snakker jo sammen. Det er en stor sak. Er kun gjerningspersonen og Birgitte som vet alt hva som skjedde den natten. Og jeg tror ikke noen vil få svar. Det er gått for lang tid. Anonymkode: 48a71...158 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #346 Del Skrevet 2. september 2018 Moren kjørte altså da bil forbi drapsstedet dagen etter, uten å vite at datteren hennes var drept? Uff, noe så fælt. Selv om det er over 20 år siden og "det var en annen tid" så synes jeg det er svært rart og ikke ha innetider, ikke minst si ifra hvor man er hvis man ikke kommer hjem, hun hadde ikke fylt 18 år engang. Kan ikke tenke meg hvordan moren har hatt det i ettertid. Anonymkode: 7e737...363 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. september 2018 #347 Del Skrevet 2. september 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner til skade for omtalte og ryktespredning. Minner om at reglene gjelder på PM også. Mynona, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #348 Del Skrevet 2. september 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Synes fortsatt det er spesielt å se at tenåringsdatteren din ikke kom hjem for natten også ikke sjekke det opp mer. Men alle er ikke komfortable med å stille opp i media, så synes ikke det er så rart at hun ikke gjør det, det er ikke for alle. Anonymkode: dd86a...653 Jeg er ti år eldre enn Birgitte Tengs og overnattet stadig andre steder uten å si fra, også før jeg var 18. Tror det er vanskelig for folk å forestille seg nå hvordan det var før mobiltelefonens tid. De som har hatt tenåring eller vært tenåring ETTER mobilen kom burde igrunn ikke uttale seg. Det er også forskjell på hvor strengt folk har det hjemme og hvor mye kontroll man klarer å ha. Foreldrene mine måtte bare gi opp med meg selv om de sikkert gjerne ville hatt innetider. Anonymkode: ae5fb...260 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 2. september 2018 #349 Del Skrevet 2. september 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ti år eldre enn Birgitte Tengs og overnattet stadig andre steder uten å si fra, også før jeg var 18. Tror det er vanskelig for folk å forestille seg nå hvordan det var før mobiltelefonens tid. De som har hatt tenåring eller vært tenåring ETTER mobilen kom burde igrunn ikke uttale seg. Det er også forskjell på hvor strengt folk har det hjemme og hvor mye kontroll man klarer å ha. Foreldrene mine måtte bare gi opp med meg selv om de sikkert gjerne ville hatt innetider. Anonymkode: ae5fb...260 Som nevnt, jeg er to år eldre og var russ når hun ble drept. Vi hadde ikke mobiltelefon da heller. Men vi fikk ringt! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #350 Del Skrevet 2. september 2018 4 minutter siden, miss summers said: Som nevnt, jeg er to år eldre og var russ når hun ble drept. Vi hadde ikke mobiltelefon da heller. Men vi fikk ringt! Men du snakker vel ikke for alle? Anonymkode: ae5fb...260 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 2. september 2018 #351 Del Skrevet 2. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du snakker vel ikke for alle? Anonymkode: ae5fb...260 Nei. Selvsagt ikke. Men det gjør vel ikke du heller? Eller hva? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #352 Del Skrevet 2. september 2018 Til dere som reagerer på at moren ikke etterlyste datteren sin neste dag. Jeg er oppvokst i bygda, yngre enn B.Tengs og i sommerhalvåret var vi sjeldent hjemme, vi barna i bygda. Det kunne gå uker før vi var hjemme om sommeren, for vi var ute i naturen. Ingen mobil og ingen foreldre etterlyste oss, for de visste stortsett hvor vi ca var. Nå er det lenge siden jeg flyttet fra hjembygda men jeg har venner og familie som bor der. Deres barn er gjerne borte i dagevis uten at de blir etterlyst. Det var og slik i nabobygdene. Kan vi bli ferdige med å diskutere det nå? Anonymkode: 4764f...4d7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #353 Del Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Til dere som reagerer på at moren ikke etterlyste datteren sin neste dag. Jeg er oppvokst i bygda, yngre enn B.Tengs og i sommerhalvåret var vi sjeldent hjemme, vi barna i bygda. Det kunne gå uker før vi var hjemme om sommeren, for vi var ute i naturen. Ingen mobil og ingen foreldre etterlyste oss, for de visste stortsett hvor vi ca var. Nå er det lenge siden jeg flyttet fra hjembygda men jeg har venner og familie som bor der. Deres barn er gjerne borte i dagevis uten at de blir etterlyst. Det var og slik i nabobygdene. Kan vi bli ferdige med å diskutere det nå? Anonymkode: 4764f...4d7 I de tidene dette skjedde gav noen barn foreldrene beskjed når de kom hjem, andre ikke. Jeg gav alltid beskjed jeg var kommet hjem, så gjorde fetteren, det hadde vel noe med hvordan foreldrene stolte på barna sine... Anonymkode: 18b7f...b4a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 2. september 2018 #354 Del Skrevet 2. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til dere som reagerer på at moren ikke etterlyste datteren sin neste dag. Jeg er oppvokst i bygda, yngre enn B.Tengs og i sommerhalvåret var vi sjeldent hjemme, vi barna i bygda. Det kunne gå uker før vi var hjemme om sommeren, for vi var ute i naturen. Ingen mobil og ingen foreldre etterlyste oss, for de visste stortsett hvor vi ca var. Nå er det lenge siden jeg flyttet fra hjembygda men jeg har venner og familie som bor der. Deres barn er gjerne borte i dagevis uten at de blir etterlyst. Det var og slik i nabobygdene. Kan vi bli ferdige med å diskutere det nå? Anonymkode: 4764f...4d7 Jada. Men jeg må likevel få lov til å synes at dette er spesielt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #355 Del Skrevet 2. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Til dere som reagerer på at moren ikke etterlyste datteren sin neste dag. Jeg er oppvokst i bygda, yngre enn B.Tengs og i sommerhalvåret var vi sjeldent hjemme, vi barna i bygda. Det kunne gå uker før vi var hjemme om sommeren, for vi var ute i naturen. Ingen mobil og ingen foreldre etterlyste oss, for de visste stortsett hvor vi ca var. Nå er det lenge siden jeg flyttet fra hjembygda men jeg har venner og familie som bor der. Deres barn er gjerne borte i dagevis uten at de blir etterlyst. Det var og slik i nabobygdene. Kan vi bli ferdige med å diskutere det nå? Anonymkode: 4764f...4d7 I uker? Hvor var dere da? Anonymkode: ae5fb...260 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #356 Del Skrevet 2. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til dere som reagerer på at moren ikke etterlyste datteren sin neste dag. Jeg er oppvokst i bygda, yngre enn B.Tengs og i sommerhalvåret var vi sjeldent hjemme, vi barna i bygda. Det kunne gå uker før vi var hjemme om sommeren, for vi var ute i naturen. Ingen mobil og ingen foreldre etterlyste oss, for de visste stortsett hvor vi ca var. Nå er det lenge siden jeg flyttet fra hjembygda men jeg har venner og familie som bor der. Deres barn er gjerne borte i dagevis uten at de blir etterlyst. Det var og slik i nabobygdene. Kan vi bli ferdige med å diskutere det nå? Anonymkode: 4764f...4d7 Nå var ikke Birgitte av gårde på telttur heller da. Hun hadde vært på en tilstelning/fest. Så det kan ikke helt sammenlignes. Det er normalt å holde et visst tilsyn med mindreårige ungdommer som er ute på kveldstid, også på bygdene. Men for øvrig enig i at det blir litt meningsløst å diskutere. Faktum er nok at moren ikke hadde spesielt god kontroll, var litt for slack i tilsynet. Hun har sikkert slitt med en god porsjon skyldfølelse opp igjennom, så den ballen kan legges død for min del. Anonymkode: 10b14...0ea 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 2. september 2018 #357 Del Skrevet 2. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til dere som reagerer på at moren ikke etterlyste datteren sin neste dag. Jeg er oppvokst i bygda, yngre enn B.Tengs og i sommerhalvåret var vi sjeldent hjemme, vi barna i bygda. Det kunne gå uker før vi var hjemme om sommeren, for vi var ute i naturen. Ingen mobil og ingen foreldre etterlyste oss, for de visste stortsett hvor vi ca var. Nå er det lenge siden jeg flyttet fra hjembygda men jeg har venner og familie som bor der. Deres barn er gjerne borte i dagevis uten at de blir etterlyst. Det var og slik i nabobygdene. Kan vi bli ferdige med å diskutere det nå? Anonymkode: 4764f...4d7 Du var sporløst borte i flere uker når du var 17 uten at foreldrene dine etterlyste deg? Ok. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #358 Del Skrevet 2. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til dere som reagerer på at moren ikke etterlyste datteren sin neste dag. Jeg er oppvokst i bygda, yngre enn B.Tengs og i sommerhalvåret var vi sjeldent hjemme, vi barna i bygda. Det kunne gå uker før vi var hjemme om sommeren, for vi var ute i naturen. Ingen mobil og ingen foreldre etterlyste oss, for de visste stortsett hvor vi ca var. Nå er det lenge siden jeg flyttet fra hjembygda men jeg har venner og familie som bor der. Deres barn er gjerne borte i dagevis uten at de blir etterlyst. Det var og slik i nabobygdene. Kan vi bli ferdige med å diskutere det nå? Dette var ikke i selve bygda Sund, men nærmere byen. Der var det en del kriminalitet og skummelt ( som vi hørte i serien også) . Så dette rimer dårlig syns jeg. Har bodd i og rundt Kopervik siden 60 tallet, og det har alltid vært vanlig at foreldre var redd for barna. Fikk juling noen ganger hvis jeg var sen hjem. Anonymkode: 9c943...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #359 Del Skrevet 2. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var ikke i selve bygda Sund, men nærmere byen. Der var det en del kriminalitet og skummelt ( som vi hørte i serien også) . Så dette rimer dårlig syns jeg. Har bodd i og rundt Kopervik siden 60 tallet, og det har alltid vært vanlig at foreldre var redd for barna. Fikk juling noen ganger hvis jeg var sen hjem. Anonymkode: 9c943...b6b Har nå vært forskjellig fant som har bodd i området ved Skår også da ! Anonymkode: 18b7f...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #360 Del Skrevet 2. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har nå vært forskjellig fant som har bodd i området ved Skår også da ! Det har det sikkert. Er minst kjent i de traktene egentlig, har bodd mest på Stangeland jeg. Der var farlige nok folk der også, sånn som han sønnen som drepte moren hjemme på samme tid som kripos holdt på med Birgittesaken. Anonymkode: 9c943...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå