AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #361 Del Skrevet 2. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har det sikkert. Er minst kjent i de traktene egentlig, har bodd mest på Stangeland jeg. Der var farlige nok folk der også, sånn som han sønnen som drepte moren hjemme på samme tid som kripos holdt på med Birgittesaken. Anonymkode: 9c943...b6b Den saken kommer jeg ikke på i farten, men på Skår ble det satt opp billige rekkehus hvor prisen var lav og ca halvparten var kommunale boliger så, det samlet deg litt av hvert der Anonymkode: 18b7f...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #362 Del Skrevet 2. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Til dere som reagerer på at moren ikke etterlyste datteren sin neste dag. Jeg er oppvokst i bygda, yngre enn B.Tengs og i sommerhalvåret var vi sjeldent hjemme, vi barna i bygda. Det kunne gå uker før vi var hjemme om sommeren, for vi var ute i naturen. Ingen mobil og ingen foreldre etterlyste oss, for de visste stortsett hvor vi ca var. Nå er det lenge siden jeg flyttet fra hjembygda men jeg har venner og familie som bor der. Deres barn er gjerne borte i dagevis uten at de blir etterlyst. Det var og slik i nabobygdene. Kan vi bli ferdige med å diskutere det nå? Anonymkode: 4764f...4d7 Jeg jobber med mange som er ca 40 år ,og ingen av de haiket da de var 16-17 år ,og ringte hjem vis de overnatter hos venner . Det du skriver er jo hårreisende,,,skjelden hjemmme ? Hva gjorde dere i naturen ? Plukket jordbær? Og barn borte i dagevis uten å bli meldt savnet? Hvilken « klan « tilhørte du på skår/ sund? Og ja , jeg kommer fra Karmøy. Anonymkode: 26fad...629 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #363 Del Skrevet 2. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gav alltid beskjed jeg var kommet hjem, så gjorde fetteren, det hadde vel noe med hvordan foreldrene stolte på barna sine... Ikke nødvendigvis. Mine foreldre stolte på meg fordi jeg var veldig pliktoppfyllende og presis. Men de måtte selvfølgelig vite hvor jeg skulle overnatte eller når jeg skulle komme hjem. Min mor klarte aldri å sove om jeg ikke var kommet hjem. Det er bare rett og slett forskjellig hvor strenge foreldre er. Forskjellig barneoppdragelse, det betyr ikke at noe er mer riktig enn noe annet. Anonymkode: 55be4...743 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #364 Del Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg jobber med mange som er ca 40 år ,og ingen av de haiket da de var 16-17 år ,og ringte hjem vis de overnatter hos venner . Det du skriver er jo hårreisende,,,skjelden hjemmme ? Hva gjorde dere i naturen ? Plukket jordbær? Og barn borte i dagevis uten å bli meldt savnet? Hvilken « klan « tilhørte du på skår/ sund? Og ja , jeg kommer fra Karmøy. Anonymkode: 26fad...629 Kommer nordfra. Vi (ungdommene) bodde på hytta. Eller i skogen i telt. Det var normalen i bygda. Det skjedde aldri noe de årene. Mat fikk vi levert på hytta eller vi fisket selv. Mine venner som bor i hjembygda slipper barna sine ute i dagevis i sommerhalvåret når de har skolefri. Nå er de utstyrt med mobil da, så det er lett å få kontakt med de. Det høres rart ut for noen og selv ville jeg nok ikle gjort det med mine barn for vi er blitt vamt til å bo i byen. Anonymkode: 4764f...4d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #365 Del Skrevet 2. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer nordfra. Vi (ungdommene) bodde på hytta. Eller i skogen i telt. Det var normalen i bygda. Det skjedde aldri noe de årene. Mat fikk vi levert på hytta eller vi fisket selv. Mine venner som bor i hjembygda slipper barna sine ute i dagevis i sommerhalvåret når de har skolefri. Nå er de utstyrt med mobil da, så det er lett å få kontakt med de. Det høres rart ut for noen og selv ville jeg nok ikle gjort det med mine barn for vi er blitt vamt til å bo i byen. Anonymkode: 4764f...4d7 Da du skrev «bygda» trodde jeg du mente Sund , Anonymkode: 26fad...629 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #366 Del Skrevet 2. september 2018 Aldri hørt om. Er på samme alder. Måtte alltid fortelle hvor vi var og vise oss når vi kom hjem. Vi ble kjørt og hentet dit vi skulle. Å sove ute var ikke vanlig der vi var fra nei. Hørtes merkelig ut. Ute i flere uker bare barna?? Er glad foreldrene våre fulgte med. Anonymkode: 48a71...158 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #367 Del Skrevet 2. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da du skrev «bygda» trodde jeg du mente Sund Trodde jeg også. Mente kanskje Skår eller Ytraland. H*n snakket jo om nabobygdene. Anonymkode: 9c943...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #368 Del Skrevet 2. september 2018 Jeg kommer ikke fra bygda og jeg var vel nok ganske pliktoppfyllende og ble aldri borte sånn. Men, det var ikke uvanlig at venninner og andre på min alder snek seg ut og dro på by'n før de var gamle nok. Eller dro til venner på fredag og kom hjem igjen på søndag og da hadde ikke foreldrene noe kontroll på hvor tenåringene var. Det var litt litt andre tider før mobil og nettbrett og sosiale medier. Det var ikke alt foreldrene fikk vite bestandig. Jeg har hørt om denne saken sånn dann og vann i alle år siden det skjedde, men det er først nå jeg har fulgt med på dette - gjennom denne tråden. Det virker som det er faktisk helt utrolig at det går an at politiet har gjort en så slett jobb. Helt fra før hun ble oppdaget og utover. Stakkars jente, stakkars unggutten som ble mistenkt. Og stakkar foreldre på begge sider. Tenker på om sønnen min hadde blitt mistenkt for å ha drept datteren til søsteren min f.eks. Helt uvirkelig. Anonymkode: 36580...1bf 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 2. september 2018 #369 Del Skrevet 2. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer ikke fra bygda og jeg var vel nok ganske pliktoppfyllende og ble aldri borte sånn. Men, det var ikke uvanlig at venninner og andre på min alder snek seg ut og dro på by'n før de var gamle nok. Eller dro til venner på fredag og kom hjem igjen på søndag og da hadde ikke foreldrene noe kontroll på hvor tenåringene var. Det var litt litt andre tider før mobil og nettbrett og sosiale medier. Det var ikke alt foreldrene fikk vite bestandig. Jeg har hørt om denne saken sånn dann og vann i alle år siden det skjedde, men det er først nå jeg har fulgt med på dette - gjennom denne tråden. Det virker som det er faktisk helt utrolig at det går an at politiet har gjort en så slett jobb. Helt fra før hun ble oppdaget og utover. Stakkars jente, stakkars unggutten som ble mistenkt. Og stakkar foreldre på begge sider. Tenker på om sønnen min hadde blitt mistenkt for å ha drept datteren til søsteren min f.eks. Helt uvirkelig. Anonymkode: 36580...1bf Nesten akkurat det jeg hadde tenkt å skrive. Når jeg var ung (er et par år yngre enn Birgitte ville vært) så hadde ikke mine foreldre kontroll over meg. Jeg har nå mye mer kontroll over mine barn, de er noen år yngre og har ikke begynt å fly rundt på natten, men om et par år så er de der. Da kommer jeg til å følge enda mer med. Og ja, politiets arbeid var tydeligvis dårlig. Jeg håper at de har forbedret seg nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.saltpastill Skrevet 3. september 2018 #370 Del Skrevet 3. september 2018 (endret) På 30.8.2018 den 13.43, Adorabelle skrev: Anbefaler appen eBokBiB. Der ligger Jahrs bok som nedlastbar utlånsbok. Jeg har logga inn, men får ingenting opp hverken på forfatter eller boknavn når jeg søker under «søk» 🤔 Noen idé? 🙏 Never mind, fant den! Endret 3. september 2018 av frk.saltpastill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #371 Del Skrevet 3. september 2018 Episodene 1 og 2 sendes i rep. i kveld. Tror noen spurte om det tidligere. Anonymkode: 9c943...b6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 3. september 2018 #372 Del Skrevet 3. september 2018 Jeg synes det er veldig rart hvordan disse 2 politimennene håndterte funnet de tilfeldig så på skogsveien. Høres jo ut som en barnebok når de tenkte blodet og sporene kom fra "tjuvejakt" eller hva de kalte det. Dersom det var like mye blod i virkeligheten som i dokumentaren ville vel hvem som helst reagert med at noe ikke var normalt? I tillegg til "raslingen"/lyden de hørte. De kunne brukt lyktene til bilen for å lyse bedre. Eller meldt bekymring og bedt om assistanse dersom de ikke fikk sjekket opp godt nok. Om de så måtte dratt tilbake til stasjonen for å få tak i ekstra assistanse... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 3. september 2018 #373 Del Skrevet 3. september 2018 55 minutter siden, Luckiness skrev: Jeg synes det er veldig rart hvordan disse 2 politimennene håndterte funnet de tilfeldig så på skogsveien. Høres jo ut som en barnebok når de tenkte blodet og sporene kom fra "tjuvejakt" eller hva de kalte det. Dersom det var like mye blod i virkeligheten som i dokumentaren ville vel hvem som helst reagert med at noe ikke var normalt? I tillegg til "raslingen"/lyden de hørte. De kunne brukt lyktene til bilen for å lyse bedre. Eller meldt bekymring og bedt om assistanse dersom de ikke fikk sjekket opp godt nok. Om de så måtte dratt tilbake til stasjonen for å få tak i ekstra assistanse... Enig. Slappt politiarbeid. Tror nok de i ettertid har tenkt sitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #374 Del Skrevet 3. september 2018 Reprise nå på tv2. Anonymkode: 48a71...158 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 3. september 2018 #375 Del Skrevet 3. september 2018 33 minutter siden, bettsa skrev: Enig. Slappt politiarbeid. Tror nok de i ettertid har tenkt sitt. Eller hadde de noe å skjule/dekke over for noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #376 Del Skrevet 3. september 2018 Igjen. Klokken nær 17 fikk moren vite datteren var død. De politifolkene som stod inne der med grinden. Begriper det ikke at det går an. Anonymkode: 48a71...158 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #377 Del Skrevet 3. september 2018 Synes det er veldig merkelig at de to politimennene ikke gjorde noe med sporene de fant den natten. Kanskje de skjuler noe? Har de blitt avhørt? Anonymkode: 56dce...2b8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #378 Del Skrevet 3. september 2018 Vil anta det ! Den ene var etterpå en form for politikontakt-person, som hadde en dialog med hennes foreldre ang saken Anonymkode: 18b7f...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #379 Del Skrevet 3. september 2018 På 28.8.2018 den 23.58, AnonymBruker skrev: Om Birgitte haiket så ville de kanskje kjørt den veien? Og da ville hun forklart veien for en som ikke var lokalkjent i akkurat det området. Anonymkode: 4e964...5d9 det er ikke en naturlig vei å kjøre for å komme til Sund. Med mindre det er promillekjøring, som det visstnok var en del av på den veien. Det er en gammel grusvei. Ikke langt vekke er det ny vei, som er den veien man ville valgt med bil. Anonymkode: 87f7c...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #380 Del Skrevet 3. september 2018 På 29.8.2018 den 12.54, AnonymBruker skrev: Det må forresten være en helt grusom situasjon i den familien, for all fremtid. Total splittelse. Foreldrene til Birgitte har jo ment at fetteren er skyldig hele veien. Og hvis fetteren er uskyldig, så har jo han opplevd å være mistenkt for drap av sin egen tante og onkel (og kanskje besteforeldre/øvrig slekt) i over 20 år. Fått livet sitt ødelagt, i hvert fall på mange måter. Så vidt jeg har skjønt så bor Birgittes foreldre og fetterens foreldre fremdeles like i nærheten av hverandre. Hvordan er det mulig.. Lurer på om de har kontakt, eller om det er isfront? Det kom ikke frem i dokumentaren foreløpig, men blir kanskje tatt opp senere. Det kan jo virkelig være hvem som helst som har tatt livet av henne. Jeg synes det høres sannsynlig ut at hun fikk skyss den siste veien hjem, enten av en bekjent eller en fremmed, og at vedkommende har stoppet bilen og forsøkt å ligge med henne eller voldta henne. Hun har satt seg til motverge, og situasjonen har eskalert. Fyren har klikket og slått henne ihjel, enten i blindt raseri eller for å dekke over den kriminelle handlingen. En ekstremt ustabil, tikkende bombe. Er det forresten noen som har en link til en beskrivelse av hvorfor politiet i det hele tatt siktet seg inn på fetteren i utgangspunktet? Hva slags motiv eller handlingsforløp så de for seg, siden de kjørte så tøffe avhør? Har prøvd å google litt rundt, uten å finne noe særlig. Aldri skjønt hvorfor det var nærliggende å tro at hennes egen fetter, som ellers var en oppegående ung gutt uten rulleblad, liksom skulle ha voldtatt og drept sin egen kusine ut av det blå. Noen som vet? Anonymkode: 10b14...0ea Nei, faren til Birgitte sa i dokumentaren at de aldri mistenkte fetteren. Deres fokus startet aldri på han. Anonymkode: 612f3...ba8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå