AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #321 Del Skrevet 31. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har alle våre svin på skogen, men kjenner til både fetterns kamerat og hans far, hans far er har jeg all repekt for, om alle hadde ofret seg like mye for sine barn som ham... Så mye han har kjempet det står det respekt av... Tror du har rett i dette. Kjenner dem ikke, men kjente godt igjen kameraten til fetteren. Vet ikke hvor, får det ikke ut av hodet hvor jeg kjenner han fra. Sikker på jeg har snakket med før, men klarer ikke huske hvor. Den jeg kjenner best er moren, men hun ikke så mye av seg, men man merket lett når hun snakket. Hun har en ganske spesiell stemme hun moren. Anonymkode: 9c943...b6b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #322 Del Skrevet 31. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du har rett i dette. Kjenner dem ikke, men kjente godt igjen kameraten til fetteren. Vet ikke hvor, får det ikke ut av hodet hvor jeg kjenner han fra. Sikker på jeg har snakket med før, men klarer ikke huske hvor. Den jeg kjenner best er moren, men hun ikke så mye av seg, men man merket lett når hun snakket. Hun har en ganske spesiell stemme hun moren. Anonymkode: 9c943...b6b Birgittes mor eller fetteren ? Anonymkode: 18b7f...b4a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #323 Del Skrevet 31. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Birgittes mor eller fetteren ? Birgittes. Hun er søsteren til fetterens far. Anonymkode: 9c943...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #324 Del Skrevet 1. september 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Her står det noe om mannen: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/AGR6A/Viktig-Birgitte-spor-aldri-sjekket Anonymkode: 33da5...566 Takk! Det er bare helt utrolig at politiet ikke undersøkte dette. Anonymkode: ae5fb...260 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 1. september 2018 #325 Del Skrevet 1. september 2018 Tråden er ryddet for ryktespredning. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #326 Del Skrevet 1. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare helt utrolig at politiet ikke undersøkte dette. Har lett mye etter dette i boka, og fant det til slutt ( side 338). Forstår det som det ikke er tillat å poste bilder fra boken, så da håper jeg det er ok med noen korte gjengivelser: Det var visse infløkte ting som sto der, som jeg ikke forsto helt. Men det sto hvertfall det, at han etter det skjedde, hadde begynt å skjule bilen bak huset, Senere ble den omlakkert fra grønn til hvit, og han samlet seg penger til nye dekk. Senere i bokens oppsummering, står det(s 364) at vitneavhør viste at han "neppe" ville hatt tid til å utføre ugjerningen. Og at han var så beruset, at det ville blitt lagt merke til i sentrum, og at Birgitte neppe ville satt seg i bilen hans.Vel vel .. Anonymkode: 9c943...b6b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #327 Del Skrevet 1. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lett mye etter dette i boka, og fant det til slutt ( side 338). Forstår det som det ikke er tillat å poste bilder fra boken, så da håper jeg det er ok med noen korte gjengivelser: Det var visse infløkte ting som sto der, som jeg ikke forsto helt. Men det sto hvertfall det, at han etter det skjedde, hadde begynt å skjule bilen bak huset, Senere ble den omlakkert fra grønn til hvit, og han samlet seg penger til nye dekk. Senere i bokens oppsummering, står det(s 364) at vitneavhør viste at han "neppe" ville hatt tid til å utføre ugjerningen. Og at han var så beruset, at det ville blitt lagt merke til i sentrum, og at Birgitte neppe ville satt seg i bilen hans.Vel vel .. Anonymkode: 9c943...b6b Det var mye promillekjøring på karmøy på den tiden, var ikke uvanlig at enkelte parkerte bilen litt utenfor sentrum, gikk på byn, å kjørte hjem... Anonymkode: 18b7f...b4a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #328 Del Skrevet 1. september 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lett mye etter dette i boka, og fant det til slutt ( side 338). Forstår det som det ikke er tillat å poste bilder fra boken, så da håper jeg det er ok med noen korte gjengivelser: Det var visse infløkte ting som sto der, som jeg ikke forsto helt. Men det sto hvertfall det, at han etter det skjedde, hadde begynt å skjule bilen bak huset, Senere ble den omlakkert fra grønn til hvit, og han samlet seg penger til nye dekk. Senere i bokens oppsummering, står det(s 364) at vitneavhør viste at han "neppe" ville hatt tid til å utføre ugjerningen. Og at han var så beruset, at det ville blitt lagt merke til i sentrum, og at Birgitte neppe ville satt seg i bilen hans.Vel vel .. Anonymkode: 9c943...b6b Tidligere på kvelden før middnatt ,hadde hun som vasket vekk alt blodet i huset deres,hentet ekteparet på fest og kjørt konen hjem,men sluppet av mannen i nærheten av bilen.Tror ikke han var i sentrum. Kun satt i bilen . Anonymkode: 26fad...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #329 Del Skrevet 1. september 2018 På 31.8.2018 den 11.31, AnonymBruker skrev: Tvilsomt, tror det hadde kommet frem på obduksjonen om det viste seg at hun ble påkjørt først. Dessuten ble hun jo voldtatt også... Anonymkode: cbd1d...53f Ble det funnet biologisk matriale på henne, eller antar de det på bakgrunn av klærne? Anonymkode: 157ef...6cb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 1. september 2018 #330 Del Skrevet 1. september 2018 Her står det om hvordan Jahr har gått frem når han har jobbet med boken https://www.skup.no/sites/default/files/metoderapport/29-Hvem-drepte-Birgitte-Tengs.pdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knjaginja Skrevet 1. september 2018 #331 Del Skrevet 1. september 2018 En film om denne saken hadde vært mye mer interessant enn den dustete Skjelvet-filmen. Kan en lage film om Utøya kan en jamenn lage film om ulver i saueflokken på Karmøy. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 1. september 2018 #332 Del Skrevet 1. september 2018 Tråden er ryddet for ryktespredning og identifisering av privatperson. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #333 Del Skrevet 1. september 2018 24 minutter siden, Knjaginja skrev: En film om denne saken hadde vært mye mer interessant enn den dustete Skjelvet-filmen. Kan en lage film om Utøya kan en jamenn lage film om ulver i saueflokken på Karmøy. Som en fra området som har kjennskap til noen av folkene der, syns jeg saken får oppmerksomhet nok. Nå har vi en serie gående, det bør holde så langt. Det med utøya er helt vanvittig. Kan ikke forestille meg hvordan det er for familiene der. Men der har de iallefall ikke mer å oppklare, gjerningsmannen ble tatt og dømt, så det blir en vesentlig forskjell vil jeg tro. Hvis det samme skjer i Birgittesaken, som vi jo alle håper, kan vi heller komme tilbake til det, men spillefim.. vet ikke helt. Anonymkode: 9c943...b6b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 1. september 2018 #334 Del Skrevet 1. september 2018 Hadde ikke hørt om saken før jeg så "traileren". Men så var jeg fire år da saken var mest i media... Så begge episodene i dag. Skulle ønske vi fikk et svar i serien, sånn at det er noe å se frem til (spolier i denne tråden om at gjerningsmann fortsatt er ukjent 😑). Jeg håper ikke at søskenbarnet har gjort det, og jeg håper at han blir renvasket. At de henger seg opp i hvordan han reagerte i begravelsen synes jeg er litt rart. En svært nær person av han er drept, og han er tross alt bare 16 år (ish. Husker ikke om det er nevnt?). Det er vel lov til å reagere tungt i begravelsen da? Men hva vet vel jeg. Jeg er ikke akkurat utdannet på noe relevant område. Tviler på at en drapsmann kommer til å melde seg selv inn, nå som sannsynligheten er stor for evig frihet. Vedkommende er neppe farlig siden det ikke har skjedd noe i ettertid, men jeg tror at det hadde vært godt for familien og vennene å få en forklaring. Spesielt søskenbarnet om han er uskyldig. Tenk å være uskyldig mistenkt for noe så grusomt! Voldtekt, incest og drap? Huff, stakkars gutt/mann! Livet må jo være totalt ødelagt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #335 Del Skrevet 1. september 2018 På 29.8.2018 den 22.52, Kardinal skrev: De trodde det var tyvslakt av sau eller noe. Og lysene de hadde i bilen var for svake til at de kunne se sikkelig, så de avsluttet det der og da. Tenk om de hadde hatt sikkelig lys den gangen, og undersøkt mer... Saken hadde nok hatt et helt annet utfall da. De gjorde veldig lite med det sporet, de hadde jo fått tunnelsyn de lux. Feks bare snudd politibilen med frontlyktene inn på veien🙄 Anonymkode: b1d42...3f6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #336 Del Skrevet 2. september 2018 (endret) Hun sjekket faktisk, og så at datteren ikkke var kommet hjem. Det står i boken, jeg postet et bilde der det sto, men det ble fjernet med henvisning til opphavsrett. Beklager, skal ikke legge det ut igjen. Men det er kanskje greit å referere med egne ord hva som står, til de som ikke så det? Det er jo ingen hemmelighet, siden det står i boken. - Moren gikk og sjekket og så at datteren ikke var hjemme, men tenkte hun hadde overnattet hos en veninne. Hun dro så mot sentrum for å handle, og la merke til politisperringer på inngang til gamle sundvei (da var klokken visstnok så mye som passert 13.00 lørdag! ) Hun tenkte da på datteren sto det, og ville innom en veninne for å spørre om hun visste noe om de sperringene, men denne veninnen var ikke hjemme, så hun slo seg til ro med at det nok var en politiøvelse som foregikk. Det er det som står i Jahrs bok. Moren har nok vært trygg på at det ikke var noe galt, så skal ikke si noe på det. Men syns det var rart hun ikke visste og hørte noe innen den tid. Jeg husker selv da jeg slo på txt-tv lørdag formiddag( er jeg sikker på), så sto nyheten med store bokstaver der på txt -tv allerede. "Jente funnet drept på karmøy" . Det tok sikkert en tid før man fikk identifisert og gitt beskjed, men moren hadde altså vært å handlet i Kopervik etter kl 13.00, kjørt hjem (vel?) og senere kjørt til Åkra sammen med svigermor på et arr. Det var ikke mye mobiler i bruk på den tiden, men likevel. Det må jo ha vært uheldig for moren å ikke få et signal i det hele tatt på all den tiden som gikk. Hun klandrer sikkert seg selv for å ikke ha vært mer nøye med å sjekke datteren. Men da vet de som er nysgjerrige dette, så slipper vi andre spekulasjoner, og vi trenger ikke blåse opp dette til noe spesielt. Anonymkode: 9c943...b6b Slettet sitat er fjernet. Mynona, mod. Endret 2. september 2018 av Mynona 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #337 Del Skrevet 2. september 2018 Synes fortsatt det er spesielt å se at tenåringsdatteren din ikke kom hjem for natten også ikke sjekke det opp mer. Men alle er ikke komfortable med å stille opp i media, så synes ikke det er så rart at hun ikke gjør det, det er ikke for alle. Anonymkode: dd86a...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #338 Del Skrevet 2. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men alle er ikke komfortable med å stille opp i media, så synes ikke det er så rart at hun ikke gjør det, det er ikke for alle. Hun deltok i Lønnings debattprogram i 1996, men sa ikke noe. Lønning sa på slutten programmet, at det var fordi det var avtalt at hun ikke ville si noe, og ikke fordi han hadde glemt henne. Faren snakket flere ganger der. Anonymkode: 9c943...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #339 Del Skrevet 2. september 2018 Hvor kan jeg lese boken? Anonymkode: 22e30...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 2. september 2018 #340 Del Skrevet 2. september 2018 http://ebokbib.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå