Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal starte, men er frustrert over meg selv og alt det idiotkjøpet jeg kjøper. Har kjempe mye gjeld, vurderer å ringe l


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, nå er det nok! Pluto er ikke en planet! Ååå jeg blir så sur.

🇿🇦

Anonymkode: 43138...df7

Å joda! For jeg lever i fortida, og luft og kjærlighet!! Da var det en vedtatt sannhet at Pluto var en planet!

Og jeg hadde jo mye penger dengangen da, - er ikke matematiker jeg vel!

Hva betyr forresten den bindestreken foran tallet? Tror jeg er millionær, skjønner bare ikke den streken...

Nå skal jeg gå til staten, og be anonymkode df7 betale  alle regningene mine, så kan jeg fortsette å leve luksusliv!! 

Takk skal du ha, du er en knupp df7 ❤️:hoho:

Anonymkode: 885ab...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ramse opp noe av dine unødvendige innkjøp og hva de kostet? Kanskje du får solgt de til halv pris eller mer?

Anonymkode: baa68...22b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å backe Ts litt vil jeg si at behovet for bil absolutt kan være legit. 

Selv ville jeg ikke hatt jobb uten bil, nettopp fordi det ikke finnes busser her jeg bor, og å gå 6 mil til jobb blir vanskelig. 

Får man jobb langt unna vil det bli både billigere og mer tidsbesparende med bil enn uten. 

Anonymkode: 063a6...f66

Men TS har ikke jobb. 

Og det er ikke billigere når TS ikke har råd til å ha bil. Da får ting heller ta litt lenger tid. 

Men i og med at TS ikke betaler regninger har h^n ikke bil så mye lenger uansett. 

Anonymkode: 92351...19e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å joda! For jeg lever i fortida, og luft og kjærlighet!! Da var det en vedtatt sannhet at Pluto var en planet!

Takk skal du ha, du er en knupp df7 ❤️:hoho:

Anonymkode: 885ab...a47

Ingen årsak!!! 😍 grr

Anonymkode: 43138...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må søke hjelp, med hjelp mener jeg først og fremst en psykolog. Hjelper lite om du får gjeldsannering om du bare fortsetter som før. Noe er galt et sted hos deg, det må du nøste opp i, finne ut, forstå og så endre. Lykke til.

PS. Håper virkelig du oppsøker hjelp, slik du holder på nå ødelegger du livet og mulighetene dine.

Anonymkode: 4fdba...7d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg får ut fra tråden er hvordan ts kan få slette gjelden slik at hun/han kan begynne på nytt.  Og ts nekter å si ifra hva det er de har brukt penge på, føler ikke synd her.  SKAFF DEG EN JOBB TS!  3-4 jobber hvis du må.  Jeg blir bare kvalm av sanne folk som er utrolig late! 

Anonymkode: c620f...ae7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg får ut fra tråden er hvordan ts kan få slette gjelden slik at hun/han kan begynne på nytt.  Og ts nekter å si ifra hva det er de har brukt penge på, føler ikke synd her.  SKAFF DEG EN JOBB TS!  3-4 jobber hvis du må.  Jeg blir bare kvalm av sanne folk som er utrolig late! 

Anonymkode: c620f...ae7

Har brukt det på verdiløse ting, som dyre luksusferier i alle mulige land og fest og moro kjennerelt i heler og midtuka forsåvidt også. Eller mat av god kvalitet, hårfrisyre botox og så videre. Eneste jeg har som var verdi var en landeveissykkel jeg kjøpte for litt over 100000, gikk desverre på tryne så den sykkelen er mye skadet, sikkert ikke noe verdt lenger. 

Skal søke luksusfellen og sandnering 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Høres bra ut med luksusfellen og sanering. ☺

Men ville jo kanskje også anbefale noe som "permanent hjelper deg på andre tanker mentalt også" (psykolog eller andre, med luksusfelle som spesialfelt). Ellers havner du lett i samme livsstil, etter en stund...

Landeveissykkel til 100.000,- ?? Må ha tryna noe alvorlig, hvis den er verdiløs...

OK.

Og bilen som du bare må ha, er verdt mindre enn 100.000,- da antar jeg?

Hilsen en som daglig pendler nesten 2 timer hver vei (nesten 4 timer tur/retur) men som likevel ikke tar seg råd til slike fremkomstmidler. Og som har fokus på billige gleder i hverdagen...

PS. Mnd-kort på tog er billig i forhold. Og kan gjøre mye koselig på toget. F.eks lese/jobbe, - eller se på damene i smug.😀

Anonymkode: 885ab...a47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Høres bra ut med luksusfellen og sanering. ☺

Men ville jo kanskje også anbefale noe som "permanent hjelper deg på andre tanker mentalt også" (psykolog eller andre, med luksusfelle som spesialfelt). Ellers havner du lett i samme livsstil, etter en stund...

Landeveissykkel til 100.000,- ?? Må ha tryna noe alvorlig, hvis den er verdiløs...

OK.

Og bilen som du bare må ha, er verdt mindre enn 100.000,- da antar jeg?

Hilsen en som daglig pendler nesten 2 timer hver vei (nesten 4 timer tur/retur) men som likevel ikke tar seg råd til slike fremkomstmidler. Og som har fokus på billige gleder i hverdagen...

PS. Mnd-kort på tog er billig i forhold. Og kan gjøre mye koselig på toget. F.eks lese/jobbe, - eller se på damene i smug.😀

Anonymkode: 885ab...a47

Hvordan skal jeg skrive søknaden, sitter her å sliter med å få skrevet noe som helst. Var ikke så alvorlig men er dype riper her og der, men ramma er laget av karbon så den er neppe trygg å sykle på. Får kanskje en tusenlapp for den. Ja, absolutt er en skranglete og gammel Skoda yeti fra 2010, ikke verdt en dritt. Orker ikke det stresset med kollektivtrafikk, sitte som sild i tønne gidder ikke jeg. Hadde det bare verdt damer hadde sild i tønne bare vert koselig men er jo ikke det. 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg skrive søknaden, sitter her å sliter med å få skrevet noe som helst. Var ikke så alvorlig men er dype riper her og der, men ramma er laget av karbon så den er neppe trygg å sykle på. Får kanskje en tusenlapp for den. Ja, absolutt er en skranglete og gammel Skoda yeti fra 2010, ikke verdt en dritt. Orker ikke det stresset med kollektivtrafikk, sitte som sild i tønne gidder ikke jeg. Hadde det bare verdt damer hadde sild i tønne bare vert koselig men er jo ikke det. 

Anonymkode: 5959c...8f2

En ting er jo at det er idiotisk i seg selv å kjøpe en sykkel til 100 000, men å kjøpe en sykkel til 100 000 uten å forsikre den er jo så sinnsykt idiotisk at det ikke er mulig å fatte en gang.

Anonymkode: a9497...93d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg skrive søknaden, sitter her å sliter med å få skrevet noe som helst. Var ikke så alvorlig men er dype riper her og der, men ramma er laget av karbon så den er neppe trygg å sykle på. Får kanskje en tusenlapp for den. Ja, absolutt er en skranglete og gammel Skoda yeti fra 2010, ikke verdt en dritt. Orker ikke det stresset med kollektivtrafikk, sitte som sild i tønne gidder ikke jeg. Hadde det bare verdt damer hadde sild i tønne bare vert koselig men er jo ikke det. 

Anonymkode: 5959c...8f2

Du kan jo begynne med å registrere søknaden din på TV3.no, kanskje du finner noen tips der om hvordan du kan skrive søknaden din: http://www.tv3.no/luksusfellen/sok-hjelp-her.

Ellers tror jeg kanskje at du bør jobbe med innstillingen din - du har ikke råd til en tankegang om at du ikke "orker det stresset" med kollektivtrafikk. Du bør i alle fall sette opp et regnestykke på hva det koster å ha bil kontra hva det vil koste deg å bruke kollektivtrafikk. I verste fall får du vrakpanten for bilen, men tenk over hvor mye det faktisk koster deg å ha bilen pr år (veiforsikringsavgift, forsikring, drivstoff, vedlikehold og eventuelle reparasjoner). 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg skrive søknaden, sitter her å sliter med å få skrevet noe som helst. Var ikke så alvorlig men er dype riper her og der, men ramma er laget av karbon så den er neppe trygg å sykle på. Får kanskje en tusenlapp for den. Ja, absolutt er en skranglete og gammel Skoda yeti fra 2010, ikke verdt en dritt. Orker ikke det stresset med kollektivtrafikk, sitte som sild i tønne gidder ikke jeg. Hadde det bare verdt damer hadde sild i tønne bare vert koselig men er jo ikke det. 

Anonymkode: 5959c...8f2

Jeg leser kun «jeg gidder ikke». Luksusfellen kan heller ikke hjelpe deg når du er så tiltaksløs. 

Anonymkode: f41eb...848

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2018 den 20.46, AnonymBruker skrev:

I realiteten dytter TS da regningen over til deg (og meg). (Via staten osv)

Er ikke det koselig da?!? Synes jeg hørte noen si at det er DU som er så glad i regninger??! Vær glad i din neste som deg selv!!! :fnise:

Please, kan du ikke betale noen av regningene mine også samtidig a' !!!

NEI, DET ER BARE EN LØSNING PÅ DETTE: TA ET ALVORLIG TAK I SEG SELV, FØR DET ER FOR SENT.

Jeg kan love at gjeldssanering og personlig konkurs er EKSTREMT hardt!! Da teller de ALT, like til do-døra og energien du bruker på kos med partneren. ("Nei nå tar du litt fot mange støt ut og inn") Kjenner en jurist som vet alt om det der...

Anonymkode: 885ab...a47

Tull og tøys. For meg (og de fleste) betonet gjeldsordningen seg som et himmelrike. Ingen flere vinduskonvolutter, ingen sinte kreditorer på tlf og en fullstendig oversiktlig økonomi fra måned til måned.

Jeg merker absolutt ingenting til ordningen, da jeg hadde mindre utbetalt i mnd enn det jeg hadde rett på å beholde pr måned.

Når man regner det jeg hadde utbetalt og la til det gjelden inkl løpende renter sank med hver måned på de 5 årene, kan en si at jeg hadde virkelig god månedslønn:fnise:

Anonymkode: d0917...b9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til TS: 

Gi blaffen i alle dissegode rådene du får her. Å kutte Neflix, handle First Price, få billigere abb, kutte treningssenter osv gir deg i høyden en tusing extra i måneden. Ikke noe som hjelper deg i den situasjon du er i.

Søk Gjeldsordning, får du det er du reddet. Får du det ikke, søk igjen om et år eller 2 mens du lar regningene ligge. Du klarer uansett ikke å betale de på de peanøttene du klarer spare.

Anonymkode: d0917...b9f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting er jo at det er idiotisk i seg selv å kjøpe en sykkel til 100 000, men å kjøpe en sykkel til 100 000 uten å forsikre den er jo så sinnsykt idiotisk at det ikke er mulig å fatte en gang.

Anonymkode: a9497...93d

Forsikring kostet for mye, unødvendig å betale forsikring om det ikke hadde skjedd noe. Men når jeg ser på det i ettertid burde jeg kanskje ha gjort det

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Roci skrev:

Du kan jo begynne med å registrere søknaden din på TV3.no, kanskje du finner noen tips der om hvordan du kan skrive søknaden din: http://www.tv3.no/luksusfellen/sok-hjelp-her.

Ellers tror jeg kanskje at du bør jobbe med innstillingen din - du har ikke råd til en tankegang om at du ikke "orker det stresset" med kollektivtrafikk. Du bør i alle fall sette opp et regnestykke på hva det koster å ha bil kontra hva det vil koste deg å bruke kollektivtrafikk. I verste fall får du vrakpanten for bilen, men tenk over hvor mye det faktisk koster deg å ha bilen pr år (veiforsikringsavgift, forsikring, drivstoff, vedlikehold og eventuelle reparasjoner). 

Vil ikke ha noe mer snakk om bilen, jeg er ikke en slik person som liker å ta offentlig trafikk, mye bedre å kjøre selv

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys. For meg (og de fleste) betonet gjeldsordningen seg som et himmelrike. Ingen flere vinduskonvolutter, ingen sinte kreditorer på tlf og en fullstendig oversiktlig økonomi fra måned til måned.

Jeg merker absolutt ingenting til ordningen, da jeg hadde mindre utbetalt i mnd enn det jeg hadde rett på å beholde pr måned.

Når man regner det jeg hadde utbetalt og la til det gjelden inkl løpende renter sank med hver måned på de 5 årene, kan en si at jeg hadde virkelig god månedslønn:fnise:

Anonymkode: d0917...b9f

Høres jo fantastisk ut. Hvordan skrev du søknaden og tok det lang tid å få svar ? 

Om jeg ikke får sandnering så er det dårlig gjort av staten, noen som meg er uheldige å da bør de hjelpe til. Skal søke luksusfellen også

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til TS: 

Gi blaffen i alle dissegode rådene du får her. Å kutte Neflix, handle First Price, få billigere abb, kutte treningssenter osv gir deg i høyden en tusing extra i måneden. Ikke noe som hjelper deg i den situasjon du er i.

Søk Gjeldsordning, får du det er du reddet. Får du det ikke, søk igjen om et år eller 2 mens du lar regningene ligge. Du klarer uansett ikke å betale de på de peanøttene du klarer spare.

Anonymkode: d0917...b9f

Ok, hvis jeg ikke får støtte og hjelp så skal jeg ikke betale noe regninger ? Jeg synes og mener jeg har krav på sandnering noen som meg som er uheldige i livet bør staten være greie med å slette pnge kravene mot meg

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du få ordnet opp i det så må du VILLE det. Nytter ikke å skrive på kg for så å gjemme hodet under hodeputen etterpå. Ikke stygt ment.

Som andre skriver kontakt Nav til å få orden på økonomi. Du kan begynne selv, med å sette opp en oversikt.

Dette KOMMER du til å klare om du VIL.

Anonymkode: 5fe5a...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...